hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

ziek en vreemdelijk - ga dood

13-04-07 16:14:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ben je een asielzoeker en toevallig ook besmet met HIV of TBC - helaas - terug en je zelf langzaam laten uitschakelen

Steeds meer landen sluiten zich aan bij de politiek om de poorten te sluiten voor zieke asielzoekers..
Hebben wij geen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van het ontstaan van deze ziekte?

13-04-07 17:57:32
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Ik ben het er mee eens (assielzoekers bij de poort weren ivm ziekte). Straks krijg je allemaal enge uitheemse ziektes in nederland.

13-04-07 23:16:04
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Runal, welke poort?
- De tuinpoort;
- De stadspoort;
- De airport;
- De hemelpoort?
Ziek of niet zou niet het criterium moeten zijn denk ik.

13-04-07 23:25:20
nietmeer
Heb je HIV en TB, dan is het helaas heel makkelijk, je gaat dood. Binnen afzienbare tijd... En een HIV/TB combi schijnt een niet al te prettige dood te zijn...
In mijn ogen, als je toch al ten dode opgeschreven bent door je ziekte, sterf dan in land van herkomt.
Is er nog een kans op een mogelijkheid om te genezen, laat ze dan binnen, en probeer ze op te lappen...

Maar wat Runalf zegt, is erg kortzichtig... Als die ziektes niet binnen komen via asielzoekers, dan wel via toeristen...
De enige reden dat een echt enge ziekte zoals Ebola nog niet in Nederland is, is omdat het te snel dood...

14-04-07 10:48:18
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
:O:O, we zijn allemaal mensen en we moeten altijd iemand helpen

14-04-07 11:03:24
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Maar als je toch al zeker bent dat je binnenkort dood gaat, waarom dan nog snel naar nederland om vervolgens daar dood te gaan?

En misschien wel hier begraven worden. Kost ook geld en een begraafplaats. (als je dan nog in je land van herkomst begraven wilt worden is het helemaal nutteloos).

Als er dan allochtonen komen, dan gezonde toch? heb je veel meer aan. die kunnen gaan werken etc. (als ze willen... :P).

En een zieke allochtoon? nee die gaat niet werken, die moet dan van een uitkering gaan leven? en waarom? omdat hij bijna dood is en toch nog naar nederland wilt. Dan maak je gewoon misbruik van nederland.

En tuurlijk kunnen toeristen ook ziektes mee brengen. maar dat kan je gewoon niet stoppen.

Zieke allochtonen kan je wel stoppen.

14-04-07 11:05:24
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Oke, dan worden ze terug gestuurd, maar toch wel met enige medische bijstand? :O

14-04-07 11:06:51
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Je moet ze niet terugsturen, je moet ze gewoon niet binnenlaten. Dan hebben ze niks met nederland te maken. Medische bijstand aan iemand die niet in nederland woont of gewoond heeft? dan mag je wel heel erg veel mensen medische bijstand geven...

14-04-07 11:09:51
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja, maar waarom is dat erg?

14-04-07 11:11:19
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Waarom is wat erg?

14-04-07 11:12:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Mensen medische bijstand geven, ook al wonen ze niet in Nederland?

14-04-07 11:26:48
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
is niet erg, maar.. dat zijn er zo veel.. Daar zijn nu toch de goede doelen voor enzo?

En hoe zou je moeten selecteren wie wel medische hulp krijgt en wie niet?

Ik vind de goeden doelen genoeg...

14-04-07 11:28:48
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik vind goede doelen tot zekere hoogte ook goed, maar die sluiten wel vaak bepaalde groepen uit.

Ik denk dat we makkelijk praten hebben,omdat het ons waarschijnlijk nooit zal overkomen. Wij hoeven niet te vluchten, we krijgen uitkering en hulp, als we ziek zijn kunnen we naar de dokter..
Maar wat als jij het was...

14-04-07 11:34:55
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Ja tuurlijk, op de ene plek heb je luxe op de andere plek niet. daar kan niemand wat aan doen en dat zal altijd zo blijven.

Ik denk niet dat het de taak van nederland is. Maar van bepaalde organisaties.

Wij hoeven niet te vluchten, kunnen naar de dokter... en zei niet. Tja, dat is nou eenmaal zo, en daar kan je niks aan doen.

14-04-07 14:08:22
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Alleen de echte asielzoekers toelaten, de rest linea recta terug naar land van herkomst.

14-04-07 14:10:54
nietmeer
Als wereldburger vind ik het eng wat hier wordt uitgesproken, bahh, mensen zijn de pest voor de aarde.

14-04-07 14:30:04
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Kpuc:
Als wereldburger vind ik het eng wat hier wordt uitgesproken, bahh, mensen zijn de pest voor de aarde.
Je moet toch niet iedereen toelaten, dan wordt Nederland te vol, wat weer spanningen gaat opleveren. Is uiteindelijk niemand bij gebaat toch, ook de "echte" asielzoekers niet. Wat die "echte" asielzoekers zijn, moet je me maar eens uitleggen.

14-04-07 16:10:57
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
hoezo hebben wij de verantwoordelijkheid daarvoor?

14-04-07 16:13:52
nietmeer
Brr, het wij gevoel, wanneer wordt dat het allemaal gevoel?

14-04-07 16:26:15
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
Quote Muaddhib:
Heb je HIV en TB, dan is het helaas heel makkelijk, je gaat dood. Binnen afzienbare tijd... En een HIV/TB combi schijnt een niet al te prettige dood te zijn...
In mijn ogen, als je toch al ten dode opgeschreven bent door je ziekte, sterf dan in land van herkomt.
Is er nog een kans op een mogelijkheid om te genezen, laat ze dan binnen, en probeer ze op te lappen...

Maar wat Runalf zegt, is erg kortzichtig... Als die ziektes niet binnen komen via asielzoekers, dan wel via toeristen...
De enige reden dat een echt enge ziekte zoals Ebola nog niet in Nederland is, is omdat het te snel dood...

ik sluit me hierbij voledig aan. na een studie van 40 uur over mutaties van het h5n1 virus tot een gripepandemie kan ik concluderendat zieke asielzoekrs wel het misnte probleem wat we hebben op het gebied van ziektes.
en trouwens, als die mensen toch snbel dood gaan, waarom ze dan niet hier(waar het blijkbaar prettiger is dan in hun thuisland) hun latste dagen geven..? zet jezelf in in de schoenen van de zieke asielzoekers

14-04-07 17:42:08
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Kost allemaal geld toch?
Enne, als hij heel zn leven daar heeft gewoont, kan die zn laatste paar dagen daar ook wel.


14-04-07 18:35:23
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
In princype gaat het niet alleen om Medische bijstand.. stel je bent geinfecteerd met iets.. en je wilt weg uit een land waar je zeker dood zult gaan.. En je bent toevallig Nederlander en in Nederland kunnen ze niet helpen.. Waar ga je dan heen.. dan zoek je een beter heenkomen, misschien tijdelijk, om weer beter te worden.

Maar zoals dat nu uitziet mag je niet vluchten omdat je ziek bent.. dan ben je geen vluchteling - maar een gevaar.

Hoeveel Nederlanders zijn niet naar Duitsland of de Verenigde Staten gegaan om behandeld te worden - en hebben dat met success gedaan.

Dus welke criteria hanteerd men om zieke mensen te weren - en welke mensen weert men wel en welke niet..

Australie wil de grenzen sluiten voor HIV geïnfecteerden.

14-04-07 18:36:37
nietmeer
Quote ToM_xlr:
en trouwens, als die mensen toch snbel dood gaan, waarom ze dan niet hier(waar het blijkbaar prettiger is dan in hun thuisland) hun latste dagen geven..? zet jezelf in in de schoenen van de zieke asielzoekers
Omdat Nederland geen minderbedeeldenkliniek is?

15-04-07 01:25:13
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Quote heraux:
stel je bent geinfecteerd met iets.. en je wilt weg uit een land waar je zeker dood zult gaan.. En je bent toevallig Nederlander en in Nederland kunnen ze niet helpen.. Waar ga je dan heen.. dan zoek je een beter heenkomen, misschien tijdelijk, om weer beter te worden.


haha ja maar je zal er toch voor moeten betalen als je een behandeling wilt.

vluchtelingen hebben niet veel geld, en ze krijgen ook nog is een uitkering.

als ik me voor een bijzondere ziekte laat behandelen in de vs, dan moet ik daar voor betalen, en zal ik geen uitkering krijgen van de vs.

15-04-07 09:47:28
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Je kunt niemand wegsturen? De Nederlande grond is niet van Nederland. De Nederlandse grond is van moeder aarde. Wie zijn wij om te beslissen wie daar wel en niet mag zijn? F*ck the current statement!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven