hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 13 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Gekkenwerk...

24-06-11 17:01:04
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Net gehoord op Radio I :|

Gemeente Eindhoven koopt grond onder PSV stadion voor 50 miljoen 8-)

*Hoe kunnen mensen zó dom zijn en wat dan voor de inwoners die niets met voetbal hebben* ? 8O :-:

24-06-11 17:11:24
nietmeer
Is het al 1 april dan? 8O 8-)

24-06-11 17:14:13
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote @pearlypuck:
Is het al 1 april dan? 8O 8-)


plaatselijk wel kennelijk deary :+

Alles wordt kapot-bezuinigd en de mensen die zorg nodig hebben moeten (ook in Eindhoven) maar zien hoe ze het rooien maar Koning voetbal eist z'n erkenning :r

edit: ze noemen zich 'betaald voetbal organisaties' (oeps) maar ik denk dat een naamsverandering in 'gemeentelijke voetbal club'meer op z'n plaats zou zijn :|

24-06-11 17:21:08
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Inderdaad te lijp brat :S

24-06-11 17:24:28
nietmeer
Is dat dan ook het stadion waar mensen grasplaggen van kunnen kopen, waar ik vanmorgen over hoorde op de radio?? 8O

24-06-11 17:26:18
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Da's in de Kuip deary (Feyenoord) maar dat is meer een uiting van club-liefde :O denk ik ;) Rotterdammers krijgen er wat 'gras' voor en Ajaxieden kunnen 'aandelen' kopen 8-)

24-06-11 18:45:42
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Meerherheid raad neigt naar steun PSV
----------------

Dat vind ik nog het ergste dat zelfs de meerderheid voor is. :r

P(hilips) S(port) V(ereniging) .....

Jaja, maar Philips laat het mooi afweten.

24-06-11 18:54:07
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
In Den Bosch is ook 3 miljoen op die manier over de balk gegooid om de FC te redden.

Waarom hebben bestuurders toch van die slappe knieen dat ze bang zijn voor de "supporters"?

Ik vind overigens dat nu het gebeurd is, andere locale clubs ook recht hebben op geld. Reken maar uit wat de gemeente per lid betaald heeft en keer dat ook aan de andere sporten uit zou ik zeggen.

26-06-11 09:18:35
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Invisible: ik lees net:
Gemeente garant voor lening 100.000 euro aan HZVV 24-06-2011
HOOGEVEEN - De gemeente Hoogeveen staat garant voor een lening van 100.000 euro aan voetbalclub HZVV. De gemeente doet dat samen met de Stichting Waarborgfonds Sport.

HZVV wil een aantal wensen realiseren, zoals een tribune met 600 zitplaatsen en de inrichting van het nieuwe clubhuis. De vereniging heeft B en W gevraagd om garant te staan voor de geldlening, de raad moet nog een besluit nemen.


Weliswaar gaat het om een veel minder bedrag, maar ook hier wordt gemakkelijk omgegaan met gemeenschapsgelden.


26-06-11 10:04:11
nietmeer
Ze moeten die clubs gewoon failliet laten gaan. Dat scheelt bakken met geld en niemand heeft er last van.

26-06-11 10:39:15
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ledi: hier in Hoogveen ligt het iets genuanceerder. HZVV heeft namelijk al een goed veld, clubhuis etc, maar moet op last van de gemeente verhuizen. Het hele sportpark wordt heringericht en op de plek waar HZVV nu haar spul heeft komt een atletiekbaan.

Kortom: zij hebben er niet om gevraagd noch kunnen er iets aan doen. Maar maken er wel gebruik van... Als de andere clubs die gedwongen moeten verhuizen dit ook krijgen is er dus minder loos dan in Brabant.

26-06-11 11:02:07
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Invisible: Dat maakt het inderdaad nog begrijpelijker.

26-06-11 21:47:40
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wat is nu de grootste reden waarom er minder aan cultuur, vorming en ontwikkeling wordt uitgegeven - we staan te ver weg van onze toekomstige handelspartners en willen ons wat meer kunnen aanpassen?

27-06-11 08:09:10
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@heraux: Voetbal valt bij mij niet meer onder cultuur of ontwikkeling, laten de clubs zich zelf maar zien te bedruipen met de knaken wie ze vangen en wat minder zeuren. En al zeker zelf gaan betalen voor de kosten wie hun hooligans opleveren.

27-06-11 15:42:20
ikbenpeter
Erelid


WMRindex: 905
OTindex: 957
Quote @Invisible:
Ledi: hier in Hoogveen ligt het iets genuanceerder. HZVV heeft namelijk al een goed veld, clubhuis etc, maar moet op last van de gemeente verhuizen. Het hele sportpark wordt heringericht en op de plek waar HZVV nu haar spul heeft komt een atletiekbaan.

Kortom: zij hebben er niet om gevraagd noch kunnen er iets aan doen. Maar maken er wel gebruik van... Als de andere clubs die gedwongen moeten verhuizen dit ook krijgen is er dus minder loos dan in Brabant.

Quote @ledi:
@Invisible: Dat maakt het inderdaad nog begrijpelijker.


Ja, we gaan met het gemeenschapsgeld een nieuwe atletiekbaan aanleggen op de plaats waar nu het voetbalveld ligt. Vervolgens leggen we elders een nieuw voetbalveld aan.

Had het niet goedkoper geweest de attletiekbaan aan te leggen op de plaatst waar nu de voetbal vereniging naar toe gaan:ja

Ik ben geen bestuurder en geen rekenwonder, maar deze rekensom snap ik nog wel.

27-06-11 17:17:41
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@ikbenpeter: kennelijk zitten we in dezelfde klas, want dat sommetje had ik ook al gemaakt. 8O

27-06-11 17:28:08
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Rekensom lijkt logisch, maar was geen plek voor. Twee voetbalclubs worden nu samengevoegd op een apart deel van het terrein waar de ene al zat. Is in dit geval goedkoper.

Als moet ik wel zeggen dat het hele plan best simpeler had gekund door alles te laten waar het was.....

27-06-11 18:54:17
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
ik begrijp alle ophef niet nee eerlijk waar niet was het om een museum gegaan was niemand er zo erg optegen geweest nu in 1keer wel want het is voetbal en dat is weer nergens goed voor:S (ze zouden van mij de hele kunst subsidië kraan mogen dicht draaien en naar de voetbal heen storten immers genieten meer mensen van de voetbal dan van de kunst)

maar dat tussen haakjes is een andere discussie

nee het werkelijke punt waariedereen om heen gaat is het feit dat het niet eens gaat om subsidie. maar een puur zakelijk contract eindhoven koopt het stadion met alles er op en er aan. psv huurt dit dan weer van eindhoven. betaald hier maarliefst 2,4miljoen euro voor gedurende 40jaar. wat neer komt op 5% van de aanschafkosten perjaar wat zeker geen slecht rendament is voor een belegging

net zoals de gemeente almelo die moeilijk doet over een lening van 15miljoen ah 6% rente gedurende 15jaar aan heracles almelo. probeer zoon rendament maar eens te halen bij een bank. dat lukt je zelfs niet bij een voormalig DSB of een ICESAFE en we hebben allemaal gezien wat daar mee gebeurt.

nee mensen haal de begrippen

aankoop en daarna huur
lening en rente
niet in de war met subsidie.

elke gemeente heeft een potje met geld om grote rampen op te kunnen vangen (denkhierbij aan de vuurwerk ramp van ondertussen 10jaar geleden die in mijn geheugen nog vers is) dat geld moeten ze wel beleggen of investeren anders wordt het enkel maar minderwaart.

en in tegenstelling wat een hoop mensen beweren doen prof voetbal clubs daadwerkelijk wel veel terug voor de gemeente waar in ze staan en daar buiten.

en dan heb ik het niet enkel over volk vermaak. maar ook het inspireren van de jeugd. ik heb nog nooit iemand gehoord ik wil later netzoberoemd worden als rembrand of van gogh. maar wel ik wil later netzogoed gaan voetballen als Thoe jansen of bryan ruiz, zogoed kunnen keepen als van de sar. dit zorgt er voor dat die jongens (en in minder mate ook meisjes) en ook mischien wel voornamelijk in de mindere wijken de straat op gaan om te gaan voetballen paps en mams moeite doen om de kinderen op een sport veld te krijgen ipv van dat ze zich zelf volgooien met chips op de bank.

wat je ook wilt zeggen over voetbal maar het inspireert de jeugd wel om het beste uit zichzelf te halen

27-06-11 19:28:56
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Wat mij betreft mogen ze zowel de subsidie aan kunst als aan voetbal dichtgooien :P

Overigens ben ik het met Deese eens dat ik voetbal belangrijker vindt in Nederland dan kunst.

Als een vereniging niet zelfstandig kan rondkomen dan is dat het probleem van die vereniging :)

27-06-11 19:30:41
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Waarom gaan we niet geld bij het voetbal weghalen en in de cultuur stoppen? :D

Ik bedoel, die geldbedragen vind ik echt absurd in voetbal, daar kan vást iets weg :ja

27-06-11 19:31:07
Saturus
Senior lid

WMRindex: 3
OTindex: 510
Wnplts: Oosterhout
S

27-06-11 19:31:51
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Zoveel geld wordt er niet in voetbal gestoken, vergeleken met cultuur.

Als je kijkt hoeveel mensen er naar het Nederlands elftal kijken en ervan genieten tijdens WKs en EKs dan vind ik het die investering meer dan waard.

27-06-11 19:40:09
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Mmore, salarissen van de spelers? Kunnen ze dat niet inperken, ik bedoel, die bedragen vind ik véél en véél te hoog. ;)

27-06-11 19:42:29
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Leuk dat jij dat vind, maar wat heeft de overheid daarmee te maken? ;) Als er een (overheids)regel komt op maximum salarissen dan vertrekt iedereen naar het buitenland. Bovendien betaald de club de spelers vaak en tot slot verdienen die spelers het dubbel en dwars terug voor de club.

Simpele kwestie van vraag en aanbod.

27-06-11 21:50:21
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
@Kameleon: de overheid weet niet eens de hand teleggen op bedrijfen waar miljarden euro's heen stromen om ze overeind tehouden stel je voor eens hoeveel het zal moeite het dan wordt om in een vrije sector zo iets te doen daarnaast moeten ze dan het met alle bedrijfen doen. of mischien enkel die met overheids steun overeind geholpen worden.

als ze het in het geheel zouden doorvoeren krijg je een amerikaans voetbal niveau daar zitten we ook niet op te wachten

daarnaast gebeurt het maar zelden dat een voetbalclub geld krijgt van de gemeente. geloof me dat gebeurd echt heel weinig. een lening dat is een ander verhaal. (of dat ze zoals hier boven een pand kopen wat dan gehuurd gaat worden) je gelooft het of niet het lijkt onvoorstelbaar maar de clubs verdienen hun geld met sponsor en kaartverkoop. de enige clubs die zomaar geld krijgen zijn amateur verenigingen netzoals de plaatselijke vis atelijk roei en tennis vereniging dat krijgt

@Mmore: het nationaal team verdienen de voetbal spelers niet gek veel aan het gehele prijzengeld wat op het wk behaald is voor nederland was slechts 24miljoen een schijntje op de miljarden opbrengst natuurlijk. dit kwam neer op ongeveer het salaris van boschker (9ton perjaar) per speler. ik krijg dat niet maar goed. vergleken met het buitenland (engeland en spanje) verdienen ze hier niet zo heel veel. genoeg dat zeker. enkel bij ajax, psv en feynoord wordt nog het grote geld binnen gehaald (voor internationaale wedstrijden krijgen ze allemaal evenveel en spelen de meeste spelers voornamelijk voor het eer)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven