hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen


1 [2] 3

Kranten uit Belgie

15-08-11 22:51:31
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
Ben het eens met ledi. Degenen die er zo ongelooflijk veel moeite mee hebben om iets aan te klikken en te lezen (zo he, wat inspannend zeg, een marathon is er niets bij), moeten maar zelf artikelen schrijven en insturen om het copyright te omzeilen. Of Voogeltje sponsoren door artikelen waar copyright op rust, over te kopen van de originele bron.

Hoe moeilijk is het nou om even door te klikken? De link staat al klaar. Er moet alleen op geklikt worden. Als dat teveel moeite is, dan ga je maar gewoon naar een andere site. Jemig, straks wordt er nog van Voogeltje verwacht dat er hier nog een voorleesfunctie komt...

15-08-11 23:10:02
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@DragonX: Hahaha, breng de mensen niet op ideeën vwb voorleesfuncties e.d.

16-08-11 12:54:26
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Nou vraag ik me af of degenen die bezwaar hebben tegen doorklikken, ook nooit klikken om een foto te kunnen zien.
De grap is bijvoorbeeld bij het artikel "Boot van kibbelend koppel..." dat je tegelijkertijd klikt voor het vervolgverhaal als ook voor de foto van de aanvaring.

So, what is the problem????

16-08-11 23:17:19
BatFish
Oudgediende


WMRindex: 7.831
OTindex: 23.239
@ledi: Wat ik wel wat vreemd vond is dat ik dat verhaal van die boot heb ingebracht met als bron: de Volkskrant, met links naar de Volkskrant site. Vervolgens staat het op de site met een link naar HLN. Zelfs al vindt ook de Volkskrant het niet leuk als stukken van hun site worden gekopieerd, waarom wordt er dan niet naar de Volkskrant site verwezen?

17-08-11 07:48:43
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Goeie vraag! Misschien dat nederlandse kranten zelfs dat niet willen? (Telegraaf wordt ook nooit vermeld als gedeeltelijke bron).

Ik hoop met jou dat iemand dat eens wil uitleggen.

17-08-11 09:01:47
nietmeer
@DragonX:
die voorlees functie, kan dat gekoppeld worden aan gebarentaal?
ben doof
_O-_O-_O-

17-08-11 09:24:30
BatFish
Oudgediende


WMRindex: 7.831
OTindex: 23.239
@Opa Zot: Ja, met ondertiteling graag!:P

19-08-11 01:16:30
Deniz
Erelid


WMRindex: 2.086
OTindex: 242
@DragonX:

Ja het is zo veel moeite om een link aan te klikken ik heb er nachtmerries van.

19-08-11 09:11:50
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Deniz: ja, en door al die jaren dat je op een link moest klikken om foto's te kunnen zien bij artikelen, heb je nu psychische hulp nodig. _O-

19-08-11 11:03:53
Deniz
Erelid


WMRindex: 2.086
OTindex: 242
@ledi:

Ik plaats berichten vanuit een TBS instelling. Gek wordt ik er van!!

19-08-11 19:20:58
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote @BatFish:
@ledi: Wat ik wel wat vreemd vond is dat ik dat verhaal van die boot heb ingebracht met als bron: de Volkskrant, met links naar de Volkskrant site. Vervolgens staat het op de site met een link naar HLN. Zelfs al vindt ook de Volkskrant het niet leuk als stukken van hun site worden gekopieerd, waarom wordt er dan niet naar de Volkskrant site verwezen?


Volgens mij mogen we dit alleen maar doen bij Belgische kranten.
Hoe het met de Nederlandse kranten zit is nog niet duidelijk.

19-08-11 19:30:12
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Luna, misschien ook dan gelijk maar's uitzoeken wat de regels zijn omtrent 'herschrijven' van artikelen ? :?

*Kan me voorstellen dat bv een zinnetje invoegen van: 'zoals vernomen van jounalisten van "Bron" (A) al voldoende zou kunnen zijn toch* ? *8

19-08-11 19:31:49
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik deed dat vroeger weleens, maar dan moest ik toch echt heel het artikel aanpassen.
:P

19-08-11 19:34:13
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Dan lijkt me wat ik doe simpeler 8) een (al dan niet) gebrekkige vertaling is rapper klaar dan een gegeven tekst 'hertalen' lijkt me 8O

Nooit geprobeerd eigenlijk :O *(

23-08-11 17:12:32
Balderic
Erelid

WMRindex: 1.124
OTindex: 2
Wanneer komt de optie "Geen Belgische berichten tonen." in het profiel? Dit is echt irritant.

En ja, ik sla ze over en nee, ik klik dus niet een keer extra om op een andere site verder te lezen.

Als de Belgische kranten besluiten terug te gaan naar de vorige eeuw, dan is dan niet mijn probleem.

23-08-11 17:16:09
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
@Balderic: Ik vind het wel meevallen met irritant en zo geven we de Vlaamse journalisten ook wat ze verdienen ;)

23-08-11 18:57:45
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Balderic: en jouw probleem is niet ons probleem, dus hou op met zeuren. En dat geldt voor iedereen die te lui is om te klikken.
Prima als je daar geen zin in hebt, maar verveel ons niet met je commentaar daarover

23-08-11 21:23:44
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
ik vraag me af hoe al die mensen dat doen keer op keer om naar een ander artikel te gaan moet je ook klikken

om te lopen klagen op deze manier moet je ook klikken(lees tikken) op je toetsen kost ook weer moeite. om uberhaupt op internet te komen moet je al klikken hoe komen die mensen hier ubarhaupt met hun klik fobie?

Edit MuseMatt: let op je taalgebruik s.v.p.

24-08-11 10:06:55
Balderic
Erelid

WMRindex: 1.124
OTindex: 2
Quote @ledi:
@Balderic: en jouw probleem is niet ons probleem, dus hou op met zeuren. En dat geldt voor iedereen die te lui is om te klikken.
Prima als je daar geen zin in hebt, maar verveel ons niet met je commentaar daarover


Spreek voor jezelf, zo te zien ben ik niet de enige. Er mag ook een kenmerk in de RSS feed komen ("[BE] Onderwerp" of zo).

Maar goed, jij ziet onze kritiek als "gezeur" en dat mogen we niet meer doen, want dat vind jij maar lastig. Ik ben blij dat in onze wereld van vrije meningsuiting jij zo flexibel bent.

24-08-11 10:37:05
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
Quote @Balderic:
Quote @ledi:
@Balderic: en jouw probleem is niet ons probleem, dus hou op met zeuren. En dat geldt voor iedereen die te lui is om te klikken.
Prima als je daar geen zin in hebt, maar verveel ons niet met je commentaar daarover


Spreek voor jezelf, zo te zien ben ik niet de enige. Er mag ook een kenmerk in de RSS feed komen ("[BE] Onderwerp" of zo).

Maar goed, jij ziet onze kritiek als "gezeur" en dat mogen we niet meer doen, want dat vind jij maar lastig. Ik ben blij dat in onze wereld van vrije meningsuiting jij zo flexibel bent.

Alle tijd die je hebt gestopt in het typen van je bericht en op versturen klikken, had je ook kunnen gebruiken om door te klikken. Raar dat je wel moeite kan doen om een bericht te typen, maar niet om te klikken.

Als je het niet leuk vindt hier, dan kan je op het kruisje van je browser drukken, in de rechter bovenhoek.

24-08-11 10:49:17
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@DragonX: Balderic heeft (nog altijd) niet door hoe vaak hij klikt terwijl hij achter de computer zit.
Je moet sowieso klikken op bij WMR uit te komen, dan moet je klikken om reacties te lezen, dan moet je klikken om een foto te zien of om zelf een reactie te plaatsen - en ga maar door.
Maar meneer heeft opeens klikangst als het om een belgische krant gaat. Zielig hoor!

24-08-11 10:49:27
Deniz
Erelid


WMRindex: 2.086
OTindex: 242
@DragonX:

Als je moeite hebt met een mening van een ander, klik op ut kruisje. :P

24-08-11 10:56:17
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Deniz: Balderic schreef: Wanneer komt de optie "Geen Belgische berichten tonen." in het profiel? Dit is echt irritant.
------------------
Zo'n opmerking is pas irritant, dus ik wil vanaf nu de optie "Geen kritiek hoeven te lezen over Belgische kranten".

Verdorie, WMR is gratis (misschien kun je een betaalde versie voorstellen met die optie?) en als je dan er niet toe kunt zetten om het te negeren, dan vraag ik me af hoe vaak je je in het dagelijkse leven ergert aan je omgeving.

24-08-11 10:57:30
DragonX
Oudgediende


WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
@ledi: Dat is wel bij meer leden zo. Klikfobie bij Belgische kranten, nieuwe epidemie hier op WMR?

@Deniz: heb nergens moeite mee. Ik geef 'm alleen de beste keuze die hij kan maken, mocht het beleid hier op WMR 'm niet aanstaan.

24-08-11 11:07:22
Deniz
Erelid


WMRindex: 2.086
OTindex: 242
@ledi:

Je mening geven in nederland is niet verboden. Je trekt het je wel heel persoonlijk aan.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven