hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 15 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4

Uitslag

12-06-10 13:53:37
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ikke, dat willen de aanhangers van Geert niet horen, of het is te moeilijk om te begrijpen dat hun grote leider net zo suf is als de oude kliek ;)

12-06-10 16:17:03
nlspeed
Senior lid

WMRindex: 540
OTindex: 7
Wnplts: Miklagard
Als hij het zo heeft gezegd, is het inderdaad kiezersbedrog. Maar als we daardoor een functionerend kabinet krijgen, dan vind ik het goed.

12-06-10 17:14:51
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@nlspeed: Met leugens komt nóóit wat goeds tot stand. :nee

12-06-10 17:24:06
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote nlspeed:
Als hij het zo heeft gezegd, is het inderdaad kiezersbedrog.


Hier word ik dus bang van he. Als Wilders het zegt, zal het wel zo zijn. Wat denk je er zelf van? Besef je nu niet dat hij zich anders voordoet dan hij eigenlijk is? Dat Wilders de grootste hypocriet is die er op dit moment over het Binnenhoof rondwandelt?

Oh wacht nee, natuurlijk niet. Want Wilders heeft daarna nog gezegd dat het geen kiezersbedrog is, maar een nuancering van eerdere standpunten 8-)

Wat een slijmbal.

12-06-10 17:51:29
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Nog even en het volk smeekt om terugkeer van Balkenende. Die was tenminste eerlijk.

Hoe zeg je "Wir haben es nicht gewuszt" in het Nederlands?
Laten we maar vast oefenen op "Wij zijn erin geluisd", want dat kunnen we straks zeggen.

12-06-10 17:53:37
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wilders wil bepaalde punten koste wat kost binnenhalen en AOW hoort daar niet bij. Was wel leuk om extra stemmen te trekken voor het eigenlijke doel. Ik snap alleen niet waarom hij daarvoor perse in de regering moet. We hebben immers het recht van initiatief, kamerleden mogen zelf wetten indienen. Is wel een hoop werk, ze moeten alles zelf doen ipv dat ambtenaren het voor je doen, maar toch.

Dit is voor Wilders een perfecte optie: dien wetten in. Geen alles omvattende waarvan de anderen kunnen zeggen dat ze het best zien zitten als dat ene puntje.....

Voorbeeld: wet die bepaald dat criminelen met een andere of dubbele nationaliteit na de straf meteen op het vliegtuig gezet worden. Zal de rest afwijzen, levert Wilders straks nog meer stemmen op. De rest moet dan nl uitleggen waarom zij vinden dat je criminelen niet mag uitzetten... En zo ken ik nog wel een paar initiatiefwetten die de rest zal torperderen en PVV bij de volgende verkiezingen de grootste partij maakt...

Denk aan het Marokaanse straattuig: bij geweld of wat dan ook met een een jaar werkkamp, bij herhaling uitgezet worden. Zal de rest afwijzen met een PVV als grootste partij over 4 jaar tot gevolg. En wijzen ze het niet af, heeft hij ook zijn zin....

Wilders is beter af in de oppositie, mits hij het recht van initiatief goed gaat gebruiken.


12-06-10 19:03:23
nlspeed
Senior lid

WMRindex: 540
OTindex: 7
Wnplts: Miklagard
Quote Ikke:
Quote nlspeed:
Als hij het zo heeft gezegd, is het inderdaad kiezersbedrog.


Hier word ik dus bang van he. Als Wilders het zegt, zal het wel zo zijn. Wat denk je er zelf van? Besef je nu niet dat hij zich anders voordoet dan hij eigenlijk is? Dat Wilders de grootste hypocriet is die er op dit moment over het Binnenhoof rondwandelt?

Oh wacht nee, natuurlijk niet. Want Wilders heeft daarna nog gezegd dat het geen kiezersbedrog is, maar een nuancering van eerdere standpunten 8-)

Wat een slijmbal.

Is dit wel een reactie op mijn reactie? :P

Natuurlijk besef ik dat hij niet eerlijk is geweest, dat zei ik immers. Een leugen is een leugen. Maar als we een partij gaan afwijzen om één leugen, dan kunnen we net zo goed gelijk het recht van de sterkste gaan invoeren, want dan bestaat er geen politiek meer.

Waarom ik het niet zo erg vind, is dat een rechts kabinet tenminste dingen voorelkaar krijgt. Een links kabinet ook, maar aangezien de VVD heeft gewonnen is het rechts. Als de VVD en de PvdA met elkaar in het kabinet komen, gaat er zowat niks gebeuren, want dan zijn ze het over elk puntje oneens. Net zoals een crimineel en een politieagent, de een wil recht en orde, de ander wil alles kunnen roven wat los en vast zit en totale chaos om de macht te grijpen.

En denk nou niet dat gelijk alle Moslims uit Nederland worden geschoven, de PVV is niet oppermachtig. Dat zijn allemaal spookverhalen. Nu komt er een reactie dat ik naif ben, maar daar geloof ik niks van. Alsof de VVD en andere partijen zomaar over zich heen laat lopen. De PVV heeft nog geen eens mensen in de kamer...

12-06-10 19:14:24
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@nlspeed: Wat opmerkelijk is dat Wilders zich voor de verkiezingen juist probeerde te profileren als de partij die niet aan draaikonterij doet. Dat geeft extra gewicht aan het feit dat hij van standpunt veranderd is. En nu wordt er gedaan alsof er niks aan de hand is.

Quote:
En denk nou niet dat gelijk alle Moslims uit Nederland worden geschoven, de PVV is niet oppermachtig. Dat zijn allemaal spookverhalen. Nu komt er een reactie dat ik naif ben, maar daar geloof ik niks van.


Waar heb ik gezegd dat ik dat denk? Volgens mij nergens, want dat denk ik niet. Wilders schuift wel een groot scala aan problemen op één bevolkingsgroep af. Daarnaast heeft hij alleen zoveel stemmen gekregen omdat hij precies roept wat iedereen wil horen en omdat hij de indruk wekt dat hij wel eens problemen op gaat lossen zonder dat het iemand iets gaat kosten. De mensen die op zijn lijst staan hebben veelal een achtergrond in de politie, het leger, de verzoring, een paar zijn advocaten. Vast allemaal slimme mensen, maar hun achtergrond kwalificeert ze niet echt voor een leidende positie.

12-06-10 20:06:16
nlspeed
Senior lid

WMRindex: 540
OTindex: 7
Wnplts: Miklagard
En daarin is hij ook fout. En het is ook niet goed. En het hoort ook niet. En...

En nee, dat heb je niet gezegd, maar dat denken anderen wel, dus voordat er zo'n reactie zou komen...En je hebt alweer helemaal gelijk, op een klein punt na. Hij lijkt (is?) dan wel tegen de Islam en alle buitenlanders te zijn, maar alleen tegen degene die zich slecht gedragen of die zich niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur wil hij iets ondernemen.

12-06-10 20:50:38
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
die zich niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur wil hij iets ondernemen
=====================
Zucht! Er is een heel verschil tussen niet aanpassen of dwars liggen.

Als jij te werk gesteld wordt in Iran, wil je ook niets liever dan je eigen geloofsgenoten ontmoeten (als je kerkelijk bent ingesteld).
Daar krijg je zweepslagen; hier zet Wilders je het land uit, terwijl je verder niemand tot last bent.

12-06-10 21:05:27
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zet dan ook criminelen met een enkel paspoort het land uit, pas dan ben je eerlijk bezig en maak je geen onderscheid. Iedereen telt mee, in positieve, en negatieve zin. Zal mij benieuwen hoeveel kiezers dan de volgende keer op m stemmen (A)

12-06-10 22:47:09
nlspeed
Senior lid

WMRindex: 540
OTindex: 7
Wnplts: Miklagard
Quote ledi:
die zich niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur wil hij iets ondernemen
=====================
Zucht! Er is een heel verschil tussen niet aanpassen of dwars liggen.

Als jij te werk gesteld wordt in Iran, wil je ook niets liever dan je eigen geloofsgenoten ontmoeten (als je kerkelijk bent ingesteld).
Daar krijg je zweepslagen; hier zet Wilders je het land uit, terwijl je verder niemand tot last bent.

Met aanpassen bedoel ik dus dat er geen boerkadragende vrouwen op het werk zitten die constant aan het bidden zijn en alleen Arabisch o.i.d. kunnen. Je geloof uitoefenen moet kunnen, maar moskeen in Nederland bouwen of boerka's dragen vind ik te ver gaan. Als wij dat doen in Arabie e.d. worden we dood geschoten.

13-06-10 08:56:10
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
nlspeed, we leven hier in Nederland, en daar hebben we nu eenmaal een vrijheid van religie, zo simpel is het. Dat men liever geen geschreeuw van een minaret wil horen, daar ben ik het volledig mee eens, maar dan moeten ook de kerken hun idioot gelui der klokken staken.

13-06-10 09:43:54
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Waarom zouden er geen moskeeën gebouwd mogen worden?
Heb jij geprotesteerd toen er chinese huizen in Nederland gebouwd werden? In Ruinerwold staat er 1 en iedereen vindt het prachtig.
En zo zijn er veel meer buitenlandse gebouwen, waar je niemand over hoort.
OK, dat geloei van zo'n minaret lijkt me afschuwelijk als je in de buurt woont, maar vergelijk dat eens met de honderden kerken die op zondag in Nederland gaan bimbammen.

13-06-10 09:47:04
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En dat bedoel ik maar, tis kwart voor tien en die pestklokken rammelen weer, dat Geert daar niets op tegenheeft is het bewijs dat ie met een gespleten tong spreekt.

13-06-10 09:50:58
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
In de tijd dat mensen nog van 9 tot 5 werkten, begonnen toch ook geen klokken te luiden om de mensen te vertellen naar hun werk te gaan? Idioot eigenlijk dat kerken dat wel doen.
(Enige uitzondering: fabrieksfluiten)

13-06-10 09:54:52
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
@ledi: kerktorens en klokken hadden ook een waarschuwende functie vroeger, signaal vlaggen naar een ander dorp/stad, brand, oproer enz... sinds de telefoon niet meer gebruikt ..110 jaar terug alweer..8)

13-06-10 09:56:26
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zouden ze die klok ook hebben geluid als de kerk werd afgefakkeld? (A)

13-06-10 10:05:23
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote ledi:

Daar krijg je zweepslagen; hier zet Wilders je het land uit, terwijl je verder niemand tot last bent.


Daar gaan we weer....De onwaarheid dat Wilders alle moslims het land uit wil zetten. De man heeft dat ik weet niet hoevaak al ontkent en ook het programma zegtr het niet. De enigen die het zeggen zijn zijn tegenstanders en dat zijn er zoveel dat het wel waar moet zijn, immers "iedereen" zegt het.....

Wie als moslim zich aanpast aan onze normen blijft gewoon hier. Alleen zij die dat niet willen en willen blijven discrimineren etc, die zijn niet welkom. Waarom dan toch steeds die onwaarheid verkondigen?

13-06-10 10:08:11
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Daar heb je een punt, blijft over het punt van kopvoddentaks en Mein Kampf, en zo zijn er nog wel wat denigrerende maatregelen van zijn kant te vinden. En kom nu niet aan met dat was een foutje van die kopvoddentax want meneer meende dat dus wel.

13-06-10 10:10:38
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Kpuc: meestal was dat het enige stene bouwwerk in de stad...juist ja je weet hoe dát kwam...8)

13-06-10 10:11:32
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@sjefke: Betaald uit aflaten 8)

13-06-10 10:18:04
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote Invisible:
Wie als moslim zich aanpast aan onze normen blijft gewoon hier. Alleen zij die dat niet willen en willen blijven discrimineren etc, die zijn niet welkom. Waarom dan toch steeds die onwaarheid verkondigen?

Omdat er verschil is tussen wat Wilders onder aanpassen verstaat en de meeste Nederlanders.
Het woord tolerantie kent hij niet.

13-06-10 10:31:08
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Aanpassen is: niet discrimineren (vrouwen , homo's), niet geweld preken als iets je niet aanstaat, erkennen vrijheid van meningsuiting en niet meteen moord en doodslag als een prent je niet aanstaat etc.

Lijkt me een volkomen redelijke eis. Wil je die zaken niet, hoor je hier niet thuis en moet je daarheen waar dat gedrag wel de norm is. Is ook mijn mening. Hoeft de jouwe niet te zijn, het kan zijn dat je discrimineren van vrouwen acceptabel vind, maar ik kan me dat maar moeilijk voorstellen.

Quote Kpuc:
Daar heb je een punt, blijft over het punt van kopvoddentaks en Mein Kampf, en zo zijn er nog wel wat denigrerende maatregelen van zijn kant te vinden. En kom nu niet aan met dat was een foutje van die kopvoddentax want meneer meende dat dus wel.


Mein kampf is denigrerend /beledigend, beslist. De bijbel (Koran) een fabel noemen ook want je verklaard de gelovigen tot idioten die in sprookjes geloven. Voorstellingen als die van de bloeiende maagden idem, maar mag omdat het christenen zijn die beledigd worden. Moet je eens proberen met moslims en de profeet als onderwerp, de wereld staat in brand..... en dat laat meteen zien wat velen, Wilders voorop, tegen de Islam hebben: die lange tenen en totale onverdraagzaamheid. Bij de radicalen, maar helaas ook bij de gematigden waarvan velen het volkomen normaal vinden dat je rellen krijgt als je de profeet afbeeld.....

Gevolgd door het preventief zelf cencureren door correcten omdat andere groepen zich beledigd zouden kunnen voelen. Nota Bene in eigen land...

13-06-10 10:38:41
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nogmaals, ik ben geen staatsman wie grote invloed op de peeps heeft ;) En ach, als je toch zo bij die vrijheid van meningsuiting wil blijven, dan doe ik er maar vrolijk aan mee toch?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven