hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Crimineel moet eigen cel betalen

10-05-07 13:17:10
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
De regering moet snel met voorstellen komen om veroordeelde criminelen mee te laten betalen aan hun eigen detentie. Een motie van de PVV die daartoe oproept werd dinsdag aangenomen in de Tweede Kamer.

Volgens PVV-Kamerlid De Roon is het onaanvaardbaar dat het vermogen van veroordeelde delinquenten op dit moment nog niet kan worden aangesproken. Wanneer de minister van Justitie met uitgewerkte plannen komt, is nog onbekend.

(Trouw, Novum)

10-05-07 13:24:05
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
En als je niet betaald, gooien ze je er dan uit.8)

10-05-07 13:55:09
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik vind dat voor iedere dag dat iemand in de gevangenis zit er ten minste 100 euro per dag betaald moet worden door de gevangene. En als hij geen geld heeft dan krijgt hij er een celmaatje bij. Minimaal 2 op een kamer. Lost ook meteen de cellentekorten op. Is ook gezelliger voor de gedetineerden. Kunnen ze meteen de TV en de computer weghalen (6)

10-05-07 15:38:34
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Vind het een leuk idee, maar de uitwerking zal nog wel enige moeilijkheden geven.
Waarom denkt de PVV dat die mensen crimineel geworden zijn....?
Vast niet omdat ze een baan hebben en netjes hun rekeningen betalen!!!
Van een kale kip kan je niet plukken, dus uit eindelijk moeten wij (de werkende mens) weer opdraaien voor deze zooi.
Denk dat ze hier nog het 1 en ander aan bij moeten stellen.
Ze kunnen alvast beginnen met het idee van LuckyMe; 2 op 1 cel - de entertainment(ze zitten er niet om te relaxen!!!(6))

10-05-07 18:29:02
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nou, het gaat om een selecte groep criminelen - zeg maar - de succesvollere groep.. je weet wel die nu met hartklachten gerechtelijk uitstel krijgt.. eventueel wat extra rechten in de knip..

Dat is pas een teken van een beschaving.

13-05-07 17:01:38
De Liberaal
Lid

WMRindex: 56
OTindex: 18
Wnplts: Heilstaat?
Laat de criminelen dan eerst eens fatsoenlijk werk geven.
Moordenaars in de houtzagerij, Fraudeurs in de administratie?
Waarom in de maatschappij wel moeten werken, en in de nor niet?

13-05-07 21:28:59
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
Quote sjatter:
En als je niet betaald, gooien ze je er dan uit.8)

dan zal niemand meer betalen :P

maar dit lijkt me een goed systeem, want zo nu wordt alles betaald door de belastingbetaler...

14-05-07 09:23:01
Fio! ,;
Senior lid

WMRindex: 204
OTindex: 67
Wnplts: Gent
S
Quote Xavier:
Van een kale kip kan je niet plukken, dus uit eindelijk moeten wij (de werkende mens) weer opdraaien voor deze zooi.
Denk dat ze hier nog het 1 en ander aan bij moeten stellen.
Ze kunnen alvast beginnen met het idee van LuckyMe; 2 op 1 cel - de entertainment(ze zitten er niet om te relaxen!!!(6))

:ja:ja:jahelemaal gelijk:ja:ja:ja

14-05-07 09:40:46
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Twee mensen op een cel??... hmmm*8... Love is in the air... =8O
Nah... da lijkt mij dan weer niets... al die uitgescheurde gevangenen iedere keer hechten... bah...:r

Direct met de celstraf standaard een boete die gelijk is aan de betreffende persoon zijn detentiekosten...:ja
Ik denk dat de meesten het wel kunnen betalen hoor... maar als je een boete niet kan betalen moet je er toch voor zitten??... als je het niet kan betalen wordt het dus een dubbel zo lange straf... wedden dat ineens op een paar uitzonderingen na iedereen het kan betalen??...(6)
Als je het niet kan betalen ga je maar werken... soliciteer je maar op thuiswerk in je cel... als garnalen peller of paperclip in-vorm-buiger... weet ik veel... ze verzinnen maar wat...:P

Ik ben niet echt fan van Geertje maar ik denk toch dat gedetineerde het gewoon zelf moeten betalen...:ja

Dus mijn mening:
Direct bij een celstraf een boete die de kosten dekt...
Geen geld??... dan kan krijg je net als nu celstraf... dus dubbele tijd celstraf... of gewoon 40uur werken in de gevangenis...:ja
Ik moet ook gewoon iedere dag weer buffelen... mijn ballen afdraaien voor de baas in ruil voor een paar centen...

14-05-07 14:04:07
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Gewoon gevangenis werk dat je detentiekosten opvangt :ja

14-05-07 14:45:38
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@Mmore: Dat geeft ook problemen. Dat betekend dat de gevangenis werk gaat doen dus gaat concureren met de maatschappij. Dat is nooit eerlijke concurentie want de gevangenis kan veel goedkoper aan arbeidskrachten komen.

Nee, beter zou zijn om de gevangenen aan een stalen ketting te leggen en werk aan de weg laten uitvoeren. Of staven uit de kernreactor verwijderen ofzo :P

wil je dit niet, zorg dan maar dat je uit de bak blijft. :ja

14-05-07 21:32:11
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Helemaal geen gek idee! Van de PVV! Het eerste idee waar ik me wel in kan vinden!

14-05-07 22:22:19
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote LuckyMe:
@Mmore: Dat geeft ook problemen. Dat betekend dat de gevangenis werk gaat doen dus gaat concureren met de maatschappij. Dat is nooit eerlijke concurentie want de gevangenis kan veel goedkoper aan arbeidskrachten komen.
Ze kunnen toch werk gaan doen dat normaal gesproken niet in Nederland uitgevoert wordt en op deze manier concurreren met de armere landen op deze wereld..

19-05-07 22:03:15
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Of je geeft ze werk waar ze goed in zijn: banken beroven enzo. Dan betaalt het zich ook lekker snel terug! :P

21-05-07 00:38:01
Starforce
Ik ben het hier niet mee eens, om de reden dat criminelen hier NIET voor gekozen hebben.

Voor het geval dat jullie met het argument aankomen: Maar ze hebben toch gestolen?(oid)

Dat komt ervan als je bezittingen hebt. Mensen eigenen zich teveel toe.

21-05-07 00:46:28
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Starforce:
Dat komt ervan als je bezittingen hebt. Mensen eigenen zich teveel toe.

Met andere woorden: mensen stelen :P
Maar je hebt gelijk, alle mensen gelijk en alles gratis :P Niemand heeft nog recht op bezittingen en iedereen mag pakken waar hij of zij toevallig zin in heeft. Lijkt me een bijzonder leerzaam project om eens uit te proberen in een gevangenis overigens ;) Lost een hoop problemen op :D

21-05-07 00:52:45
Starforce
Laat ik het anders zeggen.. Je krijgt een straf, waar je het niet mee eens bent. En je moet het maar gaan uitzitten omdat het noueenmaal zo in elkaar steekt? De mensheid is blind.

21-05-07 01:03:21
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Men is ooit begonnen met het invoeren van straffen voor vergrijpen als stelen om een beetje van de anarchie en het geweld af te komen. Het afschaffen van (gevangenis)straf is denk ik niet zo'n goed idee.

21-05-07 01:07:27
Starforce
Quote de Mexicaan:
Men is ooit begonnen met het invoeren van straffen voor vergrijpen als stelen om een beetje van de anarchie en het geweld af te komen. Het afschaffen van (gevangenis)straf is denk ik niet zo'n goed idee.
Geef mij maar Anarchie. Maar dan wel op een goeie fatsoenlijke manier. De mens komt toch wel tot eenstemming. Helaas is Anarchie niet meer mogelijk op dit moment.

21-05-07 01:07:32
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Starforce:
Laat ik het anders zeggen.. Je krijgt een straf, waar je het niet mee eens bent. En je moet het maar gaan uitzitten omdat het noueenmaal zo in elkaar steekt? De mensheid is blind.

Nou moet ik de eerste crimineel nog tegenkomen die verteld dat ie zijn straf verdiend, maar goed... Als je een straf krijgt dan is dat meestal om een bepaalde reden. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten en het lijkt mij buitengewoon netjes als je gewoon je straf uitzit zonder morren ;)
Als mensen geld hebben verdiend met allerlei illegale en/of misdadige praktijken, dan kan justitie daar wel degelijk beslag op leggen en verkopen via de Domeinen. Dat is al jaren zo en ik kan dat alleen maar toejuichen. Dit gaat volgens het principe 'misdaad loont niet' en er wordt dan ook een berekening gemaakt wat de dames en/of heren beroepscrimineel verdiend hebben met hun praktijken. Ook de belastingdienst komt nog heel even 'innen' wegens niet afgedragen belastingen ;)
Wat de PVV betreft: Deze partij is een ongeleid projectiel die NIETS bijdraagt aan de veiligheid van onze maatschappij. Als je kijkt wat voor kamervragen deze partij stelt en over welke zaken, dan zakt je broek af. Bij zoveel domme zaken zit soms wel eens een voorstel dat nuttig lijkt te zijn.
Nog niet zo heel lang geleden hadden we een partij waar iedereen schande van sprak (iemand die de Centrum Partij nog kent?). De PVV is een slagje erger :D

21-05-07 01:14:55
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Starforce:
Geef mij maar Anarchie. Maar dan wel op een goeie fatsoenlijke manier. De mens komt toch wel tot eenstemming. Helaas is Anarchie niet meer mogelijk op dit moment.

Lol, anarchisten zijn zelf al hopeloos verdeeld in allerlei soorten en maten :D Gaan ze nou eerst met elkaar op de vuist om te bepalen wat de juiste vorm van anarchie is (is eigenlijk wel het toppunt van anarchie (zonder hoofdletter graag)

21-05-07 01:15:23
Starforce
Je krijgt straf omdat je je niet aan de regels van de maatschappij houdt. De door een aantal lui opgestelde regels. Velen zijn het hier niet mee eens. Waar leg je de grenzen? Is iedereen zo blind? Als het zo doorgaat, gaat iedereen dood. Binnen enkele jaren.

21-05-07 01:20:30
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Starforce:
Je krijgt straf omdat je je niet aan de regels van de maatschappij houdt. De door een aantal lui opgestelde regels. Velen zijn het hier niet mee eens. Waar leg je de grenzen? Is iedereen zo blind? Als het zo doorgaat, gaat iedereen dood. Binnen enkele jaren.

**** Newsflash ****
Iedereen gaat eens dood, dat is een eigenschap van het leven :D
Ik ben niet blind, maar anarchie kán gewoon niet bestaan omdat de definitie van anarchie al een tegenspraak is. Zolang de mens bestaat is er een vorm van 'gezag'... Overigens komt dit ook voor bij de dieren. Regels en orde zijn een wezenlijk onderdeel van het voortbestaan van een soort.

21-05-07 01:27:41
Starforce
Quote stormzoeker:
Quote Starforce:
Je krijgt straf omdat je je niet aan de regels van de maatschappij houdt. De door een aantal lui opgestelde regels. Velen zijn het hier niet mee eens. Waar leg je de grenzen? Is iedereen zo blind? Als het zo doorgaat, gaat iedereen dood. Binnen enkele jaren.

**** Newsflash ****
Iedereen gaat eens dood, dat is een eigenschap van het leven :D
Ik ben niet blind, maar anarchie kán gewoon niet bestaan omdat de definitie van anarchie al een tegenspraak is. Zolang de mens bestaat is er een vorm van 'gezag'... Overigens komt dit ook voor bij de dieren. Regels en orde zijn een wezenlijk onderdeel van het voortbestaan van een soort.

Flauw.. Je weet wat ik bedoel. Anarchy kan momenteel niet bestaan over de hele wereld(!), I told you. Maar Anarchie bestaat! Maar alleen bij een aantal inheemse stammen. Al eeuwenlang.. En het werkt.

21-05-07 01:35:47
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Starforce
Als het zou werken dan waren we allemaal anarchist... zou je ook niet denken?
Maar noem eens een stam die nu nog bestaat en voldoet aan de term anarchistisch? (doe er ff een linkje bij)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven