hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Werkgelegenheid

30-04-11 20:06:57 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Verschrikkelijk,he.
Je doet nog zo je best om het goed doen, maar het lijkt wel of je daarvoor wordt gestraft :r

30-04-11 20:07:50 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Luna
Profiteurs zul je helaas altijd blijven houden. Die mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken als ze betrapt worden. En dat gebeurd gelukkig steeds vaker :D

30-04-11 20:09:06 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
@stormzoeker: maar nog niet vaak genoeg.

Ik heb bij Gemeente Deventer diverse keren aangekaart wat hier in de buurt misgaat.

Reactie: "Ja mevrouw, we kennen de situaties (let wel: meervoud!) en er wordt aan gewerkt...."

Yeah, right.


04-05-11 06:54:57 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Jovi, een gedetineerde krijgt bij intrek in het gevang geen uitkering meer. Mocht je iemand kennen wie dat wel kreeg dan of liegt die gast of is er een fout gemaakt bij de verstrekker van die uitkering.

Freeloaders, aanpakken, zo hard mogelijk.

04-05-11 07:41:26 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Kpuc: Sorry Kpuc een kleine correctie

Klopt gedeeltelijk wat je zegt
afgestraften zijn hun uitkering kwijt
Mensen in voorlopige hechtenis behouden hun uitkering.
Wordt de voorlopige hechtenis, omgezet in verzekerde bewaring maar nog niet afgestraft, ook dan wordt de uitkering stopgezet.

04-05-11 09:50:46 - Quote! - @DeathJester
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
Je hebt inderdaad altijd uitbuiters van het systeem. Ik heb persoonlijk geen ervaring met bijstand of een andere uitkering (naast stufi, maar dat wordt uiteindelijk een gift die in principe betaald is met mijn eigen belastingafdrachten).

Ben wel van mening dat het verschil tussen het niveau van de uitkering en de verdiensten te klein is. Ik hoorde van mensen in mijn omgeving die wel in de situatie zitten dat ze een uitkering krijgen dat het verschil tussen werken en uitkering soms wel zo klein is als 50 euro per maand.

Om participatie op de arbeidsmarkt te vergroten zou een verlaging van de bijstandsuitkering of een verhoging van de minimumlonen gepast zijn (mogelijk deels verlaging/deels verhoging om het redelijk te houden).

Er is momenteel in bepaalde gebieden vrij veel werk te bieden. Uit noodzaak ga ik vanaf half juni tijdelijk aan de slag bij mijn vader op kantoor, omdat hij gewoonweg niemand kan vinden die de functie wil bekleden. Dit gaat dan om een kantoorfunctie met betrekking tot orderverwerking!

Er is dus genoeg ruimte om te werken, als je maar goed zoekt.

04-05-11 10:35:03 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@DeathJester: Er is ruimte genoeg, maar als je boven de veertig bent, met een simpel MAVO-papiertje en veel werk- en levenservaring neemt men toch een broekie aan met noppie ervaring en een beter papiertje. Dan kun je blijven zoeken tot je een ons weegt, maar je zult nul op het rekest krijgen.

@Opa Zot: Dat klopt, en ik vind dat ook terecht, voorlopige hechtenis betekent dat iemand nog niet is veroordeeld.

04-05-11 10:55:38 - Quote! - @DeathJester
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
Kpuc: Ik ben juist bang voor het omgedraaide. Ik ben 21, bijna afgestudeerd met papieren om midden management taken te kunnen vervullen. Hierin ga ik gewoon niet aan de bak komen, omdat vaak naar mensen van 27/28 jaar gevraagd worden.

Het probleem ligt overigens ook wel bij de werkgevers hoor. Als de nood naar abreidskrachten zo hoog is, waarom bieden er dan niet meer bedrijven bij- en/of omscholing aan?

/edit: ev./mv. foutje!

04-05-11 11:43:43 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@DeathJester: In jouw geval is dat omgedraaid, voor mij werkt mijn scenario jammer genoeg wel. Opleiden, te duur, bang voor uitval wegens een longziekte, vergeet het maar dus. En dan zijn er nog van die eikels wie op je afgeven omdat je uiteindelijk toch werk hebt kunnen vinden, walgelijke lui wie het zelf eens zouden moeten meemaken ipv op een erfenis te teren. Dat laatste is uiteraard een persoonlijke sneer naar iemand wie mij afzeikt ;)

04-05-11 12:46:25 - Quote! - @DeathJester
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
Kpuc: Zo zul je beide kanten op altijd gevallen blijven behouden. Maar ik blijf van mening dat het bedrijfsleven net zo hard mee moet werken aan het oplossen van het probleem. Zie het als een soort sociale verantwoordelijkheid. Jammer dat maar erg weinig bedrijven dit doen.

Overigens teer ik nog niet op een erfenis ;) hoop dat ook zo lang mogelijk uit te stellen. (Ik weet dat de sneer niet naar mij gericht is, lees mijn reactie dan ook met een knipoog!)

04-05-11 13:21:28 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote Kpuc:
@DeathJester: Er is ruimte genoeg, maar als je boven de veertig bent, met een simpel MAVO-papiertje en veel werk- en levenservaring neemt men toch een broekie aan met noppie ervaring en een beter papiertje. Dan kun je blijven zoeken tot je een ons weegt, maar je zult nul op het rekest krijgen.
Ja, dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Niet zozeer bij 40 jaar maar bij 50. Dan word je echt als te oud gezien.

Werkgevers zien helaas het belang van ervaring niet. Er wordt alleen naar de korte termijn gekeken.
Wat kost het me? In plaats van: Wat levert het me op?

De enige oplossing is om dan voor je zelf te beginnen als ZZP-er.
Daarvoor moet je iets kunnen. Niet zo belangrijks is wat dat precies is. Je kunt aan het werk in de bouw, advieswerk, webdesign, computerhulp, schoonmaak, tuinieren, of willekeurig wat anders.
het grote probleem is echter de overheid.
Om voor je zelf te beginnen moet je vaak investeren in tijd en geld. (Geld om bij te scholen, gereedschappen aanschaffen, e.d. Tijd om je zaak op te zetten. Als je met het opzetten van een zaak bezig bent , dan wordt de tijd die je daaraan besteedt, gezien als werk. Dat gaat dus van je uitkering af. Bizar toch?)

Nu, als ZZP-er, heb ik een aardige boterham maar je moet echt overal zelf voor zorgen want er niemand waarop je terug kunt vallen.
Als je zaak niet wil lopen ben je ook alle rechten kwijt op wat voor uitkering dan ook.

Het voornaamste om te slagen als zelfstandige is dus DURF en een goed plan.

Nu wil ik niet zeggen dat iedereen in de wieg gelegd is om als zelfstandige door het leven te gaan, maar het kan een idee zijn om mee te gaan werken.

05-05-11 02:32:50 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@DeathJester: ;) Ik hoop dat mijn Pa de knaken wie m krijgt als ie zijn huisje wat m aan m'n zwager gaat verkopen zo gaat opmaken dat er niets overblijft voor de koters en de aanhangsels. Er begon er namelijk al ene te sputteren, schoonkutje dus, dat er dan weinig voor haar zou overblijven. Wel, dat ze een boom gaat neuken, misschien dat ze wortel schiet :P

Grouse, lijkt me prachtig maar ik heb altijd al de pest aan boekhouding gehad dus dat zal m niet worden 8O

05-05-11 12:23:20 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Kpuc: Boekhouding heb ik uitbesteed :D

05-05-11 12:36:38 - Quote! - @DeathJester
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
@Grouse: dat is inderdaad ook een optie. Neemt niet weg dat ik van mening ben dat de mentaliteit van bedrijven moet veranderen. Mogelijk dat ik later zelf in een situatie terecht kom waar ik zoiets kan creëren.

Kpuc: Lol. Prachtige reactie!

05-05-11 12:43:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@DeathJester: Helemaal mee eens hoor. Ik ben ZZP-er geworden uit een soort noodzaak.

11-06-11 15:53:28 - Quote! - @hessebes
hessebes
Senior lid

WMRindex: 76
OTindex: 148
S
Ik vind dat ze de jongeren-loon niet lager moeten uitbetalen dan ouderen. Zo voorkom je discriminatie. Ik bedoel ouderen hebben meer ervaring en jongeren zijn minder ziek. Ouderen zijn nauwkeuriger in hun werk en jongeren wat sneller ieder zijn eigen kwaliteiten. Nu worden veel jongeren echt onderbetaalt terwijl ze hetzelfde werk doen.

15-06-11 10:05:43 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Jeugdlonen, inderdaad, ik heb dat nooit begrepen. De jongere moet zich dan nog wel bewijzen maar hoe vaak komt t niet voor dat die jongere veel harder werkt dan een oudere werknemer? Plus dan ook nog het leerproces in de job erbij, wat mij betreft mag het jeugdloon af worden geschaft.

15-07-11 23:44:39 - Quote! - @Zuwe
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 671
OTindex: 22.232
Gemeentelijk had ik een paar vragen gesteld, een zetje terug...

Uiteindelijk: kan niet je hebt een eigen huis...

Zo zuinig als ik/wij altijd zijn geweest...
Zo royaal hebben anderen geleefd én die krijgen wél wat ze graag willen...

Omgekeerde wereld: iemand maakt alles op en leven ervan, ik was en ben zuinig en kan niks meer :|

15-07-11 23:46:10 - Quote! - @Lisbeth-Salander
Lisbeth-Salander
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 9.062
@Zuwe: zo herkenbaar.. en er is af en toe geen lijn meer in te bekennen..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven