hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 94 95 96 [97] 98 99 100 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

05-04-21 21:07:37
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.296
@Mamsie: hij rookt niet meer :nee

06-04-21 03:30:17
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Een paar weken geleden stond hij buiten het ziekenhuis een sigaret te roken alvorens op huis aan te gaan. Een passant zag hem en zei dat roken erg slecht voor de gezondheid was en dat hij er beter maar mee kon stoppen.

Mijn ex-zwager keek de man eens een en antwoordde dat het daarvoor al veel te laat was, en hij nam nog een trekje.....

Ik heb trouwens mijn ex via email gecondoleerd, ze schreef een bedankje terug, zou ze milder geworden zijn na 12 jaar? 8O

06-04-21 16:07:33
MIADIA
Oudgediende


WMRindex: 5.423
OTindex: 6.446
een aangetrouwde neef van mijn vader kreeg ook longkanker en is daar ook aan overleden. was ook jarenlang verstokt roker.
ze woonden in de states en na de dood van haar man kwam mijn vaders nicht weer naar Nederland. bij het naar de verdieping tillen van een van de hoge kasten viel er een pakje sigaretten van de kast (die dus al de verhuizing van Houston naar Terschelling op de kast hadden gelegen)

"ah, ik wist wel dat hij niet gestopt was! die boef wist natuurlijk ook wel dat ik niet op die kast kon kijken!" zij mijn vaders nicht (1.50 m hoog)

06-04-21 17:05:31
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@MIADIA: Mijn ex-zwager heeft 8 of 9 jaar geleden zijn vrouw verloren, ook zij is aan de gevolgen van roken overleden, ondanks een dubbele longtransplantatie!

Maar Tonnie, mijn ex-zwager bleef stug doorroken, totdat het te laat was en toen had hij zoiets van dat stoppen geen zin meer had. En daar had hij IMHO wel gelijk in.

Ikzelf ben ook een verstokte roker geweest! Maar liefst 3 pakjes per dag pafte ik er op het laatst doorheen 8O Ik had mezelf altijd voorgenomen dat ik slechts één keer in mijn leven een bloedserieuze poging zou ondernemen om te stoppen met roken... Ofwel zou het niet lukken en dan zou ik gewoon door blijven roken tot mijn dood. Of het zou lukken.

Bijna 4 jaar geleden heb ik dus m.b.v. Champix mijn eerste en enige bloedserieuze stoppoging gedaan... Ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt :nee

Had ik geweten dat het stoppen zo gemakkelijk zou zijn dan had ik al decennia geleden gestopt!

.

Laatste edit 06-04-2021 17:07

06-04-21 21:01:53
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.329
OTindex: 28.406
@KhunAxe: Niet iedereen vindt het zo makkelijk. Of dat terecht is kan ik niet beoordelen. Ik ben nooit gestopt.
Nooit begonnen ook, trouwens.

07-04-21 00:00:54
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: Je hebt nooit gerookt, dus je kunt er gelukkig niet over meepraten ;)

Rookverslaving is hetzelfde als een drugs- of alcoholverslaving. Daar kom je pas vanaf als je het zelf écht wilt!

Mijn oudere broer was vorig jaar bij de longarts en die feliciteerde hem! Hij had voor een 86 jarige prima longen, mijn broer was 64 8O

Hij hoest zich de pleuris maar verdomd het zelfs om ook maar te proberen te stoppen!

En natuurlijk heb ik menigmaal overwogen om een lekker sigaretje op te steken, naar zo koppig als ik hier soms naar anderen kan zijn, naar mijzelf ben ik nóg koppiger!

Ik hou vol dat als je écht wilt stoppen met je drugs, roken of alcoholmisbruik dat je dat dan ook kan! Maar je moet het wél écht willen!

07-04-21 02:46:02
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
En nu hoor ik een paar uur geleden dat een nicht van mij is overleden.. Het ruimt wel lekker op zo 8O

07-04-21 07:55:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.296
@KhunAxe: hoe ouder je wordt, hoe meer mensen om je heen sterven. Da's nu eenmaal zo.
Tot je zelf aan de beurt bent.  ;)

07-04-21 09:05:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.296
Ben weer begonnen kefir te maken,
Kefir has antimicrobial, immune strengthening properties and helps to improve digestion – all of which help promote better outcomes for diabetics.

07-04-21 09:05:18
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Ik weet het, dat is wat ikzelf ook altijd zeg ;)

Ik heb dus voor het eerst yogurt van sojamelk gemaakt.... En voor het laatst 8O

Een grijzige, wat dunne yoghurt, lijkt niet eens op de gewone yoghurt.

Nee, dat ga ik niet herhalen, voortaan maar weer gewoon van volle melk gemaakt, dan maar ietsje meer calorieën, het is niet anders.

07-04-21 09:29:53
MIADIA
Oudgediende


WMRindex: 5.423
OTindex: 6.446
@KhunAxe: van Danio hebben ze momenteel een limited edition kwark met dropsmaak.

ik dacht: laat ik dat eens proberen, hoe erg kan het zijn.

erg. heel erg.

om de beginnen is de kwark een beetje paars-grijs van kleur (niet echt appetijtelijk), en smaakt nog het meest ietwat trekdrop achtig. wat bij trekdrop helemaal ok is, maar bij een kwark toetje dus niet.

07-04-21 09:34:28
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ik hou echt helemaal niet van Yoghurt kwark kefir etc... soms wel een beetje jammer want ik wissel weinig af zo.

Dropkwark klinkt echt verschrikkelijk hahahahaha

07-04-21 09:35:23
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: (Postings hebben elkaar gekruist).

Ik werd een poos geleden op kefir geattendeerd en heb er het e.e.a. over gelezen maar ik zie weinig voordelen t.o.v. vers bereide yoghurt. En ondertussen krijg ik dat steeds beter onder de knie qua fermentatietijd e.d. dat ik mij voorlopig bij probiotische yoghurt hou, maar op zeker moment zal ik vast eens trachten kefir te maken. En wel hierom:

The biggest nutritional difference between the two is that kefir contains more probiotics than yogurt. While yogurt also contains some probiotics, kefir is more potent. If you are looking to improve digestion or gut health, kefir is the better choice.

En dan zal het melkkefir worden ;)


07-04-21 09:39:35
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@MIADIA: Ik ben juist dol op yoghurt en ben hem zelf gaan maken omdat hier zowat alles een smaakje krijgt of stevig gezoet is..

Ik maak heerlijk dikke, zure yoghurt die ik ofwel zo eet, of met een klein kneepje honingsiroop, meer niet.

Kwark geef ik eigenlijk niet veel om, en al helemaal niet met een dropsmaak! :r

@yes_my_dear: Da's best wel jammer want het is niet enkel erg gezond, maar ook nogeens heel erg lekker, eenmaal gewend aan de zurige smaak ;)

07-04-21 10:26:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.296
@KhunAxe: :ja oh ja, vers gemaakte yoghurt is zeker geweldig..
Het voordeel van Kefir is dat je het gewoon bij kamertemperatuur kunt 'maken' en dat ik dus niet een of ander machientje hoef te kopen ...
Maar goed, jij hebt er al eentje, dus gelijk heb je: geniet er van :)

Oh, en het voordeel van verse yoghurt en kefir is nu juist dat het niet zuur smaakt :D

Laatste edit 07-04-2021 10:27

07-04-21 10:37:56
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Ik vind yoghurt en kwark en dergelijke wel lekker maar alleen als er een ferme schep suiker overheen gaat.
En dat gaat 'm tegenwoordig echt niet meer worden dus eet ik géén toetjes meer. Want zo'n kouwe, zure hap na je lekkere eten..... :nee

07-04-21 10:43:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.296
@Mamsie: het voordeel van verse yoghurt en kefir is dat het niet zuur smaakt .. en ook niet koud is, behalve als je het (onnodig als je het dezelfde dag eet) in de koelkast zet

07-04-21 10:49:27
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Maar meisje toch! Je hoeft helemaal geen kouwe, zure yoghurt te eten ook al ben je diabeet.. Er zijn een aantal uitstekende suikervervangers die bij uitstek geschikt zijn voor diabeten!

Ikzelf gebruik stevia, zowel vloeibaar alsook in poedervorm. Stevia is een perfecte zoetmaker voor mensen als jij en ik.

Gewoon een kneepje in je yoghurt en lekker genieten van je dessert :ja

En nou niet om de advocaat van de duivel te spelen, maar je laat je portje toch ook niet staan? Terwijl juist alcohol érg slecht is voor ons!

De Europese Voedsel- en Warenautoriteit (EFSA) geeft aan dat zuivere stevia een veilige zoetstof is. Pure stevia zou zelfs één van de meest veilige suikervervangers zijn. Stevia bevat geen koolhydraten, calorieën of kunstmatige ingrediënten.

en:

Als zoetstof en suikervervanger heeft stevia heeft verschillende voordelen:

Je lijf neemt stevia niet op. Als je wilt afvallen, kun je met stevia blijven genieten van zoete drankjes en gerechten zonder calorieën binnen te krijgen.

Als je diabetes hebt, kan stevia een manier zijn om dranken en voedingsmiddelen te zoeten zonder nadelig effect op je suikerspiegel. Er zijn zelfs aanwijzingen dat stevia je bloedsuikerspiegel kan helpen verlagen.

Stevia is natuurlijk, in tegenstelling tot andere suikervervangers. De zoetstof vormt daarom geen belasting voor je lichaam. Stevia is goed verdraagbaar. Er zijn geen gevallen bekend van een allergie voor stevia-poeder of -vloeistof .
-Bron-

07-04-21 10:53:16
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Het voordeel van verse yoghurt en kefir is dat het niet zuur smaakt ..

Dat klopt niet helemaal, des te langer ik de melk laat fermenteren, des te zuurder wordt de yoghurt. Mijn voorlaatste maaksel heb ik 20 uur laten fermenteren, bijna het dubbele van wat 'voorgeschreven' wordt. Het resultaat? Heerlijk romige, zure yoghurt, precies zo ik het lekker vind :ja

Ook eet ik het 't liefst steenkoud, maar ook dat is een persoonlijke voorkeur.

07-04-21 10:58:34
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.296
@KhunAxe: precies wat ik ook zei.. , yoghurt en kefir worden zuur als ze te lang staan / niet meer vers zijn..

.. smaken verschillen, inderdaad :)

... en dat is trouwens het nadeel van stevia, dat heeft een heel raar bijsmaakje

Laatste edit 07-04-2021 11:00

07-04-21 11:00:29
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@KhunAxe: Ajakkes, zoetstof! Nee, dan liever helemaal niks. Ik heb in het begin van mijn diabetische leven een pot Stevia gekocht maar na drie keer gebruiken bleef het in de keukenkast staan waaruit ik het na twee jaar maar verwijderd heb. Zoooo vies!

En dan de port.... een treurig verhaal.
Ik heb indertijd wel port gedronken en nu liggen er nog 4 flessen beste port onder de trap. Maar ik drink er niet meer van en ik neem er dus ook geen heerlijke overjarige kaas bij.
Dit kost mij moeite om te schrijven!

Wat ik écht niet kan afzeggen, dat is de fles wijn bij de pizza op zaterdagavond.
Dat is mijn pleziertje en ook het kleine blikje bier bij de nasi of de bami.
Verder is alle snoeperij van de baan en als ik avonds trek heb, dan knabbel ik rauwe peentjes.
Aldus is het mij gelukt om er 10 kilo af te krijgen.
Maar zoetstof? Kippenvel bij de gedachte alleen al! 🐔

Laatste edit 07-04-2021 11:01

07-04-21 11:18:27
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.315
Gelukkig mag ik gewoon suiker gebruiken, ik heb 1 keer stevia gekregen in mijn leven (ze hadden toen geen suiker voor in mijn koffie (6)) wat is dat naar :r ik heb er drie dagen van lopen kokhalsen :$ als ik geen suiker meer mag dan maar helemaal niets meer

07-04-21 11:43:03
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Zo ik mijn yoghurt maak wordt die zuur(der) omdat ik het langer laat fermenteren, dat heeft niets van doen met oud worden ;)

@Mamsie: @Beereekhoorn: @allone: Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Ik heb Stevia poeder, (dat groene spul), en ik heb een knijpflesje stevia extract, stroperig en helder als water.

Het poeder heeft inderdaad een wat vreemde bijsmaak, maar zo ik al schreef, daar wen je best wel snel aan. Bovendien gebruik ik dat poeder (zeer matig!), enkel en alleen in mijn havermoutpap.

De knijpfles gebruik ik eveneens zeer matig, af en toe een klein kneepje in mijn koffie. De stevia uit de knijpfles is absoluut smakeloos, behalve dan dat het zoet is.

Mijn appelcompote is 100% naturel: Appels, citroensap en vóór het eten een beetje kaneel over de compote. Lekker fris! Zuur vind ik geen probleem, ik heb meer moeite met bitter.

@Mamsie: Ach lieverd, daar had ik geen weet van :( Vind ik best wel triest voor je, ik weet dat je graag af en toe een glaasje port nam..

Maar 10 kilo kwijt?! Hartstikke goed van je!! Neem er een harinkje op zou ik zeggen! (6) :D

07-04-21 13:57:28
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@KhunAxe: zo'n haring is helemaal niet fout. Die barst van de goede en heilzame vetten. Een enkele keer neem ik er een paar mee maar beslist niet vaak.
En ik taal eigenlijk niet naar verboden dingen. Alleen op zaterdagavond neem ik chocola bij de thee.
En verder de hele week niks. Ook niet niet bij de koffie en ook niet zomaar tussendoor.
Ja ik heb een bakje grote garnalen in huis, daarvan neem ik er dan 2 of 3 als ik tussendoor honger heb.

07-04-21 14:04:09
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Goed bezig! ok Ikzelf neem nooit iets bij de koffie en als ik erg belust ben tussendoor dan neem ik een hardgekookt eitje. That's it..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 94 95 96 [97] 98 99 100 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven