hr
jaargang -23 - laatste artikel 11-5 10:00 - 74521 artikelen - nu online 51 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 152 153 154 155

Discussie over Geert

17-09-09 23:29:53
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pfft, de wet is wel vaker krom, zie Banaals reactie net 8) Niet dat ik me van zo een jongeling met beperkt denkvermogen ook maar iets aantrek hoor, integendeel, ik kom niet meer bij en dat is goed ;)

17-09-09 23:46:53
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Dat eerste wist ik al ja en jij bent nu wel een beetje alle 'jongelingen' over een kamp aan het scheren met 'hun beperkt denkvermogen'. Fout bezig. Moet je nagaan wat voor een slechte invloed Wilders op jou heeft. Want dit soort dingen zeg jij volgens mij in andere gevallen niet vaak.

Maar ik stop maar weer met deze ongein.

18-09-09 07:45:28
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
In dit geval ging het me om één jongeman Pfft, en inderdaad, ik baal van mezelf dat ik Banaal voor eikel uitmaakte. Zo vlot krijg je mij niet op stok maar wel als je begint met je hersenen laten t af en toe afweten. Dan ga ik ook op de Wilderse toer.

Driek Oplopers in de bocht.

18-09-09 11:34:33
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Ik moet zeggen dat ik mij bij Kpuc aansluit in deze discussie. Het aantal mensen dat de Koran heeft gelezen en überhaupt weet wat de Islam inhoudt is naar mijn mening erg laag onder de Wilders-aanhangers hier. Als je iets zinnigs wilt zeggen over een onderwerp, ga dan eerst de feiten na. Dus ook de feiten over de Islam. Hoor en wederhoor.
Wat hier gezegd is, is voornamelijk gepapegaai van wat de betreffende man zegt. En hij zit er naar mijn mening ook vaak naast. Daarnaast geldt nog altijd 'wie wind zaait, zal storm oogsten'.

Ik snap dat Kpuc zo fel uithaalde en ik moet zeggen dat ik het op zekere hoogte ook met hem eens ben als hij impliceerde dat Wilders stemmers over het algemeen tamelijk kortzichtig zijn.

Daarnaast zijn er véél belangrijkere zaken in de politiek op dit moment. Als je je als partij telkens maar weer op alleen vrijheid, veiligheid en immigratie/integratie weet te richten, faal je in mijn ogen in de politiek. Punten als gezondheidszorg, economie, onderwijs, etc. komen slechts in zeer kleine mate naar voren in Wilders' programma. Jammer dat zoveel mensen zich alleen maar op de eerdergenoemde 3 punten oriënteren bij het stemmen.

Verder vind ik de 'dreiging van de Islam in Nederland' compleet irreëel. Larie en apekool als je het mij vraagt. We vervreemden ons alleen maar verder van Moslims door mensen als Wilders. Hij wil er angst voor zaaien en dat doet hij met succes.
Volgens mij moet je je juist in de ander verplaatsen om tot oplossingen te komen. Daarnaast leven veel Moslims in een cultuur, waar de groep belangrijk is, en het individu van mindere mate. Toch proberen we ze telkens weer op onze Westerse individualistische manier te benaderen, dat werkt inderdaad niet.

Ik vind het jammer dat hij met plannen als 'kopvoddentax' komt, die plannen zelf serieus neemt en dat dat van ons belastinggeld wordt betaald. Als je wilt bezuinigen, ga dan al ten eerst niet dergelijke compleet onnozele voorstellen maken, dat bespaart al duizenden euro's.
Voer alsjeblieft betere politiek (los gezien van zijn standpunten) als je enig respect hebt voor je volk, dat jou betaalt.

Maar goed, we wijzen en veroordelen weer eens liever dan dat we eerst eens gaan nadenken. Want dat is makkelijker.

18-09-09 12:57:15
Akroma
Senior lid

WMRindex: 41
OTindex: 524
Wnplts: Rotterdam
Om even in te springen op degene boven mij, ikzelf ben ook een wilders aanhanger, maar heb WEL de Koran gelezen. Ook nog bedankt dat je me gelijk maar kortzichtig noemt.

In de Koran zelf staat niets verkeerd, maar de interpretatie ervan is dat vaak wel. Dit is precies hetzelfde verhaal als met de bijdel, beide zijn teksten van honderden jaren oud, waarbij fouten zijn gemaakt in vertalingen, en waar mensen hun eigen twist aan geven.

De PVV is ook geen partij die puur racistisch is. Wie hun partijprogramma heeft gelezen zal zien dat er ook een hele hoop goed instaat, alleen dat komt nooit in de media waardoor een hoop mensen het niet weten.

Quote:
Daarnaast zijn er véél belangrijkere zaken in de politiek op dit moment. Als je je als partij telkens maar weer op alleen vrijheid, veiligheid en immigratie/integratie weet te richten, faal je in mijn ogen in de politiek. Punten als gezondheidszorg, economie, onderwijs, etc. komen slechts in zeer kleine mate naar voren in Wilders' programma. Jammer dat zoveel mensen zich alleen maar op de eerdergenoemde 3 punten oriënteren bij het stemmen.


Puur om dit te ontkrachten, een aantal regels uit het partijprogramma van meneer Wilders:

• Wachtlijsten jeugdzorg wegwerken
• Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
• Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten

Drie punten om er 3 van jou te ontkrachten.
Ga niet zelf zeggen dat mensen hun feiten na moeten zoeken, zonder dat zelf te doen.


18-09-09 13:10:00
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Akroma, volgens mij zijn dit punten wie op meerdere lijsten van diverse partijen staan dus zo supergoed is de PVV nu weer niet. Als je t blog van Banaal leest en even luistert dan heeft ie een punt met de bejaardenzorg. Maar... Toch moet en zal ie weer uithalen naar de moslims, en dat doet hij in ieder punt van dat lijstje, even laten denken van kijk mij eens goed zijn en vervolgens toch weer een stukje indoctrinatie erin verwerken, heil voor degeen die snapt hoe fout dit is.

18-09-09 13:14:00
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@Akroma:
Lees eerst alvorens te roepen.
Om mezelf maar eens te quoten, en enkele woorden te markeren
Quote:
Wilders stemmers over het algemeen tamelijk kortzichtig zijn.

Jammer dat je je zo gemakkelijk persoonlijk aangevallen voelt.

Quote:

Daarnaast zijn er véél belangrijkere zaken in de politiek op dit moment. Als je je als partij telkens maar weer op alleen vrijheid, veiligheid en immigratie/integratie weet te richten, faal je in mijn ogen in de politiek. Punten als gezondheidszorg, economie, onderwijs, etc. komen slechts in zeer kleine mate naar voren in Wilders' programma. Jammer dat zoveel mensen zich alleen maar op de eerdergenoemde 3 punten oriënteren bij het stemmen.


De dikgedrukte woorden heb je niet ontkracht.
Verder heb ik nooit gezegd dat hij uitsluitend slecht is. Op het gebied van veiligheid heeft hij ook wel een paar punten die in mijn ogen goed zijn.
Daarnaast heb je in mijn ogen 1 punt pogen te ontkrachten.
Ik herhaal mezelf:
We wijzen en veroordelen weer eens liever dan dat we eerst eens gaan nadenken. Want dat is makkelijker.

Dit heb je dan wel weer bewezen, bedankt.
En daarom zit de beste man ook in de politiek; hij representeert deze bevolkingsgroep.

Verder vind ik het ook slechte politiek om
- bij een debat als een klein kind gewoon weg te lopen, omdat je boos bent
- compleet nada, 0, niet vatbaar te zijn voor discussie
- bij bijna elk debat uit te halen naar bevolkingsgroepen en / of immigratie. De 'kopvoddentax' is daar een mooi voorbeeld van. Het debat ging over bezuinigingen, maar daar heeft meneer Wilders kennelijk niet zoveel zinnigs over te zeggen. Meneer wil dat de allochtoon aan de samenleving terug betaalt (weet de exacte bewoording niet meer, maar hij zei iets in die trend).
Hierbij moet je dit ook in contrast zetten met het feit dat hij pas geleden heeft gevraagd of er onderzocht kon worden hoeveel allochtonen kosten, maar nu gaat hij er blind vanuit dat ze meer kosten, terwijl hij dit niet weet, want er is geen onderzoek naar gedaan en dat gaat er ook niet komen. Wilders gaat er dus blind vanuit dat allochtonen meer kosten en probeert zonder enige bewijslast een maatregel hiertegen op te leggen.

Quote Akroma:

De PVV is ook geen partij die puur racistisch is.

Daar heb ik het niet eens over gehad, maar je ontkent niet dat de partij rasistisch is. Dan impliceer je weet dat de partij wel enigszins rasistisch is, maar je stemt er wel op. Dit betekent dan weer dat je of racisme in deze setting niet zo erg vind of je zelf racistische ideeën hebt.

Als mensen als hij uiteindelijk in een coalitie komen, denk ik dat het waarschijnlijk is dat de polarisatie, die we nu als zien in de samenleving, gaat escaleren. Laten we hopen dat hij dus nooit in de coalitie komt.
Maar omdat we in een democratie leven en we verwachten dat mensen doordacht stemmen, willen we dat misschien als volk wel graag.

Zelf zie ik hem als de '(Binnen)hof nar' Laat hem maar lekker lullen, vermaak in de politiek is ook wel eens goed.

18-09-09 13:37:54
Akroma
Senior lid

WMRindex: 41
OTindex: 524
Wnplts: Rotterdam
@ Kpuc, Ik zeg ook niet dat deze punten ervoor zorgen dat de partij boven andere uitspringt, wat betreft deze punten, het ging mij er alleen maar om dat deze punten er zijn.

Ik snap prima hoe fout de heer wilders bezig is, alleen vind ik het jammer, dat mensen gelijk al zijn punten onderuit halen, puur omdat hetgeen waarmee hij in de media treed niet klopt.
@ No_u
IK wil ook de hele lijst wel voor je neerzetten, maar dat is verspilling van mijn tijd. in ieder geval, kan ik zelf in bijna de helft van zijn aangegeven punten buiten Vrijheid, veiligheid en migratie vallen. Die kan je Link vinden.

Quote:
Daarnaast heb je in mijn ogen 1 punt pogen te ontkrachten.
Ik herhaal mezelf:
We wijzen en veroordelen weer eens liever dan dat we eerst eens gaan nadenken. Want dat is makkelijker.

Als ik dit in jouw ogen heb bewezen, wil ik best zien waar. Wat betreft slechte politiek heb je helemaal gelijk, en ik huiver ook al bij de gedachte van de heer Wilder in de coalitie, maar dat betekend in mijn ogen niet, dat hij geen goed punten kan hebben, en dus gelijk naar beneden gehaald moet worden.

18-09-09 13:41:49
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Akroma, zeker staan er goede punten op hun lijst maar wederom, altijd sleept ie de Islam erbij, laat ie dat nu ook eens met het Christendom doen, ik denk dat ie dan weinig kiezers over zal houden.

18-09-09 14:46:17
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Hoofd-doekjes-belasting: direct invoeren

rede: hilariteit, verbetering straatbeeld

voorstelling:

vrouw loopt op straat en wordt aangesproken op haar hoofddoekje

met wijzende vinger wordt kenbaar gemaakt
dat het vervolgen van mensen met een jodenster - ook ooit goedkeuring vond en we gewoon oude gebruiken herintroduceren.

..had ze maar niet moslima moeten zijn..

Vervolgens zegt de vrouw dat ze geen moslima is maar lid van de Christelijke Gemeenschap van de Maria troost.
Maar de wet moet gelden en verbaal wordt opgemaakt dat zij tegen de wet heeft gehandeld.

De 1000 euro kan via de belasting worden terug gevorderd omdat het als reiskosten kan worden aangemerkt.

Een Haan kraait vrolijk

18-09-09 20:03:32
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Geen zin om het nog eens te typen:P CTRL+C doet het ook:

- Ambtenarenapparaat terugbrengen met zo'n 50%. Juist, we pompen duizenden extra (meestal hoger opgeleide en ervaren) werkelozen de straat op. Even kijken wie daar de vruchten van gaan plukken. De in het verleden hardwerkende, maar nu ontslagen lagere opgeleiden in ieder geval niet.
- Versoepeling van het ontslagrecht. Yep, logisch.... Ook niet echt goed nieuws voor de lager opgeleiden.
- Afschaffing minimumloon. Ik hoor al een hele grote groep mensen juichen. Maar niet de lager opgeleiden.
- Uitkeringen voor mensen beneden de 27 jaar afschaffen. Ach gossie, hier zal de jeugd nu echt heel blij mee zijn. Enig idee hoeveel schoolverlaters er niet aan het werk komen?
- Geen algemeen bindende CAO's meer. Ik hoor de vreugde kreten al opstijgen. Maar niet bij de werkende man.
- WAO? Voor het merendeel fraudeurs en charlatans. Dank U Wilders. Vervolgens de cijfers van de herkeuring naar zijn hand zetten om zijn 'gelijk' te halen.

Zo zijn er nog wel een paar 'leuke' puntjes te vinden. Belastingen omlaag, leuk... maar de gewone man op straat zal krom liggen. En Wilders zit het met plezier aan te kijken vanuit Den Haag.

Wilders is druk bezig een rookgordijn op te werpen. En de mensen die er achter aanlopen hebben nog niet door dat zij straks degenen zijn die via de achterdeur genaaid worden. Wilders heeft jullie stem nodig voor de rest van zijn programma en bespeeld jullie onderbuik met de z.g. Islamisering van Nederland.... De mensen die het wel doorhebben en met hem meelopen, dat zijn de mensen die straks gaan profiteren.

Hulde Wilders! Doing a great job! Tot het klootjesvolk doorkrijgt hoe je ze naait. Dan is die peroxidepruik een prima doelwit

18-09-09 22:45:20
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Goed allemaal waar.. maar nu het alternatief?

Geert is niet voor een Harmonie
maar een Hegomonie
Geert lijkt meer op Balkenende
op een paar punten

18-09-09 22:47:30
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@heraux
Als we daar nou eens mee bezig gingen: Een WMR tegenbegroting :P

19-09-09 12:28:53
Isis-Nova
Senior lid


WMRindex: 757
OTindex: 381
Ik ben zo blij om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die zelf kunnen nadenken :D. Hulde aan Kpuc, No_u en stormzoeker.

19-09-09 13:51:53
Akroma
Senior lid

WMRindex: 41
OTindex: 524
Wnplts: Rotterdam
Quote Marisz:
Ik ben zo blij om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die zelf kunnen nadenken :D. Hulde aan Kpuc, No_u en stormzoeker.


Dus, omdat ik hier geert zijn standpunten verdedig, kan ik gelijk niet nadenken?
Misschien vallen de punten die heraux als slecht ziet, voor mij wel goed uit?

19-09-09 16:00:10
Isis-Nova
Senior lid


WMRindex: 757
OTindex: 381
@Akroma: Dat kan ik niet beoordelen vanuit hier, maar dat is ook een verkeerde conclusie. Ik zou graag willen zien dat mensen die zijn standpunten verdedigen eens met eigen voorbeelden komen, i.p.v. bijvoorbeeld een "persoonlijke schatting" geven dat 90% van alle moslims in Nederland alleen maar problemen veroorzaakt. Ik word een beetje moe van zulke beweringen.

Maar goed, ik snap heel goed dat het vervelend is als je in een hokje wordt gestopt (en dat ook nog eens onterecht). Doet me wel ergens aan denken....

21-10-09 21:53:43
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S

24-10-09 17:29:36
hansseltje
heb je het over rookgordijnen haha klopt inderdaad als je de tekst lees mijnheer de denkert ,of je nou slim of dom bent een algehele stop van asielzoekers toe te laten zou ik toejuichen en waarom als ik zie hoe mijn kinderen gehuisvest zijn en alle rompslomp eromheen en wat de kosten zijn,zie ik ook een rookgordijn .

09-11-09 13:00:21
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
De volgende kamervraag komt eraan :P

10-11-09 07:42:29
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wees liefvoor die schatjes wie PVV stemmen, ze zijn namelijk aardig gelijk aan het beeld wat de PVV ons geeft van Moslims 8O

10-11-09 08:53:26
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
9 november, de herdenking van de kristalnacht. Voor wie niet weet wat dit was: Dit was een zogenaamd spontane demonstratie van burgers in geheel duitsland tegen Joden en hun bezittingen, met veel vernielingen en ook doden.

Opvallend is dat bij deze herdenking opnieuw naar Wilders is gewezen als degene die een basis schept voor opnieuw buitensluiting etc.

Hierbij wordt voor het gemak vergeten dat er wereldwijd nog steeds spontane demonstraties plaatsvinden, waarbij honderduizenden de straat op gaan. Waarbij ambassades vernield worden, boycots worden ingesteld en moord wordt gepredikt tegen een groep. En wie vormen die groep: Wij, westerlingen. Omdat een beertje Mohamed werd genoemd of omdat er een cartoon werd geplaatst.

En wat doen wij..... wij verketteren de politicus die stelt dat we dat soort zaken niet hier moeten hebben maar buiten de deur moeten houden en beschuldigen hem er juist van dit soort zaken te prediken.

Het is werkelijk niet te geloven hoe graag wij onze eigen normen en waarden op willen geven. Want ook al slaat de man nog wel eens wat door, hij heeft bepaald punten die gewoon objectief meetbaar kloppen.

Waarom wordt de eis van accepteren van onze grondwet steeds zo verketterd, maar hoor je de verketteraars nooit over de bewijzen dat er aan de andere kant veel mis is? Waarom mag daar niet op gewezen worden maar moeten we respecteren dat ze ons varkens noemen en eisen dat ook wij discriminatie van vrouwen e.d. toe gaan staan. Waarom vinden we dat belangrijker dan de grondwet zoals wij die hier hebben?

10-11-09 09:14:49
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tsjongejonge, de Verwildering slaat toe. Snap nu eindelijk eens dat de PVV een etterend gezwel is met nog etterige aanhang, het zijn populisten en wat nog erger is, er zijn mensen wie zijn vergeten hoe de NSB vroeger te werk ging en hoe de PVV nu te werk gaat. Opdat we nooit zullen vergeten is een mooie uitspraak maar die klotehollanders zijn echt dom, het gaat weer gebeuren als we nu als weldenkende mensen niet in het geweer komen tegen dit soort uitwassen!

10-11-09 09:19:02
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
De PVV is voor vrijheid van meningsuiting.

De PVV zegt een heleboel negatieve dingen over Moslims en dat Moslims gevaarlijk zijn als je negatieve dingen tegen ze zegt.

Iemand zegt iets negatiefs over de PVV

Diegene wordt met de dood bedreigd.

Wie o wie ziet het verband? Dit verband is héééél moeilijk te zien, vooral als je de PVV aanhangt. Want ome Geert heeft gelijk, die Moslims zijn zóó slecht. Nederlanders zouden zulke dingen nooit doen.

Ome Geert is stoer en slim.8)

10-11-09 09:22:39
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Hoe ging de NSB dan te werk? En vergelijk dat eens met Wilders? Waar doet hij het zelfde als de NSB?

Maar terug naar de essentie: de man overdrijft, maar waarom mag je in ons land niet zeggen dat je de toestanden die gewoon voor iedereen zichtbaar overal op de wereld plaatsvinden niet hier wilt hebben? Waarom moeten wij perse onze eigen vrijheden en grondwet ondergeschikt maken aan de wensen van hen die daar lak aan hebben?

@No_u : wie moet er hier beschermd worden omdat hij anders vermoord wordt? Niet degenen die kritiek hebben op Wilders......



10-11-09 09:25:28
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Lees het nieuws. Herman van Veen bijvoorbeeld.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven