hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4 5 6

Klimaatverandering

21-07-07 12:35:59
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Of om een auto te maken?

21-07-07 14:29:51
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
En de trein... Weet je hoeveel NS-personeel met de trein naar het werk gaat? niemand...

24-07-07 08:42:01
Kahlan
Junior lid

WMRindex: 1
OTindex: 24
ach als we echt milieu bewust willen zijn kunnen we niets meer. en boven dien de zon is ook niet eeuwig wat gebuurt er als die "uit dooft"? hoe lang dat duurt geen idee. iedereen moet leven zoals hij/zij dat wilt. ben je gelukkig door milieu bewust te zijn doen dan! als je er ongelukkig van wordt niet doen dan. doe wat bij je past zou ik zeggen :ja

10-08-07 22:35:51
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Je leeft vandaag
en morgen staat de
JEHoVa's voor de
deur..

wie kent LED?

25-08-07 08:08:22
nietmeer
Je bedoelt een Light Emitting Diode? Die ken ik wel, leuke lampjes We leven nu eind augustus, de steken van het vocht trekken door mn botten, het teken van de herfst is vervroegd, de leg en trektijden van de voogeltjens liggen overhoop. het klimaat is wel degelijk aan zware verandering onderhevig, wanneer zal de mens veranderen 8-)

25-08-07 09:02:55
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik vond ze al azijnpissers, het word alleen maar erger.
het is een volkomen natuurlijk proces, en juist door de uitstoot van CO2 vertragen we dit. daardoor lijkt het veel en veel erger :(

25-08-07 09:04:45
nietmeer
Azijnpissers en kruikezeikers, de oplossing voor de verzuurde zegen van boven 8-)

25-08-07 10:51:46
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
zure regen is handig voor de augurkenkwekers en haringverkopers

25-08-07 10:59:34
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote pietjevlip:
zure regen is handig voor de augurkenkwekers en haringverkopers

Het is trouwens jaren geleden dat ik iets uit den Haag heb gehoord over zure regen? Zouden onze monumenten nu plots niet meer weggevreten worden door een onschuldig regenbuitje (A)? Volgens mij hebben we het over een paar jaar niet meer over klimaatsverandering, maar over een insectenplaag. Veroorzaakt omdat geen mens meer auto rijdt en de insecten zich dus niet meer te pletter vliegen :P Dan krijgen we een dringende oproep om vooral vaker de auto te pakken (A)

25-08-07 11:33:58
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Quote pietjevlip:
En de trein... Weet je hoeveel NS-personeel met de trein naar het werk gaat? niemand...


Daar vergis je je in, het meeste NS-personeel rijdt met de fiets (of met de auto) naar het dichtstbijzijnde station en gaat dat met de trein.

25-08-07 11:35:16
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Tukka:
het meeste NS-personeel rijdt met de fiets (of met de auto) naar het dichtstbijzijnde station en gaat dat met de trein.


Knipt ook wat lastig kaartjes als je in de file staat lijkt me

20-09-07 12:30:32
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
klimop-plant krijgt stemrecht
(dan is klimaat een ander woord)

13-10-07 18:14:04
Nimrod
Dat klimaat gedoe is een farce, belastingmaatregel en een manier om het volk te 'onderdrukken'.

Alle speerpunten van Gores betoog zijn weerlegd. Om er twee te noemen
- Opwarming komt voor CO2.
- Het hockeystick model is een grote leugen.

Beide bewezen en de wetenschappers uit het Gore kamp hebben het ook toegegeven.
Dat belet helaas niemand om die onwaarheden niet meer te gebruiken.

Google eens wat rond. Naar budgetten en middelen van instituten zoals KNMI.
Voor de hype geen materiaal en budget. Nu ze zich prostitueren voor de klimaat hype schieten de bugetten omhoog...

13-10-07 18:22:00
Nimrod
Quote stormzoeker:
Quote pietjevlip:
zure regen is handig voor de augurkenkwekers en haringverkopers

Het is trouwens jaren geleden dat ik iets uit den Haag heb gehoord over zure regen? Zouden onze monumenten nu plots niet meer weggevreten worden door een onschuldig regenbuitje (A)? Volgens mij hebben we het over een paar jaar niet meer over klimaatsverandering, maar over een insectenplaag. Veroorzaakt omdat geen mens meer auto rijdt en de insecten zich dus niet meer te pletter vliegen :P Dan krijgen we een dringende oproep om vooral vaker de auto te pakken (A)


Zure regen is ook een leugen geweest. Evenals het ozongat dat zichzelf gesloten heeft. Daar hoor je nu niets meer over want Eco-Tax op niet bestaande gaten kan niet.

Over die insecten...
De milieu maffia heeft miljoenen Afrikanen het leven gekost en doet dat nog steeds. DDT was zo slecht voor de vogeltjes die insecten aten...
Alleen bij overmatig gebruik. Maar ja Green Peace lult wel vaker wat. Brent Spar....
Als gevolg van het DDT verbod sterven Afrikanen door de honger omdat bepaalde insecten de gewassen opvreten en een ander deel sterft aan de ziektes zie de insecten verspreiden.
De volgende poging van de mensen met groene vingers om de Afrikanen uit de roeien is het hypen van Bio brandstof.
Je weet wel brandstof uit granen en andere gewassen.
Voedsel zal dus duurder gaan worden. Voor de westerlingen betekent dat een chagrijnig gezicht. Voor de Afrikanen het verschil tussen 5 en 1 gram onbetaalbaar eten per dag....

13-10-07 18:25:56
Nimrod
Quote Tukka:
Quote pietjevlip:
En de trein... Weet je hoeveel NS-personeel met de trein naar het werk gaat? niemand...


Daar vergis je je in, het meeste NS-personeel rijdt met de fiets (of met de auto) naar het dichtstbijzijnde station en gaat dat met de trein.


Vandaar dat de treinen zo vaak vertraging hebben!
De ging naar z’n werk met een trein met vertraging :ja
Of misschien wacht de machinist van de eerste trein wel op de eerste trein om naar z’n werk te reizen...

18-11-07 12:55:19
nietmeer
Wat zijn wij mensen toch eigenlijk asociaal en arrogant om alleen maar aan onszelf te denken :r Die kop alleen al is om te kotsen.

18-11-07 19:56:26
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Kijk eens op klimatosoof.nl. Staat heel wat anders te lezen. Hoop artikelen zijn wel in het Engels.
Klik links bovenin op buren dan kom je op klimatosoof. :)

22-11-07 12:36:39
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
omstreeks 900, de tijd van de Vikingen, toen was het warmer dan nu.....
ik wil beslist niet zeggen dat we maar raak moeten vervuilen, maar er zijn waarschijnlijk op klimaatgebied ook nog dingen aan de hand waar we geen invloed op hebben

22-11-07 13:01:00
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
Quote heraux:
wie kent LED?

*steekt hand op*

en ik denk dat de gloeilamp geen oorzaak is.
volgens een onderzoek van de Consumentenbond, veroorzaakt de gloeilamp 2% / 3% uitstoot van iets, en het vliegen wat wij doen is 15%. dat is 5 to 7,5 keer zoveel! (alles gemiddeld;))

en een gloeilamp: in de winter gebruiken maakt het niet uit.
je warmt je huis op door de warmte van de lamp. een thermostaat meet temperatuur en slaat af als de temperatuur zo hoog komt. de niet gebruikte energie van de verwarming wordt eigenlijk gewoon vervangen door die van de gloeilamp.

en nog 1 ding: een gloeilamp heeft eigenlijk een 100% rendement. het straalt alleen maar licht uit. warmte is infrarood licht, ook licht dus. die regering moet eerst eens naar de details kijken van de problemen en vooral eerst naar de GROTE problemen kijken.

01-12-07 12:11:06
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Voor de (al dan niet) vermeende gevolgen van de klimaatverandering ziehier een overzicht, samengesteld door een Britse ingenieur.

Een fors aantal is doorge-linked naar de betreffende artikelen.

(niet schrikken :| )

01-12-07 17:49:09
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Er is helemaal geen gat in de ozonlaag, co2-uitstoot is onzin. Dit is gewoon een handig verzinsel om de mens in de toekomst meer belasting te laten betalen..

01-12-07 17:51:35
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Het kabinet geeft niks om het milieu. Ze willen helemaal niet dat je bv de auto laat staan. Scheelt ze 18 miljard per jaar.

01-12-07 20:17:30
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

01-12-07 20:28:21
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
10 jaar lijkt me een erg korte termijn om welke conclusie dan ook aan te verbinden.

Maar vervuilen en verspillen lijken me gewoon niet slim als het voorkomen kan worden.

Ik denk dat de materie zo complex is dat niemand een een-duidend advies kan geven.

Vandaar dat overzicht een paar reacties terug.

02-12-07 10:18:53
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Relpa ze zeggen de aarde warmt steeds meer op. Hier staat echter te lezen dat dat al 10 jaar níet zo is. Dus hoezo opwarming?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven