hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 08:00 - 74445 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 60 61 62 [63] 64 65 66 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

17-10-20 13:10:07
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.626
OTindex: 94.578
@allone: Ik moet dat ook niet, zo laat eten. En dan met een té volle maag, want het wel erg lekker, naar bed moeten.
Geen prettig gevoel, daarbinnen.:nee

17-10-20 13:12:16
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.851
OTindex: 90.694
@Mamsie: idd onaangenaam. En ongezond :ja

17-10-20 13:29:22
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote @allone:
@KhunAxe: dat er ueberhaupt restaurants na 11 uur open zijn 8O Tegen die tijd is iedereen toch wel klaar met tafelen?
Hangt een beetje van de cultuur af. Voor bijvoorbeeld Spanjaarden is het gebruikelijk om te dineren vanaf een uur of tien. Berlijn is een erg internationale stad, dus ik kan me voorstellen dat daar restaurants zijn waarvoor zo'n sluitingstijd bezwaarlijk is.

18-10-20 10:00:26
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Mondkapjestest TU Delft

Voor degenen die het nog niet gezien hebben, of je nu voor of tegen bent, de tests van de TU- Delft en het consumentenprogramma Kassa over niet-medische mondkapjes.

Het resultaat is "ontluisterend". De tests laten zien welke mondkapjes werken en hoe ze werken. Acht van de negen kapjes blijken niet te werken of juist geconcentreerder de aerosolen uit te stoten. ("Ga niet achter iemand met een mondkapje staan! En al helemaal niet in de buurt van iemand met een niet-medisch mondkapje op").

afbeelding

Het enige mondkapje dat werkt, zo laat de test zien, is een medisch masker, NEN- getest. En dat is precies het masker wat we niet mogen gebruiken, als publiek.

Het dragen van een mondmasker is nu nog een advies, aangezien een aantal leden van het kabinet een glazen bol hebben en zeker weten dat het corona virus er in februari 2021 nog steeds is willen ze na een wijziging van de grondwet ons per februari 2021 verplicht om binnen en buitenshuis een mondmasker te dragen.

Honderden artsen en tandartsen hebben al aan de bel getrokken over de extreme risico's van mondkapjes, klachten als benauwdheid, flauwte, hoofdpijn,rottende tanden, tandvlees problemen zijn aan de orde van de dag.

Het langdurig dragen van een niet NEN gecertificeerd mondkapje zorgt op ten duur voor hersenbeschadiging door een te kort aan zuurstof en een overdaad aan lichaamseigen stikstof.

Ook zal het lang durig dragen langdurig dragen van een niet NEN gecertificeerd mondkapje het reuk en smaak vermogen van het menselijk lichaam onherstelbaar aantasten omdat ons brein geen geuren meer gaat herkennen,de enige geur welke het brein nog herkend is na langdurig gebruik de geur welke het eigen lichaam uitblaast.

De uitgeademde lucht is rijk aan zuurstofgas,koolstofdioxide, stikstofgas en argon allen zijn afvalproducten van celademhaling, en hebben een verminderde hoeveelheid zuurstof in zich welke (kunnen) zorgen voor milde tot ernstige hersenbeschadigingen.

Ook verzwakt ons immuunsysteem in rap tempo door het dragen mondmaskers,zonder mondmasker moet ons immuunsysteem strijden tegen alle invloeden van buiten af,de bacteriën welke andere mensen uitstoten,de bacteriën van de natuur,de uitlaatgassen,en de virus deeltjes van vele andere ziektes bereiken ons immuunsysteem nu niet meer waardoor deze ernstig verzwakt en in sommige gevallen onherstelbaar beschadigd raakt.

Ook heeft eerder onderzoek uitgewezen dat de complete levens beleving van de mens en de ook de geur en smaak belevenis zal van de mens zal gaan anders worden,en dat het brein na te lang gebruik of het binnenshuis dragen van mondkapjes geuren en smaken niet meer zal gaan herkennen.

Ook mensen welke werken met doven en slechthorende zitten in de grote problemen omdat communicatie met hun patiënten onmogelijk is en voor grote onrust zorgt.

Zowel Hugo de Jonge, Mark Rutte,Jaap van Dissel als ieder ander lid van het kabinet weigert te reageren op deze test.

Daarnaast roept Greenpeace op tot het stoppen met gebruik van wegwerpmondkapjes. Wereldwijd worden er nu dagelijks 128 miljard mondkapjes weggegooid. Deze belanden niet netjes in de recyclecyclus, maar in de plastic soep en natuur. Met alle gevolgen van dien.

Vindt hier van wat je er van wilt vinden, ik post het enkel ter informatie.

Test Mondmaskers

Laatste edit 18-10-2020 10:05

18-10-20 15:59:43
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.640
OTindex: 28.417
Interessant. Ik struikel alleen over het volgende:
Quote:
De uitgeademde lucht is rijk aan zuurstofgas,koolstofdioxide, stikstofgas en argon allen zijn afvalproducten van celademhaling, en hebben een verminderde hoeveelheid zuurstof in zich

Wat is 't nou? Rijk aan zuurstof maar wel een verminderde concentratie.
Dit soort broddelderij doet geen goed aan de geloofwaardigheid.

Verder:
Quote:
zonder mondmasker moet ons immuunsysteem strijden tegen alle invloeden van buiten af,de bacteriën welke andere mensen uitstoten,de bacteriën van de natuur,de uitlaatgassen,en de virus deeltjes van vele andere ziektes bereiken ons immuunsysteem nu niet meer
Laat ik nou altijd het idiote idee gehad hebben dat de bedoeling van adembescherming was om virusdeeltjes tegen te houden. Volgens deze zinsnede zou dat dus inderdaad het geval zijn. Ergo, die krengen werken wél.

Laatste edit 18-10-2020 16:00

18-10-20 21:58:32
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: Zuurstofgas is een onderdeel van zuurstof:

Dizuurstof of moleculaire zuurstof (O2) is de belangrijkste enkelvoudige stof van het element zuurstof. Het is bij kamertemperatuur een kleurloos, reukloos en smaakloos gas. Het wordt ook wel zuurstofgas genoemd en vormt een belangrijk bestanddeel van lucht. Dizuurstof wordt ook gewoon zuurstof genoemd.

Ik ben geen chemicus o.i.d. maar ik vermoed dat hier de uitgeademde zuurstof wordt bedoelt. Zo je weet gebruiken wij niet alle zuurstof maar ademen het ook uit. Ik ben het met je eens dat het wat ongelukkig omschreven wordt..

De bedoeling van adembescherming is i.d.d. (ook) het tegenhouden van (virus)deeltjes. Maar als alles altijd wordt tegengehouden krijgt je immuunsysteem geen kans om weerstand op te bouwen. Toen wij kinderen waren maakten we zandgebakjes en niet zelden proefden wij ervan. Toch waren wij veel minder ziek dan de hedendaagse kinderen. Waarom? Omdat ons immuunsysteem up to date was ;)

Verder heb ik dit gepost zonder de bedoeling er een discussie van te willen maken. We geloven wat we willen geloven, mijn postings omtrent Corona zijn puur ter informatie, meer niet ..

.Laatste edit 18-10-2020 22:11

18-10-20 23:24:40
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.575
OTindex: 4.889
Op het gevaar af een discussie op mijn hals te halen: (niet de bedoeling) Andere onderzoeken geven juist aan dat zuurstoftekort of kooldioxide-overschot niet voorkomt.
Dat van die rotte tanden begrijp ik wel.
Als je altijd met een lapje voor je muil loopt, hoef je voor de buitenwereld niet te poetsen.
Mijn advies: doe het toch maar. Al is het maar om niet in je eigen stank te zitten ;)

Laatste edit 18-10-2020 23:26

19-10-20 00:04:10
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Grouse: Je kent mijn standpunt, ieder moet voor zichzelf weten of hij wel of niet 'mee doet'. Ik geloof niet in de bescherming van die papieren mondkapjes maar als ik boodschappen e.d. ga doen dan doe ik 'm wel voor. Ten eerste omdat het hier verplicht is en ik geen zin heb om als een Don Quichot tegen windmolens te vechten en ten tweede, ach, beter blode Jan dan dode Jan ;)

19-10-20 00:29:15
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Als we hier een winkel ingaan dragen we de mondkapjes wel. Vandaag waren we bij de Jumbo en we zagen niemand die geen mondkapje had! Zowel personeel als klanten, allemaal een mondkapje! En ook de anderhalvemeterregeling werd zorgvuldig nageleefd! Ik denk dat de schrik er hier goed in zit, nou we bovenaan staan in de lijst met besmettingen..

19-10-20 03:21:26
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.851
OTindex: 90.694

19-10-20 08:07:06
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote @KhunAxe:
willen ze na een wijziging van de grondwet ons per februari 2021 verplicht om binnen en buitenshuis een mondmasker te dragen.
Op wat voor wappiesite heb je deze onzin gevonden?

19-10-20 08:56:21
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Ik heb begrepen dat het verplicht dragen van mondkapjes tegen de grondwet is. Daarom gaan er stemmen op om een wijziging in de grondwet toe te passen zodat het wél verplicht kan worden. Maar waar ik het vandaan heb? Geen idee, eerlijk gezegd :$

Maar, dat doet natuurlijk niets af aan de testresultaten.. De meeste maskers zijn flut..

19-10-20 09:43:25
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@KhunAxe: Voor het wijzigen van de Grondwet is tweemaal een tweederdemeerderheid nodig van beide kamers. Voor zaken die de privacy en de integriteit van de eigen woning ernstig aantasten zal nooit zo'n meerderheid te vinden zijn, dus er is geen politicus, zelfs de domste niet, die zo'n voorstel in zijn bolle hoofd zal halen.

Als een dergelijke opmerking deel uitmaakt van de argumenten in een breder betoog, tast dat de geloofwaardigheid van het hele betoog aan, hoe zinnig de kern daarvan ook moge zijn.
.

Laatste edit 19-10-2020 09:44

21-10-20 00:17:43
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@KhunAxe:
Quote:

Honderden artsen en tandartsen hebben al aan de bel getrokken over de extreme risico's van mondkapjes, klachten als benauwdheid, flauwte, hoofdpijn,rottende tanden, tandvlees problemen zijn aan de orde van de dag.
Denk je niet, als dit echt waar zou zijn, dat we dat allang op TV bij Jinek of een ander praatprogramma hadden gehoord? Ik weet niet welke site dit allemaal roeptoetert, maar volgens mij is het een site die de Viruswaanzin/Viruswaarheid hoog in het vaandel hebben. Een wappiesite dus....Pure onzin!

Laatste edit 21-10-2020 00:19

23-10-20 03:25:23
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

23-10-20 07:37:58
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.851
OTindex: 90.694
hoepstoer...

23-10-20 07:43:39
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@HoLaHu:
Quote:
Duizenden artsen en tandartsen hebben last van klachten als benauwdheid, flauwte, hoofdpijn, rottende tanden en tandvleesproblemen, omdat ze al jaren dagelijks mondkapjes dragen.
Gefikst. (6)
[/sarcasme]
.

Laatste edit 23-10-2020 07:46

26-10-20 08:32:10
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.851
OTindex: 90.694
@KhunAxe: voor als het je interesseert, het gezichtspunt van een arts over corona:
klik hier

Hij zegt o.a. dat corona niet gevaarlijker is dan andere ziekten,
en dat veel patiënten zijn gestorven door (teveel verkeerde) medicijnen (cortisol, malarariamedicijnen). Hij legt uit dat als een arts (of politicus) niets doet, hij veel verwijten krijgt, terwijl als hij zomaar iets doet, al is het verkeerd en de patient sterft, hij daar over het algemeen niet over wordt aangesproken.. ("want hij heeft 'zijn best' gedaan")
Ook legt hij uit waarom die testen een verkeerd beeld geven.

Laatste edit 26-10-2020 08:46

26-10-20 14:43:10
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.640
OTindex: 28.417
@allone: Tot op zekere hoogte is dat ook de instructie die ik bij de opleiding gekregen heb. Iets doen, of het nou nut heeft of niet, wordt (bijna) altijd gewaardeerd.
In de praktijk is me dat eens overkomen in Alexandrië. Daar kwam op de kade een stuwadoor terecht onder een stapel dozen van vijfentwintig kilo. Samen met de de andere lui de man uitgegraven, ruimte geschapen en pols gevoeld beetje recht gelegd en gekeken naar gebroken ledematen en dergelijke. Net zolang tot dat echte hulp verscheen in de vorm van een ambulance. Die was overigens verbazend snel ter plaatse.
Ik kan naderhand niet meer stuk bij de stuwadoors, al had ik goed beschouwd totaal niets gedaan.

Laatste edit 26-10-2020 14:44

26-10-20 17:25:32
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.626
OTindex: 94.578
@Emmo: Het feit dat je belangstelling en medeleven hebt gehad zal zeer gewaardeerd zijn.
Iemand die zich bekommert over een gewonde, zal hiermee troost en vertrouwen geven. En dat is op dat moment van heel grote waarde.

26-10-20 20:00:26
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.851
OTindex: 90.694
@Emmo: idd.. mooi #ok

27-10-20 05:59:47
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Masu, een van mijn voormalig leerlingen en een hele goede vriend van mij heeft een bar op Samui. Sinds zo'n 7 jaar probeert hij daar samen met zijn vriendin Katy zijn inkomsten uit te genereren. Gisteravond las ik tot mijn verdriet dat ze de handdoek in de ring moeten gooien, vrijdagavond is er een afscheidsparty waarna de bar gesloten wordt.

afbeelding

Zijn long time vriendin Katy gaat for the time being terug naar haar familie, Masu blijft voorlopig nog op Samui om te proberen elders werk te vinden. Zonee, dan zal enkel repatriëring overblijven vrees ik.. Ik wens hem en zijn lieve vriendin Katy het allerbeste, fare well, 'piccolo Leone'.. (mijn koosnaampje voor hem omdat hij mijn kleinste student was, maar een leeuwenhart heeft *)

afbeelding

And another one bites the dust, thanks to Covid-19 :[

Oh, om verwarring te voorkomen, 'Bananenbar' heeft in Nederland een bepaalde reputatie, echter, deze Bananenbar leefde niet van de rondslingerende prostituees. Wat dat betreft was het eigenlijk best wel een nette bar :D

.

Laatste edit 27-10-2020 06:04

27-10-20 06:34:47
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@KhunAxe: De reputatie van de Velvet Underground, van wiens albumhoes de afgebeelde banaan afkomstig is, en van Andy Warhol, de maker van de betreffende banaan, heeft inderdaad ook niet met prostituees te maken. (Hoewel ik absoluut niet uitsluit dat zulke dames zich wel eens bij dat gezelschap voegden.)

Is dit overigens die meneer van wie jij ooit eens een foto plaatste met een enigszins gehavend gezicht?

27-10-20 07:08:49
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.851
OTindex: 90.694
In ieder geval heeft men gelijk, als men zegt dat covid veel slachtoffers maakt ... :(

Hopelijk vindt hij nog wat.

Laatste edit 27-10-2020 07:09

27-10-20 07:26:25
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Ik denk dat je deze foto bedoelt?

afbeelding

Nee, dit is Greg, mijn Franse leerling en vriend. Hij, samen met nog een paar andere Fransozen is er de oorzaak van dat ik (veel) milder ben gaan denken over deze mensen, hoewel het nooit mijn favoriete nationaliteit zal zijn, dat dan weer niet ;)

@allone: Ik hoop het, ik gun 't 'm...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 60 61 62 [63] 64 65 66 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven