hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-3 18:00 - 74240 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Poetin?

24-11-06 21:01:45 - Quote! - @heb ik
heb ik
Oud Moderator


WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
LONDEN - De voormalige geheim agent en criticus van de regering-Poetin in Rusland, Aleksander Litvinenko, is vermoord met 'een grote dosis' polonium. Dit hebben de Britse gezondheidsautoriteiten vrijdag gezegd. Litvinenko overleed donderdag in Londen.

Polonium is een stof die in hoge mate radioactief en kankerverwekkend is. Het chemisch radioactieve element werd in 1898 ontdekt door de wetenschapper Marie Curie. Litvinenko werd begin november vergiftigd. Hij heeft op de een of andere manier de polonium opgegeten, ingeademd of het is via een wond in zijn lichaam gekomen. Over de motieven en dader(s) zijn er nog geen aanwijzingen.

Een woordvoerder van de Britse gezondheidsdienst zei "dat iemand kennelijk doelbewust is vergiftigd door een soort straling'' nooit eerder is voorgekomen in Groot-Brittannië.

In een sushibar in de Britse hoofdstad Londen waar een donderdag overleden voormalige KGB-spion at vlak voordat hij ziek werd, heeft de Britse politie een verhoogd stralingsniveau vastgesteld.

Ook in een hotel waar de tot Brit genaturaliseerde Alexander Litvinenko eerder op die dag twee Russische mannen ontmoette, is een verhoogde straling geconstateerd.

Poetin

Het slachtoffer en tal van zijn naasten beschuldigen de Russische president of de Russische staat, maar daarvoor zijn geen bewijzen. De Russische president Vladimir Poetin zei vrijdag in Helsinki te betreuren dat Litvinenko's tragische dood op deze wijze voor 'politieke provocaties' wordt misbruikt.

De twee Russen die iets met Litvinenko hadden gedronken op de dag dat hij ziek werd, hebben zich vrijdag vrijwillig gemeld bij de Britse ambassade in Moskou. Over de inhoud van het gesprek tussen de voormalige KGB-agent, zijn zakenpartner en de Britse diplomaten is niets bekend.

Vrienden

"U kunt een man het zwijgen opleggen. Maar een jammerklacht van protest vanuit de hele wereld zal de rest van uw leven, heer Poetin, in uw oren weerklinken."

In Londen lazen vrienden van de donderdag overleden oud-spion Alexander Litvinenko de aanklacht voor die de Kremlin-criticus voor zijn dood had geschreven. "U kunt mij het zwijgen opleggen. Maar dat zwijgen heeft een prijs. U heeft laten zien dat u precies zo barbaars en meedogenloos bent als al uw critici beweren."

Vergiftiging

Litvinenko overleed donderdagavond in een Londens ziekenhuis. Hij was eerder deze maand opgenomen met zware vergiftigingsverschijnselen. Hij verloor zijn haar en uiteindelijk vielen organen uit.

Aanslagen

De 43-jarige Litvinenko week zes jaar geleden naar Engeland uit. Ruim een jaar daarvoor was hij zijn voormalige collega's bij de Russische veiligheidsdienst FSB afgevallen. Hij beweerde onder meer dat de FSB de zakenman Boris Berezovski wilde vermoorden. Later werkte hij mee aan een boek waarin werd beweerd dat het Kremlin achter de aanslagen op de Moskouse flatgebouwen zat in 1999, die aan Tsjetsjeense terroristen waren toegeschreven.

'Menselijke tragedie'

Het Kremlin ontkent in alle toonaarden achter de dood van de spion te zitten. "Het is een menselijke tragedie. De man is vergiftigd. Maar de beschuldigingen richting het Kremlin zijn zo ongeloofwaardig, ze zijn te gek om commentaar van de president of iemand anders van de Russische zijde te ontlokken", verklaarde een bron binnen de Russische delegatie die in Helsinki is voor de EU-Ruslandtop.

Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov verklaarde later dat het nu aan de Britse politie en andere veiligheidsdiensten is om uit te zoeken wat er precies met Litvinenko gebeurd is.
©nu.nl

24-11-06 21:06:04 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Die Russen zullen we nooit begrijpen ;)

27-11-06 13:35:38 - Quote! - @Kriebeltje
Kriebeltje
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 4.780
Ja, das heel wat anders dan Amerika...

01-12-06 00:13:13 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Dit lijkt mij meer op een poging om Putin in zwaar weer te brengen, hoe geslepen de man ook denkt, zoiets als dit en hij zou dit op zijn geweten hebben, dat is ook voor hem denk ik te gek. Dit gaat het er niet makkelijker op maken om zijn positie te handhaven.

01-12-06 08:58:59 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Mag ik eve Kakke!??

Quote
Ik begrijp Poetin maar al te goed.
:

- goedkeuring is wat anders-

Want Rusland is geen paradijs, niet te meten met Nederland dat al zo zijn problemen heeft. Rusland heeft een complexe geschiedenis achter de rug - en de Koude oorlog is niet geheel verdwenen - verder heeft de nieuwe markt werking niet alleen economische groei mogelijkheden - maar de Criminaliteit is intens - Omdat veel criminelen verankerd zitten in het bovenwereldse moeten ook mensen als Poetin rekening houden met deze onverschillige krachten.

Poetin heeft problemen waar Balkje direct de psych zou opzoeken.
Poetin vecht tegen verval door het kapitaal, door de armoede, tegen mogelijk illigale kern-kap, verlies van politiek integriteit door dat vliegen-vangerschap van een x-spion - De strijd goed of slecht in het Zuiden (Tsetjenia)
- buiten de vertaling of deze activiteiten goed of slecht zijn - hij moet ze wel op een of andere manier oplossen - en de belangen lopen door elkaar heen - vriendjes blijven met mensen die de oorlog gezellig en interesant vinden - Nationale bronnen verdedigen tegen buitenlandse haaien en havikken - De Economie proberen in een vorm te gieten die voor de toekomst zinnig is - dan is zo'n polonium wolk in het gezicht van een overloper een kleine weers verandering.


Quote Ja, wij hebben gelijk:


Maar laten we eerst eens naar onze eigen politiek kijken - Nederland is geen veilig land meer - we kunnen niet meer beamen dat als iemand in nood zit - ga vooral naar Nederland. Het Nederland van Mies Bauwman bestaat niet meer - ook mensen die reeds 10 of 15 jaar in Nederland wonen zijn hier niet veilig.

Omdat er een persoonlijkheid opereerd aan de poort van de Hell die de Wet naleeft - ik dacht dat we zulke personen met een grote argwaan zouden toetreden - niets is minder waar - Naar mijn gevoel vinden we het wel goed zo - klagen is zo zwak - en we willen o zo graag sterk zijn (nu weet je exact hoe het in 1938 begon) - ze zucht naar een sterke politiek - geen interesse in kritiek - zoeken naar sterke geesten (met verkapt zelfbewustzijn en nuttig tekort aan auto-reflectie) - Wat we vooral niet wilden hebben, is in een periode van tien jaar toch als acceptabel geacht - als het een probleem maar oplost.


(als je haar maar goed zit..)
Quote grote handelsgeest:

Maar weinig humor

We zijn verworden tot misbruikers van het moment - nu hebben je nodig, morgen kiepen we je op het vliegtuig - vandaag ben je welkom zodat we je thuisland kunnen aanspreken op de ellende, morgen keuren we die zelfde ellende als verantwoord en sturen we je terug.


Quote oproep:

Wie is sterker en zegt - Dit wilden wij niet, dat keuren we niet goed!


Waar is mijn oprecht echt Democratische inbreng, stem, gewicht.
Verzonken in de Noodzaak van een betere Economie - dan vrees ik dat wij met de zwijgende masse zijn vervormt tot de Ferengi van Europa -

Po-210: Dus dit kleine incidentje ???

Quote Het IND met sint en Piet:


Wie komt je s'nachts nu halen is het Sint en Piet. Nee dat zijn niet de verhalen - het is de IND in het verschiet - die met boeien en tranen de huizen binnen sluipt, geen tijd om te vertalen, de tolk is er niet. Geen tijd om te eten, het tanden poetsen moe, hup op het vliegtuig terug naar omaatje toe.
Wie zal dat ooit verhalen, in boeken staat toch niets, geloven doe je in de Kerk en dan neem je gewoon de fiets.

Na tientallen jaren met moeite vergaren die status - vrij zijn in een Land die handeld met barbaren - verder is niets aan de hand. Met de groeiende Economie is het dat ik duidelijk zie hoe de wetten verschralen of moet ik dat anders vertalen - dus ze bestaan gewoon weg nie. Eerst geschreeuw over goed en slecht en trekt men de twijfels recht - ga maar terug, doe maar zwaai - morgen is een nieuwe dag in land welke je taal niet kent - ach, even oefenen in het veld want je hebt geheel geen tent. Dat zijn moderne tijden...
En niemand die het ziet?


Quote Die Wille zur macht:


Een generaal Pardon mag niet omdat dan de machtsverhoudingen ontwricht raken - Mevr. Verdonk heeft dan niets meer te doen - en ze moet staan als het boegbeeld van kordate inzet en overmenschelijke moed - vraag niet naar de inhoud.. niet rechts, niet links.. maar over het zebrapad - dan moet het verkeer wel stoppen - hehe.. dank u..

Nee, dit lijkt meer een sociologisch experiment - hoeveel gaat de bevolking verdragen totdat ze zegt - hey, dit lijkt verdacht veel op.. oh, nee die luitjes zijn gekleurt en er rijden geen treinen, concentratiekampen zie ik ook niet - jammer, het beeld is neit te vergelijken dus - is het ook niet waar.

Voor mij betekend 5 mei geheel niets meer - gewoon afschaffen dat hypocriet gelul - We zijn bevrijd - maar niet van het Oud Duitse Dogma - die vergiftiging is blijven zitten voor de eerst volgende keer.

Hartelijk bedankt en tot de volgende keer.


(ik haat sociologen - veel papierwerrk en de rest is experimenteel)

Schijt - Dat moest ik even kwijt

01-12-06 09:04:48 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Goed, gauw doortrekken dan, voordat het de plee verstopt :P

01-12-06 09:06:18 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Knonne heraux, je hebt wel een flinke hoop gelegd, zelfs ik kan dit geen kinderarmpje meer noemen.. Wat heb je gevroten gisteren? Dooie ratten? Amai wat een odeur..

01-12-06 09:06:48 - Quote! - @heb ik
heb ik
Oud Moderator


WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
Quote Jivebunny:
Goed, gauw doortrekken dan, voordat het de plee verstopt :P

zit ie al, k snap er geen hol van

01-12-06 09:09:33 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
tja, ik zu ook oppassen het is behorlijk Raardio-actief!

01-12-06 10:32:08 - Quote! - @Jboog
Jboog
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 256
Wnplts: roosendaal
tjah wat te zeggen van vladimir poetin... mensen zagen hem na jeltsin als een goed opvolger.. maar dat dachten de duitsers ook van hitler(lees dit niet als een vergelijking bitte sehr. Maar poetin lijkt rusland niet echt leefbaarder te maken. Hij moet meer investeren in de landbouw(aangezien het grootste deel van de bevolking daar van leeft.

Maar ok. Ik denk i nieder geval niet dat hij de opdrachtgever is voor die vergiftiging

01-12-06 10:49:32 - Quote! - @r03l
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
@heraux heb je soms niks te doen als je zon hele lappen tekst schrijft? 8O

01-12-06 11:23:08 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote coelieroelie:
@heraux heb je soms niks te doen als je zon hele lappen tekst schrijft? 8O


heb je het helemaal gelezen?

01-12-06 11:23:49 - Quote! - @r03l
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
@ heraux nee had ik geen tijd voor:P

01-12-06 11:37:20 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Poetin zou gek zijn en heel Rusland tegen zich krijgen. Nee hoor, hij heeft het echt niet gedaan. Wie wel, das de vraag.

01-12-06 13:39:05 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie heeft er belang bij?

En wie heeft er belang bij dat wij denken dat diegene daar belang bij heeft?

Po-210 heeft een korte halveringstijd - heel kort - ik dacht te lezen 30 dagen - dus sporen ouder dan 30 dagen na het incident zijn veel verser - afhankelijk is ook nog het achterlaten van halfwaarde producten - dus - die sporen moeten er ook nog zijn..

01-12-06 13:52:54 - Quote! - @Styvon
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Poetin brengt het communisme terug naar Rusland, Alles waar Gorbatsjov
en Jeltsin voor gewerkt hebben, word door hem teniet gedaan.

Of hij iets te maken heeft met deze moord, Zeker Weten, maar dat kan nooit hard gemaakt worden.

30-12-06 23:18:33 - Quote! - @possible
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
ag rusland zit nog steet op de staling toer, alleen hebben ze er een procentje of 40 vanaf gehaald voor de buitenwerend.

23-01-07 14:06:58 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Vooral NIET lezen
dat weet je teminste
dat je praat over dingen
die je niet begrijpt

eenvoud maakt eender.

03-02-07 17:04:53 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Poetin is een dictator.

03-06-07 19:11:26 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Usjj, daar gaan we weer.. Klik

17-06-07 12:34:25 - Quote! - @Fio! ,;
Fio! ,;
Senior lid

WMRindex: 204
OTindex: 67
Wnplts: Gent
S
Artikel homohaat

Hmmz dus toch maar niet een T-shirt dragen met Putin is my homoboy? :P

Kan ie niet mee lachen denk ik... ;)

02-07-07 12:22:32 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Wat nou??
Quote:
Informeel treffen Bush-Poetin begonnen in VS.
Beide kanten waarschuwden voor te hoge verwachtingen over de resultaten van het onderonsje tussen beide wereldleiders.
Wat denken die eikels wel? Wat wereldleiders?? Stel wereldverpesters zijn het :r

02-07-07 15:58:31 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
More input

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven