hr
jaargang -23 - laatste artikel 21-5 08:00 - 74560 artikelen - nu online 58 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 132 133 134 [135] 136 137 138 152 153 154 155

Discussie over Geert

10-11-11 18:39:06
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@Davh11: Even geconcentreerd lezen want het verhaal van @heraux: is overduidelijk.
:D

10-11-11 18:40:04
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
nvm :3

10-11-11 19:00:21
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
ga je mond spoelen jij 8)

11-11-11 07:51:18
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
PVV laat een gerenomeerd internationaal bureau de kosten berekenen die we moeten maken om terug te keren naar de gulden. En de baten als we dat doen. Prima initiatief in een tijd waar de gevestigde politici net doen alsof terugkeer het einde van Nederland is en we weer in grotten zullen moeten wonen.

Maak maar eens helder wat de kosten en baten zijn en hou een referendum als blijkt dat het meer oplevert dan kost. Dat laatste is ook onderdeel van het PVV plan.

Democratischer kan het niet, maar ik vermoed dat het afgebrand wordt omdat de verkeerde partij ermee komt. Zou SP of GL een referendum bepleiten na een gedegen en onafhankelijke studie dan was het een goed idee en perfect om te doen, nu PVV ermee komt zal het wel weer als populisme afgeschilderd worden.

De wereld is erg voorspelbaar alhier ten lande.....

11-11-11 09:21:03
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Wij terug naar de Gulden, en laat de rest van Europa maar zitten met de Eutopie... euh... Euro.

11-11-11 09:27:11
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Geef mij maar weer die fijne ouderwetse stuivers terug :ja

11-11-11 09:34:41
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Als andere politici zich tegen dat euroonderzoek uitspreken, kom maar met bewijzen. Dit is wat de PVV nu probeert. Maak een totaal onafhankelijke kosten/baten analyse. Positief of negatief maakt niet uit, zolang er geen bewust valse aannames gedaan worden. Bewijs het tegendeel, blijf stil of wordt genadeloos afgebrand door alles en iedereen.

21-11-11 10:30:53
nietmeer
waar ben je met je aureool getoornde hoofd als we je nodig hebben? Je mag nu vrijelijk schelden op gristelijk neerland! Of doe je dat dan toch weer niet?

Klikkerdeklik

Klikkerdeklik nummer 2

en voor Wilders om even vluchtig door te lezen om vervolgens de zoveelste kantje-boord tweet de lucht in te blazen;

klikkerdelkik

Ik vind het apart dat wilders dan niets zegt over die christenen, die in feite hetzelfde doen als de sharia wil.

hier; nog eentje :D

klikkerdeklik naar beter leven

Ik vind het gewoon jammer. Dan sta je daar als pseudo-feminist/dierenliefhebber, omdat je... dan tegen moslims bent. Maar als andere geloven die hier ingeburgerd (geïnfiltreerd) zijn in de samenleving zich schuldig maken aan dezelfde vergrijpen, dan is het ineens geen aandacht waard...

ik zet de SGP site zometeen even online, dan kun je zien wat voor anti-vrouwen tuig dat is. Dolletjes! Want vrouwen mogen niet in de politiek, want vrouwen zijn minderwaardig. Omdat god.

Helaas kun je pas over een half uur op de site, die is gesloten op zondag *8 Maar punt blijft; als vrouwen onderdrukt worden door islamitische autoritaire mannen, wat dus grotendeels ontkracht is door één van mijn links, dan is het toch raar dat Wilders zijn kop houdt als de SGP op het matje wordt geroepen voor, jawel, het onderdrukken van vrouwen. Everlasting joy.

Daarom heeft de man een rotkop. Dat vind ik, en dat mag ik vinden :ja Omdat het een machtsbeluste malloot is. Ik zeg het even heel kort, heel bot. Maar dat vind ik. Kwal van een vent.

SGP site

vredelievende mensen zijn het. voor de mannen. Terug naar voor het vrouwenkiesrecht, zeg maar. Terug naar de keuken. En wilders? Die zal het niet verdommen, dat zijn de christenen. Maar juist die christenen kregen onlangs wel allemaal mooie beloftes om maar een meerderheid te vormen in de eerste kamer. Of waren we de onderonsjes in het torenkamertje vergeten?

Nee, wat mij betreft mag de SGP oprotten. Eerst die rotte appel eruit, dan de PVV. Hoewel die later nog als tv-programma door kan. Want een Lukassen als boefje, een Brinkman met een drankprobleem en een Dion met hoogheidswaanzin, dat levert mooie beelden op. Zoek ook nog even op Roland van Vliet, heeft zichzelf voor lul gezet bij Geenstijl. Dan ga je je toch afvragen; zit dat in de politiek? Voor zoveel stemmen?

:-:

en hiermee wil ik niet de groep christenen verwijten dat zij allemaal sgp'ers zijn die allemaal kortzichtig zijn en belachelijk ver terug in de tijd. Nee, ik zeg "christenen" om het verschil aan te duiden dat Wilders klaarblijkelijk trekt.

============================

Dit zette ik recentelijk op mijn blog, en nu dus ook hier.

============================

Het onderzoek wordt wel uitgevoerd door een bevooroordeeld man. (ik verwijs naar een uitzending van Pauw en Witteman) De man zei dat de Euro niet te redden is en dat we terug moeten naar de gulden, zonder eerst onderzoek gedaan te hebben. Nu is dat voor de PVV gunstig, want een autoriteit blaat nu Wilders exact na, maar wat als de man gezegd had dat de Euro sterk was en behouden moest blijven? Was hij dan naar een ander onderzoeksbureau gegaan? We zullen het nooit weten, maar objectief is het dus niet.

21-11-11 22:38:25
nietmeer
islamisering schiphol (?)

Ik vind het belachelijk. Maar ja, dat is mijn mening. De PVV heeft weer ergens islamitische invloeden ontdekt en verafschuwt het gelijk. Omdat ze dan eens de "vijand" daadwerkelijk zien, in plaats dat ze alleen maar over die onzichtbare vijand klagen. Als die zich eens toonbaar maakt, al is het niet vijandig, dan springen ze er als ratten bovenop.


27-11-11 16:00:21
Thorax
Senior lid

WMRindex: 208
OTindex: 55
ik vind het heel leuk dat wilders de terugkeer naar de gulden laat berekenen, maar dat kan dus nooit. Tuurlijk zal dat bureau met een uitkomst komen, maar je kunt niet de volledige handelsstromen die gaan stagneren door de gulden van te voren berekenen.. uiterst dom idee om de gulden te verlaten, maakt niet uit welke partij dat zegt.. ow en om even terug te komen op eerder, wilders is een populist, maar roemer is dat inderdaad zeker ook!

27-11-11 19:54:26
nietmeer
@Thorax; voor de Euro hebben wij een ander topic.

Wilders wil uit het Europese immigratiebeleid en wil een eigen beleid, of een speciale positie als Denemarken heeft. Helaas zijn beide plannen volgens... Was het Verhagen? Achterhaald. En ik heb gezien de politieke carrière van de laatste toch de neiging om wilders als populist weg te schuiven die zich weer eens onnozel uit laat voor publiek en macht.

28-11-11 12:23:30
Thorax
Senior lid

WMRindex: 208
OTindex: 55
verhagen als persoon kan er ook wat van inderdaad.. maar ik denk dat dat gewoon een trieste poging is om zichzelf uit het slob te trekken en een (niet echt) nieuwe zondebok aan te wijzen.. de pvv heeft immers wel de meeste cda stemmen..

11-12-11 17:01:21
nietmeer
- stil hier-

11-12-11 17:02:14
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
DEvH: Gelukkig maar. Zijn jullie eindelijk klaar met herkauwen:P

11-12-11 17:02:44
nietmeer

11-12-11 21:31:18
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
kunnen we deze riedel even parkeren

er is best een ander leuk onderwerp..

11-12-11 21:44:50
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Oproep: mensen met andere ideeën voor discussies, maak een nieuw topic :D (dus geen Griekenland/Euro/Geert) of ga een oude even omhoog kicken (A)

11-12-11 21:46:49
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Davh11: Meh, misschien een discussie over wanneer je nou je gedrag moet aanpassen naar iemand zijn mening ofzo?:P

13-12-11 15:50:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Of over hoe vrijheid beperkt mag worden
omdat het een gereserveerde groep irriteerd

Of over selectieve verontwaardiging van onze bestuurders over rechtsgang en handhaving.

Of over het systematisch verweg kijken en dichtbij niets meer zien.

Of iedereen is gelijk als
- hij/zij Nederlands spreekt
- goed geaard is
- geen psychische problemen heeft
- niet werkeloos is
- niet vogelvrij is verklaard door de overheid
- toevallig dakloos is omdat de container is vergeven aan een andere pool.
- je geen middelen gebruikt
- je niet te veel middelen gebruikt
- niet chronisch ziek bent
- niet langdurig geintegreerd in een WSW bedrijf hebt gewerkt.
- niet te springerig bent
- in het bezit is van een geldig legitimatie bewijs
- een vaste woon of verblijf plaats heeft
- ingeschreven staat bij de gemeente
- niet meer verdient dan de balkenende norm

Men is voor de wet iets meer gelijk als
- je goed legaal weet te harken
- bekwaam bent in het aftroggelen van geld bent
- de slavenij hebt gemoderniseerd
- een gezonde VOC mentaliteit kunt uitdragen
- als je de huur van een pand van een zzp met 12.5% verhoogt zodat die een overdracht niet meer kan realiseren.
- als je bejaarden beroofd van hun PGB - zelfs als ze die nooit hebben gehad.
- als je kerntaken van de overheid overlaat aan commerciele partijen met het oog op modernisering en kwaliteits verbetering.
- als je overheidstaken versnippert en overlaat aan markt partijen zodat veiligheid een aandeel is met een specifiek rendement.
- als je slimmere kinderen van armere ouders wegpakt en ze vervolgens voor onbepaalde tijd onderbrengt bij rijkere ouders.
- dat depressieve bejaarden nu er zonder veel problemen voor kunnen kiezen voor een persoonlijke uitvaard op bestelling aan huis.
- dat bejaardenhuizen nu producten leveren aan inwoners naast de minimale bijdrage die ze al betalen.
- dat ziekenhuizen hun verloskundige afdelingen moeten sluiten wegens het verbeteren van de zorg - en dat kritische zwangerschappen wellicht vaker tot een fataliteit zullen leiden.
- dat de verplichting zich te kunnen identificeren een inkomsten bron is voor de lokale overheid omdat de nationale overheid dat afdwingt door drieste bezuigingen.
- dat een verkeersboete nu ook 360€ kan gaan kosten - zoals het ongeoorloofd toeteren.
- dat agenten nu op de stoel van de rechters gaan zitten en zelf de hoogte van de boete mogen bepalen.

Dat daarmee het Trias Politica gewist wordt van ons geheugen - want zelf-rechteren wordt stilletjes gepromoot - wapend u !

Dat we volgend jaar bij het bezoeken van de huisarts deze aldaar al moeten betalen voor onze aanwezigheid.

Dat de psychiatirsche zorg een eigen bijdrage gaat vragen zodat een paar mensen met een baan een uurtje filosofie kunnen gaan doen bij de plaatstelijke ziel-guru.

Dat betekend dat naast de 210€ eigen bijdrage je ook nog 200€ moet betalen als je met een afgestuurde mag praten over je dagelijkse frustraties.
Mijn buurman kan dat ook, mag dat?

29-12-11 11:17:45
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  

29-12-11 11:19:09
Jojo_da_hond
Erelid


WMRindex: 809
OTindex: 873
S
Davh11: _O_

29-12-11 12:28:41
nietmeer
danku, geenstijl 8)

danku, boodschapper Davh11 _O_


29-12-11 15:52:40
nietmeer
PVV wilde OM Friesland oplichten

zal ik ook nog even verwijzen naar het hackers-schandaal in.... Zuid holland? Hero Brinkman hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor. Super!

08-01-12 23:21:52
nietmeer
Geert Wilders schiet uit

Geertje toch...

Ten eerste: wij hebben de cultuur aldaar te respecteren. Ook als staatshoofd passen wij ons aan, aan de normen en waarden die gelden aldaar. Dat is vanzelfsprekend.

ten tweede: onderdrukking van vrouwen. Het is niet de taak van de koningin om landen tegen de schenen te schoppen door ze hiervoor te veroordelen. Dat is aan de landen zelf om te beslissen. De koningin is er niet als een soort van Ivanhoe om de vrouwen aldaar te redden van de zweepslagen van de terroristische jihad-strijdende mannen. Wilders. Als dat jouw beeld is, meneer Geert, ga er dan even heen. Ik ontken het probleem niet, maar ik wijs wel even aan wat een belachelijk beeld onze Geert stelt van een dergelijk land. met zo'n verkracht beeld heb je geen recht van spreken over rechten van de mens. Recht van de mens is namelijk dat het een eigen cultuur mag kiezen, en als deze mensen kiezen voor deze cultuur, dan kiezen ze hiervoor.

Ten derde: het is een staatshoofd die zich heel solidair en vriendschappelijk toont tegenover een arabisch land. Is dat wat je werkelijk dwars zit? Kijk, wij zullen het niet eens zijn met hun ideeën. Maar is het onze taak om het hen op te leggen? zie ook mijn blog hier over (A)

Ik vind het echt, echt belachelijk. Een pijnlijke slippartij van een ingezakte droom.

09-01-12 03:30:24
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het is natuurlijk wel de bedoeling de schenen te schoppen op een manier die duidelijk maakt dat een goede omgang tussen naties ook onderdeel is van een goede omgang tussen mensen - waartoe de vrouw ook behoord - als dat nog een genoemd mag worden.

Wilders is een beetje uitgeblust omdat zijn rethoriek niet meer de kruiding heeft maar een herhalen is van tegeltjes en het lijkt op het gooien met oude broeken - die moet in de was.. die moet in de was..

Ik denk dat de discussie klaar is.
En dat we zelf wat scherper moeten worden
en blijven en het niet over moeten laten
aan iemand die we als voorspreker in willen zetten.

Tenzij we eigenlijk wel willen zagen
maar niet meer willen lijmen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 132 133 134 [135] 136 137 138 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven