hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 45 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Wat zou jij doen als..

29-08-06 14:54:13
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Je een politieke partij had en je je verkiezingsprogramma moet gaan samenstellen, welke punten zou jij belangrijk vinden en wat moet in jouw ogen nodig veranderd worden?

29-08-06 17:37:14
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Dat zou ik nooit doen, want ik ben het op teveel punten niet eens met deze manier van regeren...

Iig een aantal dingen die ik wel zou willen veranderen:

- Een alternatief scholensysteem.
- De mens dichter bij de natuur brengen.
- Een manier vinden om het deze-grond-is-van-mij systeem af te schaffen.
- Etc.

29-08-06 18:33:48
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
- Koningin krijgt de helft van d'r normale inkomen
- Zorg krijgt meer geld
- Onderwijs mag wat beter met hun geld omgaan, maar ook iets meer geld
- Mensen moeten veel beter getest worden voordat ze een uitkering krijgen
- Irritante onduidelijke spotjes gefinancierd door overheid afschaffen, gewoon een duidelijke reclame van een paar seconde.
- Nederland 3 gaat van de buis af, kost klauwen vol met geld, ipv van 5 herhalingen kun je ook 2 keer herhalen en meer nieuwe prorgramma's op 2 zenders proppen
- Boetes worden veel hoger bij vandalisme en diefstal
- Hogere gevangenisstraffen, moordenaars krijgen standaard levenslang

Mijn meningetje 8O
Ik volg de politiek eigenlijk nooit eigenlijk 8)

29-08-06 20:53:39
Erik Jan
Senior lid

WMRindex: 146
OTindex: 180
Wnplts: Elburg
Ik volg het eigenlijk wel :P

- De overheid moet efficiënter met tijd en geld omgaan

- Strenger, maar vooral zorgvuldiger intergratiebeleid, ze zijn nu veel te soft, en er gaat te veel mis.

- Niet meer 'levendigheid' in de politiek brengen, of in het zorgstelsel, dat kost alleen maar geld, en het resultaat is altijd nadelig.

- Ze moeten iets doen aan de situatie op school. Kinderen op de basisschool leren niets meer, dat "komt allemaal later wel".

De regering moet een droom nastreven, in plaats van ons te beschermen voor (fictieve) nachtmerries.

29-08-06 23:03:46
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Quote:
Ze moeten iets doen aan de situatie op school. Kinderen op de basisschool leren niets meer, dat "komt allemaal later wel".


Zeg dat wel, ik heb het grootste gedeelte van de basischoolperiode gewoon uit mn neus lopen eten, ik kreeg geloof ik 1 keer per maand huiswerk, terwijl nu me hele leven bestaat uit school. 8O

29-08-06 23:05:14
willyowinki
Senior lid

WMRindex: 159
OTindex: 415
Wnplts: Halfweg
S
@Tukka. Wat zul je slank zijn.

29-08-06 23:08:08
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
@willyowinki

Ja het is echt niet normaal, ik heb zelfs geen tijd meer om verzadigde vetten tot mij te nemen om mijn buik in de breedte te laten uitdijen.

29-08-06 23:12:17
willyowinki
Senior lid

WMRindex: 159
OTindex: 415
Wnplts: Halfweg
S
@ Tukka. Doe ook maar niet,maar als je toch omgaat is er niets aan de hand.Je hebt alle tijd van de wereld en er zijn voorlopig nog genoeg kroketten.

En als ik een politieke partij had zou je mij niet horen,maar ja ...ik heb geen partij,dus...

29-08-06 23:15:12
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
@ willyowinki,
Gelukkig zijn er nog genoeg kroketten. Ik sla er vast wat in als ik tijd heb. Gooi ik ze er met ze tienen tegelijk de frituurpan. Eten eten eten zal ik.

29-08-06 23:19:06
willyowinki
Senior lid

WMRindex: 159
OTindex: 415
Wnplts: Halfweg
S
@Tukka. Als je aan je streefgewicht bent gekomen,open dan daarover een topic,ja?

30-08-06 00:06:05
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Bij offtopic dan aub :) Voor de overzichtelijkheid ;)

30-08-06 04:03:49
herauthon
Senior lid

WMRindex: 125
OTindex: 201
S
Politiek programma - euh, woon ik in Nederland - het gaat toch altijd om de omzet - of vergis ik me ?
( we worden toch ook socialer als het woord "betere economie" valt..)

30-08-06 15:56:59
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
@willyowinki, oke ik zal er speciaal een topic voor openen! Ik streef naar de 70 kg, maar dat duurt nog wel even.En tovenaar, dat zal ik in het offtopic gedeelte doen ;)

30-08-06 19:42:40
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
1. ietsjes minder geld voor hoge piefen, ze hebben geen 12 villa's nodig, 1 is al luxe.

Voor de rest heb ik geen zin in typen:D

30-08-06 19:46:31
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
Ik zou doen dat iedereen die hier woont gelijken rechten had en dat iemand die geen paspoort heeft hier niet welkom is want dat is alleen maar slecht voor het land Ik zou de uitkering voor werkelozen afschaffen (ligt er aan waar om ze niet kunnen werken(maar daar is dan een aparte uitkering voor))die mensen kunnen gewoon werk zoeken want er is genoeg werk te doen al doen ze maar de bermen schoon maken het is in ieder geval dan werk. Ik zou de doodstraf weer invoeren want niemand heeft het recht om aan andermans spullen te zitten en iemand zijn leven aftenemen.

30-08-06 19:58:36
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
coelieroelie, behalve van dat met de doodstraf ben ik het met je eens. Alleen de doodstraf kun je niet terugdraaien, en levenslang wel. Daarom lijkt mij levenslang beter. Heb je niet te kans dat iemand onschuldig is gedood.

30-08-06 19:59:34
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
@ tukka als ze 100% weten dat hij het is dan verdient hij het gewoon zo als een oog om een oog en een tand om een tand

30-08-06 20:04:18
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Ik vind de doodstraf voor meervoudige zeden deliquenten en seriemoordenaars eigenlijk wel een goed idee, dat soort mensen sluiten anders toch maar op in een TBS kliniek, dat kost ons weer geld, kunnen wij nog gaan betalen voor hun zorg terwijl ze toch weer in herhaling vallen.

Of ben ik nu heel hard:?

30-08-06 20:13:40
De Reus
Senior lid

WMRindex: 245
OTindex: 354
Wnplts: Valkenswaa
S
Quote styvon:

Of ben ik nu heel hard:?


Ja verschilt toch weer per geval denk ik hè...
Maar met de doodstraf komen ze er toch wel makkelijk vanaf... dan lijden ze vanaf het vonnis van de rechter tot de executie...

30-08-06 23:33:53
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Iemand die zo "gestoord" is zal niet veel leiden, sommige genieten zelfs van het feit dat zij nog leven. Maar ach, ik kijk veel films hè ;)

31-08-06 00:48:27
herauthon
Senior lid

WMRindex: 125
OTindex: 201
S
@Styvon - De doodstraf - tja, als je het zelf wilt uit proberen - je moet wel weten waarover het gaat .. we maken je dood en maken je dan weer wakker (als het lukt..) en dan proberen we weer een andere manier van vooraltijdafscheidnemen.

Goed idee? - krijg je een beetje inzicht in je harte-wens.

23-04-07 11:04:02
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Mijn partij:
Naam: Lies Under Love
Punten:
Budgetten:
-belastingen verhogen
-defensie geheel schrappen
-derdewereldhulp verhogen
-afschaffen hypotheekrenteaftrek
-zwaardere straffen bij misdaad
-hogere geldboetes bij verkeersovertredingen
-sneller afnemen rijbewijs
-meer geld voor zorg
-ontslaan van UWV-top
-ontslaan van CWI-top
-reorganiseren gehele ambtenarij
-zware boetes bij fraude
-salaris van Minister President verhogen
-energiebedrijven weer in staatsbeheer
-ziekenhuizen weer in staatsbeheer
-begrotingsgat dichten
-nou ja, kan nog lang door gaan denk ik...:ja

23-04-07 12:14:18
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Defensie geheel schrappen en derdewereldhulp verhogen?

In China was er, na de periode van keizers, een lange tijd een man aan de macht die niet van geweld hield, een wetenschapper, een denker. Terwijl hij aan de macht was werd het grootste deel van zijn land overgenomen door zogenaamde 'Warlords'. Toen deze man opgevolgd werd door een voormalig legerofficier was China helemaal verdeeld. De legerofficier gebruikte vervolgens het leger om China weer te 'bevrijden'.

Wat ik wil zeggen? Soms is geweld de enigste oplossing, zonder defensie is er geen enkele vorm van bescherming van onze samenleving en kunnen we al helemaal geen ontwikkelingshulp geven. Alleen geld sturen is niet genoeg, het moet ook aankomen!

Belastingen omhoog.. In Nederland betalen we immers al niet zoveel belasting? Waar moeten armere mensen dit geld vandaan halen?

Wat betreft de hogere straffen ben ik het met je eens.., het verhogen van het salaris v.d. minister-president zou ik maar doen als ik jouw was want anders hou je helemaal niets meer over na het betalen van jouw zelf ingestelde belastingen!

Ziekenhuizen terug in de hand van de overheid.. Klinkt geweldig in de oren als je het aan mij vraagt. Je wilt niet Amerikaanse toestanden krijgen waarbij patienten gewijgerd worden omdat ze hun behandeling niet kunnen betalen!

23-04-07 12:38:44
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
80% van de ambtenaren in dit land ontslaan (die drinken toch alleen maar koffie) en 't overgebleven geld gebruiken om te investeren in milieuvriendelijke dingen en het terugbrengen van CO2-uitstoot en zo

23-04-07 12:41:03
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
juist ben er niet mee eens aangezien me oom en me pa ook in de ambtenarij zitten en ze meer werken dan koffiedrinken. ze worden alleen gigantisch kort gehouden

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven