hr
jaargang -23 - laatste artikel 16-4 12:00 - 74402 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4 5

Generaal Pardon

05-12-06 22:41:27
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Styvon:
Quote Mmore:
Geef mij maar een president of iets dergelijks.


Nee dat werkt, kost nog meer geld dan een monarchie :ja eg waar is uitgerekend. En daar word ook van alles gezegd om de mensen blij te maken.
Of het meer geld kost? Lijkt me niet, maargoed, dat maakt me ook niet echt uit..

Iedereen in de politiek zegt dingen om mensen blij te maken.. Maar als je alleen aan de macht bent kan je makkelijker jouw ideeën erin krijgen dan wanneer je nog 149 andere moet overtuigen.

06-12-06 14:49:52
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Ja, en dan krijg je hetzelfde als ze nu in Amerika hebben een gek die het werk van ze vader af wil maken.

06-12-06 14:58:00
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik vind dat iedereen moet kunnen gaan en staan waar men wil.. Wie ben jij om te bepalen dat zij terug moeten? Misschien waren jou voorouders ook wel chinees, afrikaans of afgaans. Ooit vroeger.. Iedereen is gemixt geraakt. Ik voel mij niet thuis met Nederland ik voel mij wel thuis op de aarde.

Stop Risk irl!!!
Stop Risk irl!!!

06-12-06 15:00:18
nietmeer
Sjuust, we zijn allemaal aardkinders.

06-12-06 15:07:17
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Kpuc:
Sjuust, we zijn allemaal aardkinders.


Inderdaad :nee Het verbaast me echt dat mensen het niet snappen? Waarom altijd die strijd weer opzoeken? Veel beroemde mensen, acteurs, actrices, muzikanten, etc. Zitten vaak ik zon moeilijk pakket. Maar die zien "het licht" wel... En dan denkt iedereen dat ze alleen maar verwaand zijn. Sommige misschien wel. Maar niet iedereen. Die mensen zijn ons misschien wel een stap voor omdat ze al zoveel van de wereld hebben gezien. The world is one big adventure. And we destroy it, by racism. Which racism? We're all humans... HUMANS!

06-12-06 15:07:20
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Het is een mooie gedachte Tovenaar.

Ik voel mij daar in tegen wel NL, en ben daar ook trots op. Die trots wil ik doorgeven aan anderen. En dan heb ik het niet over de trots op mijn eigen land, maar de trots die andere mensen zouden moeten op hun eigen land, ondanks de problemen en ellende die er geweest is. Dat heeft NL tenslotte ook meegemaakt, meerdere malen zelfs.

06-12-06 15:19:17
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Niet in die erge mate. Het verschil tussen die culturen(eerste en derdewereldlanden) is zo groot. Vroeger wist niemand beter. Tegenwoordig kun je met een druk op de knop (radio, tv) al iemand jalours maken. Lang leven de technologie! Tegenwoordig zijn er zoveel regels, dat je nergens meer heen kunt zonder sleutels papieren beurs en telefoon op zak(voorbeeld). Is dat vrijheid? We zitten opgesloten. Long live the system! Als ik eens een wereldreis wil maken wordt ik in china de bak ingegooit. Omdat ze niet weten wie ik ben(voorbeeld). En nu willen ze met regeltjes en procedures ook nog iedereen gaan wegknikkeren? Zo maak je vrienden zeg ok

Valt het kwartje?

06-12-06 15:48:15
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Ik snap jou standpunt wel Tovenaar, maar ik ben het er gewoon niet mee eens.

Jij zegt niet in die erge mate, maar hier hebben ze ook bollen moeten eten omdat er niets was, of soms dagen of weken niet eten. En niet alleen de joodse gemeenschap heeft moeten rennen voor hun leven, ook andere burgers.

Ik weet dat de problematiek in 3e wereld landen groot is, maar moet NL dat dan allemaal oplossen. NL heeft al meerdere malen aangedragen om de schulden van die landen kwijt te schelden, en te helpen het land weer op te bouwen, maar de grote landen denken er niet aan. Laat hun dan die mensen onder vleugels nemen.

06-12-06 15:50:27
nietmeer
Quote Styvon:
NL heeft al meerdere malen aangedragen om de schulden van die landen kwijt te schelden, en te helpen het land weer op te bouwen, maar de grote landen denken er niet aan. Laat hun dan die mensen onder vleugels nemen.
Wie nooit het voortouw durft te nemen zal altijd achteraan blijven lopen ;)

06-12-06 15:53:13
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Je hebt wel gelijk, Kpuc, maar Nl kan het niet alleen. Wij zijn maar klein en hun zijn groot;)

06-12-06 16:04:22
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Styvon:
Ik snap jou standpunt wel Tovenaar, maar ik ben het er gewoon niet mee eens.

Jij zegt niet in die erge mate, maar hier hebben ze ook bollen moeten eten omdat er niets was, of soms dagen of weken niet eten. En niet alleen de joodse gemeenschap heeft moeten rennen voor hun leven, ook andere burgers.

Ik weet dat de problematiek in 3e wereld landen groot is, maar moet NL dat dan allemaal oplossen. NL heeft al meerdere malen aangedragen om de schulden van die landen kwijt te schelden, en te helpen het land weer op te bouwen, maar de grote landen denken er niet aan. Laat hun dan die mensen onder vleugels nemen.


Inderdaad, De mensheid heeft nou eenmaal van die dingen gemaakt. Maar dat geeft jou niet het recht om daar op die manier over te oordelen. Nederland hoeft NIKS op te lossen. De mensheid moet het oplossen. Men verzint altijd maar een tijdelijke oplossing. Dat vroeg of laat toch terug komt. "Dan zijn we er vanaf".
Altijd maar "Nederland dit, Nederland dat". Men PROBEERT niet eens op wereldniveau te kijken. Er is een volk(even naam kwijt) die leven al jarenlang zonder moderne hulpmiddelen. Just like old times. Het lijkt mij echt, Vanuit het diepst van mijn hart, geweldig om zo te leven. Ik weet vrijwel zeker dat ik daar ook heen ga. Op vakantie, of een tijd wonen. Die lui hebben het perfect daar. Ze gebruiken nogsteeds paard en wagen. beh, ik kan hier nog wel oneindig over doorblijven blaten. Ik heb er zelfs al een discussie over met een medewerker hier.

06-12-06 16:13:56
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Lieve Tovenaar,

De wereld denkt nou eenmaal uit egoistisch perspectief, daar kan niemand wat aan doen. Je kan proberen de wereld te veranderen, maar dat gaat niet. De wereld word alleen maar egocentrischer.

Ik vind het goed dat jij optreed als wereld verbeteraar, maar er zijn ook mensen die een andere mening is toegedaan, daar kan je ook niets aan veranderen.Je kan altijd zeggen en doen dat jij de wereld wil gaan verbeteren, maar er zal altijd een meerderheid zijn die alleen maar wil grijpen wat ze grjpen kunnen, daarom ben ik voor het opbouwen van landen die verscheurt zijn door oorlog, daar hebben ze de mensen die gevlucht zijn ook voor nodig.

De mens is helaas degene geweest die de evolutie het beste is doorgekomen en de mens is ook degene die deze aarde gaat vernietigen. Ook daar kan je niets aan doen.

06-12-06 16:20:54
nietmeer
Tovenaar, bedoel je de Amish?

06-12-06 16:29:25
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
@Styvon en Tovenaar en Kpuc:

Kpuc: Juistem

Tovenaar: Ik zou idealistisch gezien dat ook graag willen, maar...

Styvon: Zo zie ik het ook ... De mens neemt meer dan dat ie geeft en is daarom niet in balans met moeder aarde, en heeft daardoor geen volwaardige cyclus waarin de soort leeft. Stukje bij beetje veranderd de omgeving hier door ons toedoen in een grote grauwe levenloze bende. We kunnen het ook op andere manieren bewerkstelligen, tenzij er een moment komt waarop we weer gedreven worden tot de basis, de balans waarin we geven en nemen.

Maar goed, we zien wel, want de wereld veranderen en verbeteren, kan ik toch niet, en ik zou het ook niet eens willen proberen, ik ben geen Atlas :(

Maaruh:
Ontopic:

26.000 die hier nou toch al zijn, generaal pardon? Geen probleem. Wat is 26.000 op 16.000.000 ? Geen ene reet.

06-12-06 16:30:47
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
NEE mot ze niet
Jivebunny: Boem Boem Skwiek

06-12-06 17:44:58
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
"26.000 die hier nou toch al zijn, generaal pardon? Geen probleem. Wat is 26.000 op 16.000.000 ? Geen ene reet."

Wat nou... Als we jou bij die 26.000 gooien? Gewoon, tmaakt toch niet uit aight? Die mensen hebben er niet voor gekozen, jij ook niet. Dus doen we dat maar, oke?

Same @ Twaggy.

@ Styvon, ik snap ook dat mijn denkidee niet logisch is voor de meeste mensen. Maar het is wel.. Logisch...

06-12-06 18:19:48
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
@Jivebunny & tovenaar

26.000 is idd niets, maar wat voor signaal geef je af.
"Oh in NL mochten ze allemaal blijven, laten wij daar ook heen gaan, dan mogen wij ook blijven." En zo worden 26.000 er heeeel veel meer


06-12-06 18:23:15
nietmeer
@Styvon. Het is een generaal pardon voor diegenen die nu al weer een tijdje hier zijn, zonder uitzicht op een toekomst, niet voor toekomstige asielzoekers die niet toegelaten worden.

06-12-06 18:24:26
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Dat weet ik Kpuc, maar toch het signaal he

06-12-06 18:25:11
nietmeer
Tovenaar. Jive bedoelt denk ik dat het voor hem geen probleem is als dat pardon erdoor komt.

06-12-06 18:26:27
nietmeer
@Styvon. Zo praat de heer Wilders ook.

06-12-06 18:27:32
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Kan best, maar meneer Wilders is niet mijn vriend hoor;)

06-12-06 18:28:42
nietmeer
De mijne ook niet maar zijn praatjes hebben dus wel effect, jammer genoeg.

06-12-06 18:29:26
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Deze mening is mij al jaren toe gedaan, sinds ik op een asielzoekers centrum gewerkt heb.

06-12-06 18:32:11
nietmeer
Sja, dan heb je er misschien toch net te kort gewerkt om de realiteit van de onmacht van asielzoekers te kennen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven