ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
De blinde vrouw had bij het kopen van haar nieuwe schoentjes haar rood-witte stok in de winkel laten staan, maar met behulp van een kaneelstok kon ze toch nog naar de overkant.
Wanhoop, huisje, kijkdag, |
|
Tom-Servo Oudgediende
 WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Uit wanhoop omdat zijn huisje maar niet verkocht werd, organiseerde hij elke dag van zonsopkomt tot zonsondergang een kijkdag.
Roofoverval, bergetappe, karate |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.695 OTindex: 57.610
|
Tijdens een moordend hete bergetappe vond een poging tot een laffe roofoverval op de gele-trui-drager plaats, die zich dankzij zijn zwarte band in karate maar ternauwernood wist te verdedigen. De overvallers waren uit op zijn bidon.
zonnebril, duisternis, plakband |
|
Mamsie Oudgediende
|
Om nog iets te zien in de duisternis van de Heinenoordtunnel heb ik mijn zonnebril maar afgezet, die met plakband op mijn neus vastzat.
gegrinnik, pretogen, rouwstoet. |
|
Kristel
Oudgediende
 WMRindex: 3.529 OTindex: 5.364 T S |
Twee pretogen en een zacht gegrinnik verraadde de jongen die de blikken onder de rouwwagen vooraan de rouwstoel had gebonden.
cake ijsloly trouwringen |
|
nietmeer
|
Tijdens de bruiloft kon men de trouwringen niet vinden en werd alles binnenstebuiten gekeerd om ze te vinden, dus ook de cake en uiteindelijk de ijslolly.
Doelwit, doelman, doelgroep |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
De doelman hoopte door in een met advertenties bedrukt shirt het doelwit te verdedigen de juiste doelgroep van zijn sponsoren aan te spreken.
glazuur, azijnzuur, maagzuur |
|
Mamsie Oudgediende
|
De bruidstaart was versierd met witte glazuur, door de bakker helaas abusievelijk vervaardigd met gebruikmaking van azijnzuur, waardoor de bruiloftsgasten massaal last kregen van brandend maagzuur.
Gewoonte, spierkneuzing, slapeloosheid. |
|
nietmeer
|
Omdat ik lijd aan slapeloosheid ben ik gewent om voordat ik ga slapen wat spierversterkende oefeningen te doen. Vandaag moest ik deze gewoonte laten voor wat het is, ik had mezelf gister aan een spierkneuzing geholpen..
Computer, paard, vakantie. . . . (Dit is de bedoeling van het spel?) |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Offtopic: SamuiAxe: Ja, alleen moet je bij voorkeur de drie woorden in 1 zin gebruiken, niet twee Omdat ze zelfs op vakantie haar paard geen dag uit het oog wilde verliezen, installeerde ze een webcam in de stal zodat ze via haar computer elke dag een kijkje kon nemen. Hanenkam, insectenplaag, waarzegster |
|
Mamsie Oudgediende
|
Om de insectenplaag in de kippenstal tegen te gaan werd iedere kip met de hanenkam uitgekamd, dit omdat een waarzegster had voorspeld dat er hierdoor een pandemie zou ontstaan.
Botervloot, geloofsbrieven, achterdocht. |
|
nietmeer
|
Vol achterdocht las hij de geloofsbrieven van de sollicitant, die onderwijl nerveus met de botervloot zat te spelen.
Schaapherder, koe, toetsenbord. |
|
Mamsie Oudgediende
|
De schaapherder die druk bezig was met het toetsenbord van zijn laptop, had helemaal niet in de gaten dat één van zijn schapen in feite een koe was.
relschopper, lindeboom, gedachte. |
|
nietmeer
|
Toen de relschopper aan de lindeboom werd vastgebonden bekroop hem de gedachte dat hij misschien gelyncht zou worden.
Aftershave, printer, fotoalbum. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nadat hij per ongeluk zijn fles aftershave over de printer gegooid had merkte hij tot zijn schrik dat ook zijn fotoalbum hierdoor naar de Filistijnen was.
Stoppelbaardje, gezelschapsspel, visite.
|
|
Thianus Lid WMRindex: 25 OTindex: 62 Wnplts: Oss
|
er kwam visite en we gingen een gezelschapsspel spelen genaamd: zoek het stoppelbaartje.
pen, smily, school |
|
BatFish Oudgediende
 WMRindex: 8.222 OTindex: 24.904
|
De lerares op school nam de pen in beslag nadat jantje een smiley op haar handtas had getekend
bever, fantoom, alibi |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
De inbreker, die werd betrapt toen hij een opgezette bever stal, gaf als alibi dat hij een fantoom had gezien in het huis en de bever wilde redden.
Cluedo, burcht, pinpas |
|
nietmeer
|
in de burcht is er met een pinpas het spel cluedo gekocht.
douane, koffie, boom |
|
BatFish Oudgediende
|
De mensen van de douane die het druk hadden met koffie drinken zagen niet dat de handelaar in fout hout een hele boom uit zijn achterklep had hangen.
gebak, kroonslak, machete |
|
Mamsie Oudgediende
|
Terwijl we lekker koffie met gebak zaten te eten zagen we plotseling een ouwe, roestige machete in het gras liggen waar een kroonslak op zijn gemakje overheen wandelde.
Windvlaag, zonnescherm, snelheid. |
|
BatFish Oudgediende
|
Ons zonnescherm blijft zelfs overeind bij een windvlaag met een snelheid van 65 mijl per uur.  ponyclub, wapenhandelaar, legoblokje |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
De wapenhandelaar verstopte de als legoblokje vermomde USB stick, met daarop informatie over een nieuwe levering, zoals afgesproken bij het clubhuis van de ponyclub.
Gras, koolstofkringloop, bananenrepubliek. |
|
Mamsie Oudgediende
|
De inwoner uit de bananenrepubliek wilde wel eens een keer gras eten, daarvan kreeg hij eerst buikloop, vervolgens koolstofkringloop en tenslotte een gemene nagelomloopPijn, ongemak, handen |
|
Thianus Lid WMRindex: 25 OTindex: 62 Wnplts: Oss
|
zijn handen zorgen voor veel pijn omdat hij met schuurpapier zijn handen geschuurt had dit leverde later veel ongemak
loper, koningin, trampoline |
|