| 23-03-07 09:03:47 - Quote deze reactie - @heb ik | heb ik Oud Moderator
 WMR index: 1798
|
pff, dat is wel sneu |
|
|
| 23-03-07 09:04:27 - Quote deze reactie - @ervin | ervin Actief lid WMR index: 98 Geslacht: Man
|
| helemaal mee eens!! respect voor alle godsdiensten, niet alleen voor degenen die terugvechten, maar ook degenen die de vrede willen bewaren.. |
|
|
| 23-03-07 09:06:41 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
| Ja ik vindt het ook wel terecht hoor, is toch nergens voor nodig al dat gvd...en toch: als er iemand is die níet gelooft ben ik het! |
|
|
| 23-03-07 09:08:12 - Quote deze reactie - @Crash | Crash Ere lid
 WMR index: 1817 Weblog: klik |
Wat is een rockfestival zonder de gestoorde satan aanbidders? Ik vind dat ze wel een beetje respect mogen tonen wegens de satan aanbiddende cultuur hoor |
|
|
| 23-03-07 09:08:20 - Quote deze reactie - @Wilc0 | Wilc0 Ere lid
 WMR index: 4706 Weblog: klik |
Ik vind het wel een goeie maatregel want "geniet, maar vloek met mate" |
|
|
| 23-03-07 09:08:41 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
One bullet left!!!! zoek maar op op google, een goed band met de gemiddelde leeftijd van 13 jaar . Ze ganger die een goede grunt & scream heeft is 15 De nieuwe metal goden |
|
|
| 23-03-07 09:09:14 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
Volgens de definitie van cultuur is het nog een cultuur ook, maar zeg nou zelf; noem je dát cultuur?? |
|
|
| 23-03-07 09:11:10 - Quote deze reactie - @No Reply | No Reply Ere lid WMR index: 886 Wnplts: Zoetermeer Geslacht: Man
|
@daniela
Ik denk dat dat met smaak te maken heeft. Verder denk ik dat die bands daar niet aan houden. Helaas hoort het gevloek erbij volgens die bands. Wellicht hadden ze gewoon niet die verguinning moeten geven... |
|
|
| 23-03-07 09:12:11 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
| Dat leert de tijd dan wel, hebben ze mooi een proces aan hun broek hangen |
|
|
| 23-03-07 09:12:55 - Quote deze reactie - @Waarder | Waarder Senior lid WMR index: 207 Wnplts: Heerhugowa Geslacht: Man Weblog: klik |
Beetje triest dat vloeken erbij hoort. Je kan zonder vloeken net zoveel bij metal, en trouwens wie verstaat die onzin nou |
|
|
| 23-03-07 09:12:57 - Quote deze reactie - @Henze | Henze Ere lid
 WMR index: 5453
|
dat is geen cultuur.... dat is een festival waar mensen op afkomen.
Ik zelf ben gelovig... en door onder andere het flevofestival weet ik dat je ook kan rocken zonder schelden etc dus dan kan dat bij metal muziek ook...en het is even leuk |
|
|
| 23-03-07 09:14:39 - Quote deze reactie - @Crash | Crash Ere lid
 WMR index: 1817 Weblog: klik |
Wat grappig trouwens dat holy moses vorig jaar in de line up stond |
|
|
| 23-03-07 09:15:58 - Quote deze reactie - @DespaiR | DespaiR Lid WMR index: 68 Wnplts: Utrecht Geslacht: Man
|
Die bands doen dat ook alleen maar om dit soort reacties, met alle respect maar gelovige zijn toch zo makkelijk te manipuleren.. en als je me niet geloofd, kijk je geschiedenis boek dan maar eens na |
|
|
| 23-03-07 09:17:39 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
t schelden enz hoord er gewoon bij. (punt), t kan wel zonder zeker wel... maar ik bedoel children of bodom is ook nix zonder |
|
|
| 23-03-07 09:20:08 - Quote deze reactie - @Crash | Crash Ere lid
 WMR index: 1817 Weblog: klik |
@ Obliv1on Je hebt helemaal gelijk. Sommige bands hun imago zit helemaal vast aan dit soort dingen, dan moeten die band een nieuw imago maken. Wat er weer voor zorgt dat je geen blackmetal op dit soort evenementen kan krijgen. Jammer hoor, waar gaat het heen met de vrijheid van meningsuiting |
|
|
| 23-03-07 09:20:18 - Quote deze reactie - @Kriebeltje | Kriebeltje Ere lid
 WMR index: 463 Weblog: klik |
| Tja, het kan met en het kan zonder. De keus is gemaakt voor zonder, dus dan respecteer ik dat. Punt. |
|
|
| 23-03-07 09:21:04 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
Quote Kriebeltje: Tja, het kan met en het kan zonder. De keus is gemaakt voor zonder, dus dan respecteer ik dat. Punt. |
|
|
| 23-03-07 09:22:21 - Quote deze reactie - @idsje | idsje Ere lid
 WMR index: 4320 Weblog: klik |
Ik verwacht dat op 26 augustus de voorpagina's van de kranten melden, dat het Nederlandse metalfestival Elsrock in de gemeente Rijssen-Holten naar de Filistijnen is vervloekt |
|
|
| 23-03-07 09:28:54 - Quote deze reactie - @XimaX | XimaX Lid WMR index: 51 Wnplts: Alphen aan Geslacht: Man
|
haha gaat ze nooit lukken |
|
|
| 23-03-07 09:30:36 - Quote deze reactie - @Tita_NL | Tita_NL Senior lid WMR index: 167 Wnplts: Roosendaal Geslacht: Man
|
het klink ook echt lekker in de oren denk ik:
WHAAahahahahaaaaa Potverdriedubbeltjes, prostituee, Alaaaaaaaaaah |
|
|
| 23-03-07 09:31:32 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
Quote Tita_NL: het klink ook echt lekker in de oren denk ik:
WHAAahahahahaaaaa Potverdriedubbeltjes, prostituee, Alaaaaaaaaaah misschien is het een kwestie van gewenning haha |
|
|
| 23-03-07 09:34:54 - Quote deze reactie - @idsje | idsje Ere lid
 WMR index: 4320 Weblog: klik |
Ik heb es naar filmpjes gezocht van One Bullet Left, maar ik vind 't afgrijselijke beelden, ik versta het gebrul van de zanger niet en de titels van hun songs vind ik afschuwwekkend. Geen film dus! |
|
|
| 23-03-07 09:35:07 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
Quote Daniela: Quote Tita_NL: het klink ook echt lekker in de oren denk ik:
WHAAahahahahaaaaa Potverdriedubbeltjes, prostituee, Alaaaaaaaaaah misschien is het een kwestie van gewenning  haha dacht het dus niet sommige bands vloeken en hebben het over satan omdat ze tegen het christendom zijn.. En dat is weer vrijheid van meningsuiting....en dat kun je niet verbieden |
|
|
| 23-03-07 09:35:39 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
Quote idsje: Ik heb es naar filmpjes gezocht van One Bullet Left, maar ik vind 't afgrijselijke beelden, ik versta het gebrul van de zanger niet en de titels van hun songs vind ik afschuwwekkend. Geen film dus! zulk soort bandjes produceren toch alleen maar gebrul? Dat ze niet constant hun stem kwijt zijn... |
|
|
| 23-03-07 09:36:21 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
Quote idsje: Ik heb es naar filmpjes gezocht van One Bullet Left, maar ik vind 't afgrijselijke beelden, ik versta het gebrul van de zanger niet en de titels van hun songs vind ik afschuwwekkend. Geen film dus! er zijn meer bands die zo heten, je moet de nederlandse hebben kleine jochies.... ook onduidelijke zang maar goed... |
|
|
| 23-03-07 09:36:37 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
Quote Obliv1on: Quote Daniela: Quote Tita_NL: het klink ook echt lekker in de oren denk ik:
WHAAahahahahaaaaa Potverdriedubbeltjes, prostituee, Alaaaaaaaaaah misschien is het een kwestie van gewenning  haha dacht het dus niet sommige bands vloeken en hebben het over satan omdat ze tegen het christendom zijn.. En dat is weer vrijheid van meningsuiting....en dat kun je niet verbieden Vrijheid van meningsuiting of misbruik ervan maken? |
|
|
| 23-03-07 09:38:06 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
geen misbruik..... en trouwens wat jij gebrul moemt heet grunten, hiervoor gebruik je niet je keel maar je buik om het zo maar te moemen... daarom zijn ze niet schor
Comment Voogeltje: Niet onnodig quoten aub |
|
|
| 23-03-07 09:38:13 - Quote deze reactie - @vossejongk | vossejongk Ere lid WMR index: 524 Wnplts: Voorst Geslacht: Man
|
nu discrimineren ze het satanisme |
|
|
| 23-03-07 09:40:40 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
Quote Obliv1on: Quote Daniela: Quote Obliv1on: Quote Daniela: Quote Tita_NL: het klink ook echt lekker in de oren denk ik:
WHAAahahahahaaaaa Potverdriedubbeltjes, prostituee, Alaaaaaaaaaah misschien is het een kwestie van gewenning  haha dacht het dus niet sommige bands vloeken en hebben het over satan omdat ze tegen het christendom zijn.. En dat is weer vrijheid van meningsuiting....en dat kun je niet verbieden Vrijheid van meningsuiting of misbruik ervan maken? geen misbruik..... en trouwens wat jij gebrul moemt heet grunten, hiervoor gebruik je niet je keel maar je buik om het zo maar te moemen... daarom zijn ze niet schor Laten we het dan maar op een verschil in smaak houden |
|
|
| 23-03-07 09:41:13 - Quote deze reactie - @Tita_NL | Tita_NL Senior lid WMR index: 167 Wnplts: Roosendaal Geslacht: Man
|
Goede ik ben niet zo van het vloeken. Maar Als je dus dit kan verbieden kan je dan ook verbieden dat er gebeden gaat worden? |
|
|
| 23-03-07 09:41:39 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
Quote Tita_NL: Goede ik ben niet zo van het vloeken. Maar Als je dus dit kan verbieden kan je dan ook verbieden dat er gebeden gaat worden? Ja dat is dus de vraag, waar ligt de grens? |
|
|
| 23-03-07 09:45:08 - Quote deze reactie - @Crash | Crash Ere lid
 WMR index: 1817 Weblog: klik |
Quote idsje: Ik heb es naar filmpjes gezocht van One Bullet Left, maar ik vind 't afgrijselijke beelden, ik versta het gebrul van de zanger niet en de titels van hun songs vind ik afschuwwekkend. Geen film dus! Klik 13 jaar, damn. |
|
|
| 23-03-07 09:45:45 - Quote deze reactie - @idsje | idsje Ere lid
 WMR index: 4320 Weblog: klik |
@Obliv1on Ik heb 't niet zo op deze buiksprekers!
@Tita_NL Mensen die bidden, beledigen anderen niet, da's een groot verschil. |
|
|
| 23-03-07 09:46:09 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
| We zullen het maar niet over de opvoeding hebben he |
|
|
| 23-03-07 09:49:28 - Quote deze reactie - @Tita_NL | Tita_NL Senior lid WMR index: 167 Wnplts: Roosendaal Geslacht: Man
|
Quote idsje:
@Tita_NL Mensen die bidden, beledigen anderen niet, da's een groot verschil. Quote vossejongk: nu discrimineren ze het satanisme Volgens die mensen dus weer wel |
|
|
| 23-03-07 09:49:37 - Quote deze reactie - @XimaX | XimaX Lid WMR index: 51 Wnplts: Alphen aan Geslacht: Man
|
Quote Daniela: We zullen het maar niet over de opvoeding hebben he haha idd |
|
|
| 23-03-07 09:50:44 - Quote deze reactie - @ExtraMedium | ExtraMedium Ere lid WMR index: 1953 Wnplts: Lutjebroek Geslacht: Man
|
Lekker naïef. Alsof die bands en bezoekers zich daar iets van aan zullen trekken. Sterker nog: het nodigt juist uit tot vloeken, al was het maar om hun imago van rebellie en anti-religie te bevestigen. What's next: de EO jongerendag zonder bidden, omdat een aantal inwoners van Waardatdanookgehoudenwordt zich daaraan storen? Die gelovigen zouden zich eens moeten afvragen wat het in hun is dat hen aan dat vloeken doet storen. Als ze echt diep gaan, zullen ze verbaasd en geschokt zijn over de werkelijke redenen. |
|
|
| 23-03-07 09:52:06 - Quote deze reactie - @idsje | idsje Ere lid
 WMR index: 4320 Weblog: klik |
@Crash Haha, ik verstond alleen de afkondiging: "Goeiemorgen allemaal." En daar sluit ik me graag bij aan!
|
|
|
| 23-03-07 09:52:10 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
Quote Daniela: Laten we het dan maar op een verschil in smaak houden doen weBTW, je kunt vloeken als belediging beschouwen, net zoiets als schelden... Maar ik geloof dat vrijheid van meningsuiting nog steeds daar boven staat (er zijn natuurlijk grenzen). Trouwens deze bands moet je wel met een korreltje zout nemen hoor . en als je er niet naar wilt luisteren dan hoeft dat niet |
|
|
| 23-03-07 09:53:36 - Quote deze reactie - @Kriebeltje | Kriebeltje Ere lid
 WMR index: 463 Weblog: klik |
Tja, keuzes van families over opvoeding is toch niet het issue? ALs je oud en wijs genoeg bent, ga je toch wel je eigen keuzes maken. Ik kan het me voorstellen als je tegen vloeken bent, zeker als het godsdienstig is, alhoewel ik daar zelf niet zo heel veel waarde aan hecht.
Vergelijk het 'gvd' maar met een zware belediging aan het adres van je vriend-vriendin. Net zoals aan het adres van Sylvie van der Vaart en haar beroep.
Het betekend gewoon veel voor diegenen, en ik persoonlijk vloek al niet veel, maar ik doe het al helemaal niet als ik weet dat ik bij mensen ben die er wel een hekel aan hebben.
Snappie? |
|
|
| 23-03-07 09:53:46 - Quote deze reactie - @Daniela | Daniela Actief lid WMR index: 124 Wnplts: Heerjansda Geslacht: Vrouw
|
Quote Obliv1on: Quote Daniela: Laten we het dan maar op een verschil in smaak houden doen weBTW, je kunt vloeken als belediging beschouwen, net zoiets als schelden... Maar ik geloof dat vrijheid van meningsuiting nog steeds daar boven staat (er zijn natuurlijk grenzen). Trouwens deze bands moet je wel met een korreltje zout nemen hoor  . en als je er niet naar wilt luisteren dan hoeft dat niet Daar heb je helemaal gelijk in |
|
|
| 23-03-07 09:56:35 - Quote deze reactie - @Haroldje | Haroldje Senior lid WMR index: 230 Wnplts: Uden Geslacht: Man
|
| Maar hopen dat het geen ***-weer wordt... |
|
|
| 23-03-07 10:00:02 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
ik vloek niet veel, vooral uit respect voor mijn ouders (ze zijn christelijk). Ik zelf ben christelijk opgevoed maar ik "geloof" niet meer, ik weet niet of ik dat ook ooit heb gedaaan. Maar goed ik snap wel dat je uit respect voor andere mensen niet wilt dat er gevloekt wordt op z'on festival. Maar aan de andere kant wat maakt dat nou uit 1 dag in het jaar... doe oordopjes in |
|
|
| 23-03-07 10:05:15 - Quote deze reactie - @Crash | Crash Ere lid
 WMR index: 1817 Weblog: klik |
Hehehe, nu zou het grappig zijn als die teksten gesensueerd worden. Grom grom *piep* *piep* *piep* *piep* grom *piep* autowasstraat!! |
|
|
| 23-03-07 10:15:24 - Quote deze reactie - @Kroketje.nl | Kroketje.nl Ere lid
 WMR index: 869 Weblog: klik |
| hier is een perfecte oplossing voor. ga gewoon niet naar het concert als je het niet wilt horen. |
|
|
| 23-03-07 10:36:53 - Quote deze reactie - @miwen | miwen Ere lid WMR index: 912 Wnplts: leiden Geslacht: Man Weblog: klik |
meschine hadden ze het gewoon ergenns moeten doen waar geen chritenen aan de macht zijn dan hebben ze geen problemen toch. weg met de burgenmeester. het is wel heel logies de christen moeten het weer verpesten PS heb nix tegen christen |
|
|
| 23-03-07 10:39:47 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
Quote miwen: meschine hadden ze het gewoon ergenns moeten doen waar geen chritenen aan de macht zijn dan hebben ze geen problemen toch. weg met de burgenmeester. het is wel heel logies de christen moeten het weer verpesten PS heb nix tegen christen @miwen
mij spelling is niet al te best maar dat van jouw is nog veel erger...
Waarom moet de burgermeester weg??? Waarom is het heel logisch dat de christenen het verpesten???
en waarom heb je na deze uitspraken geen hekel aan christenen....
ik snap het allemaal niet |
|
|
| 23-03-07 10:40:34 - Quote deze reactie - @colinda | colinda Lid WMR index: 52 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
wat een onzin zeg ik moet ook iedere zondag oordopjes in doen door het orgel van de buren met hun kerk muziek dat vind ik niet mooi en dat mag wel allemaal |
|
|
| 23-03-07 10:41:01 - Quote deze reactie - @ramsesvp | ramsesvp Senior lid WMR index: 146 Wnplts: Zoetermeer Geslacht: Man
|
Atrikel 1 uit de grondwet: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Artikel 6 Lid 1 uit de grondwet: 1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Mijn geloof bestaat uit het aanbidden van de Metal goden, en het vervloeken van welke andere (valse) godsdienst dan ook.
Dit mag volgens de grodnwet vind ik.
Men mag mij alleen niet gaan beledigen natuurlijk want dan sleep ik ze voor het gerecht hehehe
Wat is dit een bullshit uitspraak van die Burrie. het MAG niet eens volgens de grondwet. deze specificeert zelfs dat een vloek niet als belediging opgevat kan worden daar god geen inwoner van nederland is. en op god is dus ook niet de grondwet of welke andere wet van toepassing. |
|
|
| 23-03-07 10:42:52 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
viemand heeft z'n huiswerk gedaan
Comment Voogeltje: Niet onnodig quoten aub |
|
|
| 23-03-07 10:43:22 - Quote deze reactie - @ciska | ciska Ere lid WMR index: 316 Wnplts: emmen Geslacht: Vrouw
|
knap lullig |
|
|
| 23-03-07 10:45:28 - Quote deze reactie - @Cee-N-Cee | Cee-N-Cee Ere lid
 WMR index: 1295 Weblog: klik |
Quote Obliv1on: Quote miwen: meschine hadden ze het gewoon ergenns moeten doen waar geen chritenen aan de macht zijn dan hebben ze geen problemen toch. weg met de burgenmeester. het is wel heel logies de christen moeten het weer verpesten PS heb nix tegen christen @miwen mij spelling is niet al te best maar dat van jouw is nog veel erger... Waarom moet de burgermeester weg??? Waarom is het heel logisch dat de christenen het verpesten??? en waarom heb je na deze uitspraken geen hekel aan christenen.... ik snap het allemaal niet Ik snap er nu helemaal geen reet meer van
Ach, dr word toch gevloekt, dat kun je niet voorkomen... |
|
|
| 23-03-07 10:47:25 - Quote deze reactie - @Obliv1on | Obliv1on Senior lid WMR index: 151 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
Quote Cee-N-Cee: Ik snap er nu helemaal geen reet meer van Ach, dr word toch gevloekt, dat kun je niet voorkomen... ik ook niet, en je hebt gelijk |
|
|
| 23-03-07 10:55:27 - Quote deze reactie - @boss | boss Senior lid WMR index: 219 Wnplts: limburg Geslacht: Man Weblog: klik |
Elvis Presley was toch ook zo afgezeikt omdat hij zo godslasterlijk met zijn heupen stond te wiegen, nu deze mannen weer, wat over 5 jaar? geen kunst meer,geen muziek meer,geen politiek meer? Mogen we aleen nog maar leven in de naam van? Laat ze toch weer lekker ouderwets heksen verbranden of zo! Ben een metal/rock-fan,probeer mij daar maar eens van te bekeren.
|
|
|
| 23-03-07 10:59:33 - Quote deze reactie - @Nimegan | Nimegan Junior lid WMR index: 5 Wnplts: Culemborg Geslacht: Man
|
| Censuur!? |
|
|
| 23-03-07 11:23:13 - Quote deze reactie - @Toppie_ | Toppie_ Ere lid WMR index: 278 Wnplts: Vierhouten Geslacht: Man Weblog: klik |
Vloeken is gewoon een gebrek aan betere woorden, veelal bij heftige emoties, en vaak een kwestie van onmacht.
Wisten jullie trouwens dat het in sommige gemeenten zelfs verboden is te vloeken: [url=http://http://nl.wikipedia.org/wiki/Vloekverbod][/url] Je zou er daar zelfs een boete voor kunnen krijgen. Dat gaat mijns inziens wel weer erg ver.
Ik vind vloeken getuigen van weinig respect voor de medemens, ongeacht of hij of zij nu christelijk is of niet. Ja, want er zijn ook niet-christelijke mensen die zich hier aan storen.
En zeg nou zelf, wat voegt vloeken nu toe?
En bovendien, als je zegt "GVD", dan zeg je eigenlijk "God verdoem mij". Dus je vraagt eigenlijk of God je wil verdoemen. Beetje dom om dat als niet-gelovige te zeggen, want je gelooft immers niet in God, toch ?. Dus waarom zou je hem dan zo'n verzoek doen. Dat zou dan gelijk staan aan praten in het luchtledige.
Beetje vaag ! |
|
|
| 23-03-07 11:48:02 - Quote deze reactie - @deekayblue | deekayblue Ere lid WMR index: 437 Wnplts: in huis Geslacht: Man Weblog: klik |
ze kunnen beter een relirock-festival houden daar. vloeken en verdoemen hoort er nou eenmaal bij ,en zingen over de hel etc. |
|
|
| 23-03-07 11:59:44 - Quote deze reactie - @ExtraMedium | ExtraMedium Ere lid WMR index: 1953 Wnplts: Lutjebroek Geslacht: Man
|
Quote Toppie_: En bovendien, als je zegt "GVD", dan zeg je eigenlijk "God verdoem mij". Dus je vraagt eigenlijk of God je wil verdoemen. Beetje dom om dat als niet-gelovige te zeggen, want je gelooft immers niet in God, toch ?. Dus waarom zou je hem dan zo'n verzoek doen. Dat zou dan gelijk staan aan praten in het luchtledige. Beetje vaag ! Nee en Ja. Nee, je vraagt niet aan God om je te verdoemen, maar datgene waar je de vloek op richt, dus bijvoorbeeld het feit dat je je me een hamer op je vingers slaat. Het is een verkorting van "moge God het verdoemen" of "God verdoeme het". Ja, het is een contradictie om je tot God te richten als je niet in Hem gelooft. Maar wie zegt dat satanaanbidders niet in God geloven? Ze wijzen hem af, maar dat is wat anders. |
|
|
| 23-03-07 12:13:44 - Quote deze reactie - @Hart | Hart Ere lid
 WMR index: 3071 Weblog: klik |
Ik snap niet precies waarom ze juist in die gemeenten een dergelijk concert organiseren willen. En men weet dat er deze taal gebezigd wordt: ga er dan niet heen als je dat erg vindt en je je er aan ergert. Ik ben trouwens wel van mening dat je gevloek en gescheld gewoon niet nodig hebt, maar als het ergens gebeurt en ik zou er niet tegen kunnen: dan ga ik niet. Ik ga ook niet naar een gereformeerde kerkdienst, want dat ligt me niet. |
|
|
| 23-03-07 12:14:32 - Quote deze reactie - @Sherman | Sherman Senior lid WMR index: 167 Wnplts: Houten Geslacht: Man Weblog: klik |
| Wel godgloeiendegvd, wou ik me net ff lekker gaan uitleven op dat godvergetenconcert mag dat weer niet. Zijn ze daar helemaal god los. |
|
|
| 23-03-07 12:19:44 - Quote deze reactie - @wensis | wensis Junior lid WMR index: 16 Wnplts: Zwolle Geslacht: Man
|
Quote Toppie_: Vloeken is gewoon een gebrek aan betere woorden, veelal bij heftige emoties, en vaak een kwestie van onmacht. Wisten jullie trouwens dat het in sommige gemeenten zelfs verboden is te vloeken: [url=http://http://nl.wikipedia.org/wiki/Vloekverbod][/url] Je zou er daar zelfs een boete voor kunnen krijgen. Dat gaat mijns inziens wel weer erg ver. Ik vind vloeken getuigen van weinig respect voor de medemens, ongeacht of hij of zij nu christelijk is of niet. Ja, want er zijn ook niet-christelijke mensen die zich hier aan storen. En zeg nou zelf, wat voegt vloeken nu toe? En bovendien, als je zegt "GVD", dan zeg je eigenlijk "God verdoem mij". Dus je vraagt eigenlijk of God je wil verdoemen. Beetje dom om dat als niet-gelovige te zeggen, want je gelooft immers niet in God, toch ?. Dus waarom zou je hem dan zo'n verzoek doen. Dat zou dan gelijk staan aan praten in het luchtledige. Beetje vaag ! Tjah waarom zou je nog roken beetje vaag |
|
|
| 23-03-07 12:39:41 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
Kijk maar er bestaan ook gelovigen enne voor hen is zo'n verbod een zegen
|
|
|
| 23-03-07 12:39:50 - Quote deze reactie - @Tovenaar | Tovenaar Ere lid WMR index: 370 Geslacht: Tja?
|
| Wat een bull.. Als ik een nummer schrijf zonder te vloeken maar dat ik in een lyric vertel waarom ik niet in god geloof word vaak genoeg ook niet geaccepteerd. Ze overdrijven gewoon. Die metal gasten ook. Maar who cares? dat is vaak gewoon het doel van metal. Zieke dingen worden in hun lyrics herbergd. Als je dat niet kan accepteren of waarderen (zoals ik niet kan), ga er dan niet heen. |
|
|
| 23-03-07 12:42:44 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
| ja, maar de mensen die eromheen wonen dan?????? |
|
|
| 23-03-07 12:45:27 - Quote deze reactie - @wensis | wensis Junior lid WMR index: 16 Wnplts: Zwolle Geslacht: Man
|
pff als ik me teen stoot vloek ik ook mekander bij elkaar :/
en niemand die mij dan durft in me gezicht te zeggen dat die zich eraan stoort opzich logish toch??
ik vind als mensen lekker willen vloeken laat ze idd lekker vloeken.
wil je er niets van horen of weten draai lekker je koppie de andere kant op. zijn wel ergere dingen in de wereld zover ik zie |
|
|
| 23-03-07 12:46:34 - Quote deze reactie - @wensis | wensis Junior lid WMR index: 16 Wnplts: Zwolle Geslacht: Man
|
Quote weg : ja, maar de mensen die eromheen wonen dan?????? als die mensen er echt een probleem mee hadden had de burgemeester wel helemaal geen vergunning verleend |
|
|
| 23-03-07 12:47:08 - Quote deze reactie - @stora | stora Stamgast
 WMR index: 3713 Weblog: klik |
Als je daar liefhebber van bent dan ga je daar heen. Maar het gaat er denk om dat de mensen die daar wonen , de hele dag gasten tegen het lijf lopen die allerlei taal uitslaan die zij daar liever niet willen horen. Vraag me ook af waarom de organisatie het juist daar wil doen. Ik denk dat ze op meerdere plekken niet welkom zijn. |
|
|
| 23-03-07 12:48:05 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
| ja, maar eh er zijn ook dingen die jij nog niet snapt............... (ik loop een beetje voor op school, je weet wel 11 en in de 3e klas van de middelbare school, vraag maar aan miwen oftewel Wendel de Haan, Jo de clerstraat 16 Leiden, Holland) |
|
|
| 23-03-07 12:48:50 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
eigenlijk best wel leuk hoor |
|
|
| 23-03-07 12:49:36 - Quote deze reactie - @Tita_NL | Tita_NL Senior lid WMR index: 167 Wnplts: Roosendaal Geslacht: Man
|
| Kennis weegt niet op tegen levenservaring... |
|
|
| 23-03-07 12:50:17 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
:/ |
|
|
| 23-03-07 12:51:13 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
|
|
|
| 23-03-07 12:51:13 - Quote deze reactie - @wensis | wensis Junior lid WMR index: 16 Wnplts: Zwolle Geslacht: Man
|
Quote Tita_NL: Kennis weegt niet op tegen levenservaring... heb een klein gevoel dat ie dat mist. |
|
|
| 23-03-07 12:52:04 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
nou, dat ook weer niet hoor, ik word nu al de tweede einstein genoemd
|
|
|
| 23-03-07 12:52:55 - Quote deze reactie - @wensis | wensis Junior lid WMR index: 16 Wnplts: Zwolle Geslacht: Man
|
jah jah tweede einstein blijf dan ook ontopic |
|
|
| 23-03-07 12:53:31 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
| en waarom zitten jullie achter mijn rug nog effe door te gaan he, vertel dat eens en herhaal alles nu recht in mijn gezicht, stort je hart maar uit |
|
|
| 23-03-07 12:54:29 - Quote deze reactie - @weg | weg Lid WMR index: 43 Wnplts: leiden Geslacht: Man
|
| okee, ik hou al op met zeuren en ga wel doorzeuren in de off-topic |
|
|
| 23-03-07 13:00:49 - Quote deze reactie - @stora | stora Stamgast
 WMR index: 3713 Weblog: klik |
@Tweede Einstein, als jij zo geleerd bent dan snap je ook wel dat anderen mensen er geen behoefte aan hebben om met naam en adres op de site genoemd te worden, als ze dat willen zijn ze capabel genoeg om dat zelf te regelen |
|
|
| 23-03-07 13:34:22 - Quote deze reactie - @ExtraMedium | ExtraMedium Ere lid WMR index: 1953 Wnplts: Lutjebroek Geslacht: Man
|
| Kan een moderator dat adres uit die reactie van 'weg' van 23-03-07 12:48:05 halen? |
|
|
| 23-03-07 14:29:02 - Quote deze reactie - @Pepper | Pepper Ere lid
 WMR index: 2397 Weblog: klik |
wel leuk hoor, met die line-up gvd en dergelijken verbieden |
|
|
| 23-03-07 14:55:21 - Quote deze reactie - @Kamichaos | Kamichaos Actief lid WMR index: 102 Wnplts: Oldenzaal Geslacht: Man
|
| waarom in Rijssen werd gezegd. Ik denk hierom: In het oosten van het land heb je een grote aanhang Metalfans. Rijssen heeft een uitgaansgelegenheid "Lucky en Co" waar veel metalbands optreden. Het probleem in Rijssen is dat er een grote verdeeldheid is daar. De helft is ( zeer ) streng gelovig. De andere helft juist niet. De kerkgemeenschap had het eerst altijd voor het zeggen, maar dit is ( gelukkig )aan het bijdraaien. |
|
|
| 23-03-07 15:35:37 - Quote deze reactie - @Sto | Sto Ere lid
 WMR index: 4886 Weblog: klik |
nou hoor je allemaal potverdikie
|
|
|
| 23-03-07 17:01:48 - Quote deze reactie - @VeniVidiVici | VeniVidiVici Ere lid
 WMR index: 1107 Weblog: klik |
jippie... wat kan hun het schelen? ,laat ze lekker een dagje uitgaan ofzo zodat ze er geen last van hebben |
|
|
| 23-03-07 17:03:48 - Quote deze reactie - @mafkeezz | mafkeezz Senior lid WMR index: 235 Wnplts: Rotterdam Geslacht: Man
|
| waarom dan ook uitgerekend in zo'n plaats zo'n festival?? |
|
|
| 23-03-07 17:41:19 - Quote deze reactie - @Rupea | Rupea Lid WMR index: 73 Wnplts: Maassluis Geslacht: Man Weblog: klik |
Quote ExtraMedium: ... Die gelovigen zouden zich eens moeten afvragen wat het in hun is dat hen aan dat vloeken doet storen. Als ze echt diep gaan, zullen ze verbaasd en geschokt zijn over de werkelijke redenen. tijd voor een reactie: antwoord: Naastenliefde
Stel je weet dat iemand A doet dat die persoon er daar van niet zo goed vanafkomt.. (voorbeeld op het spoor wachten op de trein), wat doe je dan? ga je A: hem proberen te overtuigen en of waarschuwen dat dat gevaarlijk is. of B: hem aan zijn lot over laten, want het is ieder voor zich. of C: iets anders namelijk: ...
Ik zou zeggen kies maar.. (en het verband hoef ik niet uit te leggen, want die kan je ondertussen wel dromen) |
|
|
| 23-03-07 19:17:30 - Quote deze reactie - @Naaoomii | Naaoomii
Ere lid
 WMR index: 1595 Weblog: klik |
Shit.. Nee nouja ik weet niet wat ik er van moet vinden eigelijk |
|
|
| 23-03-07 19:22:31 - Quote deze reactie - @SilviaParker | SilviaParker Lid WMR index: 62 Wnplts: Leeuwarden Geslacht: Vrouw
|
| damn wat stellen die mensen zich aan. |
|
|
| 23-03-07 19:27:55 - Quote deze reactie - @Jexxel | Jexxel Lid WMR index: 43 Wnplts: Nijmegen Geslacht: Man
|
Hebben jullie nog nooit gehoord van white metal ofzo??????
Ik vind dit zelf een beetje te ver gaan, maar waarom doen ze dat niet in zo'n vrouwelijk geslachtsdeel-gemeente?
Eigenlijk vind ik dat Metal = Vloeken
6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6 - 6 6 6Kun je me nu aanklagen? Dit is toch vrijheid van meningsuiting? En als ze dat gemekker van die moskee's willen verbieden moeten ze zelf maar oprotten met die teelballen-klokken......
|
|
|
| 23-03-07 19:52:30 - Quote deze reactie - @Trudie | Trudie Ere lid WMR index: 1285 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
Ik zou zeggen als er zo nodig gevloekt moet worden laat ze dan. Ik hoop dat onze Lieve Heer hun bede verhoord, zijn we er gauw vanaf. Haal het maar eens uit elkaar 3 letterjes,6 lettertjes, 2 lettertjes. Het tweede woordt hoort eigenlijk nog een e op de zesde plaats maar dat is in de loop van de jaren weg gesleten Voor de niet zo helderen het tweede woord bestaat vanouds uit 7 letters |
|
|
| 02-04-07 17:59:04 - Quote deze reactie - @elsrock!! | elsrock!! Junior lid WMR index: 1 Wnplts: rijssen Geslacht: Man
|
Quote Daniela: Dat leert de tijd dan wel, hebben ze mooi een proces aan hun broek hangen beetje tijd geleden...dat deze heeft gepost..maar hoe willen ze in godsnaam de organisatie een proces aan de broek hangen ???.....als ik wil kan je elk weekend een blackmatel feest/festival bezoeken..en daar word alleen maar in gevloekt. en dat zou dan wel allemaal mogen!!! dus bullshit |
|
|
| 24-11-07 09:49:51 - Quote deze reactie - @DGYDP | DGYDP Ere lid WMR index: 261 Geslacht: Man
|
| Zielig, wat is metal zonder gevloek ? |
|
|
| 04-01-08 00:29:21 - Quote deze reactie - @Naartem | Naartem Lid WMR index: 30 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Man
|
Quote boss: Elvis Presley was toch ook zo afgezeikt omdat hij zo godslasterlijk met zijn heupen stond te wiegen, nu deze mannen weer, wat over 5 jaar? geen kunst meer,geen muziek meer,geen politiek meer? Mogen we aleen nog maar leven in de naam van? Laat ze toch weer lekker ouderwets heksen verbranden of zo! Ben een metal/rock-fan,probeer mij daar maar eens van te bekeren.
Jep, Elvis was de pisang. Maar dat was 50 jaar geleden. Wij kunnen ons niet meer voorstellen hoe het is om geen punk, flowerpower en rock 'n rock gekend te hebben die ervoor hebben gezorgd dat we zijn waar we zijn. Jongeren gaan van nature in tegen de generatie voor hen. Maar het gaat er om wat je er mee doet. Tuurlijk mag je kunst blijven maken. Maar als je het respect verliest in je strijd voor vrijheid, dan schiet het misschien zijn doel wel voorbij. Metal fan zijn hoeft christen zijn niet te bijten. Het gaat meer om de intentie van de artiest, dan de vorm van de kunst. Ps: geinteresseerd in christelijke metal? Demon Hunter |
|
|
| 04-01-08 00:33:40 - Quote deze reactie - @Naartem | Naartem Lid WMR index: 30 Wnplts: Amsterdam Geslacht: Man
|
Quote DGYDP: Zielig, wat is metal zonder gevloek ? White metal |
|
|
| 07-09-08 01:25:54 - Quote deze reactie - @knuffelbeest | knuffelbeest Ere lid WMR index: 864 Wnplts: Rijssen Geslacht: Man
|
en vorige week was het weer zover woon in het centrum (2km verderop)maar kon alles luid en duidelijk verstaan dus maar ff genoten voor het huis met een flesje bier |
|
|