hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 145 146 147 [148] 149 150 151 152 153 154 155

Discussie over Geert

02-04-12 20:10:16
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
@Sto: Dat is nou politiek :P

Links, rechts, Samson, Wilders allemaal buigen ze feiten, andermans woorden en vaak ook hun eigen woorden om zodat het lijkt alsof ze gelijk hebben.

Daarom ben ik voorstander van een dictatuur, dan is er maar 1 ego dat het volk voor de gek kan houden in plaats van 75 (of hoeveel lui er ook in de kamer zitten)

PS: is realiseer me zojuist dat we zowel een Samson als Gert in de 2e kamer hebben zitten, dat is dan weer een klein pluspuntje voor de democatie.

02-04-12 22:41:07
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@MadKhorne: En Gert speelde vroeger: "meneer de burgemeester".:P

03-04-12 09:44:57
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Sto:
@Invisible: jij buigt altijd alle feiten om om je eigen standpunt maar overeind te houden


Het was een gedachte, niet echt bedoeld. Maar nu je het zegt: mijn gedachte lijkt feitelijk wel waarheid te bevatten. Zo stil als het is over de eigen criminelen en zo fel men is als een ander er wat over zegt of er wat aan wil doen....

03-04-12 18:40:55
nietmeer
@Invisible: zullen wij ons eerst even ontfermen over onze eigen problemen, en minder naar de Polen wijzen die er satirisch over doen? (A) Dat leidt af van het hoofdpunt.

03-04-12 21:54:40
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote @MadKhorne:
@Sto: Dat is nou politiek :P

Links, rechts, Samson, Wilders allemaal buigen ze feiten, andermans woorden en vaak ook hun eigen woorden om zodat het lijkt alsof ze gelijk hebben.

Daarom ben ik voorstander van een dictatuur, dan is er maar 1 ego dat het volk voor de gek kan houden in plaats van 75 (of hoeveel lui er ook in de kamer zitten)

PS: is realiseer me zojuist dat we zowel een Samson als Gert in de 2e kamer hebben zitten, dat is dan weer een klein pluspuntje voor de democatie.

voorstanders van dictaturen zijn meestal ook dictator.. de rest is tegenstander
anders was het wel een democratie..

03-04-12 22:01:15
nietmeer
@heraux: ik ben een voorstander van dictatuur :D
of in ieder geval tirannie.

04-04-12 07:36:06
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote DEvH:
@heraux: ik ben een voorstander van dictatuur :D
of in ieder geval tirannie.


Ik ben voorstander van meer eilanden
in de stille zuidzee - liefst perfect 10 bij 10, ruimte genoeg voor elke dictator.

En natuurlijk een papagaai - zodat je wat te commanderen hebt..

Democratischer kan haast niet. :D

04-04-12 16:54:38
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Zodra er ook maar een andere partij komt die werkelijk de problemen aanwijst en met oplossingen komen - dus naar het volk luistert - dan zal die partij veel stemmen krijgen, en zal de PVV waarschijnlijk vanzelf verdwijnen. Zo'n partij is er echter nog niet. (Zo goed als) alle bestaande partijen hebben keer op keer bewezen dat ze de boel voor zich uit schuiven, en dit kabinet heeft eindelijk de handschoenen opgepakt en zijn aan de slag gegaan. Een begin is eindelijk gemaakt om tig jaar puin te gaan ruimen. Helaas zie ik de PVV als de stok achter de deur om eindelijk daarmee te beginnen. En daarom krijgt de PVV de eerstvolgende verkiezing weer mijn stem. Net zo lang totdat ik een partij zie die die trend doorzet en meer past bij mijn ideeen.

04-04-12 18:49:28
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wij,.... zijn die partij
mensen die andere mensen een thuis bezorgen
een leef bezorgen, toekomst.. die moesten we een hart onder de riem steken, die maken het mogelijk.

De afbrekers, de gif strooiers.. wat leverd dat op - al die ouders met kinderen van een andere komaf.. toch zijn dat zorgers..

We hebben meer zorgers nodig

04-04-12 20:11:42
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
@Madarian: dat is dus exact de reden waarom ook ik nog wel even PVV zal stemmen.....Ik had het niet beter kunnen zeggen.

04-04-12 21:06:35
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@Invisible: is dat niet de SLECHTSTE reden?

05-04-12 13:46:51
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@heraux: Heel simpel. Of het is voor mij niet stemmen omdat alle politieke partijen hun beloften niet waarmaken, of een nieuwe partij de kans geven eindelijk de rotzooi aan te pakken die mij ook een doorn in het oog is, en dan bedoel ik niet 'de islamoorlog', maar eerder de criminaliteit, een losgeslagen euro(pa) en dat soort zaken. De PVV probeert zoveel mogelijk punten aan te pakken van wat ze beloofd hebben en dat vind ik goed.

05-04-12 14:42:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, PVV doet dat en dat is goed - dat verhaal is ouder dan de PVV - maar dat kleurtje aan dat haakje voor het vissen naar stemmen - dat vind ik weer minder.

Maar als je "politiek Elite" gebruikt dan snapt Henk en Ingrid het wel - trouwens die demogogische of dat Populistische.. boeit me niet - Elke partij probeert een deel van het volk aan te spreken - dat kan behoorlijk populistisch zijn voor partijen waarvan men niet echt die titel toedicht.

Problemen aanpakken - oplossingen aandragen
Bizar diep snijden is toch best de goedkoopste oplossing; niet alleen financieel.

Het zou goed zijn dat burgers inspreken
maar burgers zijn ook gevangen door hun eigen behoeften en belangen.

Bedrijven pakken dat anders aan
Hoe noem je zo'n agentschap die in bedrijven naar efficientie kijkt ?

05-04-12 15:23:51
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@heraux: Er kan zat geld bespaard worden op zat plekken. Het gaat er niet alleen om dat er gesneden wordt, maar ook hoe er gesneden wordt. Bij de publieke omroep is een sitenaam aangekocht voor tig geld. Dus kan er voor zo'n bedrag in gesneden worden in de toekomst.(A)

05-04-12 20:32:08
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@ dat is nu echt weer een populistische opmerking - ga eens kijken wat een sitenaam kost en waarom - wat denk je wat die huurverhoging strategie gaat kosten
aan

Ambtenaren tijd/geld
klachten behandeling tijd/geld
toestoppen/ dichtstoppen wrijvings punten

als je nu gematigd de huur verhoogt
voor een bepaalde groep is dat goedkoper
dan heel diep ongenuanceerd verhogen

dat voelt mijn aquarium daaronder zo

06-04-12 10:19:53
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@heraux: Een sitenaam is duur, dat klopt. Evenals dat belachelijke geldbedrag voor de voetbalrechten. Maar de publieke omroep krijgt gemeenschapsgeld om programma's op de tv te zetten. Een site is leuk, maar die hoeft niet zoveel te kosten. Probeer dan een andere sitenaam.

06-04-12 10:31:42
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik vind de discussie nutteloos - dadelijk als het veeeel beter gaat zit men te zeuren over slecht ingevoerde systemen, lange 3e rangs domain-names ; afgefakkelde mobiel zendsystemen en zo..

Wat is het verschil - het een is uit een belasting gedolven bedrag - het ander uit eigen particulier initiatief ; maar gemeenschaps geld.. tja, dan moet het el cheapo - simpel - uitgekleed - liefst in zwart-wit

ik vind een korte naam heel goed ; maar er zijn nu eenmaal HANDELAREN -> commercielen - die sitenamen gaan sprokkelen om ze later voor 100k te verkopen - had je ook kunnen doen..

die transactie prijzen worden niet door particulieren zo hoog.. ding dong the witch is DEAD

06-04-12 14:59:21
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@heraux: Vele kleintjes maken een grote. Weet je nog die reclame over een ontwerper die een auto kilo's lichter wou maken? Elk onderdeel werd een heel klein beetje lichter gemaakt, en daarmee was de doelstelling gehaald.

06-04-12 15:09:51
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
gezonde kleine veranderingen
maar de papenheimers kennen zichzelf
heel goed..

en verder is er een enorme ontwikkeling
in die alt.energy.nl

06-04-12 23:44:20
nietmeer
Quote:
Of het is voor mij niet stemmen omdat alle politieke partijen hun beloften niet waarmaken


deze zinsnede vond ik even interessant.

Bij de coalitie-vorming liet de PVV zijn grootste stemmentrekker, het laag houden van de AOW-leeftijd, zo snel mogelijk vallen.

Dat vond ik schrijnend.
Ga dus niet de PVV ophemelen als een partij die zijn ideeën en woorden wel waar maakt.
:nee

07-04-12 14:34:46
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Geen enkele partij maakt zijn woorden waar. Allemaal hebben ze hun stokpaardjes en de meeste stokpaardjes worden bereden door meerdere partijen.

Daarnaast zijn er onderwerpen die taboe zijn bij bepaalde partijen. Ook taboe's worden gedeeld en er zijn een paar taboe's die tot voor kort voor alle partijen golden. Terwijl het "volk" al decennia lang smacht naar erkenning van de problemen en maatregelen erop.

Dankzij (Fortuin en nu) Wilders zijn de taboe's van de ander zijn stokpaardjes geworden en omdat hij er succes mee heeft beginnen langzaam aan ook andere wakker te worden en in te zien dat correct nog niet correct hoeft te zijn. Dat je met correct heel veel andere laat barsten omdat je hun problemen en zorgen niet serieus neemt.

Probleem is dat als Wilders nu zou verdwijnen zoals Fortuin verdween, de rest meteen weer terug schiet in de correcte modus en denkt dat met de boodschapper ook het slechte nieuws verdwenen zal zijn. Wilders blijft dus nog even nodig en daarom zal ik op hem stemmen zelfs als dat de slechtste reden zou zijn.

08-04-12 13:53:24
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

08-04-12 20:05:08
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ja en? Ik heb zovaak voorspellingen gezien net voor echte verkiezingen en op die echte verkiezingen blijkt dan ineens de zaak heel anders te liggen..... dat kan nog tot op de dag van de verkiezingen zelf: zie

afbeelding

08-04-12 20:10:30
nietmeer
@Invisible: had je dit ook gezegd als een andere partij daalde?

Ik heb je bij de cijfers over het CDA en de PVDA toch hele andere geluiden horen geven. Als je echt zo sceptisch tegenover die cijfers staat, dan moet je dat in het algemeen doen :ja


12-04-12 16:50:26
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
DEvH: Peilingen zijn stemmingmakerij. De enige keer dat ik zo'n peiling interresant vindt is als die peiling de echte verkiezing is. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 145 146 147 [148] 149 150 151 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven