hr
jaargang -23 - laatste artikel 3-5 18:00 - 74487 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 [3] 4

OS

18-09-06 07:09:22
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Even weer ontopic:

Verbaasd me dat er zo weinig mensen zijn met 'n mac?
Khad eerder verwacht dat XP 't meeste voor zou komen, dan mac en dan 1 of 2 mensen met Linux...... Valt toch wel weer mee voor Linux.

'software is like sex, it's better when it's free' -- Linus Torvalds (god dus :P )

18-09-06 07:40:47
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Tja, ik zou best een mac willen hebben als ik mijn pruts-behoefte kon onderdrukken - helaas zit er niet in.

18-09-06 11:13:13
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
't nadeel is:

Alsj van windows overstapt naar mac, val je van het monopolie van Bill, in het monopolie van Steve.

Allen bij linux ben je helemaal vrij

18-09-06 11:25:56
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Mijn favo OS is Mac OS... maar daarvan is de hardware hopeloos veel te duur - dus hou ik het bij Windhoos.

Heb nu XP, ga straks zeker over op Vista (want lijkt erg op Mac OS).

Linux begin ik niet aan - teveel gedoe als het niet in 1 keer goed werkt...

18-09-06 20:56:40
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Windows Hasta la Vista is gwoon vette rip-off:

- De (waterdichte) beveiliging van Linux gecombineerd met:
- De visuele effecten van Mac

Gecombineerd met dezelfde verrotte kernel van oudere windows-versies

Voor 'n fucking hoop geld!

@kazz1980: het magische woord: live-cd
De meeste (zo niet alle) distro's hebben tegenwoordig het id van 'n livecd gejat/overgenomen van Mepis. Met 'n livecd kun je linux proberen, zonder het te installeren, het complete OS laadt van de CD af. 99,9999999....% kans dat het geinstalleerd werkt, als het op de livecd ook werkt. En als je geen gedoe wil met Linux zouk zeker ubuntu proberen

18-09-06 20:59:59
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote kazz1980:
Mijn favo OS is Mac OS... maar daarvan is de hardware hopeloos veel te duur - dus hou ik het bij Windhoos.

Heb nu XP, ga straks zeker over op Vista (want lijkt erg op Mac OS).

Linux begin ik niet aan - teveel gedoe als het niet in 1 keer goed werkt...


bah wat haat euh..vind ik deze opmerking getuigen van een ontzettend verwen* euh.. gestimuleerde kleu* euh.. gebruiker.. installeer linux probeer x/os en je kijkt er heel anders tegenaan..:lol::lol::lol:;)

19-09-06 17:11:24
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik denk, dat alsj het netto bekijkt, windows meer gekloot is als linux. Alleen lijkt het niet zo. Bij Linux heb je vooral in het begin veel problemen, maar als je daar eenmaal doorheen bent, hebj er nooit meer last van. Windows werkt andersom, dat hebj snel geinstalleerd en alles werkt in een keer. Maar dan begint het gezeik totdatj uiteindelijk zo kwaad wordt datj win opnieuw installeert. De cirkel is rond

Failure is not an option, it comes pre-included with windows

20-09-06 06:44:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik heb - ik schat (ja ik ben ook aardig) - ongeveer over de 100 cd's - die ongeveer zo'n 80 verschillende distros omvatten waarvan ik er zeker 10 kan opnoemen die als LiveCD zijn te verkrijgen of alleen als LiveCD worden aangeboden.

Knoppix (groot) (desk/secu/toolkit)
Insert (klein) (smartdesk/security)
Klax (klein) (smartdesktop)
Slax (klein) (smartdesktop)
nUbuntu (groot) (?)
Vector Live (groot) (desktop)
SimpleMepis (groot) (desktop)
Symphony (groot) (desktop)
Kanotix (groot) (desktop+)
Elive (groot)
Grbl (groot) (security swissarmy)
Sam (klein) (smartdesktop)
Beatrix (klein) (smartdesktop)
Gparted (klein) (partitioner, tinytool)

Redwall (groot) (router)
Coyote (klein) (router)

DragenFly BSD (groot)
PcBSD (groot)
OpenBSD Live (groot) (experimental)

Legenda:
groot=700mb cd
klein=minicd 8cm
desktop=volledig, mail,internet, office
smartdesk=browser, ftp??,
experimental=gebruiker afhankelijk
security=netwerk diagnostic tools
router=voorziet netwerk van internet
toolkit=reparatie en herstel
swissarmy=uiterst uitgebreid

dit is een lijstje uit mijn eigen beeldvorming - heb je aanvullingen - ontzettend gaarne

bedankt

(alles wat er staat heb ik liggen of staan, hangen..)

20-09-06 07:45:49
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
aanvulling:

Gnoppix (Knoppix met Gnome)
MEPIS (is met de livecd begonnen) --> sorry, die hadj al
PCLinuxOS
SuSE (strikt gezien 'n live-dvd, en je moet 'm appart van de install-dvd downloaden)

everybody is entitled to my opinion

20-09-06 08:53:18
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Content volgens CaseLogic

SuSE, RedHat, frugalware, Zenwalk, T2, Rpath, Yellowdog, 3U, Scientific, K12OS, FreeEduc, Trustix, Ark, Elatte, NonuX, Blag, Slackware, Xandros, Lunar, Klax, Gentoo, RubiX, College Linux, Fedora Yarrow, Foresight, BackTrack, Fermi/LTS, Annvix, Linux Console, NetWosix, OneBase, Frenzy, Debian, Pocket, Mockup, Finnix, Mandrake, Bayanihan, Volta Linux, Buffalo, Adios,Anonymous smoo, Videolinux, Musix, Yoper, Famelix, Mandriva (mandrake), CentOs, TTCS/OSSwin, Kubuntu, Ubuntu, Xubuntu, KateOs, Vector,

20-09-06 10:14:15
system17
Lid

WMRindex: 40
OTindex: 7
ik draai suse linux 10.1
win xp sp2
win 2003
en ga vista instaleeren

20-09-06 10:18:25
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
dus multibooth?

20-09-06 10:20:02
Renegade of Funk
Senior lid

WMRindex: 141
OTindex: 175
Wnplts: Amersfoort
Windows:
ME
2000
XP
2003 Server
Vista RC1 64Bit

Linux:
Gentoo 64bit
Fedora Core 5 / Core 6 Test3 64bit
Knopix
SuSe 10.0
Debian
Ubuntu

Niet allemaal tegelijk wissel het een beetje af voor de verandering 8)

Laptop draait standaard Fedora Core 5 64bit en Windows XP (multiboot)

Me normale pc draait standaard Windows XP

De rest test ik op me laptop of onder VMWare

20-09-06 10:29:55
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Quote heraux:
Quote kazz1980:
Mijn favo OS is Mac OS... maar daarvan is de hardware hopeloos veel te duur - dus hou ik het bij Windhoos.

Heb nu XP, ga straks zeker over op Vista (want lijkt erg op Mac OS).

Linux begin ik niet aan - teveel gedoe als het niet in 1 keer goed werkt...


bah wat haat euh..vind ik deze opmerking getuigen van een ontzettend verwen* euh.. gestimuleerde kleu* euh.. gebruiker.. installeer linux probeer x/os en je kijkt er heel anders tegenaan..:lol::lol::lol:;)

Ik heb er best wel wat verstand van hoor (zit immers in de IT). Ik heb Ubuntu geprobeerd en ook de Live CD is me bekend - maar toch heeft het me niet kunnen overtuigen. Het blijft meer gedoe dan Windows. Al weet ik best dat Linux eigenlijk veel beter is dan Windhoos... Bovendien heb ik nooit een goede oplossing gevonden om op Windows gebaseerde software op Linux te laten draaien. Soms gaat het goed, soms niet - en dan heb je een probleem.... Voor een tweede PC vind ik Linux fantastisch! Maar op mn gewone PC (laptop) begin ik er toch niet aan.

En je mag best zeggen dat het getuigd van verwenning. Dat is namelijk ook zo. Ik ben ook gewoon te 'lui' om het uit te gaan zoeken - heb de tijd er gewoon niet voor.

20-09-06 11:06:42
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
gelijk heb je, in een gestructureerd microsoft compatibele omgeving zou je zot zijn om linux te introduceren.
Bij een geheel nieuwe opzet zou het slagens waardig zijn - alleen de intercommunicatie tussen Linux en Windows is niet altijd slick.

Ik gebruik nu Linux - het bevalt me - maar dit is thuis gebruik - als ik een linux park zou moeten onderhouden zou ik knetter-gaar-gek worden.

Verder gebruik ik de BSD (NetBSD) voor server works - de voordelen zijn aanstekelijk.

Hoge performance bij redelijk verouderde systemen is een enorme pre - bij een P-III is het effect goed duidelijk. Ik ga dus mijn servers deze richting opwaarderen.

Ubuntu heeft me langer gebezigd dan andere distros - het probleem met linux is het console en "read my libs" problematiek - 1) wie wil er nog de console induiken om iets te corrigeren 2) het gemis aan noodzakelijke lib kan een mens echt tot waanzin drijven.


20-09-06 17:10:08
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Waarom zou je windows software op linux willen draaien, als er veel beter native-alternatieven bestaan? Maar ok, waarom zou je 'n nieuw systeem opzetten als het oude nog 'goed' (nadruk op de aanhalingstekens) werkt? (w8 maar tot windoos weer begint te steigeren)

Kheb net het laatste restje microschoft bij ons het huis uitgeschopt. De ongeactiveerde windows op m'n computer diek heb gebruikt om Linux te downloaden (de ironie...) hebk gewist en de vrije schijfruimte toegevoegd aan /home . Met uitzondering van het Jmicron-probleem hebk nu 'n volledig functionerend linux-systeem.

Windhoos kende ik trouwes ook nog niet...

20-09-06 17:14:35
nietmeer
ik snap niet wat jullie allemaal zeuren over Windows, ja ok natuurlijk gaat het fout, maar kijk is naar wat Windows allemaal kan en Linux niet .. Er zijn minstens 100 keer zo veel games voor Windows als voor alle andere Linux versies bij elkaar, en met meer functies zijn er natuurlijk ook meer fouten.. Bovendien draait mijn computer (bijna) foutloos (ja, al meer dan een jaar)

Ik wil niet zeggen dat Linux slecht is, alleen hij is niet zo geschikt voor mensen die er 'alleen maar' games op willen spelen of surfen e.d.

20-09-06 17:15:51
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Jup.. Windows is niet niet voor niets de #1

20-09-06 17:40:25
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote ikkuh:
ik snap niet wat jullie allemaal zeuren over Windows, ja ok natuurlijk gaat het fout, maar kijk is naar wat Windows allemaal kan en Linux niet .. Er zijn minstens 100 keer zo veel games voor Windows als voor alle andere Linux versies bij elkaar, en met meer functies zijn er natuurlijk ook meer fouten.. Bovendien draait mijn computer (bijna) foutloos (ja, al meer dan een jaar)

Ik wil niet zeggen dat Linux slecht is, alleen hij is niet zo geschikt voor mensen die er 'alleen maar' games op willen spelen of surfen e.d.


Dat er meer games zijn voor windows komt alleen doordat gamedevs hun spellen niet naar linux porten.

En dat windows meer functies heeft dan linux is ook een ongefundeerde uitspraak. Noem 5 voorbeelden

20-09-06 17:42:46
nietmeer
denk je dat al die miljarden mensen die Windows draaien allemaal gek zijn ?? Windows is zeker wel gebruiksvriendelijker, en als we nu met z'n allen overstappen op Linux vinden we vast en zeker ook daar hopen met bugs en mogelijke exploits.

nu ga ik eten ;)

20-09-06 18:24:22
nietmeer
denk je dat al die miljarden mensen die Windows draaien allemaal gek zijn ?? Windows is zeker wel gebruiksvriendelijker, en als we nu met z'n allen overstappen op Linux vinden we vast en zeker ook daar hopen met bugs en mogelijke exploits.

nu ga ik eten ;) Oeps dubbele post sry

20-09-06 18:48:08
Guusjee
Senior lid

WMRindex: 114
OTindex: 429
Wnplts: Delft
S
xp.. Durf geen linux aan :oops:

20-09-06 20:28:09
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote ikkuh:
denk je dat al die miljarden mensen die Windows draaien allemaal gek zijn ??


dat zeg ik niet. die mensen zijn hoogstens onwetend

Quote ikkuh:
Windows is zeker wel gebruiksvriendelijker


simpel voorbeeld: Als je in windows 'n error krijgt, is dat meestal in de vorm van 'n pop-up met het bericht: "an error has ocurred". Meer niet. Als je 'n linux 'n error krijgt dan krijg je grafisch meestal hetzelfde verhaal, maar alsj dingen via de commandline opstart, krijgj 'n hele hoop debug-zooi erbij. En ookal snap je er zelf geen bal van, aan welke informatie denk je dat degenen die je helpen meer hebben?

En als je met gebruiksvriendelijk, grafisch bedoelt: ik werk nu anderhalve week met de commandline, en da's zeker 10x sneller dan point'n'click. En voor degenen die niet met de commandline willen leren werken, is er nog altijd ubuntu

20-09-06 20:32:45
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Is Windows a Game console (Tweakers 2010)

20-09-06 21:11:02
Plan
Senior lid

WMRindex: 204
OTindex: 5
Wnplts: Enschede
Windhoos heeft DirectX, een library (bevat grote stukken voorgeprogrammeerde code) waardoor games sneller gemaakt worden, en doorgaans beter werken. DirectX is gemaakt door Microschoft, en werkt daarom alleen op Windhoos, en gezien de meeste spellen gemaakt zijn voor DirectX, zijn de ports gewoon veel te duur.

OpenGL is vergelijkbaar, alleen Open Source, en werkend op meerdere besturingssystemen.
OpenGL groeit in populariteit, denk bijvoorbeeld aan de Doom 2 en Doom 3 engine van id Software -dat is de basis van Doom 2 en 3, die bijvoorbeeld de modellen van mosters verwerkt- is geschreven voor OpenGL, en ports zouden gemakkelijker, en dus goedkoper moeten gaan. De Doom 2 of 3 engine zijn in veel spellen gebruikt, denk maar aan de Jedi Knight serie vanaf Jedi Knight II: Jedi Outcast van Lucas Arts, en de Quake serie vanaf Quake 3: Arena van id Software, en de nieuwe klapper Prey, van Human Head Studios.

Een andere verklaring is dat er maar weinig gebruikers zijn van Linux, die ook daadwerkelijk van plan zijn daar op te gaan spelen, oftewijl, er zit te weinig winst in de Linux wereld.
Er zijn een paar spellen die daadwerkelijk zijn geport om te werken op Linux, denk maar aan Unreal Tournament, alleen is dat niet zo winstgevend omdat UT vrij te verkrijgen is door de Open Source licentie.

Ikzelf draai Linux voor mijn server, maar als desktop gebruik ik momenteel toch liever Windhoos, hoewel ik het soms niet kan laten KDE even aan te zetten op mijn servertje :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven