Raymond Heijboer redde drie weken geleden een vrouw uit een zinkende auto. Bij de hulpactie liep zijn telefoon fatale waterschade op. De verzekeraar wilde de iPhone echter niet vergoeden omdat hij 'vrijwillig' het water in was gesprongen.

De held uit Barendrecht was met zijn collega onderweg toen hij zag hoe een auto in de vijver belandde. Zonder na te denken sprong hij het water in om de vrouw uit het voertuig te redden. Dat lukte uiteindelijk en de twee bleven ongedeerd. Over één ding had Raymond echter niet nagedacht. Zijn telefoon zat nog in zijn zak tijdens de actie en liep daardoor fatale waterschade op.

Volgens Heijboer heeft verzekeringsmaatschappij ASR hem in eerste instantie verteld dat zijn telefoon niet kon worden vergoed omdat hij vrijwillig het water in was gesprongen. Daarmee krijgt Raymond's heldendaad ineens een bittere nasmaak.

Inmiddels heeft Raymond naar aanleiding van alle media-aandacht een nieuwe telefoon aangeboden gekregen. "Ik werd vanochtend wakker gebeld door Q Music, toen zat ik in de show bij Gerard Ekdom en ik hang net op met een hele vriendelijke meneer die mij gewoon een nieuwe iPhone 7 aanbiedt. Die is nog waterdicht ook", vertelt hij aan Editie NL.

Volgens Raymond zou verzekeringsmaatschappij ASR hem later hebben aangeboden om de dagwaarde van zijn telefoon te vergoeden, maar daar werd hij niet echt warm van. ASR zegt het vervelend te vinden dat Raymond ontevreden is en neemt daarom vandaag contact met hem op. "We willen coulant omgaan met deze schadeclaim", zegt woordvoerder Daan Wentholt.

"Wat ons betreft is er nooit onduidelijkheid geweest over wel of geen vergoeding van de schade. Er is namelijk gewoon dekking op de aansprakelijkheidsverzekering van onze verzekerde", verklaart ASR in een schriftelijke reactie.
Foto