hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 14:00 - 74442 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


[1]

Moderne Kunst

11-08-06 21:38:55 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Als mondriaan een hartje op een stuk papier had getekend, en het zwart had geverfd, was het zeker moderne kunst geweest... Een rood doek noem ik geen kunst, maar "laten we maar gauw iets maken, dan hangt het museum vol" onzin... toch?

11-08-06 21:42:33 - Quote! - @ikky
ikky
Oudgediende


WMRindex: 705
OTindex: 8.854
Tja ik vind het ook onzin. Wij hebben tekenen op school, en dan moeten we verschillende schilderijen bekijken en beschrijven. Wat de compositie is, waar de lichtval vandaan komt, hoe de voorwerpen staan opgesteld, de vorm van de voorwerpen of de omgeving en ga zo maar door.. Net alsof alle kunstenaars aan zoiets denken ofzo.. :?

11-08-06 21:43:54 - Quote! - @NeaRoW
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Schilderijen beschrijven?

hmmz, 1 is lelijk 2 is saai, en lelijker, 3 begon het slaapverwekkend te worden... 4 heb ik al niet meer gezien

11-08-06 21:46:53 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Soms moet je proberen met ander visie een schilderij te bekijken en je afvragen waar zijn inspiratie vandaan kwam.Kunst moet je echt liggen, anders zie je alleen maar een doek met wat verf.

11-08-06 21:46:57 - Quote! - @Tukka
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Sommige figuren kunnen van een wit leeg velletje A4 nog een kunstwerk maken:
"de prachtige leegte komt goed tot zijn recht in het schitterende formaat. over de diepe witte kleur is duidelijk nagedacht door deze kunstenaar" 8O

11-08-06 21:48:49 - Quote! - @ikky
ikky
Oudgediende


WMRindex: 705
OTindex: 8.854
@Luna, inderdaad.. Ik probeer de schilderijen wel altijd zo goed mogelijk te beschrijven, soms heb ik wel 2 kantjes vol, maar dan nog krijg ik een onvoldoende omdat ik het dan helemaal uit de verkeerde hoek heb bekeken ofzo.. :?

11-08-06 21:51:17 - Quote! - @frank1993NL
frank1993NL
Senior lid

WMRindex: 244
OTindex: 432
Wnplts: Boskoop
S
Jammer genoeg hou ik niet zo van moderne kunst. Alleen vindt ik moderne foto's die met de computer zijn bewerkt meestal wel héél mooi:D

11-08-06 21:56:47 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@ikky, eigelijk stom dat je een onvoldoende krijgt,want het is toch heel persoonlijk om een schilderij te beschrijven.Iedereen kan het weer heel anders zien.

11-08-06 22:06:50 - Quote! - @frank1993NL
frank1993NL
Senior lid

WMRindex: 244
OTindex: 432
Wnplts: Boskoop
S
Quote ikky:
@Luna, inderdaad.. Ik probeer de schilderijen wel altijd zo goed mogelijk te beschrijven, soms heb ik wel 2 kantjes vol, maar dan nog krijg ik een onvoldoende omdat ik het dan helemaal uit de verkeerde hoek heb bekeken ofzo.. :?

Mijn leraar zegt dat ik er oog voor heb. Maar volgens mij heeft hij alleen oog voor mijn strakke kontje (HIJ IS VRESELIJK GAY)

11-08-06 22:07:57 - Quote! - @esmee
esmee
Actief lid

WMRindex: 98
OTindex: 39
Wnplts: Huizen
IK vind veel moderne kunst wel heel mooi. Ik vind het leuk dat iedereen er iets anders in ziet. Kan je je fantasie een beetje gebruiken. Hou juist niet echt van portretten of landschappen. Vind ik zo saai.

11-08-06 22:22:38 - Quote! - @ikky
ikky
Oudgediende


WMRindex: 705
OTindex: 8.854
@Frank: heb jij toevallig dezelfde leraar als wij? Hij zegt ook iedere keer tegen de jongens uit onze klas met een strak kontje dat ze inzicht hebben:P
@Luna, inderdaad maarja ik zit er niet echt heel erg mee ik ga toch later niks met tekenen doen:P En ook niet met kunstbeschouwing:P

12-08-06 19:57:48 - Quote! - @Lananq
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Ik vind moderne kunst maar vreemd, want het moet wel duidelijk zijn waar het over gaat, en niet zo van "Ik maak maar moderne kunst, want dat is altijd goed"

Geabstraheerde kunst vind ik beter, want dan kun je nog zien wat het voorstelt, en door de veranderingen krijg je ook het gevoel erbij. Vul bij Google Afbeeldingen maar eens in: 'de schreeuw'

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven