hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 19 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

UK Riots

13-08-11 22:02:42 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Moet een strijd zichtbaar zijn in geweld
als signaal ?

EEn slag of stoot wordt uiteindeijk legitiem beantwoord met een slag of stoot..

- we willen allemaal het zelfde

en dat ook zonder een pyramide

13-08-11 23:03:03 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
...

Bedankt voor je toevoeging heraux. Maar ik zocht niet naar vergezochte wijsheden, maar naar meningen, ideeën en nieuws over de UK Riots

Je hebt gelijk met an eye for an eye. De politie zal dan ook niet zomaar het geweld aflaten, en ook in de toekomst sneller en harder toeslaan. De verharding van de maatschappij komt nu aan het oppervlak, mensen zijn het falen van het neoliberalisme zat, ook al valt het niet zodanig op of wordt het zo uitgesproken. De verharding komt naar boven, en de politie kan niet anders dan verharden om de puist van de samenleving uit te drukken...


14-08-11 04:47:31 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het NeoLib heeft gefaald door haar eigen bedachte naïve alles oplossende marktwerking.
Het zou een soort resolve-all model willen zijn - de markt bepaald de waarde en de prijs.

Maar ik zag een haai.. in die baai

En al eeuwen kennen de wijzen de mens
hij is als de wolf onder de wolven.
En niets menselijks is ons vreemd

bla?

Maar goed - het magische multipliceren van kapitaal door een brood per sneede nog eens als vol brood te verkopen - blijkt een aboriginale boemerang.

Als dit geen wijsheid is :P

14-08-11 17:03:00 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Het leensysteem heeft gefaald. Rentenieren en valse geldbeloften werden fataal. Moeten we zo door gaan? We weten wat ervan komt.

Voedselcrisis + falend neoliberalisme = rampenplan...

=============

Korte termijn is dus afslachten van de verharding, van het moraal dat de mensen bij elkaar en sterk houdt, om zich blij en vrijelijk te kunnen bewegen onder het wegkijkend oog van het gezag. Maar hoe sloop je zo'n moraal? Moet je dan de oorzaak weg halen, wat langer duurt, of moet je het moraal zelf slopen, mensen andere wegen laten zien, bezinnen en nadenken?

Ik zie in beide weinig heil. Meeverharden is de enige oplossing, helaas...

15-08-11 11:16:36 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Is het dan echt zo erg
dat we een offer nodig hebben
van omvang om ons gezonde verstand
weer terug te vinden..

Dingsdag, gehaktdag, kaalscheren
verbrandingen, executies, opknopen
naamborden verwijderen, wissen uit
boeken, foto's, symbolen toedichten

The token ring : human cultural communications

My Precious

18-08-11 09:52:30 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@heraux *8?

communicatie heeft geleid tot de ellende...
Facebook, twitter, whatsapp, echt van alles werd gebruikt...

18-08-11 11:24:32 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Ik geloof dat de niqaab hip gaat worden onder de rebelse jongeren. :|

Zie zo maar eens dat je dat schorem oppakt. :(

18-08-11 11:50:36 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
hmm... de niqaab? Ik weet niet of ze dat dragen, maar gezichtsverhullende kleding is een must in londen...

18-08-11 14:26:26 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@DevH: Hou je mond! (toch?)

18-08-11 14:30:44 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@heraux: klare taal is gewenst.

Voor de rest... Ik lees weinig over de UK riots ineens, beetje ingezakt hier. Zelfs in de engelse kranten zakt het weg..

18-08-11 14:52:41 - Quote! - @Sophiesticated
Sophiesticated
Oudgediende


WMRindex: 1.883
OTindex: 7.877
Quote DEvH:
hmm... de niqaab? Ik weet niet of ze dat dragen, maar gezichtsverhullende kleding is een must in londen...


De boerka Afghaanse stijl is geheel bedekkend... (A)

18-08-11 22:20:51 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
het is hypocriet.

Stellen dat de staat je niets kan doen door de wet bewust te overtreden met z'n allen. Maar dan wel je kop onherkenbaar maken. De economie verneukt vinden en daarom maar miljoenen schade maken.

opstaan alsof je op basale vrijheden moet staan. Terwijl je die al hebt. Wel zeiken over je armoede, maar de vrijheid nemen om wél een blackberry en peperdure kleren. Trainingsbroeken van 100p.

Walgelijk.

19-08-11 02:06:19 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
DevH: retorisch - je wijst naar de communicatie en wat doe je hier?

ik bedoel - over hypocritie gesproken
of val je buiten je eigen definities?

En verder - als je mijn geneuzel niet begrijpt - of laat ik het zo zeggen - het boeit me - laat het liggen - laat maar los.

Ik zie de dingen in een ander schema
zeg maar - in de dingen die zich elke keer
weer herhalen, opnieuw voordoen, binnen de menselijke norm en westerse cultuur voordoen.

Waarom schrikt ons een schietpartij op?

Laten we die vraag eens fileren
durf je dat?

19-08-11 11:33:13 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@heraux: change of subject? goh...

Ik ben niet hypocriet. Ik hou gewoon niet van je irritante hak op tak geneuzel, het onder elkaar zetten van onnozele en nutteloze dingen. Dat zit mij dwars bij jouw schrijfstijl.

Zie het niet als een aanval, maar als een tip.

en anders kun je altijd nog klagen over tiramishu.

een schietpartij... daar is het mee begonnen niet? Een stel kneuzerige malloten die de straat op gingen in Tottenham. En dan maar gingen plunderen. En branden gingen stichten. Eerste berichtgeving was twee bussen en een paar politieauto's, am I right? de rest van het Londense tuig doet even later vrolijk mee, want ja, waar leef je anders voor dan niet aangegrepen kansen en peperdure kleding? Ach man o man o man, wat zijn ze zielig en arm. Geen eten kunnen betalen... Het is fucking Somalië niet! Natuurlijk kunnen ze eten betalen, natuurlijk hebben ze kansen gekregen, en zijn ze die heel stoer langsgelopen.

Maar ja, jij bent woedend. Als relschopper. Want je kunt geen fatsoenlijk brood meer krijgen naast je dure sportkleding en mobieltjes. Dus ga je plunderen. Even vergeten dat je gratis educatie en zorg hebt? In Haïti mogen ze blij zijn als je maar 4 uur hoeft te lopen naar de eerste overvolle kliniektent, en al helemaal zonder beschoten of beroofd te zijn door gangs. Maar nee, jij loopt over de veilige straatjes in de buurt te stelen wat los en vast zit, omdat je niet genoeg geld hebt?

Echt, ik heb een ontzettend diep gegronde hekel aan dit soort kortzichtig tuig.

20-08-11 17:17:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Cijfers

van Nu.nl

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven