hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2]

Suiker

24-01-14 20:11:44 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.601
wortel: welke smaak houd je van? zoet, zuur, bitter, scherp, .. ?

24-01-14 20:34:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@allone: ik heb het niet zo op teveel zoet, ben dol op zuur :D Schijn als klein peutertje al alle resten citroen opgeknaagd te hebben :P
Je voelt trouwens wel héél goed dat je tanden dat niet zo'n succes vinden, losse citroen eten :$
's zomers drink ik dan ook graag "citroensap met water" :ja (in mijn verhoudingen :P)

Vandaar dat ik karnemelk drink, en geen melk... melk is mij gewoon te zoet en te klef (terwijl ik zoveel andere dingen, die nog zoeter en kleffer zijn, wel lekker vindt, tsja...)

Soms donder ik ook wel gewoon veel peper door mijn eten - eigenlijk gewoon omdat het te flets is en peper helpt. Maar echt scherp maak ik het dan nog niet :nee

En jij? O+

01-06-15 13:55:49 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.601
wortel: goh, blijkbaar heb ik dit antwoord en deze vraag nooit gevonden..

ik heb altijd al van zoet gehouden,
maar dat betekent natuurlijk niet dat ik alleen maar zoet eet (en tè zoet vind ik ook vies)

eigenlijk voel ik me het beste bij een evenwichtige maaltijd waar een beetje van alles inzit: zoet zuur zout scherp

01-06-15 14:18:19 - Quote! - @yes_my_dear
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ik eet geen zout op mijn aardappelen, en niet op mijn eitjes en waar nog meer. Om eerlijk te zijn heb ik niet eens zout in huis.

Suiker idem dito, ik doe niet snel ergens suiker op (muv een sneetje brood met aardbeien of tomaat, daar hoort een piepklein beetje suiker overheen (L) da's lekkaaahhh).

Suiker hebben we wel in huis, ik doe af en toe suiker in mijn thee, en als ik ga bakken (cake/taart) heb ik vaak ook suiker nodig.

Ik vind het overigens belachelijk dat er echt overal toegevoegde suikers inzitten, is niet eens nodig.
Ik geloof dat de meeste frisdranken lekkerder zullen zijn zonder/met minder suiker (en ook geen vervangers, geen lightproducten). Ben zelf dol op Grapefruitsap van de Lidl, geen idee of er toegevoegde suikers inzitten, maar mocht dat zo zijn lijkt me dat totaal overbodig omdat het bitter/zuur hoort te zijn.

01-06-15 14:27:29 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.601
@yes_my_dear: idd
een heleboel dingen smaken zoet / zout zonder dat je daar suiker of zout aan toevoegt... ik bedoelde dan ook niet toegevoegde suikers of zouten..

Laatste edit 01-06-2015 14:28

01-06-15 14:56:57 - Quote! - @yes_my_dear
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
@allone: ik kom er steeds meer achter dat er suikers zitten in zulke onnodige dingen, ik vraag me echt af waarom? Het slaat echt nergens op.

Heb trouwens nav dit een groep geopend in LC, met (enigszins) gezonde recepten :D

Enigszins gezonde recepten

01-06-15 15:09:53 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.601
@yes_my_dear: :ja #ok

zelfgemaakt is sowieso altijd lekkerder, beter, verser en gezonder *)

01-06-15 15:13:08 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@yes_my_dear: wij hebben zout staan, maar gebruiken het alleen voor deegdingen, en bouillionblokjes zijn synoniem aan zout dus die hebben we in huis maar gebruiken we niet 8-)

01-06-15 15:41:45 - Quote! - @yes_my_dear
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Helemaal mee eens, wij gebruiken ook bijna geen pakjes en zakjes meer. Mijn ouders en schoonouders zeggen ook altijd: gooi er maar een blokje bouillon in, dat maakt het lekkerder / staat synoniem aan: gooi er maar een boel zout in...

Soms is het wel lastig, want bepaalde dingen zijn best flauw zonder zout.

Wat doen jullie in zo'n geval?

01-06-15 15:43:17 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@yes_my_dear: veel peper insmijten, en klagen dat er geen blauwe kaas was :P

01-06-15 15:55:37 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.601
@yes_my_dear: een heleboel dingen hoeven van mij niet zout te zijn.. maar als ik het mis vind ik het geen probleem om er een beetje bij te doen.

een beetje is niet erg,
zolang je maar geen zakken chips eet of andere dingen die in de fabriek zijn gemaakt waar ze een heleboel zout en suiker in doen

neem nou die kaas waar wortel het over heeft, ik heb gemerkt dat kaas die je in de supermarkt koopt vaak alleen maar (te) zout smaakt, terwijl als je hem ekologisch koopt is hij veeeel minder zout

01-06-15 16:09:55 - Quote! - @yes_my_dear
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Dan ga ik toch eens een ekologisch stukje blauwe kaas proberen, want ik vind blauwe kaas heerlijk, maar net even te zout.

Ik eet soms best wel chips, ben er dol op (lees verslaafd aan), dus ik mag van mezelf 1x in de 2 weken als ik in bad lig een zak chips eten.
Meestal eet ik nog geen kwart op, dus dan kan ik 'm nog 2x2 weken bewaren voordat het te zacht wordt :P
(ik vind een beetje slappe chips wel lekker... net als slappe koekjes :$)

01-06-15 16:16:50 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.601
@yes_my_dear: de blauwe kaas heb ik nog niet geprobeerd.. dus laat ons weten hoe die was :)

chips eet ik nooit.. soms, maar alleen als ik bij mijn moeder op bezoek ben, van de Tuc-koekjes.. die zijn ook best wel (te) zout

maar je kunt natuurlijk ook zelf chipjes of crackertjes maken, en ze zo zout maken als je zelf wilt  ;)
als je kruiden in de crackertjes doet, heb je niet veel zout nodig, om ze smakelijk te maken..

ook noten eet ik nooit gezout.. zoals ik al zei, mijn behoeft daaraan is niet zo groot

01-06-15 16:29:16 - Quote! - @yes_my_dear
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ik vind ongezouten noten ook lekkerder inderdaad. Zelfs chips/crackers maken heb ik nog nooit geprobeerd.

01-06-15 16:32:19 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.601
@yes_my_dear: #ok

de vraag is, eet je die chipjes om de zoute smaak, of uit gewoonte.. want om de knapperigheid is het iig niet?!

misschien zijn ekologische chips/crackertjes ook wel minder zout, maar daar heb ik geen ervaring mee :)

01-06-15 19:12:20 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@allone: "biologischer" of "natuurlijker" chips hebben wel meer aardappelsmaak (en zijn daardoor een stuk lekkerder) maar smaken net minder zout.
Echter... een hoeveelheid zout kan bijna worden gehalveerd voor je het verschil proeft.

@yes_my_dear: Chips in bad, zijn natte chips lekker? 8O

01-06-15 19:19:41 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.829
OTindex: 90.601
Quote wortel:
@yes_my_dear: Chips in bad, zijn natte chips lekker? 8O
vooral met lavendelshampoosaus :ja

01-06-15 20:00:52 - Quote! - @nietmeer
nietmeer

05-06-15 08:22:06 - Quote! - @yes_my_dear
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
@allone: @Wortel: Haha een beetje late reactie :P Ik denk om de zoute smaak (terwijl ik normaal eigenlijk niet zo van zout houd haha), eigenlijk is het ook best vreemd, maar soms heb ik er ook zo'n zin in :D

Ribbelchips vind ik wel alleen maar lekker als ze knakken :D

Wortel: :P De chips ligt links boven me, mijn boek en een handdoek rechts boven me, dus niet in het bad :P:P

08-06-15 14:10:59 - Quote! - @nietmeer
nietmeer

08-06-15 17:18:18 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Bij chips koop ik vaak B merken.
Lays is zo zout8O
B merken daar in tegen zijn vaak minder zout. In mijn mening.
Niet uit gewoont maar uit.. Ja.. Ik heb honger?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven