ZNW-spel |
Kristel
Oudgediende
 WMRindex: 3.529 OTindex: 5.364 T S |
Hij schreef in zijn ringband dat zijn trouwring knelde als een ringslang
fiets banaanschuimpje sleutelbos |
|
Tom-Servo Oudgediende
 WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Hij zocht uren tevergeefs naar de sleutelbos met daaraan de sleutel van zijn fiets, maar vondt enkel een banaanschuimpje.
praalwagen, menukaart, gasfles |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.693 OTindex: 57.610
|
Zowel een praalwagen als een gasfles ontbraken op de menukaart van het zeer exclusieve restaurant.
buitenbeentje, schaats, fluit |
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Dat buitenbeentje daar bestelde nog een fluit en ging verder op de scheve schaats  ram, rimboe, rotzooi |
|
Sjaak
Moderator
|
Ram die rotzooi maar gerust de rimboe in hoor.
kneuzing, bladerdek, groetjes |
|
bouwboy Erelid
 WMRindex: 674 OTindex: 2.097
|
maar door de rotzooi knalde het bladerdek waardoor een man een kneuzing heeft en hij geen groetjes meer gaf.
shoarma,huis,aap |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.556 OTindex: 97.023
|
Ik had lekkere shoarma gehaald en naar huis gebracht maar die kwaaie aap van een buurjongen liet me struikelen zodat alles op straat lag!
keuze, auto, gemak.
|
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Voor het vervoer naar je werk, is de keuze snel gemaakt; de auto geeft meer gemakt en is nog altijd goedkoper dan het openbaar vervoer.
Hondenbelasting, hangoorkonijn, drankorgel |
|
Sjaak
Moderator
|
Het drankorgel dacht serieus dat hij hondenbelasting moest betalen voor zijn hangoorkonijn.
memootje, verhuizing, oplader |
|
Toasty Senior lid
 WMRindex: 514 OTindex: 580
|
Door een memootje vergat ik tijdens de verhuizing mijn oplader niet...
File, koffiemelk, naaktkalender |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Omdat ze eerst nog koffiemelk was gaan kopen, kwam het model in de file te staan op weg naar haar fotosessie voor een naaktkalender.
Diavoorstelling, Ebook, parasol |
|
Sjaak
Moderator
|
Als je lekker onder een parasol zit, is een diavoorstelling meteen ook een stuk beter zichtbaar op je Ebook dan in de volle zon.
slaappil, praktijk, gêne |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
De patient die eigenlijk een slaappil nodig had, durfde uit gêne niet naar de praktijk van de huisarts te gaan en een doktorsrecept te vragen.
Handboek, roggebrood, sleutelbeen |
|
Mamsie Oudgediende
|
Bladerend in het handboek verslikte ik me in een stuk roggebrood en van de paniek kwam ik ook nog ten val, waarbij ik mijn sleutelbeen op drie plaatsen brak.
Dierentuin, weegschaal, kroket. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Die laatste kroket die ze in de dierentuin had gekocht, bleek toen ze op de weegschaal ging staan de doodsteek te zijn geweest voor haar ideale gewicht.
Hamburgertent, tolvignet, spelshow |
|
nietmeer
|
In de finale van de grote spelshow kon de kandidaat twee prijzen winnen: een gouden tolvignet of een eigen hamburgertent.
Verhaal, proces, ridder |
|
Mamsie Oudgediende
|
Tijdens het proces om het eigendom van het kasteel, kwam de ridder op hoge poten verhaal halen.
Waterbus, bromfiets, geld. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Omdat hij geen geld had voor de waterbus, moest hij op zijn oude, verroeste bromfiets naar het werk.
immigratiedienst, hogedrukspuit, kunstcriticus |
|
Stoney Erelid
 WMRindex: 355 OTindex: 1.337
|
de immigratiedienst zorgde ervoor dat de duitse kunstcriticus zonder pardon met de hogedrukspuit het land uitgezet woord
goud zwaresjag ventilator |
|
Toasty Senior lid
 WMRindex: 514 OTindex: 580
|
Hij verkocht al zijn goud voor een pakje zwagesjag en een ventilator
Truck, laptop, kookboek |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat zijn laptop uit zijn truck gestolen was, moest hij een ouderwets kookboek gebruiken om het recept voor balkenbrij te vinden.
geweldsdelicht, zomerdag, barbecue. |
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Er ontstond een geweldsdelict toen meneer Flodder op een mooie zomerdag de barbecue van zijn buren 'leende'  wortel, wierook, washandje |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Met een washandje wastte moeder vakkundig de lucht van de wierrook en de oranje vegen van de wortels van het gezicht van haar kind.
Klaagzang, kledingkast, konijnenhol |
|
nietmeer
|
De vrouw was al dagenlang bezig met haar klaagzang toen ze ontdekte dat haar dure kledingkast was veranderd in een konijnenhol.
Kauwgom, stoep, magneet |
|
Sjaak
Moderator
|
Bestond er maar een magneet waarmee je kauwgom van de stoep kunt trekken.
schoentjes, kaneelstok, overkant |
|