hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

pictogram probleem

06-03-13 11:07:08 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik heb een aantal mappen op het bureaublad staan met erin programma's (iconen) die ik kan opstarten. Ik heb hierbij gekozen voor de optie pictogrammen. Sinds kort vind mijn XP echter dat het details moet zijn en hoe vaak ik ook terug zet naar pictogrammen, iedere keer weer zet XP ze in een detail lijst.

Iemand enig idee hoe dat kan en vooral hoe ik dat XP weer afleer?

Een tweede: als ik een internet scherm open in IE dan wil ik die graag paginavullend. Eveneens sinds kort vind XP dat er rechts een randje van 1/2 cm van het bureaublad zichtbaar moet blijven en dat ik maar op vergroten moet klikken om het alsnog beeldvullend te krijgen. Ook hier de vraag: hoe leer ik XP dat af?

06-03-13 11:29:59 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Invisible: Wat vraag 2 betreft: ik neem aan dat je al eens met de muis de rechteronderhoek naar de goede plek hebt getrokken en daarna alsnog even op vergroten hebt geklikt?
Zo nee, dan alsnog doen.

06-03-13 11:33:34 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Bedankt, maar uiteraard al meermalen geprobeerd. Maakt niets uit, XP vind dat het anders moet en onthoud niet hoe ik het wil hebben....

Soms lijkt ie even zijn (of is het haar?) leven gebeterd te hebben, doet hij het een paar keer goed en dan is het weer mis. met de pictogrammen net zo.


06-03-13 11:56:08 - Quote! - @Sjaak
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.226
OTindex: 53.112
@Invisible:

Vwb de pictogrammen in je map: Klik met de rechtermuisknop op de map en kies voor Eigenschappen. Ga daarna naar het tabblad Aanpassen. Onder "Wat voor een map wilt u?" kun je aangeven wat voor soort bestanden er in de map zitten.

Vwb de venstergrootte van Internet Explorer: Je moet hiervoor de snelkoppeling die je voor IE gebruikt aanpassen. Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling en kies voor Eigenschappen. Op het tabblad Snelkoppeling kun je bij Uitvoeren kiezen of je een normaal, gemaximaliseerd of geminimaliseerd venster wilt. Kies hier voor gemaximaliseerd.

06-03-13 12:20:49 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Sjaak: ik zie dat ik kan kiezen uit video's, foto's etc. Het gaat echter gewoon om een map met pictogrammen (snelkoppelingen) van programma's. Die gewoon als pictogram moeten blijven staan en niet constant worden weergegeven als een onder elkaar staande gedetailleerde lijst zoals XP besloten heeft dat de standaard moet worden. Dat kan ik volgens mij niet instellen op die plek. Wel bij gewoon beeld, maar die overruled hij dus keer op keer weer.

De IE snelkoppeling heb ik nu op maximaal gezet. Hopen dat het inderdaad werkt. Je hoort nog.

06-03-13 12:28:03 - Quote! - @Sjaak
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.226
OTindex: 53.112
Kun je die snelkoppelingen voor programma's niet beter onderbrengen in een mapje in het startmenu? Dat lijkt me een meer logische plaats, die je ook snel kunt bereiken. Je kunt de mapjes eenvoudig naar het startmenu verplaatsen.

05-04-13 03:29:08 - Quote! - @RockOpa
RockOpa
Oudgediende


WMRindex: 6.377
OTindex: 4.540
S
@Invisible:
Probeer het volgende:
Windowstoets + r
typ
control folders
entertoets
tab weergave>mapweergave en stel daar je favoriete weergave in en klik op "op mappen toepassen"
Klik beneden op toepassen en ok.
Zou naar herstart moeten werken.
Werkt het dan nog niet kies dan voor de andere optie "mappen herstellen"
Succes.
Tip voor je browservenster, je hoeft niet perse op het picto vergroten te klikken klik dubbel op de bovenste balk.
Bij internetopties in IE is een optie aanwezig om pagina's altijd beeldvullend te openen, ben zelf al een tijd van IE afgestapt omdat er altijd problemen mee waren.
Gebruik zelf FF, prima browser en je bent niet afhankelijk van MS die altijd te laat is met problemen op te lossen.

05-04-13 03:39:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Hee Opa, je hebt er zo te zien behoorlijk sjoege van! ok :D

05-04-13 03:46:24 - Quote! - @RockOpa
RockOpa
Oudgediende


WMRindex: 6.377
OTindex: 4.540
S
SamuiAxe: Gaat wel, is m'n hobby en je weet dat hobby's soms een obsessie kunnen zijn.
Niks mis mee, dat zul jij ook wel hebben. :D

05-04-13 04:02:14 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@RockOpa: Absoluut! Ik ben zelf ook redelijk goed in comprutsers en Windows.. Moet wel, hier is de kwaliteit van de monteurs en reparateurs abominabel 8O Een vier jaar geleden kocht ik een Linksys Router, met dien verstande dat men hem zou komen installeren en activeren bij mij thuis... De 'monteur' is zeker drie uur bezig geweest! Toen hij klaar was bleek dat hij 'm enkel via WiFi had verbonden! Via de kabel ging niet.. Zei hij.. Ik heb er zelf maar een half uurtje achter gezeten en toen werkte wel alles naar behoren. Ik los alle voorkomende problemen zelf op, soms wel met behulp van deze of gene via het net als het te technisch wordt, dat wel :)

Maar een hobby die echt een obsessie is? Mmmm.. Zou ik zo niet weten, hoewel ik wel elke dag lees, al is het maar een half uurtje, maar ik lees ontzettend graag, al sinds mijn tiende ofzo, ik heb heel veel boeken gelezen, heel veel :ja En ben nog zo stom als wat LOL!

05-04-13 04:11:43 - Quote! - @RockOpa
RockOpa
Oudgediende


WMRindex: 6.377
OTindex: 4.540
S
Quote:
En ben nog zo stom als wat LOL!

Nou dat valt best wel mee hoor ;)
je duikt toch ook dacht ik of doe je dat niet meer?
We zijn behoorlijk OFT bezig hier.
Straks krijgen we problemen met @Sjaak. :[
We kunnen morgen verdergaan in je OFT shit, moet straks naar de markt dus slapen nu. #ok

05-04-13 04:19:37 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@RockOpa: Zie s.v.p. mijn OTS. Ah, oké Opa, welterusten, tot later ok

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven