hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 12:00 - 74420 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 167 168 169 [170] 171 172 173 225 226 227 228

blog

19-01-20 21:41:45
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: Ik skype nooit, dus dat doe ik sowieso niet. Verder is hij daar voor zijn werk, dus ik wacht wel op zijn appjes. Zó erg is het nou ook weer niet met me gesteld! :P
Hij had wel mooie foto's gemaakt vanuit het vliegtuig. Hij appte: Zit je in het vliegtuig naar een stel bergen te kijken, mooi hoor! Totdat het in een keer bij je inzakt: Ik zit hier naar de Himalaya te kijken!!

Laatste edit 19-01-2020 21:42

19-01-20 22:09:24
Khitchakut
@HoLaHu: Tijdens een vlucht naar Mexico vloog ik over Groenland. Ik herinner mij dat ik toen onder de indruk kwam van het desolate en zo te zien verschrikkelijk koude, onherbergzame landschap.

Ik kon op dat moment niet bevroedden dat ik nog geen 10 jaar later in datzelfde Groenland met Eskimo's een geweldige hondensleetocht door het land zou maken..

Het kan verkeren ;)

20-01-20 00:30:29
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: Oh, dat lijkt me ook een ervaring om nooit te vergeten!

20-01-20 07:02:01
Khitchakut
@HoLaHu: Het was één van de vele hoogtepunten in mijn leven! Ik heb het geluk gehad dat ik een fiks aantal jaren er financieel goed voor stond en daar heb ik van geprofiteerd door o.a. (verre) reizen te maken en dingen te doen die niet alledaags zijn. Ook de helikoptervlucht van Kangerlussuaq naar Sisimiut was een ervaring op zich!

afbeelding

Desgevraagd vertelde de juffrouw van het lokale reisbureau waar wij ons na aankomst moesten melden dat inclusief mijn 3 vrienden en ik alles bij elkaar ongeveer 30 Nederlanders die sledetocht hadden gemaakt. Kijk, dan is het toch best wel een beetje speciaal.

afbeelding

Los daarvan was het inderdaad een prachtige en unieke ervaring, zonder meer!

afbeelding

.

Laatste edit 20-01-2020 07:02

20-01-20 09:49:06
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote @allone:
Meestal is wat je in een vliegtuig krijgt sowieso niet te vreten ...
Dat ligt minder aan het eten dan aan het vliegen zelf.
Ik heb in een grijs verleden voor de KLM-catering op Schiphol gewerkt. Die had een eigen kantine, waar heel veel van wat in het vliegtuig werd geserveerd, gratis verkrijgbaar was voor het personeel. Ik kan je vertellen, dat smaakte allemaal uitstekend! Op de grond.
Maar het vliegen schijnt iets met je smaak te doen.

20-01-20 09:59:13
Khitchakut
@venzje: Interessant artikel, maar zo ik eerder betoogde heb ik niet zoveel last van smaakverflauwing in een vliegtuig, meestentijds smaakt het mij prima ;)

Over tomatensap? Ik vind tomatensap lekker en koop het af en toe, maar heb nooit een zucht naar tomatensap gehad tijdens een vlucht. Wellicht ben ik minder gevoelig voor de andere omstandigheden in een vliegtuig?

20-01-20 10:57:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.616
@venzje: Ah. Nog een reden om tijdens een vlucht weinig te eten.

20-01-20 14:31:52
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@Khitchakut: Wat prachtig, dat lijkt mij ook wel wat om ooit eens te doen! :ja

20-01-20 22:14:09
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.412
Oké afgelopen maanden heb ik een heel drukke baan gehad, veel (eigenlijk alleen) telefoonwerk :( heel druk kost vreselijk veel energie. Uiteindelijk had/heb ik besloten dat werk niet meer te willen doen. Nu ben ik inmiddels bij een onderwijsinstelling voorgesteld voor cursusadministratie en hoera 🤔ik mag morgen solliciteren. Van dat tel werk ben ik nog steeds heel moe maar dat cursus werk lijkt me wel wat, dus vol dubbele gevoelens ga ik nu slapen en ga ik morgen mijn beste beentje voorzetten. Wordt vervolgd 🙈

20-01-20 22:18:36
Khitchakut
@Beereekhoorn: Veel succes morgen! Jammer van je huidige baan, ik herinner me dat je erg enthousiast was om ermee te beginnen. Ach, soms zit het mee, soms zit het tegen. Trusten!

20-01-20 22:18:42
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.592
OTindex: 94.514
@Beereekhoorn: Heee, spannend!
Heel veel succes met de sollicitatie, ik hoop dat je er een fijne baan aan overhoudt! *)*)*)

20-01-20 23:33:36
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@Beereekhoorn:
veel succes morgen en een fijne tijd daar *)*)*)

21-01-20 00:22:37
Khitchakut
Zojuist op Facebook gelezen:

Een neef van mij, hij mag graag koken en bakken, postte een bericht op FB:

"Ik ben een appeltaart aan het bakken, mijn hele huis ruikt naar appeltjes!"

Reageert een vriend van hem:

"Dat had ik ook toen ik net een scheet liet!"

Heerlijke humor! _O- _ :D

.

Laatste edit 21-01-2020 00:43

21-01-20 00:53:37
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473

21-01-20 22:38:00
Khitchakut
@HoLaHu: Zie net op FB een foto van Erik in Taipei, heeft de vlucht dus goed doorstaan ;)

22-01-20 00:01:29
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: Ja, was prima gegaan, mede door jouw tips! En het troubleshooten in Taiwan is ook prima gegaan. Zoals hijzelf zei: Toen ik eenmaal een blik Taiwanezen opengetrokken had en ze uitgelegd had wat precies de bedoeling was, liep het heel soepeltjes...
Hij begint nu zo ongeveer aan de laatste werkdag daar en daar verwacht hij rond het middaguur mee klaar te zijn. Hij had nog geprobeerd om morgen ook weer terug te vliegen, maar het vliegtuig zat vol, dus hij kon niet meer omboeken. Dat wordt dus anderhalve dag sightseeing op kosten van de baas...Errug hoor! :P

22-01-20 00:04:09
Khitchakut
@HoLaHu: Sneller naar huis?? Is hij nou helemaal betoeterd! Genieten man, zoveel mogelijk! Wie weet wanneer je weer zo'n prachtig snoepreisje krijgt?

Maar ben blij dat het allemaal goed gegaan is hoor ok

22-01-20 00:20:25
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: De baas is niet gek, hij moet het wel allemaal kunnen verantwoorden! Het omboeken wordt vanuit Eindhoven, bij de baas dus, geregeld. Hij vliegt nou donderdagavond laat, nee...eigenlijk vrijdagmorgen vroeg terug. om 00.10 AM. Chinese tijd. Tijdsverschil van 7 uur, dus landt hij hier op Schiphol op vrijdagmorgen, om 7 uur Nederlandse tijd.

Hij heeft zijn camera meegenomen, zoals je weet is hij ook een verwoed hobbyfotograaf. Het kiekje wat je zag op FB heeft hij met zijn telefoon genomen en er was iemand zo vriendelijk om ook van hem een foto te nemen.:)
Hij heeft via de app ook al verschillende foto's doorgestuurd, van het hotel en zo. En van het ontbijtbuffet, met o.a slakken op het menu...:r En dan bedoel ik geen Escargots..
Maar voor de rest is het eten er prima volgens hem. Veel kip, vis, pittige sausjes..Helemaal zijn dingetje! :)

22-01-20 01:50:44
Khitchakut
@HoLaHu: Euh, je schreef dat hijzelf had geprobeerd een vroegere vlucht te boeken, niet dat de baas dat zou proberen?

Hier vreten ze ook van zulke gore dingen waar ik mijzelf niet aan waag! Wat dat aangaat zijn Aziaten Kliko's hoor!

Wel lef dat hij iemand zijn telefoon geeft om een foto van hem te maken, maar wellicht is hij ook een goede renner? :D

Verder natuurlijk best een leuke ervaring voor die jongen! ok

22-01-20 10:38:03
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Soms lees ik dat sommigen wat moeite hebben met @Khitchakut, zeker als ze de nick intypen i.p.v. de nick door de tekstverwerker te laten invoegen.

Ik had gevraagd of mijn huidige naam, Khitchakut dus, door de staff van WMR aangepast kon worden, maar daarvoor moet ik blijkbaar bij Voogeltje zijn en ik zou het toch graag dit jaar aangepast zien worden :D

Goede raad was in dit geval niet duur, omdat ik sowieso als @Khitchakut geen profiel en vriendenlijst heb is er ook niets van mij bewaard gebleven zoals de O.T. en reactietellers en ik heb eveneens geen Avatar. Lekker simpel ;)

Ik wilde een gemakkelijker nick maken maar deze keer wél met mijn RL nick 'Axe'. Maar enkel Axe wordt niet geaccepteerd door WMR, naam is te kort. Oké dan, mijn nieuwe nick op WMR is dus met ingang van nu 'KhunAxe'.

Khun, (uitgesproken als 'khoen'), betekent zowel meneer alsook mevrouw, het is een beleefde persoonsaanduiding hier in Thailand.

En ach, als we een Paus en een Dr. hebben dan kan een Khun, (meneer) er ook nog wel bij vind ik :D

Dus, vanaf heden is @Khitchakut ter ziele en is @KhunAxe actief.

.Laatste edit 22-01-2020 10:48

22-01-20 10:46:01
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Welkom, @KhunAxe. Veel plezier op WMR! :P

22-01-20 10:47:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Dank U wel meneer Venzje! :D

22-01-20 10:53:47
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.592
OTindex: 94.514
@KhunAxe: Dus je bent nu zowel meneer als mevrouw..... tsss.. })

22-01-20 10:56:44
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ach, ik wist dat iemand daarop zou reageren :) Ik gokte op Venzje, Botte_Bijl, jou of HoLaHu :D Je hebt gewonnen lieverd! Een volle zak gras, zelf te snijden! *)

Het is eigenlijk een tweeslachtige aanduiding. Hebben wij zoiets in het Nederlands ook @venzje?

22-01-20 11:55:24
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@KhunAxe: De Britten hebben naast 'he' en 'she' nu ook 'they' in gebruik als non-binair voornaamwoord. Ik kom het in recente teksten al vaak tegen.
De Zweden hebben naast 'han' en 'hon' ook officieel 'hen' geadopteerd.

Nederland heeft al in de jaren '60 'hen' voorgesteld, eventueel 'die', maar dat heeft eigenlijk nooit een hoge vlucht genomen.
In 2016 heeft het Transgender Netwerk Nederland de kwestie weer op de agenda gezet en 'hen' is toen weer verkozen als neutraal voornaamwoord (dus niet speciaal voor transgenders!) naast 'hij' en 'zij', en 'hun' naast 'zijn' en 'haar'.
Taalorganisaties als Onze Taal hebben erover bericht, maar een officiële status heeft het vooralsnog niet.

Laatste edit 22-01-2020 11:57

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 167 168 169 [170] 171 172 173 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven