hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 18 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Amerika leeft boven zn stand

12-09-07 11:09:15 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote Tukka:
Bush moet iemand de schuld geven van de terroristische aanslagen in zijn land, om zo te laten zien hoe krachtig Amerika is en dat er niet met Amerika gespot wordt. De oorlog in Irak is volledig uit de hand gelopen. Het oorspronkelijke doel, massavernietigingswapens opruimen, is volledig verdwenen, want er waren helemaal geen massavernietigingswapens! De Irakoorlog had misschien beter niet gevoerd kunnen worden, maar vergeet niet dat het oorspronkelijke regime in het land verantwoordelijk was voor duizenden doden per jaar. In de toekomst zal daar nu een democratie komen. Dat is een positief punt van de Irakoolog.

Dat Nederland uit de Verenigde Naties moet stappen lijkt mij een slecht idee. Als een land Nederland binnenstormt is Nederland totaal kansloos. We moeten wel verdragen met andere landen sluiten.

@davh11
We moeten niet vergeten dat we zonder de Amerikanen hier nu allen Duits hadden gesproken en in een totaal afgebrokkeld land hadden gezeten.

Betekent niet dat we in Nederland wel inderdaad wat minder achter andere landen aan mogen lopen. Daarmee doel ik meer op de Europese Unie, waarin Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn, dan op Amerika.

er is een nieuwe serie op discovery channel. het heet "the war tapes"

het gaat over de oorlog in irak.

wat 1 van de soldaten zei:

"the american army is not a peace corps.
we are here for oil and money"


dit lijkt me reden genoeg om de nederlandse troepen uit irak te halen.
hoeveel doden moeten er nog vallen voordat men beseft dat ze er maar wat aanlummelen en als schoothondjes de M16's pakken voor de zoveelste patrouille?

onthoud tukka, er waren in de WOII toen nog geen twintowers, geen terorristen (zoals wij ze nu kennen) geen oorlog met irak, geen afghanistan waar iedereen nog steeds iedere steen omkeert op zoek naar bin laden, en geen bush senior en junior.

12-09-07 11:11:52 - Quote! - @yakkiba
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Oorlog is erg winstgevend.
Het kost wat, maar wat je eruit verdiend kan heeeel hoog oplopen als je de goede investeringen en bedrijven hebt. Ik zou het niet gek vinden als Osama al lang dood is en dat de tapes worden geschoten ergens in guantanamo bay door een CIA Agent.

12-09-07 16:14:10 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Je kan niet zomaar troepen terug trekken uit Irak. Nederland niet, Amerika niet, niemand niet. Dat verdient de bevolking daar niet.

Nu is het enigste wat voor een beetje stabiliteit zorgt de troepenmacht van de VN. Als Nederland zich terug trekt zal daarmee ook bijv. het Australische leger, dat voor een groot deel afhankelijk is van de Nederlandse Luchtmacht, zich moeten terug trekken.

davh, er waren misschien toen geen twintowers en bushes maar er waren wel hitlertjes en Frankrijk. Het enigste dat anders is is dat een wereld oorlog op dit moment snel afgelopen zou zijn.

Wat ik al helemaal belachelijk vind is de reactie van de Nederlandse politiek als er een Nederlandse soldaat overlijd.. Met alle respect van dien natuurlijk, maar die gasten kiezen er 100% zelf voor. Als je een troepenmacht naar een land stuurt waar een burgeroorlog is kan je doden verwachten.

Wat betreft het 'olie' en 'geld': Ik geloof zeker dat Amerika aan deze oorlog denkt geld te verdienen, of olie. Dat wilt niet zeggen dat dat de enigste reden is dat zij daar zitten.

12-09-07 16:16:30 - Quote! - @yakkiba
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
De soldaten hadden sowieso niet in Irak moeten gaan. De VN is een wassen neus!!

12-09-07 16:16:54 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Nee, dat klopt Mmore, ze zitten er niet alleen voor de olie en het bijkomend geld eruit. Ik denk eerder, en dat is dan misschien mijn eigen kromme geest, dat ze er zitten om Pappie Bush zijn klusje af te maken.

12-09-07 16:20:21 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote Mmore:
(...)


het werd beschreven door een soldaat in dienst.

kijk naar de reclame van dat programma, daar word het in gezegt

29-10-07 02:51:45 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Het probleem is dat een hoop Nederlandse bedrijven zaken doen met Amerika. Die blijven met dollars betalen.
Als de dollar in de vrije val raakt, zullen vele Nederlandse bedrijven dan ook failliet gaan.:(

29-10-07 03:04:02 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Huizen, vastgoed is een trage maar klassiek stabiele markt.. er wordt te veel gepokert.. iemand is zijn bril kwijt de ander herkent de wallen..

daar was ik ook ooit.. tja.. herkent.

29-10-07 03:04:56 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Kpuc:
Nee, dat klopt Mmore, ze zitten er niet alleen voor de olie en het bijkomend geld eruit. Ik denk eerder, en dat is dan misschien mijn eigen kromme geest, dat ze er zitten om Pappie Bush zijn klusje af te maken.


Om de Pauselijke uitspraak 4 jaar ervoor geldig te maken "Veritas Splendor" schitterend.. alleen waar is die waarheid?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven