hr
jaargang -23 - laatste artikel 12-5 08:00 - 74522 artikelen - nu online 50 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 152 153 154 155

Discussie over Geert

10-11-09 09:32:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ugh, kijk alleen al naar die meeuw in het vaandel van de PVV, alleen dat al zegt genoeg!

10-11-09 09:47:10
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
scheitbeest 8O

het probleem is niet een persoon als Geert, maar dat er zoveel mensen achter hem aanlopen.

Als je een standpunt hebt dat alle buitenlanders moslims, het land uit moeten, dan moet niet verbaasd gaan kijken als iemand zegt dat je discrimineert..

er zijn genoeg moslims die gewoon meedoen in deze samenleving, of gewoon willen meedoen, maar daar de kans niet toe krijgen omdat ze voortdurend met de nek aan worden gekeken.

het is de welbekende handreiking die Geert niet wil maken. was het eerst nog dat hij tegen de extreme moslims was, is dat inmiddels verworden tot het zijn tegen alle moslims en de "verderfelijke en gevaarlijke ideeën van de Koran"

10-11-09 10:11:38
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
In dit laatste ga ik mee. Wel enig begrip: hoe zou jij je voelen als je al 5 jaar lang permanent bewaakt moet worden en geen normala leven meer kan leiden en de gematigde moslims niet bereid zijn afstand te nemen van de radicalen? Zou je dan zelf niet ook radicaliseren? Want dat valt wel op: de gematigden teveel de radicalen vergoeilijken en stellen dat de aangevallene toch wel zelf . . . etc. Dat werkt net zo averechts en beeld bevestigend als de vooroordelen over Wilder die mensen steeds weer bevestigd (willen) zien.

Overigens denk ik niet dat Herman van Veen reeel gevaar loopt en beschermd moet gaan worden de komende 5 jaar.

Zou hij in zijn shows echter cartoons vertonen van een bepaalde profeet, dan wel...

Moet toch te denken geven denk ik dan.

10-11-09 13:03:58
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Mede door de loop van de diverse discussies hier kan ik er ook wel in meegaan dat Wilders doorslaat.

Wat de anti Wilders adepten, in den lande, echter ook doen. Zodra Wilders iets zegt verdwijnt meteen alle nuance, men wil er niets van horen of zien en doet zowel het gezegde als onderhand 2 miljoen kiezers af als duivels.

Dat de bewijzen wereldwijd niet bepaald vrolijk stemmen en het non stop moeten beveiligen van Wilders toch ook tot nadenken zou moeten stemmen, niets ervan. Zodra ze dat hoofd zien gaan alle seinen op rood, deuren dicht en het verstand op nul

Jammer, want daardoor verhardt ook de kant van Wilders zich en sneeuwen de punten waarop hij wel een punt heeft ook onder in zijn eigen doorslaan naar het uiterste.

10-11-09 15:24:38
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
@Invisible: juist, waar twee vechten hebben twee schuld. het is een spiraal waar we in beland zijn. wat Wilders zegt kan niet extreem genoeg zijn en de reacties daarop zijn minstens zo ongenuanceerd.

ik ben absoluut niet voor geertje, omdat ik er geen vooruitgang in zie, hij ziet alleen waar het mis gaat en roept dat. slim om macht te krijgen, maar niet om te besturen.

de kiezers van wilders duivels,, klinkt wel heel zwaar. wat ik er vooral op tegen heb is dat ze niet verder kunnen/willen kijken dan de angst die gezaaid wordt. er wordt te veel naar één groep gewezen. als mensen denken dat nederland geen problemen meer heeft als die ene groep weg is, denkt dat fout. dan moet je ook voetbal gaan verbieden,,, (6)

10-11-09 15:55:27
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wel,als wilders zo doorgaat met belachelijke zaken als dat kinderliedje en die kopvoddentax, graaft hij zijn eigen graf, politiek gezien.

Zijn opponnenten zullen dan ook staan te juichen bij deze tweede uitglijder. Dat daarmee echter niet het slechte nieuws dat er wel degelijk is ook verdwijnt, dat wordt dan even gemist....

10-11-09 17:16:45
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Die vijfjarige permafroststate van Wilde Greet heeft hij aan zichzelf te danken. En rara wie o wie mag dat dokken??

10-11-09 17:58:43
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Aan zichzelf te danken? Besef je wel wat je daarmee eigenlijk zegt?

Je mag dus NIET meer je menig uiten, ook al is dat een grondwettelijk recht. Je mag dus NIET meer fulmineren tegen vrouwendisciminatie door bepaalde groepen. Je mag dus NIET meer er op wijzen hoe in andere landen de vrijheden vermoord worden en eisen dat men dergelijke praktijken hier niet invoert. Je mag dus niet meer de eigen waarden en normen verdedigen tegen hen die deze af willen schaffen.

Recht voor zijn raap komt het er feitelijk op neer dat jij met een stelling als deze feitelijk de democratie zoals wij die kennen ten grave draagt. Als je stelt dat hij het aan zichzelf te wijten heeft stel je meteen dat de moordplannen en dreiging terecht zijn en gerechtvaardigd. Democratie en vrijheden, R.I.P.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat werkelijk zo meent. Ik hoop ook dat je dit niet zo meent.

Maar ik ben bang dat vele anderen dat wel zo menen en daarmee dus gewoon "weg met onszelf" tot norm verheffen


10-11-09 18:06:29
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invis, jazeker besef ik wat ik zeg, iemand die iets minder een grote muil geeft heeft ook minder kans op klappen. ZO werkt het op straat en overal. En met dat democratie rip, hallo, meneer zegt zelf van alles maar vindt anderen akelige mensen als ze maar even tegensputteren, moet die gevaarlijke gek dan echt serieus worden genomen? Noway José!

Enne, als meneer klappen krijgt, dan heeft ie gekregen waar m om vroeg.

10-11-09 18:14:20
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Tegen hoeveel mensen alhier heeft Wilders een aanklacht lopen? Tegen Herman van Veen die hem met de NSB vergelijkt, wat toch reden genoeg lijkt voor een proces? Nee, tegen niemand. Waarom niet: vrijheid van meningsuiting!

Dat wat de anderen hem met alle mogelijke middelen proberen te beletten door wel met aanklachten te komen.

Ook dat is tekenend voor gelijk/ongelijk, hoe je het ook wend of keert.

En ja, wie een minder grote muil heeft loopt minder kans op klappen. Als we hier de Sharia invoeren, vrouwen totaal terugzetten naar de middeleeuwen en homo's executeren, dan hebben we niets meer te vrezen van de radicalen in de Islam. Is een optie.

De andere kant van het spectrum is eisen dat die radicalen hier wegblijven en dat zij die hier wel komen onze normen erkennen. Dat betekent dan wel dat je kans loopt om doodgeschoten te worden, waarmee feitelijk je gelijk bewezen wordt, maar dat mag. Had je maar niet zo stom moeten zijn om te vinden dat we niet terug moeten naar de mideleeuwen.

De man overdrijft, zie die idioterie met dat liedje, maar de andere kant overdrijft ook. todat het te laat is, zoals het in 1940 bijna te laat was omdat men eveneens de waarschuwers niet wilde geloven en weghoonde.

10-11-09 18:22:36
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Lees nu een keer niet die stomme Televaag en richt je op de correcte media. Van Veen heeft zijn bezorgdheid geuit over de structuur van de PVV welke is te vergelijken met die van de NSB. Enne, een weetje voor jou Invis, de Sharia zal hier nooit worden ingevoerd, maar dat zou je zelf met jouw hersens ook moeten weten.

10-11-09 18:25:11
LuckyMe
Erelid


WMRindex: 86
OTindex: 1.897
Laat ik dit zeggen:
Wie was er gevaarlijker, Hitler of alle mensen die hem volgden?

Dat is net zo met Wilders. De volgelingen zijn gevaarlijker dan Wilders zelf. Als hij geen volgers heeft dan is het een gek die roept in de woestijn.

10-11-09 18:30:30
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
als de democratie goed zou zijn zou er ten eerste niet zo'n iemand als wilders opstaan met deze ideeën. En ten tweede zal die als deze toch opstaat niet beveiligd hoeven te worden.

Die twee dingen zijn zo nauw met elkaar verbonden. Je kan niet zeggen dat de islamitische immigranten die er voor zorgen dat nederland schoon blijft de schuld hebben. Je kunt ook niet zeggen dat als nederland deze mensen op een andere manier binnen had gehaald dat er dan geen problemen waren geweest.

Feit is dat je moet kunnen zeggen wat je wilt. (binnen grenzen natuurlijk) het is absurd dat een paar mensen al zijn om gebracht vanwege hun denkbeelden. Het is helemaal achterlijk als je openlijk zegt iets tegen het meest gehate persoon in nederland hebt. Dat je dan duizenden doodsbedreigingen krijgt. Dit is zo duidelijk de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Wilders is geen haar beter dan de groep waar hij iets tegen heeft. Zelfde als zijn aanhang.

Wilders moet beschermd worden tegen de radicalen. En als je iets tegen wilders hebt moet je beschermd worden tegen zijn aanhang...

10-11-09 18:45:35
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Lees nu een keer niet die stomme Televaag en richt je op de correcte media. Van Veen heeft zijn bezorgdheid geuit over de structuur van de PVV welke is te vergelijken met die van de NSB. Enne, een weetje voor jou Invis, de Sharia zal hier nooit worden ingevoerd, maar dat zou je zelf met jouw hersens ook moeten weten.


De Sharia is al op weg ingevoerd te worden. In engeland bestaan al Sharia rechtbanken en ook hier ten lande zijn er moskeen die huwelijken volgens de Sharia sluiten, met alle rechteloosheid voor de vrouw incluis en tegen de Nedrlandse wet in die stelt dat je niet kerkelijk mag trouwen zonder burgerlijk huwelijk. En notarissen werken al mee aan testamenten die de dochters discrimineren zoals de Sharia dat eist.......


10-11-09 19:15:42
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En wat wordt daar tegen gedaan? Juist, actie op ondernomen aangezien we hier een Nederlandse wet hebben. Net zoals de Europese wet niet boven den Neerlandse wet kan staan zal de Sharia hier geen voet aan de grond krijgen. En als Moslims zich in besloten kring willen laten trouwen, dan is dat hun zaak, zolang ik daar maar geen last van heb. Over notarissen kan ik je alleen maar dit zeggen, overbodige geldkloppers wie zich verrijken met de minimaalste inzet van arbeid :r

10-11-09 19:48:50
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
1940 vergelijken is scheef
er waren wat andere zaken aan de hand

Het extremisme van toen
had een andere aanloop en oorzaak.

Ja, en het volk werd bespeeld
zoals ze nu ook bespeeld wordt

geld, werk, brood en spelen..

Een eenmans club met een knokploeg als aanhang, de WA, de NSB - mensen die onbelangrijk zijn maar belangrijk zijn belangrijk vinden.

Geert en zijn Wilden

Vivat, crescat, floreat

11-11-09 06:39:48
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Je blijft lachen met de PVV _O-

11-11-09 06:45:40
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De huidige regering doet het niet veel beter qua onderwijs:|

11-11-09 06:46:39
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat kan zijn, maar ze komen tenminste nog met levensvatbare voorstellen. Vraag de PVV een kwartiertje door en ze blijven steken op Nationalisme 8O

11-11-09 06:53:17
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Weet ik:) Grote mond, maar ideeën ho maar:nee

11-11-09 07:00:29
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Loek:
Als je een standpunt hebt dat alle buitenlanders moslims, het land uit moeten, dan moet niet verbaasd gaan kijken als iemand zegt dat je discrimineert..


Ik hoef Wilders ook niet, maar wat je hier zegt is helemaal niet waar man. Alleen zij die zich niet aanpassen en de maatschappij ontwrichten. Iedereen is welkom die zich aanpast en zich houdt aan de hier geldende regels:)

11-11-09 07:08:51
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Maar hoe dan te handelen met autochtoon tuig wat ook hier is geboren?

Overigens, al die bedreigingen aan Wilders adres, zouden die niet afkomen van zijn eigen aanhang om zijn demonisatie te bewerkstelligen? ;)

En van Veen krijgt politiebescherming..

11-11-09 07:13:40
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Hoe Wilders dat wil oplossen weet ik niet:|

Dat lijkt me niet. Als Wilders ooit premier wordt dan gaat Nederland failliet. Al die beveiliging kost miljoenen:P

11-11-09 07:17:49
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Uiteraard met de knipoog erbij Gio ;) Maar zulke uitspraken zie je nu wel voorbij komen op fora als Spits en dergelijke.. Alleen is dan de PVV van Veen 8O

11-11-09 07:39:44
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Van Veen heeft gezegt dat de PVV niet moet worden zoals de NSB. Hij heeft niet gezegt dat de PVV de NSB is:)

Maar het zegt wel wat over de mensen die van Veen bedreigen. Lutsers:r

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven