| 25-06-09 08:05:07 - Quote deze reactie - @H.G. Blob | H.G. Blob Ere lid WMR index: 290 Wnplts: Neder-Over Geslacht: Man
|
| Terecht woedend. Slechts enkele minuten kan al snel te lang zijn. Het bloedvatenstelsel van zo'n groot dier is er niet op berekend om op zijn kop te hangen. Tel daar de extra G-krachten tijdens de vlucht bij op en het is een wonder dat de bloedvaten in zijn hersenen het niet hebben begeven. |
|
|
| 25-06-09 08:13:42 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 17206 Weblog: klik |
Dat het enkele minuten duurde is natuurlijk al een leugen. Eerst het opjagen van de olifant, toen met zoveel man 4 poten vastbinden, toen die helicopter die er een tijd boven hing voordat de kabels goed bevestigd waren, enzovoort. En toen moest de eigenlijke vlucht nog beginnen en dat zal ook heus wel langer dan enkele minuten zijn geweest. Die olifant was op zeker moment echt wel weer het oerwoud uitgekomen en dan hadden ze die op een humanere manier kunnen vervoeren. Die 60 olifanten zijn namelijk vast en zeker niet in 1 keer verplaatst. |
|
|
| 25-06-09 08:33:37 - Quote deze reactie - @Kattepoes | Kattepoes
Senior lid
 WMR index: 156
|
| laat het dan doen door mensen die weten waar ze mee bezig zijn |
|
|
| 25-06-09 08:33:54 - Quote deze reactie - @iguacminos | iguacminos Ere lid WMR index: 343 Wnplts: Utrecht Geslacht: Man
|
| Ze hadden de olifant ook af kunnen schieten omdat hij/zij mensen dood heeft getrapt. Maarja dit is ook knullig |
|
|
| 25-06-09 08:41:32 - Quote deze reactie - @Boannan | Boannan Senior lid WMR index: 200 Wnplts: Arnhem Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
| Tis idd beter dan afschieten, maar krijg hier toch een heel naar gevoel bij... |
|
|
| 25-06-09 08:47:42 - Quote deze reactie - @mverschoof | mverschoof Ere lid
 WMR index: 590
|
| Ik denk dat er betere manieren zijn om zo'n dier te vervoeren... |
|
|
| 25-06-09 08:50:43 - Quote deze reactie - @Deniz | Deniz Ere lid
 WMR index: 966
|
| Ze leven nog dus blijkbaar kan het niet heel veel kwaad. Niet dat het er prettig uit zien maar het IFAW begint al te huilen als je naar een kip kijkt. |
|
|
| 25-06-09 08:53:08 - Quote deze reactie - @timwijn | timwijn Ere lid
 WMR index: 1754 Weblog: klik |
goed werk, een dierenbeschermorganisatie die olifanten martelt |
|
|
| 25-06-09 08:54:34 - Quote deze reactie - @Deniz | Deniz Ere lid
 WMR index: 966
|
@timwijn
Hier zat geen dierenbeschermorganisatie achter maar de regering. |
|
|
| 25-06-09 09:21:40 - Quote deze reactie - @Antior | Antior Senior lid WMR index: 206 Geslacht: Man Weblog: klik |
Lees het artikel nog eens goed! IFAW was verantwoordelijk voor het transport voor die olifanten.
Mensen die dierenbeschermingclubs steunen, prima, maar denk nog eens goed na waar je mee bezig bent. Veel zijn stiekem helemaal niet zo goed als ze wel beweren. Sommige vallen mensen aan, en zoals nu te zien is gaan anderen ook slecht met dieren om! |
|
|
| 25-06-09 09:26:34 - Quote deze reactie - @pantserbjorn | pantserbjorn Ere lid WMR index: 649 Wnplts: boxtel Geslacht: Man
|
ziet er vast appart uit foto?? |
|
|
| 25-06-09 09:33:12 - Quote deze reactie - @cletus | cletus Ere lid WMR index: 722 Wnplts: Enschede Geslacht: Man
|
Quote Shimoda: Foto anyone? Quote pantserbjorn: ziet er vast appart uit foto?? lezen jullie de reacties niet? Staat toch een foto hierboven al.
Maareh zo te zien zijn ze verdoofd, dan zie ik nog niet zo heel veel problemen eigenlijk.
G krachten bij een helicoptervlucht???? yeah sure........
Achja, mensen moeten altijd iets te zeuren hebben. Er worden dieren afgeschoten voor minder dan mensen vertrappen hoor. |
|
|
| 25-06-09 09:35:21 - Quote deze reactie - @Rocksint | Rocksint Senior lid WMR index: 225 Wnplts: Mariaheide Geslacht: Man
|
@ pantserbjorn, shimoda
kijk eens goed Quote Boannan: Tis idd beter dan afschieten, maar krijg hier toch een heel naar gevoel bij... hier staat gewoon een foto |
|
|
| 25-06-09 09:35:26 - Quote deze reactie - @Nijn | Nijn Ere lid WMR index: 482 Wnplts: Voorschote Geslacht: Vrouw
|
Quote cletus:
G krachten bij een helicoptervlucht???? yeah sure........
Ik denk dat er bedoeld wordt G-krachten vanwege het heen en weer swingen onder de heli.
Maarre die mensen hadden dus blijkbaar nooit operation Dumbo Drop gezien. |
|
|
| 25-06-09 09:39:48 - Quote deze reactie - @sjatter | sjatter
Moderator
 WMR index: 9002 Weblog: klik |
| klik hier foto. |
|
|
| 25-06-09 09:43:21 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 17206 Weblog: klik |
Quote Deniz: Ze leven nog dus blijkbaar kan het niet heel veel kwaad. Niet dat het er prettig uit zien maar het IFAW begint al te huilen als je naar een kip kijkt. Goed lezen dus: IFAW is juist de verantwoordelijke voor die ongein. |
|
|
| 25-06-09 09:46:40 - Quote deze reactie - @Deniz | Deniz Ere lid
 WMR index: 966
|
Quote ledi: Quote Deniz: Ze leven nog dus blijkbaar kan het niet heel veel kwaad. Niet dat het er prettig uit zien maar het IFAW begint al te huilen als je naar een kip kijkt. Goed lezen dus: IFAW is juist de verantwoordelijke voor die ongein. Het is nog vroeg. |
|
|
| 25-06-09 10:00:05 - Quote deze reactie - @Basseytje | Basseytje
Ere lid
 WMR index: 294
|
| ze zien er redelijk dood uit als je t mij vraagt. vooral die andere die daar op die vrachtwagen ligt |
|
|
| 25-06-09 10:06:30 - Quote deze reactie - @Hart | Hart Ere lid
 WMR index: 2014 Weblog: klik |
| Vaak lijkt dat soort dingen erger dan het in werkelijkheid is en zijn er m,ensen die alvast beginnen te roepen dat het een schande is, voordat ze de essentie van een probleem goed kennen. Het lijkt me dat er redelijk voorzichtig wordt omgegaan met die dieren. Doodschieten was veel gemakkelijker geweest. |
|
|
| 25-06-09 10:12:15 - Quote deze reactie - @Vailan | Vailan
Stamgast
 WMR index: 8155
|
Quote Shimoda: Foto anyone? Foto!
Ontopic: Altijd nog beter dan het dier afschieten , maar ja...daar is niet iedereen het mee eens. |
|
|
| 25-06-09 10:16:45 - Quote deze reactie - @Juju | Juju
Nog geen profiel
|
Wat een prutsers daar in Malawi. |
|
|
| 25-06-09 10:17:44 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 17206 Weblog: klik |
@Vailan: om 08:41:32 stuurde Boannan een bijzonder duidelijke foto in. Je hoeft dus niet meer te zoeken en kunt dus met een gerust hart naar Frankrijk vertrekken. Nogmaals goede reis |
|
|
| 25-06-09 10:18:12 - Quote deze reactie - @Kattepoes | Kattepoes
Senior lid
 WMR index: 156
|
Quote Boannan: Tis idd beter dan afschieten, maar krijg hier toch een heel naar gevoel bij... Same here |
|
|
| 25-06-09 10:47:15 - Quote deze reactie - @Lauo | Lauo Senior lid WMR index: 173 Geslacht: Vrouw
|
| Sterk touw, maar kon er echt geen net af? Dat lijkt me namelijk veiliger, zelfs al zijn het maar enkele minuten. En misschien ook een stootkussen voor de landing... Misschien moeten die goeie jongens toch maar eerst even op cursus dierenvervoer... Kwestie van geen problemen te krijgen achteraf, die dieren hebben namelijk een olifantengeheugen en een pijnlijke herinnering kan ze zeer agressief maken. |
|
|
| 25-06-09 10:47:29 - Quote deze reactie - @Rujar | Rujar Senior lid WMR index: 222 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Man
|
Zo te zien waren ze wel verdoofd. Het is niet de meest praktisch oplossing. Ik heb ook geen idee wat de fysieke gevolgen hier van zijn, maar in principe kan je gewoon onderste boven opgehangen worden zonder dat je daar iets aan overhoud.
En dierenrechten organisaties kunnen vaak ook zwaar overdrijven.
|
|
|
| 25-06-09 10:57:14 - Quote deze reactie - @Haroldje | Haroldje Senior lid WMR index: 216 Wnplts: Uden Geslacht: Man
|
Quote Kattepoes: Quote Boannan: Tis idd beter dan afschieten, maar krijg hier toch een heel naar gevoel bij... Same here En hier! |
|
|
| 25-06-09 11:17:07 - Quote deze reactie - @Erik_Engerd | Erik_Engerd Nog geen profiel
|
| Foto |
|
|
| 25-06-09 11:20:52 - Quote deze reactie - @Sphenixia | Sphenixia Actief lid WMR index: 79 Geslacht: Vrouw
|
Lieve mensen, wie heeft er een beter voorstel? Een netje om een olifant heen leggen? Enig idee hoe zwaar die dieren zijn?
In het betreffende gebied heerst al een tijdje een soort van oorlog tussen de olifanten die nergens heen kunnen en de mensen die er wonen en lijden onder de dieren, er zijn mensen vertrapt en olifanten doodgeschoten.
Het IFAW heeft een operatie op touw gezet om die olifanten daar weg te krijgen, het is namelijk nogal bizar om maar te wachten tot ze allemaal vermoord zijn, niet?
En tsja, een olifant die door mensen wordt opgejaagd zal niet zomaar enthousiast een vrachtwagentje in klimmen om vervoerd te worden, dus dan moeten ze verdoofd worden en op de vrachtwagens gelegd. Ik zie alle commotie niet, het is voor de bestwil van de dieren!!! |
|
|
| 25-06-09 11:21:15 - Quote deze reactie - @Fredi | Fredi Senior lid WMR index: 164 Geslacht: Vrouw
|
Jammer van de onwetendheid, maar vast niet slecht bedoeld |
|
|
| 25-06-09 11:29:19 - Quote deze reactie - @Kattepoes | Kattepoes
Senior lid
 WMR index: 156
|
Quote Sphenixia:
En tsja, een olifant die door mensen wordt opgejaagd zal niet zomaar enthousiast een vrachtwagentje in klimmen om vervoerd te worden, dus dan moeten ze verdoofd worden en op de vrachtwagens gelegd. Ik zie alle commotie niet, het is voor de bestwil van de dieren!!! als ze ze nou idd op een vrachwagen haden gelegd is toch heel wat anders als ondersteboven de lucht in.. ik begrijp heel goed dat ze daar weg moesten, maar zelfs een bloeddorstige seriemoordenaar word netjes van de ene plek naar de ander vervoerd dus had dat met deze beesten ook gekund(lijkt mij)niet voor niets valt de hele wereld erover. Ik heb vaker transporten van olifanten gezien, die uren duurde, kost misschien meer tijd |
|
|
| 25-06-09 11:30:34 - Quote deze reactie - @MuseMatt | MuseMatt
Stamgast
 WMR index: 2046 Weblog: klik |
| Ik heb wel eens gezien dat ze dus inderdaad banden onder een olifant langs deden om hem zo rechtop te vervoeren. Maar denk maar aan het gevolg voor de olifant: een klein beetje pijn om zo wel veiliger te kunnen leven. |
|
|
| 25-06-09 11:39:16 - Quote deze reactie - @G3RM3N | G3RM3N Lid WMR index: 57 Geslacht: Man
|
toen ik de titel las dacht ik eigenlijk meteen aan dombo, maar dit is wel iets heel anders |
|
|
| 25-06-09 11:50:50 - Quote deze reactie - @rapirapi | rapirapi Ere lid
 WMR index: 715
|
| @ G3RM3N idd. de titel doet heel anders vermoeden.. |
|
|
| 25-06-09 12:19:41 - Quote deze reactie - @botte bijl | botte bijl Stamgast
 WMR index: 14972 Weblog: klik |
Quote rapirapi: @ G3RM3N idd. de titel doet heel anders vermoeden.. dus ik was niet de enige die zo dacht |
|
|
| 25-06-09 12:30:04 - Quote deze reactie - @Annee | Annee Junior lid WMR index: 9 Geslacht: Vrouw
|
ik had idd ook wel iets anders verwacht |
|
|
| 25-06-09 12:33:17 - Quote deze reactie - @x__c | x__c Ere lid WMR index: 285 Wnplts: Doetinchem Geslacht: Man Weblog: klik |
En...*snik*...ze hebben...*snik*... de o-olifant niet eens...*snik*...gevraagd of...of hij hoogte*snik*vrees heeft...*snik*...*snik*
. Maar ik ben het ermee eens dat het niet normaal was, maar let wel: anders was de olifant misschien doodgeschoten en ergens opgegeten en dan wist je van niks, en die olifant ook niet (meer)... |
|
|
| 25-06-09 12:50:53 - Quote deze reactie - @Chewiezz | Chewiezz Ere lid
 WMR index: 813 Weblog: klik |
I feel like flying!! |
|
|
| 25-06-09 14:10:12 - Quote deze reactie - @Migi | Migi Ere lid WMR index: 299 Geslacht: Man
|
Ze hadden ook gewoon die mensen uit het zuiden weg kunnen sturen, dat was voor iedereen een stuk makkelijker geweest...
|
|
|
| 25-06-09 14:28:03 - Quote deze reactie - @Tom-Servo | Tom-Servo Ere lid
 WMR index: 6524 Weblog: klik |
| Ze moeten de mensen die hier verantwoordelijk voor waren eens een paar uur ondersteboven hangen. |
|
|
| 25-06-09 14:28:45 - Quote deze reactie - @SillyWabbit | SillyWabbit
Ere lid
 WMR index: 2077 Weblog: klik |
Het is wel een hele vreemde manier om die olifanten te verplaatsen. Er zijn vast wel andere, meer praktische manieren. Ik vind het wel naar om te zien hoor, op die foto's |
|
|
| 25-06-09 14:32:06 - Quote deze reactie - @Dutchessgirl | Dutchessgirl Ere lid WMR index: 282 Wnplts: Brussel Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
hadde ze die niet gewoon kunne vastmaken, met de poten naar beneden arme beestjes |
|
|
| 25-06-09 14:58:13 - Quote deze reactie - @Incinerator | Incinerator Ere lid WMR index: 285 Geslacht: Man Weblog: klik |
@Cletus, Ben het eens met alles wat je hier gepost hebt, alleen kunnen de bloedvaten in het hoofd nog steeds gewoon knappen door het op de kop hangen, daar doet een verdovng niet veel tegen namelijk |
|
|
| 25-06-09 16:47:24 - Quote deze reactie - @pime | pime Lid WMR index: 69 Wnplts: Gouda Geslacht: Man
|
Nu is het niet de olifant die de titel Dombo krijgt, maar de IFAW. Vet zielig! |
|
|
| 25-06-09 20:48:21 - Quote deze reactie - @Jessica1987 | Jessica1987 Lid WMR index: 62 Wnplts: lochem Geslacht: Vrouw
|
hoe kunnen ze dan die olifant vervoeren, ik vind beetje zielig hoe ze dat doen |
|
|
| 25-06-09 20:50:48 - Quote deze reactie - @M-Cyclone | M-Cyclone Stamgast
 WMR index: 9983 Weblog: klik |
Dit moet toch beter kunnen. |
|
|
| 25-06-09 23:53:16 - Quote deze reactie - @emmertje | emmertje
Stamgast
 WMR index: 8888 Weblog: klik |
Van het IFAW zou je toch wel verwachten dat ze iets diervriendelijker om zouden springen met de dieren |
|
|
| 29-06-09 14:13:01 - Quote deze reactie - @SkillHunter7190 | SkillHunter7190 Actief lid WMR index: 123 Wnplts: Hoensbroek Geslacht: Man
|
dus dombo bestaat dus wel |
|
|