|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
leuk toch? |
|
Stefsel
Oudgediende
 WMRindex: 846 OTindex: 10.672
|
Lekker een hele lange vakantie. Ligt er wel aan waarheen je gaat en wat je moet doen. Of ben je niet zo'n reizer?? |
|
Redrook Senior lid
 WMRindex: 136 OTindex: 1.341 S |
Ik hou wel van reizen  daar niet van maar gewoon, de vreemde taal  en geen mensen om je heen die je kent  .. Maar lijkt me opzich wel lachen  |
|
Delenn
Oudgediende
5 maanden achter elkaar? want dan is het wel erg lang |
|
Stefsel
Oudgediende
|
Ja, lekker op zijn hollands met handen en voeten proberen uit te leggen wat je bedoelt. Maar ik denk als je al goed engels spreekt kom je al een eind en dan gewoon bijv Spaans zelf wat woorden en zinnen leren en dan lekker net doen alsof je het heel goed spreekt  |
|
Redrook Senior lid
@ delenn Jaa 5 maaden aan 1 stuk  @ Steffie hahaha  ja precies Uhhhh.. Me want ahhh uuuhh.. a Frikandellos xD *houd zn handen 15 centimeter uitelkaar* |
|
Stefsel
Oudgediende
|
@RR: Ik spreek ook wel een paar woorden Spaans, maar als ik een restaurant ben of op een terrasje en ik begin in het Spaans, dan kijken ze altijd heel moeilijk en dan hebben ze pas door dat ik spaans spreek en dan moet ik alles nog een keer herhalen en dan komt het meestal ook goed. Dus als je weet wat je moet zeggen kom je er soms nog niet  Blijkbaar is mijn accent niet echt heel erg Spaans en zie ik er niet Spaans genoeg uit  Ja: Gewoon je vinger opsteken en zeggen "een" frikandel en dan gebaren als een debiel naar het bordje. Ik moet dan zo hard lachen als mensen dat doen |
|
Delenn
Oudgediende
staat dit ook boven jullie blog? Hee delenn je blog is gister 67 keer bezocht/bekeken. - Rss-feedalleen dan met jullie naam en een ander getal dan he  |
|
Redrook Senior lid
@ Steffie vandaar dat je ook in nederland woont ?  haha wat wel ideaal zou zijn  Mallorca  want daar praten ze ook duits xD en aangezien ik in limburg  woon zou dat me ook wel aardig afgaan  |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Grinzz, Delenn, er zal bij mij weinig geteld kunnen worden  |
|
Delenn
Oudgediende
ik zag het Kpuc. wat is het probleem? |
|
Redrook Senior lid
@ delenn jaa dat klopt..staat bij mij ook  dat is nieuw geloof k ?  Die van jou 67 keer die van mij....2x |
|
Stefsel
Oudgediende
|
@ delenn: Ja, dat is nieuw RR: Ja, ik versta duitsers perfect, maar kan het alleen heel moeilijk terugpraten; zelfde met frans; dat gaat ook wel aardig als het heel langzaam gesproken wordt. Spaans gaat volgens mij nog beter dan duits en frans  Gewoon lekker op zijn Hollands een verhaal beginnen en kijken wat er gebeurt  |
|
Delenn
Oudgediende
je laatste blog is dan ook alweer van even geleden RR. maar het is nu 3 dan denk ik  |
|
Stefsel
Oudgediende
|
Ik had wel 3 bezoekers, ik denk ik zet niks neer, want delenn heeft er 67 (maar die heeft dan ook 2 nieuw blogs toegevoegd) En RR en ik natuurlijk niet, dus daar ligt ons lage aantal aan  |
|
Delenn
Oudgediende
@stef+RR: ikku ook; Duits verstaan geen probleem maar spreken!?  ik vind wel; NL-ers verstaan bijna altijd wel Duits als Duitsers langzaam en duidelijk praten maar als je ook maar 1 woord nederlands tegen een Duitser zegt is het altijd WAS? |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ik wacht tot er een paar foutjes uit zijn, jammer maar t werkt niet meer zo fijn zoals t vroeger wel deed  Blinde reacties op verwijderde blogs, reacties die onzichtbaar zijn, hm, nee, dan maar niet, stamgasten zal ik denk ik op t forum plaatsen, die zijn altijd wel lachen  |
|
Stefsel
Oudgediende
|
@ delenn: ja dat vind ik zo irritant; wij moeten alles spreken, maar zelf doen ze niks om het ook maar te leren |
|
Redrook Senior lid
@ Steffie Dan is limburgs echt iets voor jou Ik kan geen letter spaans xD 4 woorden om precies te zijn Torro Singor xD singoritta xD weet begot niet hoe je t schrijft  en Sí   @ Delenn haha nog even en ik haal je in  Bedankt dat je me helpt xD Maar ben niet zn bloggert  men leven is maar saai Ik zal toch maar eens n nieuw blog gaan schrijven |
|
Delenn
Oudgediende
alsof mijn blogs zo interessant zijn RR! gewoon schrijven  |
|
Stefsel
Oudgediende
|
Senor, bedoel je(senorita en senora voor vrouw)
En naast senor en senorita ook nog Torro en wat is het 4e woord dan?
nee limburg echt verschrikkelijk, ga daar vaak heen op vakantie, nu in mei ook geweest, maar soms echt geen flauw idee wat ze zeggen; net als die friezen ook echt niet te verstaan
|
|
Stefsel
Oudgediende
|
O ik zie het nu Si, nou dan ken je No toch ook wel  is al 5 woorden  |
|
Delenn
Oudgediende
limburgers zijn grappig  maar in Drente ofzo of in Zeeland; als die mensen hun accent opzetten kun je ze ook niet verstaan  he ik ga. mazzels   |
|
Stefsel
Oudgediende
|
Doei de mazzel, kom je even langs mij? |
|
Delenn
Oudgediende
jep ik kom eraan Stef |
|