hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 42 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

geld

05-09-11 11:08:39 - Quote! - @The-Enflamer
The-Enflamer
Erelid


WMRindex: 704
OTindex: 1.541
@Invisible: inderdaad ze moeten gewoon even wat langer door werken en niet zeuren.

05-09-11 11:18:40 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Invisible: sorry, ik was kennelijk niet duidelijk.
Ik bedoelde dat Nederland tezamen met de andere landen het probleem Griekenland moeten proberen op te lossen.

05-09-11 11:58:23 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ah, daar zijn we het wel over eens. Samen Griekenland eruit mikken zodra ze ook maar 1 belofte dan wel eis niet nakomen, prima idee . . . . .  ;)


05-09-11 14:09:15 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nu omdat ook Bolke-de-beer dat zegt voelt menig zich in zijn gelijk - triest

Italië er ook uit - dan portugal, en dan België, en alles wat ons niet past.. en dan uiteindelijk ook Nederland.. zo opgelost.

05-09-11 14:55:49 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Laten we beginnen met Nederland eruit..... Kost wat, maar is wel een betere besteding van al die miljarden die we nu in de bodemloze put stoppen die Zuid Europa heet.


05-09-11 14:57:57 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik heb zóóó'n hekel aan dat anti-EU gedoe hè..
Ik vind het zielig egotrippen, daarnaast, gokjes moet je nemen.

05-09-11 17:21:48 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Invisible dan wordt het aantal noodbehoevende landen alleen maar groter. ik zie daar geen heil in; hulp is belangrijk. wat nu al gebeurd is dat in Griekenland een soort razzia door de sociale uitkeringen word gedaan. zo was er een eiland waar 600 van de 300.00 bewoners blind was. dat is een onwaarschijnlijk groot aantal. echter kregen deze mensen wel sloten met geld voor hulp.

ook miljardairs die zelf niet eens meer weten hoeveel ze hebben. daar word geen belasting op geheven - daar zijn miljoenen te halen!

en als laatste, ik meen dat dat ook in Griekenland was. als je je eigen huis bouwt en je maakt het niet af dan hoef je er geen belasting over te betalen. kijk, dat soort dingen zijn perfect. en over dat doorwerken; vergelijk het maar. Nederlanders moeten tot 67 doorwerken, terwijl je in Griekenland met de juiste mensen al met 55 kunt stoppen. we zitten allemaal met hetzelfde probleem, dat is de economische crisis. zolang de Griekse autoriteiten zich in zetten om dit soort dingen aan te pakken, vind ik dat hulp moet worden gegeven.

05-09-11 17:25:48 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Davh11: In dit geval vind ik dat je het niet met elkaar kunt vergelijken. Griekenland en Nederland zijn niet hetzelfde land, niet het zelfde BNP, de koopkracht en dat soort dingen, dus je kunt in mijn opinie NIET zeggen dat de Grieken harder moeten werken omdat wij op 67 zitten, maar de pensioenleeftijd wél aanpassen naar de omstandigheden, en dan niet in één klap aanpassen, maar geleidelijk, elk jaar komt er 2 jaar bovenop de pensioenleeftijd ofzo :)

05-09-11 18:36:15 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
ook de Grieken kunnen best doorwerken tot 67. En meer belasting betalen. Willen ze dat niet en dat willen ze niet gezien de stakingen, jammer dan, maar je red je maar.

Hard? Ja, maar zijn het niet de zachte heelmeesters die stinkende wonden maken? Als je niet keihard bent zullen ze de beloftes niet houden.


09-09-11 10:41:35 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De Grieken blijken zich niet te houden aan de voorwaarden. En hun economie krimpt mede door al dat protest gestaak meer dan verwacht.

En daar moeten wij miljarden in blijven stoppen? Waarvoor wij langer moeten doorwerken, moeten bezuinigen op van alles en nog wat?

Niet dus, kappen ermee.

09-09-11 10:48:16 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Invisible: Kappen? Met het kapitalisme, dan zeg ik ja.

09-09-11 11:10:49 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
kapitalisme in zijn pure vorm is inderdaad niet wenselijk. Direct mee eens.

Kapitalisme met sociale aspecten zoals wij hier ten lande: waarschijnlijk het minst slechte systeem. Daarmee kappen zonder dat er iets beters is lijkt me niet zinvol. Zie mislukte experimenten elders op de wereld.


09-09-11 11:13:07 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Invisible: Daar ben ik het mee eens, het is het minst slechte, maar we moeten naar iets wat beter werkt. :)

En experimenten zijn nooit fout, tot op zekere hoogte, je leert van fouten, dus ik zou zeggen, experimenteer nog even goed door. :)

09-09-11 12:11:43 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het (wat ik maar zo zal noemen) Sociale kapitalisme is in Zweden verder ontwikkeld en socialer dan hier. Toch doe Zweden het zeer goed en misschien wel beter dan wij.

Maar ja, zij hebben de Euro niet met alle problemen van dien . . . .

Dus back to topic: Griekenland of wij er maar uit?

(Noot: Zweden heeft zich destijds verplicht om toe te treden tot de Euro, evenals bijv Polen. Beide landen doen echter hun uiterste best om niet aan de voorwaarden te voldoen en zo niet te kunnen toetreden. Waarbij bij Polen ook geen toetredingsdatum is vastgelegd, dus die hebben het sowieso over op zijn vroegst in 2019.... Gelijk hebben ze)

15-09-11 17:31:53 - Quote! - @The-Enflamer
The-Enflamer
Erelid


WMRindex: 704
OTindex: 1.541
Nu word het helemaal mooi. Het koningshuis gaat NIET BEZUINIGEN.

En wij de gewone mensen moeten maar horen daar en daar gaan we snijden maar het koningshuis daar blijven we vanaf. Niet te geloven.:nee

22-09-11 20:18:34 - Quote! - @FireStorm
FireStorm
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 297

22-09-11 21:49:22 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
het-dorp-ons-kent-ons anno 2011

Lokaal beleid is ook niet altijd even fris.

Quote topic:

Belangen verstrengeling in het publieke debat
waarbij het publiek niet meer deelgenoot kon zijn toen de echte getallen werden genoemd.


Wat is het geval.

In een dorp (want stad vind ik te veel eer)
liggen mooie panden en sommige zijn alreeds op betrekkelijke leeftijd.
Veel van die panden zijn van religieuze oorsprong en omdat we in NL.bv een sfeer van ongemak hebben geïntroduceerd - nog voor de versmadelijke verhalen over misbruik en misstanden - werden de plaatselijke nonnen vriendelijk verzocht zich te verplaatsen.

En zo kwam er een mooi pand vrij om daar eens heerlijk aan te gaan verbouwen - en dat heeft een miljoen aan burger-kapitaal moeten kosten. Welnu, het oorspronkelijk project, het realiseren van woongelegenheid, bleek niet vitaal genoeg en het nieuwe idee van een mooi Hotel was geboren.

Vandaag werd er gedebateerd over een lening, injectie, garantstelling - enfin een constructie waarbij de gemeente 250k zou borgen voor het invullen van de inrichting van het hotel.
Een aantal partijen was het daar niet mee eens, het was tenslotte een particulier project. Als het project zoveel vitaliteit omhelst, waarom geen lening aanvraag bij de bank?. Er werden dan ook veel vragen gesteld over de vraag wie nu de hoofd-borg-gever was in deze.

Opeens was het duidelijk dat het niet meer ging over een garantstelling van 250k maar over een bedrag van 500k - en waarbij eventueel een tweede partij de helft zou kunnen bij-borgen. De prioriteit lag echter bij de gemeente. Het werd ook duidelijk dat de tweede partij nog niet helemaal borg-verlener bleek. Een twijfel-borg.

En toen dat aapje uit de mouw sprong, ging de camera uit en werd er even nog overlegd.

En zodoende wordt de burger niet ingelicht maar opgelicht over de werkelijke gang van zaken in dit overgeschaald dorp.

Mijn vermoeden is dan ook dat enkele leden van de raad heel goed weten welke geld stromen hier van links naar rechts bewegen.

Om de borgstelling te beargumenteren werd geporred aan het idee van werkgelegenheid - terwijl aan de andere kant van het dorp 170 banen moesten verdwijnen.

Zoals u allen weet gaan de sociale werkplaatsen effectief verdwijnen.
Dat process loopt al sinds enige decenia om de niet-echt-kunnen-werken groep gewoon in de bijstand te mikken en ze dan onderhevig te laten zijn aan de komende kortingen en beperkingen - tenslotte zijn die mensen helemaal niet productief en daar gaat het in NL.bv alleen nog maar om.

Het ontwikkelen en door de gemeente, uiteindelijk door de werkende en minder werkende mens te laten financieren van pendante projecten - waarbij de inwonende burger echt geen korting op het kaartje krijgt - vind ik een verfoeilijk falen van onze lokale overheid - de terminologie dorp is direct gerelateerd aan het feit van
ONS KENT ONS - en als de partijen met die belangen het erdoor fietsen dan is hun
feest voor dit jaar weer gered.

In totaal wordt er dan 1.5Mio omgeparkeerd van publieke interesse in particuliere interesse - en daarna wordt de particuliere interesse gekort en beperkt.
En wie kan een etentje in dat Hotel betalen, juist, diegene die dat geld dan niet meer heeft.. niet.

Een vitaliteits onderzoek van een accountant in opdracht van de gemeente zou de garantstelling moeten ondersteunen.

Voor wie is het project bedoelt te realiseren? Voor de mensen die deelnemen aan congressen en internationaal georganiseerde programma's. En wat kost een kaartje voor een dag congress minimaal - ja, dat heb ik goed gezien - dat begint ergens bij €150 en loopt op afhankelijk van het aantal dagen en het programma dat men kiest. Met of zonder buffet, blijft ook tijdens het avond programma, bent een speaker of heeft u connecties, brengt u aanverwanten en geïnteresseerden mee.. etc.

Is dat een probleem?

Geheel niet, maar was het niet beter de gemeente participant te maken en dat publiekelijk te melden. Dat het hotel de borg gewoon in jaarlijkse termijnen weer afdraagt aan de gemeente. Maar helaas, de gemeente is geen bank - En waarom wil de ontwikkelaar geen zaken doen met de Bank?

Dat het een gemeenschappelijke investering is in kennis-economie, wetenschappelijke ontwikkelingen en dergelijke, keur ik goed, tot een bepaalde hoogte - ik geloof de intentie van 'voor iedereen' - zeg maar publiek belang - niet meer.

En dus voel ik me als burger goed genomen - een klooster gebouw is weg - de leefruimtes komen er niet - en het Hotel is waarschijnlijk alleen voor de beter gefinancieerden. En met een goede mond.

22-09-11 22:11:32 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Een ding weet ik vrijwel zeker

We weten niets over Griekenland
en dat komt menig schrijver hier goed uit.

Het volk moet betalen
uitmelken dus.. want ze zijn
allemaal ontzettend fout..

wow..

Dat scheelt weer wat denkwerk.

23-09-11 12:22:04 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Pensioen info monopolie

Single sided Banknotes included

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven