ZNW-spel |
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.693 OTindex: 57.610
|
Het was een barre winter en de enige manier om wat verwarming in het vogelhuisje te krijgen was de hete adem van een giraf.
Geweer, braakbal, sloophamer |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.077 OTindex: 95.567
|
hij stopte de braakbal in een geweer en probeerde daarmee de sloophamer naar beneden te schieten.
kermis, lawine, boom |
|
Tom-Servo Oudgediende
 WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
De sterke man rukte een boom uit de grond, en gaf daarmee zo'n harde klap op de kop-van-jut op de kermis in het dal, dat er in de bergen ernaast prompt een lawine ontstond.
Stripauteur, cameo, verfilming |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.221 OTindex: 24.904
|
De stripauteur eiste dat hij een cameo rol zou krijgen in de verfilming van zijn laatste album.
waardebon, schoteltje, grafzerk |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Naast de grafzerk stond een schoteltje met daarop wat kleingeld en ~heel merkwaardig~ ook nog een waardebon voor een dagje pretpark.
Glijbaan, ingang, geboorte. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Om op tijd bij de geboorte van zijn eerste kind te zijn, gebruikte de man een glijbaan om vanaf de bovenste verdieping van de parkeergarage snel bij de ingang van het ziekenhuis te komen.
God, supersoldaat, monster |
|
Sjaak
Moderator
|
God dacht: laat ik een supersoldaat creëren, maar het bleek een monster te zijn geworden.
tienermeiden, gehinnik, huiswerk |
|
nietmeer
|
De tienermeiden waren bezig met hun huiswerk, maar in plaats van goede antwoorden kwam er vervelend gehinnik uit hun monden.
Postnatale abortus, eenhoorn, Social network |
|
Kristel
Oudgediende
 WMRindex: 3.529 OTindex: 5.364 T S |
wat is een Postnatale abortus?  |
|
Sophiesticated Oudgediende
 WMRindex: 1.883 OTindex: 7.877
|
|
|
|
Op het social network Fbitter werd de volgende vraag neergezet: Wat is een Postnatale abortus? en niemand, zelfs de eenhoorn niet, die die vraag beantwoorden kon.
Halsje, evaporatie, macht |
|
Sjaak
Moderator
|
Het arme halsje was tot in de derde macht verheven vanwege de hardnekkige evaporatie.
onzin, marktkraam, destileerbokaal |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Offtopic: Quote Alev:
Postnatale abortus, eenhoorn, Social network Volgens mij tel ik hier toch echt vijf woorden i.p.v. drie. |
|
nietmeer
|
Omdat de verkoper allerlei onzin uitkraamde bij de marktkraam van een concurrent, werd hij met een destileerbokaal afgetuigd.
Trampoline, staatsloterij, schuldencrisis |
|
BatFish Oudgediende
|
De schuldencrisis oplossen door grootschalig aan de staatsloterij mee te doen is net zo slim als op een trampoline een bom demonteren.
debiet, devies, demoon |
|
nietmeer
|
Offtopic: @Tom-Servo: Die woorden vind ik samen horen. Kun je niet beter een mier gaan opzoeken? |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Offtopic: Alev: Nee. Om aan het devies voor een stuwdam met een groter debiet te komen, maakte de politicus een deal met een demoon. Gifkikker, hondenbelasting, facebook |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.077 OTindex: 95.567
|
de Gifkikker had op facebook geschreven dat hij weigert hondenbelasting te betalen.
. regenboog, archeoloog, gedoogbeleid |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Door het veel te grote gedoogbeleid, mocht de in sprookjes gelovende archeoloog het volledige budget van de universiteit opmaken om de pot met goud aan het eind van de regenboog te vinden.
Hamsterkooi, wieldoppenverzameling, vaatwastabletten. |
|
|
De majoor had wat vreemde trekjes; soms loste hij handenvol vaatwastabletten in eenmaal op in een karaf water en dronk dan heel de avond een drankje wat hij aanduidde als 'bruisend', wat precies het woord voor zijn beschutte, vreemde levensstijl was (wist u dat hij een fluorescerende wieldoppenverzameling en een vergulde hamsterkooi erop na houdt?). Zo.  Kerfstok, hansworst, hellenistisch-tijdperk |
|
Mamsie Oudgediende
|
In het Hellenistisch-tijperk werd Alexander eigenlijk gezien als een soort van militaire hansworst, die bovendien wel het één en ander op zijn kerfstok had.
Bedtijd, stortregen, onrust. |
|
BatFish Oudgediende
|
De stortregen die rond bedtijd naar beneden kwam zorgde voor nogal wat onrust, omdat ik vergeten had het zolderraam dicht te doen.
sinaasappelsap, visvoer, krokodil |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat het visvoer weer eens een keer op was, heb ik de krokodil maar sinaasappelsap gegeven. (Ik ga gelijk het zolderraam inspecteren!*  besluiteloosheid, lawaai, geruststelling |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Het was een hele geruststelling voor de feestgangers dat de agent die door de buren was gebeld met een klacht over lawaai leed aan grote besluiteloosheid, en dus niet wist of en hoe hij moest ingrijpen.
Fitness, eikenprocessierups, gaschromatograaf |
|
nietmeer
|
de eikenprocessierups ging eerst naar fitness voordat ie op ging zoeken wat een gaschromatograaf is.
luidspreker, stoel, pen |
|