Blog van Mamsie |
Buick Oudgediende
 WMRindex: 5.907 OTindex: 1.170
|
@Mamsie, dat is goed nieuws. Goede keus dus om een nieuw matras te nemen .  |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.035
|
@Buick: We zijn er dan ook heel blij mee. En het was zo'n leuke middag. We hebben hem helemaal zien bekleden. Ik weet nu hoe matrassen gemaakt worden. Helemaal op maat en naar eigen wensen. Best een arbeidsintensief gebeuren. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.152 OTindex: 95.678
|
|
|
Mamsie Oudgediende
|
BIENVENUE EN FRANCE!
Zo, hier hebben we weken naar uitgezien, lekker naar Frankrijk. Dat betekent eerst nog heel België door en dat valt nooit mooi. Wat mij betreft zou dat helemaal land er tussenuit geknipt mogen worden. En dan gelijk het heerlijke Frankrijk in. Maar helaas.... het is onvermijdelijk, die soms zeer slechte wegen moeten we maar voor lief nemen en hopen dat er zonder schade weer af komen.
En eindelijk waren we in Fumay waar we elk jaar zo'n beetje de eerste tussenstop maken.Op de camping aangekomen doet papsie de deur van de caravan open, stapt naar binnen en schrikt zich een hoedje, de kastjes boven het aanrecht waren opengeschoten en de inhoud lag verspreid over de vloer. Inclusief een doos met 6 rauwe eieren. Die waren allemaal kapot de hele vloer zat onder het eierstruif en het was een was een zooi alsof er een bom ontploft was. Dus dat was gelijk opruimen en schoomaken geblazen. En Papsie stapte ook de caravan in. Maar die stond nog niet op zijn pootjes dus hopla, zei de caravan en zakte aan één kant naar de grond. Schrik, o schrik! Dus in plaats van lekker buiten zitten werd het vloer schoonmaken en servies en bestek schoonmaken. Nou ja, dat is allemaal gelukt en we kunnen er achteraf om lachen. De camping was prima alleen was er geen internet en dat was wel jammer!
|
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.707 OTindex: 57.794
|
Veel plezier samen en kom weer heel terug |
|
Mamsie Oudgediende
|
@Sjaak: Dat hopen wij ook. Gelukkig zijn we geen eieren! 🥚🥚🥚🥚🥚🥚 |
|
Sjaak
Moderator
|
Doet de Forester het nog goed? |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ja, prima! Het is een geweldig trekbeest. En zeker in de Franse Ardennen was dat wel héél prettig! |
|
allone Oudgediende
|
Oh vandaar dat we je gemist hebben |
|
Mamsie Oudgediende
|
|
|
Mamsie Oudgediende
|
MUZIEK!
Hoera, we zijn in Marcenay waar de muziekcamping is. Je ziet hier ook allerlei hippie-achtige figuren rondlopen. En er staat natuurlijk de elektrieke Yahama. En sind vorig jaar staat er ook een akoestische piano waar nauwelijks op gespeeld wordt. En ik weet waarom. Vrijwel onbespeelbaar. En daar was dus niks aan veranderd. Maar ik ben brutaalweg aan het slopen gegaan en zag dat er van binnen iets loszat. Dat heb ik weer vastgemaakt en warempel, een wereld van verschil.
Dat er in het hogere register 4 tonen het niet doen, komt omdat daar de hamertjes van afgebroken zijn. Ik heb nog onderin de piano gezocht maar niets te vinden. Had wél leuk geweest want met Velpon zie en hoor je er geen barst van! Maar ik kan nu lekker mijn gang gaan, het is een veel leukere piano geworden. En hij staat ook weer netjes in elkaar.
Jaaa,we staan hier prima op deze camping! |
|
Beereekhoorn Oudgediende
 WMRindex: 1.279 OTindex: 11.329
|
Ah dat is weer dik genieten, ik wens je een heerlijke tijd toe  |
|
Mamsie Oudgediende
|
HITTEGOLF
Ja, die hebben we hier in Frankrijk. Inmiddels wordt het even wat normaler maar over een week is het weer zover. Dan wordt het hier weer bloedheet. En dat is een beetje raar want zo zuidelijk zitten we hier niet.
Maar als de temperatuur weer in de buurt van de 30° komt, zijn wij toch echt vertrokken naar meer noordelijke streken. Normaal zijn wij niet van het lang ergens staan maar hier in Marcenay kunnen we het best een poosje uithouden. Met schaduw, zwembadje, piano en een verschrikkelijk mooie omgeving.
We doen de boodschappen in Chatillon sur Seine, alleen de naam al, daar worden we vrolijk van. Net als vandaag, we hebben een stukje omgereden en wat zien we dan? Een wegwijzer die ons dwars door een huis lijkt te wijzen, een omgekeerd bord met de naam van het gehucht, waarom dat zo is, dat staat er niet bij. Dus nu het weer wat koeler gaat worden maar de volgende hittegolf alweer op buienradar voorspeld wordt, maken we plannen de rest van de vakantie in eigen land door te brengen. Helemaal geen straf dus. Ik ga een lijstje maken van wat ik wil kopen om mee naar huis te nemen. Zwarte olijven, Griekse stijl. Heerlijk op de pizza. ROUY kaas, zo lekker maar niet in Nederland verkrijgbaar. MEULE kaas, Comte kaas en om niet te vergeten roomboter. Die is hier zoooo lekker, als je dat op je brood hebt, hoef je er verder niks meer op. Jaja, die Fransen weten wel wat lekker is!
|
|
allone Oudgediende
|
Hier was t 36 graden. Niet koeler dus Misschien naar Zweden? Laatste edit 04-07-2025 19:09 |
|
Mamsie Oudgediende
|
|
|
Minion Oudgediende
 WMRindex: 100 OTindex: 25.071
|
Wat dacht je van Ijsland? Daar is het 14 graden  |
|
Mamsie Oudgediende
|
|
|
Mamsie Oudgediende
|
VERLIEFD!!
Het onwaarschijnlijke is hier gebeurd. Op mijn ouwe dag ben ik nog verliefd geworden. En dan ook nog eens op een meisje! Ze heet Rosa en is zo'n 11 weken oud. De pup van de campingeigenaar is zoooo leuk en zo lief, daar word ik helemaal vloeibaar van! Een klein bolletje witte krulletjes en een onweerstaanbaar lief snoetje.
We zijn vandaag naar een rommelmarkt geweest. De eigenaar, ik noem hem maar Bram, met zijn dochter en papsie en ik. En ook Rosa, die mij kennelijk ook leuk vindt en mij iedere keer opzocht en gezellig op schoot zat. We werden vanochtend verrast door aparte muziekgeluiden. Dat was dus even kijken. En ja hoor er was iemand op een saxofoon aan het spelen en echt niet slecht. Tja, het is hier tenslotte een muziekcamping! Leuk toch! Papsie heeft hier ook zijn handen laten wapperen,die heeft een boiler geplaatst en aangesloten, wat voor Bram een grote geruststelling was want die zat daar tegenaan te hikken. En voor Papsie was het wel een leuke bezigheid wan met zijn duimen zitten draaien is niks voor hem. We hoeven ons hier bepaald niet te vervelen en dat doen we dan ook niet! En voor Papsie is zoiets een fluitje van een cent, mooi toch! Iedereen blij!
Laatste edit 06-07-2025 14:01
Laatste edit 06-07-2025 14:16 |
|
allone Oudgediende
|
De campingeigenaar is een poedel?  |
|
Beereekhoorn Oudgediende
 WMRindex: 1.279 OTindex: 11.329
|
Dik genieten, veel plezier  |
|
Mamsie Oudgediende
|
@allone: Nee, hij niet hoor! Maar zijn hondje is zo leuk! |
|
allone Oudgediende
|
|
|
Mamsie Oudgediende
|
STOFZUIGER
Jaja, we zijn weer thuis. Ook wel weer heerlijk. Maar ach, wat heb je toch veel te doen met je caravan na 4 weken vakantie houden! En het is nog zo warm om zo hard te werken!
Maar om eerlijk te zijn , we hebben een fijne vakantie gehad. Op ons favoriete plekje op de leukste camping in het heerlijkste vakantieland. We hebben daar veel leuke mensen ontmoet en leuke contacten gehad. Ze vonden het jammer dat we weggingen.
Altijd lopen we hij het winkelen te kijken of er dingen zijn die handig zijn in de caravan. En warempel, ik vond iets dat ik al jaren wilde hebben maar dat nier eerder leek te bestaan. Een supermini stofzuiger. Model haardroger maar met omgekeerde werking. Draadloos en zuigen als een tierelier. Nu zal je denken: waarom altijd maar stofzuigen?
Nou daarmee zuig ik insecten weg die aan het plafond zitten, van die hele kleine vliegjes en wat grotere beesten. En kijk...dat is nou eens een leuk speeltje! Eind van de week gaan we weer op pad, deze keer naar onze dochter. Altijd bere-gezellig. We krijgen er geen genoeg van!
Laatste edit 15-07-2025 16:08
Laatste edit 15-07-2025 16:08
Laatste edit 15-07-2025 16:48 |
|
Sjaak
Moderator
|
Kleine vliegjes kun je vangen met een schaaltje appelazijn met een druppie afwasmiddel om de oppervlaktespanning te breken. Plastic folie erover met gaatjes en klaar is Mamsie. |
|
Mamsie Oudgediende
|
LEUKE DAG!
Dat was het vandaag. We zitten heerlijk te kamperen in Noordbrabant en wat ik dan zo graag doe, is lekker zitten lezen onder de luifel. Ik heb een heerlijk boek van een Nederlandse schrijfster, een literaire thriller. En dat heb ik nu bijna uit. Dus er moet dan weer iets anders komen. En ik bedacht dat ik wel meer van haar zou willen lezen.
En vandaag gingen we weer lekker kringloopwinkelen. Nou, dat was in de eerste instantie niet heel succesvol. Weinig boeken, geen piano.
Maar in Valkenswaard was het leuk en dat begon al op de parkeerplaats. Daar groeiden wilde bramen en die smaakten prima. En binnen was een grote boeken-afdeling waar ik drie boeken vond van de schrijfster die ik zocht. En toen ik wat verder keek daar, zag ik twee piano's staan. De ene was zo vals als een briefje van 11 euro maar de andere was echt leuk.met een mooie klank en een prettige, lichte aanslag. Ik heb me daar even kunnen uitleven en dat was erg prettig. Ik mis mijn piano in de vakantie altijd. Zodoende kwam ik daar met drie boeken naar buiten en eergisteren had ik er ook al twee. En aldoende heb ik nu een halve bibliotheek in de caravan ik ben voorlopig wel weer zoet!
Laatste edit 25-07-2025 11:27 |
|