hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 74 75 76 [77] 78 79 80 225 226 227 228

blog

10-09-18 22:57:40
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@Beereekhoorn: Ik ken dat gevoel. Dat was bij mij ook zo toen mijn moeder overleed.
Niet heel verdrietig was ik want al dat verdriet had ik al gehad in de jaren die daaraan vooraf gingen. En die waren behoorlijk heftig.

11-09-18 18:59:52
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.317
@Mamsie: dank je *) fijn dat je het begrijpt:) *)

11-09-18 19:56:05
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Beereekhoorn, het ergste van dementie krijgen is het moment dat je beseft dat je alles kwijtraakt.Althans, dat denk ik.
Je ziet wel allemaal vertrouwde gezichten om je heen die aardig tegen je zijn, maar het zijn wel allemaal vreemden voor je.
Je herinnert je niet dat je er een band mee hebt.
Misschien heeft de zieke er minder last van, want het geheugen werkt denk ik niet meer.
Maar voor de naasten is het vreselijk als je steeds maar ziet dat je moeder afglijd.
Mijn moeder was er aan toe om te overlijden.
Wij hadden haar nog jaren kunnen verzorgen (hoewel dat vooral voor de directe mantelzorgers heel zwaar was) Maar mijn moeder was gewoon op.
En dan heb je een heel dubbel gevoel.
Je moeder overlijd, en iedereen weet wat voor gemis dat is.
Maar je bent eigenlijk ook heel blij voor haar.
Dat was een vreemde gewaarwording voor mij.

11-09-18 20:08:26
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
@stora: Ik ken dat gevoel.....

11-09-18 20:18:00
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Mamsie, ik hoop dat ze er gauw een medicijn voor kunnen vinden, want deze ziekte gun je niemand.

11-09-18 21:37:47
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.317
@stora: helemaal herkenbaar ook dat stukje van dat het zo goed was dat ze zou overlijden :ja

Maar zoals iemand in de omgeving zei het blijft wel je moeder:(

Ik denk dat het moeilijkste is/blijft :):)*)*)

12-09-18 21:06:35
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Beereekhoorn, ze was al die jaren dat ze dementeerde ons moedertje.
Ook al herkende ze je niet.
Grappig verhaal, 2 jaar voor haar overlijden had de thuiszorg tgen mijn vader gezegd, dat ze wel moest lopen, ik geloof ivm met trombose.
Maar ze wou niet achter de rollator door het huis lopen.
Dus we hadden bedacht dat ze moest afwassen.
Dat was bezigheids therapie want alles moest opnieuw gedaan worden. En mijn moeder had echt altijd een heel net huis en hele nette kasten.
Als we hoorden of we thuis waren bv omdat ze koffie kwamen drinken, dan waren we 2 uur bezig om het huis toonbaar te maken.
We hebben honden dus altijd overal haar, zeker als ze in de rui zijn.
Toen kwam haar jongste zus op visite en die wist niet dat ze moest lopen en bewegen.
Dus die tante ging bijna weg en mijn vader zei tegen mijn moeder en jij... gaat de afwas doen:)
En mijn tante sprak er schande van. Haar zieke zus zo commanderen.
Mijn vader deed vroeger geen ene moer in huis, maar toen zijn vrouw ziek werd draaiden de rollen om.
Mijn vader was echt geweldig.
Door hem en mijn broertje kon ze tot haar dood thuis wonen.


12-09-18 23:24:06
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.317
@stora: ow wat een heerlijk verhaal en ook zo herkenbaar:)
Een van die dingendiemij de laatste dagen bij blijft is dat de verpleging zo enthousiast vertelden dat als zij 's morgens begonnen aan hun dienst (en toen nog via de voordeur naar binnen mochten)
Dat mijn moeder om de daar liggende rotonde zingende rondliep ze was altijd vrolijk altijd zingend enzo
Voor mij is dat wel helend
*)*)*)

13-09-18 12:22:18
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.539
OTindex: 7.901
@Beereekhoorn: Bij ons mag niemand door de voordeur naar binnen. :nee
(Want dan zouden we eerst een kast moeten verplaatsen.)

13-09-18 12:37:06
nietmeer
@Beereekhoorn: Sodejuu, ik lees nu pas dat je moeder is overleden. Erg laat, sorry, maar alsnog gecondoleerd lieverd.. (L)

13-09-18 19:04:15
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.719
OTindex: 90.299
strange-but-true:
rijst met eend

13-09-18 20:31:19
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.317
@venzje: bij ons kan niemand door de achterdeur want we hebben een afgesloten tuin:)

SamuiAxe: *) dank je, enne beter laat en nooit :)

@allone:
Mooi zo'n oplossing

16-09-18 04:46:12
nietmeer
@Heusdenaar, nog steeds zo blij met Erdogan kerel? Je hebt in Nederland je opleidingen genoten en ik acht je een intelligente man. .Kun jij hierachter staan? Ben benieuwd..

Persoonlijk vind ik het te gek voor woorden! :@

Quote:
"Science education is being attacked in several countries at the same time, including in the good ol' U. S. of A.

The latest? The country of Turkey has banned the teaching of evolution and even the mention of natural selection and Charles Darwin from the biology textbooks of secondary school children.

The law was passed to make such changes soon after an attempted political coup in 2016. Since that move, the country's government has moved toward a much more authoritarian model—one that regards religious fundamentalism above science and schools.

Erdogan's government is also creating a massive refugee crisis as those who do not wish to live under sharia law escape the country, mainly to Greece."


-Bron-

Laatste edit 16-09-2018 04:46

16-09-18 08:39:08
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.049
OTindex: 64
SamuiAxe:
Nou is mijn Engels niet super goed maar volgens mij heb je het over dat de Darwin Theorie uit de Turkse schoolboeken gaan verdwijenen en over de zogename vluchtelingen die uit Turkije zijn gevlucht omdat ze niet onder de Sharia willen leven?Natuurlijk heeft Erdogan ook zijn fouten en natuurlijk is niet iedereen dus ooket Erdogan perfect. Maar op dit moment zou ik nog steeds op Erdogan stemmen. Omdat er op dit moment in mijn ogen geen ander politicus het in Turkije beter zou doe.

Kijk dat de evolutietheorie van Darwin in vele andere landen misschien wel serieus wordt genomen heb ik alleen maar respect voor, dat moet elk land maar zelf weten. Maar in Turkije is er maar MISSCHIEN 1 procent van de bevolking die geloofd dat de mensen van de apen afstammen. Dat de Darwin theorie uit de schoolboeken is verwijdert is ook niet van de ene op de andere dag besloten en het volk staat volledig achter dit besluit. En het is zelfs een besluit dat genomen is na een voorstel van de bevolking. Dus dit besluit is niet alleen door Erdogan en zijn partij genoten genomen maar Erdogan heeft besloten om naar zijn volk te luisteren (misschien wel omdat hij een dictator is). En wees eerlijk SamuiAxe: steeds meer landen en ook zelfs sommige Staten in Amerika heeft deze theorie al uit de schoolboeken geschrapt, is er toen ook zoveel ophef ontstaan? Volgens mij niet? Maar owee als het in een Islamitische land gebeurt waar 99% van de bevolking dit theorie een onzin vindt dan staat de wereld op zijn kop. En hoeveel tijd word er in Nederland in de darwin theorie gestopt en hoe serieus gaan de docenten daarmee om?

Kijk of deze theorie nou wel of niet uit de boeken geschrapt wordt zou mij niets schelen mijn kinderen worden van huis uit geleerd dat de mensen dieren en alles op de aarde en andere planeten geschapen zijn door God en dat de Darwintheorie volgens ons geloof niet klopt. Dat we wel respect horen te tonen voor elk ander religie of theorie maar dat dit volgens ons geloof niet klopt.

Maar daar staar wel tegenover dat de andere religies of theorieen ook respect moeten tonen voor ons geloof dus dwing obs niet om in de darwin theorie te geloven.

Je hebt het over vluchtelingen naar Griekenland zijn gevlucht om dat ze niet onder de Sharia willen leven? Turkije en Sharia? Waar heb je het over?

16-09-18 10:39:32
nietmeer
@Heusdenaar: Iedereen met een beetje verstand weet dat wij mensen niet van apen afstammen! Dat is een bijzonder hardnekkige fabel die absoluut niet in de evolutieleer te vinden valt.

Mensen en (mens)apen delen een gemeenschappelijke voorouder maar wij stammen per definitie niet af van apen! Wij hadden een gezamenlijke voorvader, (geen aap!!), en wij mensen zijn linksaf geslagen daar waar (mens)apen rechtsaf zijn gegaan.

Enkel landen met domme burgers en domme leiders, (sorry, niet bedoeld om te beledigen!), ageren tegen de evolutietheorie zonder precies te weten wat dat is en willen die of hebben die zelfs al uit de schoolboeken gehaald om hem te vervangen met een (meestal) religieus fabeltje over hoe het allemaal in zijn werk is gegaan. En dan maakt het mij niet uit of het Amerika, Turkije of een ander land is... Het is gewoon dom...

We noemen het een theorie, ondanks dat de evolutieleer zich al miljoenen keren heeft bewezen. Zo is het gegaan en niet anders. Daar hoef je mijn woord niet voor te accepteren, een klein onderzoekje op het internet zal je leren dat het grotendeels gegaan is zo Darwin het heeft omschreven. Natuurlijk had hij het op punten soms bij het verkeerde eind, maar als geheel is zijn evolutieleer door ieder ontwikkeld mens geaccepteerd.

Zeg ik hiermee dat 99% van de Turken dom zijn? Absoluut niet!! Ik zeg hiermee hooguit dat 99% van de Turken een gebrekkige scholing hebben gehad, dat is niet hun schuld..

Over de vluchtelingen die vooral naar Griekenland schijnen te verkassen: Die mensen zien blijkbaar de bui al hangen en willen voorkomen dat ze onder de knoet van de Sharia moeten leven..

Dit lijken mij intelligente mensen, waarschijnlijk geloven ook zij in de evolutieleer :D

Niets van het hierboven staande is bedoelt om je te sarren of te beledigen! Maar als ook jij de evolutieleer verwerpt dan vrees ik dat je schoolgeld gedeeltelijk verspild geld is geweest beste kerel :(

Ongeacht wat je geloofd, ongeacht de religie die je aanhangt, geen enkel geloof mag de macht hebben om wetenschappelijk bewezen feiten te ontkennen en daarmee hun volgers dom te houden.

Met alle respect voor je geloof..

.
Laatste edit 16-09-2018 11:08

16-09-18 12:59:20
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.719
OTindex: 90.299
Quote SamuiAxe:
Dit lijken mij intelligente mensen, waarschijnlijk geloven ook zij in de evolutieleer :D

Niets van het hierboven staande is bedoelt om je te sarren of te beledigen! Maar als ook jij de evolutieleer verwerpt dan vrees ik dat je schoolgeld gedeeltelijk verspild geld is geweest beste kerel :(

Ongeacht wat je geloofd, ongeacht de religie die je aanhangt, geen enkel geloof mag de macht hebben om wetenschappelijk bewezen feiten te ontkennen en daarmee hun volgers dom te houden.

Met alle respect voor je geloof..
nou ja, echt respectvol klinkt je betoog niet, want eigenlijk zeg je dat @Heusdenaar niet intelligent is, en dat is hij wel, of hij het nou wel of niet met Darwin eens is.

En mensen die in God geloven, hebben er geen moeite mee te zien dat God het universum én de natuurwetten geschapen heeft, universum met natuurwetten is één geheel.. . It's all embracing.

En ik neem aan dat Turken die geïnteresseerd zijn in de evolutietheorie Darwin vanzelf vroeger of later wel tegenkomen..

Laatste edit 16-09-2018 13:01

16-09-18 13:15:24
nietmeer
@allone: En weer zit je jezelf te bemoeien met iets dat je eigenlijk geen donder aangaat! Niet enkel dat, maar als je iets dieper had nagedacht dan had je kunnen zien dat ik Heusdenaar wel degelijk met respect heb geantwoord!

Nergens heb ik gezegd of gesuggereerd dat ik hem of wat dat aangaat de Turken dom vind! Schei nou onderhand eens uit met dat stoken van je, het begint inmiddels een béétje vervelend te worden.. Met respect..

En ja, als mensen in deze moderne tijd met de zeeën van bewijzen die er zijn nog steeds vasthouden aan een andere evolutieleer dan die van Darwin dan hebben die mensen op school zitten suffen! In Nederland dan hé!

Daarmee heb ik uitdrukkelijk die mensen niet dom genoemd!

.

Laatste edit 16-09-2018 13:17

16-09-18 13:23:53
nietmeer
En hiermee sluit ik af, ik ben er een poosje weg van... Later..

17-09-18 02:19:38
nietmeer
Over een paar uur landen mijn zus en zwager op Samui om te genieten van een 3-weekse vakantie. Uiteraard ga ik zoveel mogelijk tijd met mijn zus doorbrengen, we hebben elkaar al jaren niet meer IRL gezien. Dus zal ik hier de komende weken waarschijnlijk zeer weinig online zijn.

Maak je dus geen zorgen, (of laat het feestje even achterwege), ik kom terug! Tot verdriet en plezier van sommigen.. Latersssss.. :w

17-09-18 04:19:15
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.222
SamuiAxe: Heel veel plezier de komende weken!

17-09-18 05:00:57
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.719
OTindex: 90.299


Laatste edit 17-09-2018 05:07

17-09-18 05:01:26
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.719
OTindex: 90.299
SamuiAxe: is het zo moeilijk om ergens over te praten zonder te gaan schelden / ruzie te maken? 8O

Anyway, fijne tijd met je zus *) Houd je hoofd koel. ;)

17-09-18 06:42:31
nietmeer
@allone: Ik heb niet gescholden. Als je dit al schelden noemt dan ken je me niet echt :)

Ruzie heb ik ook niet gemaakt, ik heb enkel mijn mening gegeven en aangegeven dat je bemoeienissen soms erg vervelend zijn:

Ik probeer iets liefs tegen @Beereekhoorn te zeggen en gelijk zit jij er bovenop om het eens lekker helemaal naar de kloten te helpen waarna je het niet laten kunt om atheïsten een trap na te geven, "want ze zijn onlogisch en vallen dan ook eens van hun voetstuk". Dit enkel gebaseerd op een lief bedoeld bericht van mij aan een ander WMR-lid dan jij.

Nu doe je hetzelfde als bij Beereekhoorn; Je matigt je aan om voor @Heusdenaar te moeten antwoorden. Dit terwijl hij mijn posting al gelezen had en wellicht zelf op een later tijdstip een antwoord gegeven zou hebben.

Jij vind hem zo intelligent? Waarom laat je de beste man dan niet voor zichzelf spreken?

Je houdt van quoten, maar wat je niet quote is wat niet in je straatje past zoals dat gedeelte van een post waarin ik zijn mening vraag, 'zijnde de intelligente man die ik hem acht'..

Dus waar zeg ik dat ik 'm niet intelligent acht?

Maar sec gaat het er over dat ik inderdaad een beetje moe word van je petemoei gedrag. Laat de mensen zelf antwoorden!

En nee, geen ruzie, geen schelden of beledigen, ik ben echt de kalmte zelf, maar ik zeg wél rechtuit wat mij dwarszit, daar draai ik geen doekjes om, nooit gedaan..

Later *)

.

Laatste edit 17-09-2018 06:43

17-09-18 08:07:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.719
OTindex: 90.299
SamuiAxe: als het privé is, moet je een pb'tje sturen :ja

en ik gaf niemand een trap na, ik vind het gewoon ontzettend grappig, hoe inconsequent mensen zijn  ;)

en als jij nergens doekjes om draait, waarom moet ik dat dan wel doen? meet je niet met 2 maten? :P

laters :w :D en zoals altijd: even goede vrienden *)

17-09-18 09:27:37
nietmeer
@allone: Of ik al dan niet een PB'tje moet sturen is niet aan jou, dat mag ik helemaal zelf weten.. Als je fatsoen hebt dan blijf je gewoon buiten een conversatie die overduidelijk tussen twee personen gaat.. :ja

Je bent zelf uiteraard nooit inconsequent, je bent hoe dan ook altijd een dilettante. ;)

Ik draai er geen doekjes om, maar is het je nooit eerder opgevallen dat het meestentijds als reactie op een ondoordachte opmerking van jou is? :P

Even goede vrienden, natuurlijk.. ;) :w

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 74 75 76 [77] 78 79 80 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven