hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4 5 6

Klimaatverandering

10-07-07 22:03:33
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@heraux nog zoiets.. waarom wordt die ondergronds opgeslagen CO2 niet in een enorme ondergrondse plantenbak gedumpt? dan heb je en zuurstof, en geen last van CO2, voor licht, men maakt een bovenkant van glas, heb je meteen een mooie nieuwe atractie, maak je er een spiegeldoolhof boven, met open bovenkant..

10-07-07 22:05:46
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Natuurlijk lost waterstof niet alle problemen op... maar alle beetjes helpen... elk stukje natuur dat we niet slopen, is niet kapot...

10-07-07 22:27:41
nietmeer
sowieso zou ikzelf niet naar die Al Gore luisteren. Hij is de grootste vervuiler en komt ons nu vertellen wat we moeten doen. kom nou, laat die gast eerst bij zichzelf beginnen :ja

12-07-07 17:16:10
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Detective Hij zegt tenminste iets:| Als je nu ff kijkt naar de INHOUD van zijn boodschap, dan heeft ie wel gelijk, de verpakking is slecht, das wel duidelijk:|

12-07-07 17:19:27
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Quote alweerdood:
Detective Hij zegt tenminste iets:| Als je nu ff kijkt naar de INHOUD van zijn boodschap, dan heeft ie wel gelijk, de verpakking is slecht, das wel duidelijk:|

Dan heb je de film 'An Inconvenient Truth' niet gezien. De presentaties die hij geeft zijn wel degelijk duidelijk en voor de gemiddelde mens goed te begrijpen. Alleen de toevoeging van zijn eigen biografie is een overduidelijke poging om zichzelf in een goed daglicht te zetten en het verbaast me niks als hij weer een poging als presidentskandidaat zou wagen.

12-07-07 17:28:21
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote AerO:
Quote alweerdood:
Detective Hij zegt tenminste iets:| Als je nu ff kijkt naar de INHOUD van zijn boodschap, dan heeft ie wel gelijk, de verpakking is slecht, das wel duidelijk:|

Dan heb je de film 'An Inconvenient Truth' niet gezien. De presentaties die hij geeft zijn wel degelijk duidelijk en voor de gemiddelde mens goed te begrijpen. Alleen de toevoeging van zijn eigen biografie is een overduidelijke poging om zichzelf in een goed daglicht te zetten en het verbaast me niks als hij weer een poging als presidentskandidaat zou wagen.
Ik heb 't juist over die bografie en zijn eigen gedrag(concerten geven met 80.000 lampen, waar duizenden snackbars staan etc..)

De rest is wel topok

12-07-07 20:39:53
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik snap van dat linken geen ene hol, dus dan maar op deze manier: Kijk eens naar dit verhaal op infonosity.be/milieu/global-warming-lie.html

12-07-07 22:20:25
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Gio: ook daarbij is het weer eens zo: de nuance ontbreekt...

12-07-07 22:33:59
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ze hebben pas ontdekt dat 300.000 tot 500.000 jaar geleden het op Groenland gem.10 graden warmer was dan nu, dus dag broeikaseffect. We krijgen trouwens binnenkort weer een ijstijd volgens de laatste onderzoeken, dus opwarming...Ik merk het wel, ik maak me geen zorgen.

12-07-07 22:38:07
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Je kan toch maar beter zwemles gaan nemen.

12-07-07 22:48:57
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Quote alweerdood:
Quote AerO:
Quote alweerdood:
Detective Hij zegt tenminste iets:| Als je nu ff kijkt naar de INHOUD van zijn boodschap, dan heeft ie wel gelijk, de verpakking is slecht, das wel duidelijk:|

Dan heb je de film 'An Inconvenient Truth' niet gezien. De presentaties die hij geeft zijn wel degelijk duidelijk en voor de gemiddelde mens goed te begrijpen. Alleen de toevoeging van zijn eigen biografie is een overduidelijke poging om zichzelf in een goed daglicht te zetten en het verbaast me niks als hij weer een poging als presidentskandidaat zou wagen.
Ik heb 't juist over die bografie en zijn eigen gedrag(concerten geven met 80.000 lampen, waar duizenden snackbars staan etc..)

De rest is wel topok


Die concerts worden niet door hemzelf georganiseerd maar door lokale concertexploiteurs. Het draait ook om het aandacht vestigen op het probleem en het uitlokken van discussies wereldwijd. Daar zijn die lampen en hamburgertenten helaas bij nodig :P

12-07-07 23:47:24
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@AerO: waarom dan? ik kan óók aandacht vragen voor een probleem, zónder die lampen en troep... een heel onschuldig monitortje, computertje, toetsenbord... bij mekaar hooguit 500 watt... zijn kleinste lampjes zijn per stuk al grotere gebruikers... en ik ga niet overal naartoe vliegen... dus om nou te zeggen dat het nódig is...

12-07-07 23:52:10
AerO
Senior lid

WMRindex: 33
OTindex: 359
Wnplts: Stadskanaa
Je moet zoveel mogelijk mensen zien te bereiken, en een groot deel van de bevolking zijn nou eenmaal simpel en volgen de 'hype'. Zo'n 'hype' moet eerst worden nergezet, vandaar de concerts.

Één concert trekt geen aandacht. Maar elk land gaf een eigen concert en gaf tijdens dat concert tips om het energieverbruik en CO˛-uitstoot te verminderen.

Het is allemaal marketing. Slimme marketing, en marketing met een goed doel. Terugvallen op het argument dat 'het concert zelf een grote vervuiler is' is eigenlijk niet terecht.

12-07-07 23:52:54
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
gewoon een rij wc's neerzetten en gezellig met zijn allen gaan poepen8)

13-07-07 10:46:12
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Gewoon geen concert geven dat werelwijd vel miljoenen heeft gekost, maar deze miljoenen investeren in het milieu.

13-07-07 10:50:29
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Gisteravond was er een documentaire op tv bij de KRO. The great global warming swindle. (engels: klik) De discussie achteraf maakte wel weer duidelijk dat de wetenschappers het nog niet eens zijn over het klimaat.

Minder energie gebruiken is sowieso beter maar alleen op CO2 focussen is te voorbarig.

13-07-07 11:04:25
repelsteeltje
Senior lid

WMRindex: 148
OTindex: 9
Wnplts: Amersfoort
Als een ieder nou eerst eens kritisch naar zichzelf kijkt.
Wat je kunt doen om verantwoord te leven.
Dat probeer ik ook te doen en heb mijzelf wel eens een standje gegeven.
Vooral als ik automatisch de auto in wilde stappen terwijl het goed weer is om te fietsen.
Je kunt vaak door op kleine dingetjes te letten meer doen als je denkt.

13-07-07 11:08:22
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Een beter milieu begint bij jezelf? Zet die campagne maar weer eens op de buis :P

13-07-07 20:09:59
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik ben dus van mening dat de concerten op dít moment onnodig zijn, of in ieder geval voorbarig... Én je statement wordt duidelijker als die concerten een beetje milieu-verantwoord zijn... waarom stonden er bijvoorbeeld geen zonnecellen om die lampen van stroom te voorzien?

19-07-07 13:10:49
Kahlan
Junior lid

WMRindex: 1
OTindex: 24
Ik houd hier mijn eigen mening op na. Ik kan mezelf herinneren dat ik met aardrijkskunde heb geleerd dat klimaat om de X zoveel jaar veranderd met mens of zonder mens dit schijnt een feit te zijn.
Als de natuur verrot wordt dan herstelt het zichzelf weer. teveel konijnen dan komt de konijnen ziekte of meer vossen dit werkt bij alle dier en planten soorten. Er zijn teveel mensen dat is een feit. Mensen hebben geen natuurlijke vijand dus moet moeder natuur improviseren. Het klinkt hard maar daarom is er hongers nood in bepaalde landen en daarom zijn er ziekten zoals kanker en aids en zijn er volkeren die elkaar uitmoorden. Als "wij de mens" deze problemen "over wonnen" hebben maakt moeder natuur wel weer een andere ziekte of iets anders.

Het is eigelijk erg raar dat wij ons hier druk over maken. Mensen is de enige dier soort die er zich van bewust is dat ie ooit dood gaat, is dat niet al erg on natuurlijk? misschien is het alleen maar goed dat de aarde naar de "kloote" gaat en bijna alles uitsterft. De kleinste dier soorten zullen overleven en die zullen weer op nieuw evolueren. Mijn mening is dat mensen egoistisch zijn, de enige rede dat wij de natuur willen "redden" is om er zeker van te zijn dat ons "ras de mens dus" blijft voort bestaan. En het gaat echt niet om dat ene plantje of diertje (zullen wel echt mensen zijn die hun leven zullen geven voor dier en planten soorten maar dat zullen er echt niet zoveel zijn).

Wat denk je die acties van Greenpeace hoe veel vervuiling veroorzaakt dat? hoeveel vervuiling wordt er veroorzaakt bij het produceren van fietsen? huizen bouwen de kleren die we dragen, al deze processen is vervuilend. Als ik echt milieu bewust wil zijn moet ik in mijn blote kont in een grot gaan zitten en noten rapen en totaal niets te maken willen hebben met de economie.

19-07-07 14:17:30
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Stel het wordt kouder

ik hoorde wel eens hier en daar wat geluiden - maar over zoiets wetenschappelijks dwars wordt niet gediscussieerd.

Stel het WORDT kouder

is dat erger of beter dan schijnbaar ongebreidelde verwarming..


19-07-07 14:22:47
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Voogeltje:
Gisteravond was er een documentaire op tv bij de KRO. The great global warming swindle. (engels: klik) De discussie achteraf maakte wel weer duidelijk dat de wetenschappers het nog niet eens zijn over het klimaat.

Minder energie gebruiken is sowieso beter maar alleen op CO2 focussen is te voorbarig.


Inderdaad - elke Twijfel is olie op het vuur voor diegene die eigenlijk nergens aan mee willen doen - die ook iedereen demotiveren iets te doen.
En met twijfel bedoel ik slechte raportages, wankele theoriën en doorgeschoten acties.

CO2 is niet het grootste probleem - het zijn die andere afval gassen en stoffen, fosfor, zwavel, nitraten, polycarbonaten, pak, zware metalen..

Zoeen fosfor trein ongeluk is weer een lading P2O5 erbij..

CO2 verminderen is het aantal C4 planten laten toenemen ofwel minder houtkap in de Equator regio.

of iets verzinnen met kunstbomen, grote pannelen die chlorophyl bevatten en net als planten conversie en assimilatie van CO2 bedrijven..

19-07-07 17:37:24
nietmeer
sowieso zou er een verbod moeten komen in de landen zoals Indonesië etc. voor het kapen van bomen, want daardoor ontstaan overstromingen, bomen kunnen niks meer opvangen etc, waardoor alles gewoon doorspoelt :(

19-07-07 22:58:15
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Tsjah, ik heb eens gehoord dat de mens 2% bijdraagt aan de totale CO2 uitstoot. En op Mars is EXACT dezelfde ontwikkeling gaande als op de aarde. Wie moet daar voor de CO2 uitstoot zorgen? Aan de andere kant zijn de omstandigheden op Mars anders dan op de Aarde. Maar met die opwarming zou er ook meer water moeten verdampen? Niet waar? Dus meer bewolking, een wolk aan de bovenkant is altijd wit (kijk maar naar sattelietbeelden) en dat reflecteerd licht en dus ook warmte. Dus dan zou het weer minder warm moeten worden. Maar daarentegen houden de wolken de warmte die opstijgt vanaf de aarde wel weer tegen. Hoe dan ook, ik wordt zo langzamerhand goed zat van al dat broeikasgedoe en ik geloof er ook niet in. Volgens mij is het een goedkope melkkoe voor de wetenschappers die erin geloven en daarmee automatisch ook voor de wetenschappers die het tegendeel beweren. Pure geldverspilling zeg ik! Al vind ik WEL dat je zorgvuldig met het milieu moet omgaan! Ga vervuiling tegen! Daar is sowieso alles en iedereen bij gebaat! Net als ontbossing, kap ermee! Voor de rest denk ik, "loat goan!!"

21-07-07 12:15:15
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik ga altijd met de auto naar de bakker. Weet je wel wat een energie het kost om zo'n fiets te maken? :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven