hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4] 5 6 7 8 9

Europeese verkiezingen

03-06-09 22:11:02
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote DreamerTje:
OMG 8O Is nou iedereen opeens tegen mij terwijl ik gewoon maar zit te dollen met mijn eigen vriend? :| :S
Dat was ook mij nog niet opgevallen anders.

Maar om eens een andere discussie aan te zwengelen: Hoe zou Europa eruit moeten zien volgens jullie?

Ik zal even een aantal standaard Formats neerzetten waar een toelichting c.q. aanvulling op gegeven kan worden:

Europa? Nee!
Europa is nergens goed voor, terug naar het kleine NL!
Europa? Ja, maar alleen als de oervorm, bedreven door de Benelux
Terug naar het kolen en staalverband, alleen economisch, maar niks meer
Europa? Ja, maar wel minder log, minder duur, en meer zeggenschap
Europa is goed, maar de maandelijkse verhuizing naar Straatsburg mag eigenlijk wel weg, Europa is te duur en te log, te geldverslindend en te ondemocratisch, doe eens anders.
Europa: Ja! MEEEEER!
Europa moet uitbreiden, een echte wereldspeler worden, op economisch gebied, maar ook als krijgsmacht, politiek en op de andere gebieden, toetreding van nieuwe lidstaten hoort daarbij

Ik hoor het graag!

03-06-09 22:11:19
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
Kpuc
8-) Ja dat kan je ook doen ja:P

03-06-09 22:11:54
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik heb zes jaar in buitenland gewoond en daar hebben ze die problemen niet omdat ze het niet toelaten.
Nederland is een watjesland :)

03-06-09 22:12:30
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
*kruist meerkeuzevraag C aan* 8-)

03-06-09 22:12:53
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Luna, echt wel :|

En wij hebben Balkenende als 'leider' ook nog, hoe mis kan het lopen :|

03-06-09 22:13:19
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dreamertje, misschien maar een knipoogsmiley voortaan in je reactie zetten ofzo :P

03-06-09 22:14:46
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
Europa? Ja, maar wel minder log, minder duur, en meer zeggenschap
Europa is goed, maar de maandelijkse verhuizing naar Straatsburg mag eigenlijk wel weg, Europa is te duur en te log, te geldverslindend en te ondemocratisch, doe eens anders.


Heeft geen enkel zin om militair, politiek enzovoort Europa op één lijn te zetten: dat is al vaak genoeg fout gegaan in het verleden.. Economische dingen zouden wel Europees geregeld moeten worden, Nederland is een handelsland en dus afhankelijk van andere landen. Een economische eenheid in Europa is dus gunstig voor Nederland. Ook zou milieuwetgeving enzo Europees moeten worden geregeld. Als ieder land door elkaar andere milieywetgeving heeft, schieten we geen donder op met het verbeteren van t milieu. Onderwijs, politiek enzovoort moet abosluut niet Europees worden geregeld, dat kan ieder land prima zelf.
Zo O+

03-06-09 22:14:52
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hm, Dreamert plaagde even, maar Cee dook er serieus op in en toen werd den plaagkop 8) even de geplaagde (A)

03-06-09 22:17:50
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Om zelf maar even te reageren op mezelf :P
Europa? Ja, maar wel minder log, minder duur, en meer zeggenschap
Zoals ik al zei, die maandelijkse verhuizing naar Straatsburg en terug is je reinste geldverspilling en moet onmiddelijk teruggedraaid worden.
Toetreding van nieuwe staten moet op een laag pitje om te zorgen dat de huidige lidstaten eerst een krachtige economie ontwikkelen. Dan kan er voldoende draagvlak ontstaan voor nieuwe staten.

Europa is duur, het mag wel een onsje minder.
De Europese commissie, parlement en raad, waarom zoveel, terwijl ze al zo weinig kunnen?
Dat mag wel anders, de besluitvorming in de EU is gebaseerd op landelijke sentimenten en eigenbelang, geheel niet in het belang van de economieën en de overige landen.
Eigenbelang moet een stem krijgen, maar het is nu wel erg bizar.

de EU moet transparanter. Ik heb nu geen idee waar ik op stem.

Europa mag wel meer dan economisch samenwerken.

NL is een klein land, en zijn grotendeels afhankelijk van het achterland (kijk maar naar de haven Rotterdam).
Ik zie graag een multinationale ontwikkeling, net zoals in de VS, maar dan net wat anders. de EU kan een krachtig apparaat zijn, maar is nu veel te log.

03-06-09 22:19:15
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
Cee
I Agrees.
Alleen heb ik geen mening over nieuwe lidstaten (A)

03-06-09 22:21:07
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
@Anoek, ik wou ook net hetzelfde zeggen van jouw standpunten.

Als je in NL een strenge regelgeving invoert, heeft dat een veel grotere economische inslag dan wanneer je dat in de hele EU invoert.

Als je dat namelijk alleen in NL invoert dan verhuist het getroffen bedrijf wel naar duitsland, om maar eens wat te noemen.

Zoals de milieuwetgeving, waarom hier strenge eisen stellen, terwijl ze in het buurland nog met de meest vervuilende bende rondrijden. Dat werkt niet, en dat is de kracht van de EU.

03-06-09 22:23:19
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
Cee
Precies. Die vliegtaks hielp voor geen ruk want iedereen verkaste wel naar Duitsland om daar op het vliegtuig te stappen. Is alleen maar slechter voor t milieu..

03-06-09 22:24:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Misschien een domme vraag maar hoe zit het eigenlijk met de woonstee van een Europarlementariër? Huist die in Brussel of is het forensen geblazen? Wat mij betreft mogen ze die verplichting erbij geven, wonen in de plaats waar je werk is 8)

03-06-09 22:25:38
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
Kpuc
Geen idee eigenlijk..
Maar ik denk niet dat je mensen kan verplichten in Brussel te wonen als ze zon baan hebben, dan moet meteen de hele familie mee verkassen..

03-06-09 22:25:41
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Kpuc, ik denk dat er een 2e huis regeling is.

Maar ik verwacht niet dat de EU daar al te snel een boekje over open doet, want stel je voor dat de parlementariërs hun eigen inkomsten zouden wegnemen! Dat nooit hoor.

03-06-09 22:29:00
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
Cee
Dat nooit idd..
Maar mensen, discussieert lekker verder, ik ga richting bed:)

03-06-09 22:30:21
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik ga ook voor C. Er zijn gebieden waarop samenwerking door alle EU-landen een enorm voordeel oplevert ten opzichte van alle landen voor zichzelf: economie, handel, mileu en in mindere mate immigratie. Verder klinkt het idee van de Liberale Democraten om een pan-Europese politiemacht op te zetten die specifiek dient om grensoverschrijdende georganiseerde misdaad te bestrijden in zijn basis goed. Ik ben het met Cee eens wat betreft het toelaten van nieuwe lidstaten. Eerst zorgen dat de Unie uberhaupt sterk genoeg is om nieuwe lidstaten te kunnen verdragen. Het heeft geen zin om vanuit de EU te gaan micromanagen. Dat kunnen de individuele lidstaten prima zelf, daarbij blijft ook de identiteit van de verschillende landen behouden.

03-06-09 22:37:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ach, in Engeland is de beerput geopend, en dat is dan een op zich staand lid, te denken aan de GBP wie ze willen vasthouden ;)

03-06-09 22:41:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Mijn vader is niet Nederlands en ook geen Nederlands paspoort.
Ik heb pas paar jaar Nederlands paspoort.
Anders had geert me eruit gezet :P

03-06-09 22:41:06
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Heeft er hier iemand de stemwijzer gebruikt?

Ik kwam uit op de Newropeans, en ben t wel met ze eens op de meeste vlakken, zeker het punt dat het een partij is die niet gebonden is aan een huidige nationale partij.

03-06-09 22:42:40
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik heb vorig jaar voor het eerst in mijn leven gestemd 8O
Als je neit weet waar je op moet stemmen,wat moet je dan 8O

03-06-09 22:43:39
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Ik had een keer de kieswijzer gebruikt ofzo, voor NL en toen kwam ik uit op de SP.

03-06-09 22:49:36
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote Luna:
Ik heb vorig jaar voor het eerst in mijn leven gestemd 8O
Als je neit weet waar je op moet stemmen,wat moet je dan 8O
Stemwijzer is een handig gereedschap, als daar iets uitkomt kun je je met die partij vergelijken, en als t je wat lijkt kan je daar op stemmen :)

03-06-09 22:50:31
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik zat net te kijken, maar ik krijg alleen een grijs scherm 8O
Ik ga het morgen eens proberen :)

03-06-09 22:50:59
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Quote Luna:
Ik zat net te kijken, maar ik krijg alleen een grijs scherm 8O
Ik ga het morgen eens proberen :)
Moet je de toegankelijke versie proberen ;) Die doet het wel :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 8 9

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven