Met een zelfgebouwde sleepboot van honingraatkarton zoekt kunstenaar Filip Jonker de grenzen op van wat mogelijk is. 24 augustus 2010 verlaat Jonker met zijn boot De Furie de haven van Enschede met als eindbestemming Londen. Een verslag van de reis en het maakproces zijn vanaf 25 september 2010 te zien in Rijksmuseum Twenthe, Enschede. De Furie krijgt een plaats in de binnentuin van het museum.
Door herkenbare objecten in niet voor de handliggende materialen uit te voeren, creŽert Jonker nieuwe beelden. Zo maakte hij eerder een opblaasbare rubberboot na in hout en in een weiland bij Hoogeveen bouwde hij een kerk van oude treinrails. De bouw van De Furie is zijn nieuwste project. Volgens sommigen is de tocht naar Londen een onmogelijke opdracht, maar Jonker wil met zijn project juist laten zien dat het mogelijk is met een kartonnen boot de zee te trotseren. 'Ik kies voor de allersterkste onder de boten, de sleepboot. Om aan te tonen hoe sterk en krachtig een boot van karton kan zijn.'
Jonker gebruikt honingraatkarton voor dit project. Honingraatkarton, ook wel beeboard genoemd, heeft de optimale verhouding van stijfheid/gewicht. Het bestaat uit een harde toplaag en een harde bodem. Ertussen zit de zogenaamde honingraatkern die voor stijfheid zorgt. Het wordt veel in de verpakking- en meubelindustrie gebruikt. Honingraatkarton is goedkoop, buigzaam, milieuvriendelijk, duurzaam en kan met behulp van een laser worden uitgesneden. Alleen, het kan niet tegen water. Daarom krijgt De Furie krijgt een hightech coating, Polyrahm genaamd. Polyrahm is een nieuw soort polymeer wat zeer goede eigenschappen heeft; het wordt onder hoge druk vloeibaar aangebracht maar hardt flexibel uit. Het barst niet, is bestand tegen zeewater en heeft ook nog de kleur van karton. De coating moet er voor zorgen dat het karton niet verpulvert en het schip veilig de overkant van het kanaal bereikt.