hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 12 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Gekkenwerk

28-06-11 02:07:31 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie maakt kunst?
Wie maakt cultuur?

28-06-11 11:01:41 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
Quote @heraux:
Wie maakt kunst?
Wie maakt cultuur?


Tegen wooridg? bar weinig meer. een schilderij is kunst maar geen cultuur.

en de gene die graag een schilderij willen hebben zouden er zelf voor moeten betalen netzoals het vroeger wasen dan heb je nog gemeentelijke kunst.

bij ons in de stad licht een koperen beeld van een paard. ja ik moest het in de krant lezen om er een paard uit te halen. ik dacht eerst dat de oud ijzerboer wat had laten vallen.

niemand in de stad vind het mooi ik heb nog nooit iemand gehoord die het mooi vind is mischien beter. op 1 persoon na

de ambtenaar die verantwoordelijk is voor de 3ton dure aanschaf.

het "prachtige kunstwerk"
afbeelding

en om nu te zeggen dat het beeld in de geschiedenis van de stad geplaatst had kunnen worden nee de gehele geschiedenis heeft niks met paarden. pas de laatste jaar sinds een paar kakkers hier een paarden sport gebeuren houden (waarvan 95% van buiten de stad komen).

28-06-11 11:25:22 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Deese: je redenatie inzake rendementen is aardig, maar de historie spreekt je tegen. Het komt er meestal op neer dat na enige tijd de club de lening toch niet kan betalen, opnieuw nog een veelvoud ervan nodig heeft en weer bij de gemeente aanklopt.

Die dan weer schulden kwijtscheld of voor 1 euro het geheel terugverkoopt aan de club zodat die niet meer hoeft af te lossen (en na weer een paar jaar dat ding weer voor miljoenen kunnen verkopen aan de gemeente als ze weer tot de nek in de rode cijfers zitten).

Kortom: gebed zonder eind, onrechtvaardig toe naar de andere sportclubs die wel hun eigen broek op houden en competitievervalsing omdat ze zo kunstmatig duurdere spelers kunnen kopen dan wel behouden wat anders niet had gekund!


28-06-11 13:17:06 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Kunst en cultuur maken WIJ
ongeacht we daar bewust mee bezig zijn

Als iedereen inwoner geen active deelname heeft in de creatieve expressie is het resultaat dat wat je dan tegenkomt..
En dat is cultuur..

Als de musea sluiten dan is dat onderdeel van de cultuur - en dat mag je dan ook nog modern noemen.


02-12-11 10:42:31 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven