hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 15 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

ziek en vreemdelijk - ga dood

15-04-07 10:21:05 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071

15-04-07 10:27:43 - Quote! - @Jannick
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
@Sto, wat wil je zeggen?:)

15-04-07 10:59:21 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Mijn mening is dat mensen met een klasse 4 infectie zowiezo geweerd moeten worden, en eigenlijk überhaupt niet op het vligtuig mogen stappen, gezien het gevaar voor de wereldgezondheid (Nederlanders zijn immers veel reislustiger dan de gemiddelde asielzoeker, asielzoeker steekt Nederlander aan, Nederlander reist wereld over, en de rest valt te raden)

De rest zijn we naar mijn idee zo ongeveer verplicht om te helpen (eventueel als ze het kunnen betalen....)

Een klasse 4 infectie is een infectie die (bijna) 100% dodelijk is, zeer makkelijk overdraagbaar (via lucht bijvoorbeeld), en niet te genezen is.
Ter vergelijking:
klasse 1 is yakult (niet eens ziek makend)
klasse 2 is een verkoudheid (in Europa) (ziek, maar (meestal) niet dodelijk, goed geneesbaar en/of slecht overdraagbaar)
klasse 3 is pest/TB (dodelijk maar goed te genezen, en/of slecht overdraagbaar)
klasse 4 is Ebola/H5N1/verkoudheid onder bevolkingsgroepen niet bekend met verkoudheid (indianen/maori vroeger)

15-04-07 11:12:05 - Quote! - @Runalf
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Nederlandse grond hoort niet bij nederland??? maar van de aarde..?

Daar ben ik het niet mee eens.

Nederland onderhoud Nederland toch.
Van mij mogen buitenlanders komen, maar dan zonder uitkering. En verplicht werken. (allochtonen in Nederland die niet werken vind ik helemaal het toppunt van belachelijkheid, en dat ze ook nog een uitkering ontvangen!?
Wat door de NEDERLANDERS is betaald.

Dus ik vind Nederland wel degelijk van Nederland en niet van de aarde.


15-04-07 11:46:27 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Dan hebben wij verschillende meningen. Het land is van de aarde. Stop risking! Start living!

15-04-07 17:27:37 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
In mijn ogen is Nederland (of beter gezegd de Nederlander) verantwoordelijk voor het land. Dat wilt niet zeggen dat het ook van ons is...
Als het land van ons zou zijn, zou dat betekenen dat we er alles mee zouden kunnen doen wat we willen, en dat kunnen we niet... Dat zouden we ondertussen wel geleerd moeten hebben...
(alhoewel sommige landen nogsteeds een bord voor hun kop hebben wat dat betreft...)

15-04-07 20:08:14 - Quote! - @Sto
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Quote Jannick:
@Sto, wat wil je zeggen?:)

dat wij daar niet over moeten beslissen ze mogen best komen maar niet zielig gaan doen en roepen om een uitkereing enzo

15-04-07 20:12:30 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Runalf:
Nederlandse grond hoort niet bij nederland??? maar van de aarde..?

Daar ben ik het niet mee eens.

Nederland onderhoud Nederland toch.
Van mij mogen buitenlanders komen, maar dan zonder uitkering. En verplicht werken. (allochtonen in Nederland die niet werken vind ik helemaal het toppunt van belachelijkheid, en dat ze ook nog een uitkering ontvangen!?
Wat door de NEDERLANDERS is betaald.

Dus ik vind Nederland wel degelijk van Nederland en niet van de aarde.



Wat heeft die uitkering te maken met dit onderwerp - ze mogen wel komen maar niet eten - dus geen geld..dan mogen ze het wel pakken - daar waar het mogelijk is - of er voor werken - maar dat mag ook niet.. dus moeten ze illigaal werken - dat mag ook niet - maar dat is economisch wel interesant want dan doen ze het zonder lasten en belastingen en dus zwart - dat is eigenlijk slecht voor ze want dan hebben ze geen recht op verzekering - als een illigale dan ziek wordt - dan stop j'm in de grond -want niemand die het ziet.. en zo zijn we verworden totdat wat we stellig ontkennen.. is dat beter?

16-04-07 12:24:39 - Quote! - @Runalf
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Het ging toch over ZIEKE vluchtelingen. Dus mensen die niet kúnnen gaan werken?

Dan zouden ze dus hier heen komen, om vervolgens niet te werken. En alleen maar te profiteren van een uitkering omdat ze die misschien niet in hun eigen land krijgen.


16-04-07 12:26:43 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
O en dus moeten ze maar bedelaar worden en de rest van hun dan toch al korte leven in diep trieste toestanden doorbrengen? Ik weet dat we moeilijk alle zieke mensen in de wereld op kunnen vangen maar om ze maar botweg te weigeren?

16-04-07 12:55:43 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Als je de leefomstandigheden in het eigen land verbetert (substantieel) dan komt men niet meer hierheen. 8)

16-04-07 13:00:08 - Quote! - @Runalf
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Quote Mmore:
O en dus moeten ze maar bedelaar worden en de rest van hun dan toch al korte leven in diep trieste toestanden doorbrengen? Ik weet dat we moeilijk alle zieke mensen in de wereld op kunnen vangen maar om ze maar botweg te weigeren?


Ja, er zijn miljoenen mensen die zo leven.

Als er één zomaar nederland binnen kan komen, denk je dan dat het er bij één blijft? Dat denk ik niet.

Er zijn toch grenzen? Je kan nederland niet vol stoppen met arme allochtonen.

(eventjes ter verduidelijking, ik ben echt geen racist ofzo hoor ;))

16-04-07 13:39:37 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Kpuc: De reacties stemmen mij ook triest. Ik denk dat er maar een oplossing is: Iedereen vrij laten reizen waarheen ze willen. Niemand tegen houden. Zorgen dat arme landen het beter krijgen (de bevolking dan en niet het corrupte bewind) zodat de leefomstandigheden daar verbeteren. Als je aan iedere allochtoon vraagt of hij/zij naar zijn/haar geboorteland terug zou willen gaan als de levensstandaard daar net zo zou zijn als in NL dan denk ik dat meer dan 90% dat maar wat graag doet.

16-04-07 13:41:10 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik denk 100% zelfs Lucky. Ik ben niet blij zoals het hier op dit moment in Nederland gaat, maar als ik ergens anders zou zitten, dan zou ik geen seconde twijfelen om terug naar mijn eigen land te gaan als de omstandigheden in de buurt zouden komen van zoiets als wat ik nu gewend ben.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven