hr
jaargang -23 - laatste artikel 16-4 18:00 - 74405 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1] 2

game muis tips/suggesties

12-02-08 19:29:49
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
eey, ik wil een game muis halen, ik dacht zelf aan de
logitech g5

zijn er nog tips of suggesties, welke vinden jullie goed? let ook een beetje op de prijs plz.. ik ben maar een arme scholier..:P

12-02-08 20:26:13
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik vraag me toch weer altijd af wat er mis is met de muis die 'n linkermuisknop, 'n rechtermuisknop en 'n scrollwiel heeft 8-)

12-02-08 20:30:18
Preddie
Senior lid


WMRindex: 118
OTindex: 1.649
Ikzelf heb de A4 tech X7
Een goeie game muis voor weinig geld :)

12-02-08 20:46:42
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
Quote Ikke:
Ik vraag me toch weer altijd af wat er mis is met de muis die 'n linkermuisknop, 'n rechtermuisknop en 'n scrollwiel heeft 8-)

bij vrijwel alle game muizen kan je met de muis zelf op elk moment de stertke [DPI] instellen, wat handig is. ook zitten er soms xtra knoppen op speciaal voor FPS, RTS games enz..8)

en ze zijn in totaal natuurlijk beter.. :ja

12-02-08 20:47:57
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
En je kunt ook meer binds toevoegen aan de knoppen dus het maakt het gamen makkelijker

12-02-08 20:58:12
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik kan op m'n muis met drie knoppen minstens acht binds instellen. Verder ben ik 'n fervent aanhanger van toetsenbordsneltoetsen 8)

12-02-08 21:09:55
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik heb een logitech Cordless optical mouse, 2 knopjes en een wieltje (knop3)

Het enige wat beter had gemogen, is het bereik :|

Knoppen zat op m'n toetsenbord 8-)
Maar dat kan nog weleens een G11 worden 8)

13-02-08 07:49:19
Kettling
Actief lid

WMRindex: 45
OTindex: 142
Wnplts: Lelystad
Ik heb een G9 muis, erg fijn, verwisselbare grip, aanpasbaar gewicht. Topmuis! en als je nog een toetsenbord moet hebben zou ik je de G15 aanraden :D

(maar voor de G9 moet je erg diep in de buidel tasten, de prijs van een G15 toetsenbord valt nog wel mee)

13-02-08 07:58:24
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Ik heb een Razer Diamondback, goed ding, lekker snel, er zitten 7 knoppjes op dus je kan erg veel besturingsdingen aan de muis vasthechten. Beetje prijzig, maar op bol.com is ie nu in de aanbieding. Je kan er uit twee kiezen, een plasma en een 3g, de 3g is net iets beter. maar de plasma is ook erg goed. Maar het scheelt maar 5 euro tussen die twee. Bij de Plasma krijg je een speciaal hoesje en de USB aansluiting is goudgecoat, wat hem nog sneller maakt. Ik weet niet of dat bij de 3g ook zo zit.

13-02-08 12:26:53
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Doctor Insano:
Bij de Plasma krijg je een speciaal hoesje en de USB aansluiting is goudgecoat, wat hem nog sneller maakt.

Lol, leuk verkooppraatje ;)

13-02-08 12:48:10
Juraj
Erelid


WMRindex: 334
OTindex: 6.240
T S
ik heb zelf een Razor Copperhead,
begint helaas wat defecte te vertonen en weet niet hoe het komt...

13-02-08 13:17:05
nietmeer
ik heb zelf een "Logitech G5 Special Edition" met blauwe verlichting inplaats van rood, dat past beter bij mijn Logitech G-15

Hij werkt perfect een met de gewichtjes kun je hem perfect tunen, een echt aanrader.:ja

13-02-08 13:19:45
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote stormzoeker:
Quote Doctor Insano:
Bij de Plasma krijg je een speciaal hoesje en de USB aansluiting is goudgecoat, wat hem nog sneller maakt.

Lol, leuk verkooppraatje ;)


Met een diamanten grip-pad kun je de DPI verdubbelen :ja8-)

13-02-08 13:41:02
Tovernaar
De Logitech MX518 is nogsteeds de beste game-muis. Ligt lekker in de hand, en niet al te duur meer.

13-02-08 13:42:09
Tovernaar
Quote Ikke:
Ik vraag me toch weer altijd af wat er mis is met de muis die 'n linkermuisknop, 'n rechtermuisknop en 'n scrollwiel heeft 8-)
Die muis heeft geen 2 knopjes waarmee ik naar de volgende en vorige pagina kan gaan. En dat je de snelheid van de muis op de muis zelf kan instellen is ook handig.

13-02-08 14:38:43
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote pietjevlip:
Quote stormzoeker:
Lol, leuk verkooppraatje ;)


Met een diamanten grip-pad kun je de DPI verdubbelen :ja8-)


Tjsa, en met de goudgecoate usb aansluiting wordt ie helemaal snel (6). Als we de hele computer van goud maken dan verblind je de tegenstander en win je elke computergame (A). Er is maar één voordeel aan dat goud en dat is dat het er duurder uitziet :P Altijd gekken die er in trappen :ja

13-02-08 17:23:27
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
1 tip: aaaaltijd een logitech kopen8)

13-02-08 17:34:53
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Tovernaar:
Die muis heeft geen 2 knopjes waarmee ik naar de volgende en vorige pagina kan gaan


Daar heeft de mensheid mouse gestures voor uitgevonden ;)

13-02-08 17:47:51
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Quote pietjevlip:
Quote stormzoeker:
Quote Doctor Insano:
Bij de Plasma krijg je een speciaal hoesje en de USB aansluiting is goudgecoat, wat hem nog sneller maakt.

Lol, leuk verkooppraatje ;)


Met een diamanten grip-pad kun je de DPI verdubbelen :ja8-)

@stormzoeker, maar het dat hoesje houd hem wel schoon. Ik heb hele stofwolken op mijn kamer, dus als ik hem lang niet zal gebruiken (zoveel uur) stop ik hem er in. En dat gouden laagje is maar dun hoor, maar het werkt, daarom doen ze het ook. En het zal vast niet gek veel duurder zijn. Maar dat goud boeide me nog geen eens. Hij klonk als een snelle muis en dat was genoeg om hem meteen te bestellen. Dik tevreden.

@pietjeflip
Waarom niet?:P

Quote Andreesie:
1 tip: aaaaltijd een logitech kopen8)

Ik had een logitech voor mijn Razer. Draadloos. Rotding. Duurde soms een halve seconde voordat ie reageerde. Bij Battlefield en Half-Life is dat niet echt zo leuk. Ik was het helemaal zat en ik koos dus maar ff een flinke muis uit. En het spijt me niet.
Logitech schijnt toch een goed merk te zijn, maar ik had best last met dat ding. Ontvanger stond toch behoorlijk dichtbij. Draadloos is trouwens alleen handig als je veel powerpoints doet en vaak een beamer gebruikt. Als je dat niet doet, altijd met draadje kopen, anders heb je om het uur batterijen nodig.

Over batterijen gesproken, heeft er iemand goeie ervaring met Duracel? Ik had ze binnen no-time leeg. Sneller dan enig andere batterij.

13-02-08 17:59:08
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
Quote Doctor Insano:
Als je dat niet doet, altijd met draadje kopen, anders heb je om het uur batterijen nodig.
of je koopt gewoon degene die het 8 maanden doet met 1 setje
en dat setje koop je geljk goed met een 900 mAh voor AAA of 2500 mAh voor AA ;)

13-02-08 19:22:09
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Doctor Insano:
En dat gouden laagje is maar dun hoor, maar het werkt, daarom doen ze het ook. En het zal vast niet gek veel duurder zijn.

Het zou alleen wat helpen als je USB poort zelf ook van een gouden laagje voorzien was. Niet dat het iets te maken heeft met snelheid (het signaal gaat echt niet sneller door goud dan door koper), maar het heeft te maken met corrosie. Goud ´roest´ niet, andere metalen wel. En dat laagje corrosie zorgt voor een slecht contact. Als alleen de plug van de muis van goud is dan is het middel erger dan de kwaal :P
In schakelaars worden vaak gouden contactpunten toegepast om inbranden te voorkomen.

Maar wie gebruikt er nu een draadloze muis voor gamen 8O? Zit je net lekker te spelen, is de batterij op.... of de buurman begint eens lekker te storen (een fors deel van die draadloze krengen zitten op de 27Mc). In het geval van een Bluetooth muis springt er in de hitte van de strijd een magnetron aan, of zit de draadloze netwerkkaart te kloten. Als je echt het onderste uit de kan wilt hebben: kies voor een muis met een draadje ;)

13-02-08 21:17:55
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
@stormzoeker
daarom heb ik dus ook die razer gekocht, en omdat die draadloze geen eens snel was. Het was merkbaar8O

14-02-08 22:59:07
Tovernaar
Quote Ikke:
Quote Tovernaar:
Die muis heeft geen 2 knopjes waarmee ik naar de volgende en vorige pagina kan gaan


Daar heeft de mensheid mouse gestures voor uitgevonden ;)
Hoe moet ik dat zien? Praat je tegen je computer? Of maak je van die armbewegingen net als men bij vliegtuigen doet? Ik hou het dan toch liever bij mijn muis. ;)

14-02-08 23:15:53
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nee, veel ingewikkelder: rechtermuisknop ingedrukt houden en 'n korte beweging maken. De richting en de vorm van de beweging bepalen de actie die uitgevoerd wordt. Naar rechts is in m'n browser forward, naar links is back, naar beneden nieuwe tab openen, naar boven in file manager profile starten, naar boven en naar links is tab naar links, naar beneden en naar rechts is tab sluiten, enzovoorts... Even wennen en dan kun je niet meer zonder.. Stukken goedkoper dan 'n muis met tweehonderd knopjes ;)

14-02-08 23:20:45
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Ikke: Opera?

hoewel Avant het ook kent :P(A)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven