hr
jaargang -23 - laatste artikel 3-5 18:00 - 74487 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 [2] 3 4

OS

13-09-06 22:24:55
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
:evil:Never insult the Devil by Calling him Gates:evil:. microsoft zuigt ook

14-09-06 17:11:03
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Jammer datk niet naart WMR feest kan komen, heb net 'n setje van 10 Ubuntu en 5 Kubuntu cd's binnen gekregen om uit te delen :)

Bow before me, for I am root

14-09-06 17:12:13
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Oh je moet die cd'tjes uitdelen op de dag van het wmrfeest? ;)

14-09-06 17:17:24
nietmeer
ik heb nog nooit Linux gedraaid, maar Windows is wel veel gebruiksvriendelijker, alleen er zitten natuurlijk meer bugs/virussen in.. maar dat heeft alleen maar te maken met de regel, dat wat je kan schrijven je ook kan kraken, en Windows heeft nou eenmaal veel meer software..

14-09-06 17:29:52
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
@Ikke,

waren die meerdere "bestellingen" ook gratis? Ik heb namelijk 1x 64 bit, maar ik ken iemand die wilt een gewone..

14-09-06 19:03:02
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
@ikkuh, Windows en gebruiksvriendelijk :cry: Linux Ubuntu is een heel erg gebruiksvriendelijke distrubutie, waar je met een klik klik installatie wel mee door kan komen (alleen de echte noobs niet). Ik vind de linux installatie van Ubuntu makkelijker dan die van windows XP ..

Windows heeft misschien meer software, maar alles wat ik veel gebruik kan ik op linux kwijt, alleen het feit dat spelletjes niet soepel werken op linux, weerhoud mij daarvan. maar zodra ik mijn ouders kan overreden om een extra internet kabel te trekken, kan ik lekker op linux werken, en ook nog een standalone windows er bij.

14-09-06 19:45:34
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Nooit eraan gedacht een splitter neer te zetten? Hoef je hoogstens een paar meter kabel te kopen ;)

14-09-06 19:48:41
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Linux is echt kl*te. we gebruiken het op school, GEK word ik ervan!!!!:evil:

14-09-06 19:51:07
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Ik vind Linux ook drie keer niks, het is wel mooi dat het gratis is, maar normaal even iets doen kan niet (computerspel, veel software enz.)

15-09-06 07:28:30
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote ikkuh:
en Windows heeft nou eenmaal veel meer software..


Nou nee. Windows heeft alleen meer bekende software, 'n belangrijk verschil. En kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. en Linux apps zijn beter.

Quote Kreepmaster:
@Ikke,

waren die meerdere "bestellingen" ook gratis? Ik heb namelijk 1x 64 bit, maar ik ken iemand die wilt een gewone..


Ja, bij Ubuntu kunj tot 10 cd's in een keer bestellen (als je er meer wil moetj 'n special request invullen, maar dan nog zijn ze graties), bij Kubuntu 5. Bij Xubuntu en Edubuntu weet ik niet.

Ubuntu shipit
Kubuntu shipit

Quote dandy:
Linux is echt kl*te. we gebruiken het op school, GEK word ik ervan!!!!:evil:

Argumenten?

Quote ikkuh:
ik heb nog nooit Linux gedraaid, maar Windows is wel veel gebruiksvriendelijker


a) alsj nog nooit linux hebt gedraait, hoe kunj dan zeggen dat windows gebruiksvriendelijker is.

b) ik dacht ook, voordat ik bekeerde, dat de commandline kut is. Maar alsj er ook maar 'n beetje mee leert omgaan, wordt het veel gebruiksvriendelijker dan 'n grafische interface. Domweg omdat de commandline sneller is, en meer info geeft. Alsj op linux fora gaat kijken, geven ze oplossingen voor problemen altijd in commandline code, gwoon omdat dat redelijk universeel is voor alle gebruikers. Iedereen heeft wel weer net 'n andere grafische instelling waardoor hulp bij XP of zo gaat van 'Ik zie daar geen knopje staan.....'

15-09-06 22:16:05
De Reus
Senior lid

WMRindex: 245
OTindex: 354
Wnplts: Valkenswaa
S
Hoe zit het met Xp en linus tegelijk runnen met dualboot of zoiets ?
hoe werkt dat...

16-09-06 08:53:49
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Jkunt zoveel besturingssystemen opj comp hebben als je wil (ik ken mensen die 4 linux distro's en win op hun comp hebben staan). Dan krijg je iedere keer wanneer je de computer opstart 'n bootloadermenu te zien, waarj kunt kiezen tussen de verschillende besturingssystemen. De meeste linux distro's geven je de optie om windows vanj box af te knikkeren of 'n dualboot te maken. Als je voor het tweede kiest, installeren ze ook direct de bootloader

16-09-06 09:03:37
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, Linux heeft een prachtig kloteloader genaamd lilo - veel virussen bedreigen linux niet - maar dit boot-sector virus krijg je er gratis bij (geld ook voor grub)Alleen FDISK /MBR of
ZAP doet wonderen

16-09-06 09:11:33
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Quote Mmore:
Nooit eraan gedacht een splitter neer te zetten? Hoef je hoogstens een paar meter kabel te kopen ;)
wij hebben in een router in de kast staan (4 poorts, met draadloos. er zitten 2 computers met vaste lijn, en 1 laptop draadloos op). maar omdat ik maar een bescheiden geldbedrag heb, en nog niet werk. is een stuk kabel het makkelijkste.

@heraux. ik ken het probleem met grub, heb er zelf ook gruwlijk last van gehad, mijn MBR was corrupt geraakt :S

16-09-06 12:23:59
De Reus
Senior lid

WMRindex: 245
OTindex: 354
Wnplts: Valkenswaa
S
Nou heb ik dus ubuntu geprobeerd maar het laden en alles duurd veel langer dan bij windows....
Doe ik wat fout ?

16-09-06 13:47:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nou ja, dat kan - ik heb dat verhaal ook ergens anders gehoord- het heeft te maken met parallel loading - het laden van bestanden ook wanneer de grafische schil opgebouwd wordt. In Windows XP bemerk je dat ie nog bezig is als de schil al zichtbaar is. Dat scheeld.

misschien kun je het aantal processen/taken verkleinen.

Of experimenteren met een andere distro, wat maakt ubuntu zo perfect ?

Ik heb hier X/OS - toch eens timen hoe snel die in schil zit..

Time eens.. ik ben benieuwd.


16-09-06 14:44:31
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote heraux:
ja, Linux heeft een prachtig kloteloader genaamd lilo - veel virussen bedreigen linux niet - maar dit boot-sector virus krijg je er gratis bij (geld ook voor grub)Alleen FDISK /MBR of
ZAP doet wonderen


tot nu toe benk maar een distro tegengekomen met Lilo: PCLinuxOS, en daar doet ie 't prima

Verder gebruiken we beneden Ubuntu met GRUB als bootloader.

Op m'n eigen comp staat SuSE, dus YaST als bootloader.

Alsj Lilo zo kut vindt, gebruik je tog 'n andere, alternatieven genoeg

16-09-06 14:50:01
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
FF een vraagje..

Ik heb Windows XP op de C staan, en op F een partitie met Ubuntu,

en Grub als opstartding,

Maar ik wil van Grub kwijt, want er staat nu 5 keer Ubuntu, de vorige "versie", vor het updaten dus, daarvan safe modus en ook nog memtest,
daaronder staat XP..

Ik wil gewoon een zwarte, met 2 van die opties..

HOe doe ik dat?

16-09-06 15:50:04
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Even kijken naar de grub configurator

verwijderen?
Windows 98 boot diskette
bootup druk op F8
kies alleen prompt
fdisk /MBR (masterbootrecord)
Grub is weg, Ubuntu niet meer startbaar
daarna kun je met de ubuntu installer herstel uitvoeren - de vraag is of ubuntu dit prettig vind.

ik kijk even voor de grub config

17-09-06 13:30:10
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Heb 'n klein foutje gemaakt:

in SuSE kun je kiezen tussen GRUB en Lilo. Wat je ook kiest, de settings zijn vanuit YaST heel makkelijk te wijzigen.

17-09-06 14:05:11
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
@heraux,

Kun je ook met Boot.ini Ubuntu invoeren?

17-09-06 18:47:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
nee, ik geloof dat Windows geen enkele respijt heeft voor vreemde systemen.

Wat wel mogelijk zou kunnen zijn
gebruik PQ-magic 3.03 en installeer de IBM bootmanager, volgens mij accepteerd die wel linux (maar dat is een uiterst longshot)

Grub ondersteund wel windows
Lilo doet dat ook

ik bied ZAP.COM aan - dat kun je op een bootdiskette zetten - met ZAP wis je de bootsector (verwijderd ook vervelende error 13 klachten bij Pqmagic etc)

17-09-06 19:15:29
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Maar dan kan ik geen Linux meer opstarten?

17-09-06 19:22:10
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Quote Kreepmaster:
@heraux,

Kun je ook met Boot.ini Ubuntu invoeren?
Eeh, ja dat kan wel. Je moet met DD de eerste 512 bytes van je opstart partitie schrijven naar een bestand wat je dan weer in windows in je boot.ini kan zetten.

17-09-06 20:04:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
dd is toch op bit level - hoe kun je nou een boot image in de boot.ini zetten?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven