hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3 4

Uitslag

10-06-10 01:56:19
Aranarth
Senior lid

WMRindex: 211
OTindex: 271
Wnplts: Schiedam
Zijn er nu echt geen mensen hier die over de uitslag aan het praten zijn? Een update so far:

CDA 21
PvdA 31
SP 15
VVD 31
PVV 23
GL 10

(de belangrijkste)

10-06-10 10:44:50
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
PvdA verliest een zetel aan de PvvD..

10-06-10 11:28:23
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Definitief: VVD dus 31 ipv de tot een week geleden voorspelde 37.

VVD er van Balen wijt dit aan het moddergooien van links met het steeds maar bleren dat de VVD asociaal is en dat dat is blijven hangen. Je mag niet hopen dat ze dat blijven geloven, dat moddergooien helpt, want dat beloofd nog wat voor de volgende verkiezingen.

PVV scoort beter dan de peilingen verwachten, maar verbaasd me niets. In het stemhokje kan je ongezien en onbekritiseerd gewoon doen wat je wil.

D66 scoort veel minder dan verwacht. En tegen hen is toch geen modder gegooid. Ik denk dat hier heel veel mensen ineens beseffen dat de partij nog nooit op echt inhoudelijk iets te betrappen is geweest en ook nu vooral lucht is ???

Wat voor Coalitie moet er komen. Als het CDA niet perse in de oppositie wil zou je denken aan VVD - CDA - PvdA. Of anders VVD - CDA - PVV - CU.

CDA in oppositie betekent m.i. meteen ook PVV erin omdat de rest. op VVD na, liever geen regering heeft dan doen wat het volk wil...

PvdA.. het was nog lang spannend en eigenlijk blijft het dat ook. Er is nog kans op een kabinet met Cohen aan het hoofd en dat betekent dan weer 4 verloren jaren wat betreft het oplossen van de problemen

10-06-10 12:17:13
Isis-Nova
Senior lid


WMRindex: 757
OTindex: 381
Zucht.... Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in zoveel mensen tegelijk, geloof ik. Je hoopt dat het allemaal wel meevalt, maar nee, de verrechtsing vindt toch echt plaats. Nederland tolerant? Helaas niet. Een zondebok kiezen in moeilijke tijden is zo makkelijk, maar zo gevaarlijk! Serieus, ik snap het niet.

10-06-10 12:17:55
nietmeer
never mind:P

klik hier

10-06-10 12:18:32
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wilders komt al snel uit de kast_O-

10-06-10 12:20:29
nietmeer
Kpuc: tja dat is gewoon verkiezings bedrog:P

Benbenieuwd of hij die vreemdelingen zaken ook zo snel zal laten vallen:P

10-06-10 12:35:55
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Taz, dat is nu juist exact waar hij zijn collega's in de politiek al jaren van beschuldigd. En dan nu dit _O_

10-06-10 12:44:05
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
In een situatie dat de rest erop uit is om Wilders te weren en dat dan op Wilders eigen gedrag af te schuiven (zie Almere en Den Haag) is dit politiek een goede zet. Nu kan men dat niet meer en is er democratisch gezien geen weg meer om de PVV heen.

Als je perse wil regeren (gaan we er van uit dat hij dat meent) is het handig als je de enige hindernis die anderen tegen je kunnen gebruiken opruimt.

Vorm van kiezersbedrog is het wel, wat dat betreft past hij nu ook precies bij de rest...Denk aan PvdA die 100% gegarandeerd een referendum zou laten houden over het aangepaste verdrag van Lissabon.... en van de rest is ook genoeg aan gebroken beloftes te vinden als je even gaat zoeken.

De enige manier om geen kiezersbedrog te plegen is niet regeren. En bij PVV zou dat ook kiezersbedrog zijn omdat ze steeds zeggen dat wel te willen...... SP heeft dat gemerkt door niet te regeren en nu flink te verliezen.

10-06-10 12:55:48
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ik weet absoluut niet of het realistisch is maar ik hoop dat GL mee mag regeren ! In ieder geval zijn ze 3 zetels gegroeid! :jeej

10-06-10 12:56:33
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ojee, er zijn zat wegen om zonder de PVV te regeren, als alleen het CDA al zegt van we gaan na dit verlies beter in de oppositie is t al gedaan. En zo zijn er meer coalities zonder de PVV mogelijk ;)

10-06-10 13:11:19
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als ik mijn geld moet zetten, gok ik dat CDA de oppositie ingaat en daarmee dus ook PVV erin zet.

Er zijn echter wel gekkere dingen gebeurd en gezien de leugenachtigheid van PvdA in het verleden moet je zelfs PvdA en PVV niet uitsluiten. Als ze nu al termen gebruiken dat het programatisch ver uit elkaar ligt en ze dus samen niet zien, weet je dat ze al aan het draaien zijn.

10-06-10 13:15:27
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
PvdA, PVV zie ik niet gebeuren :P Dan kunnen we over een paar maanden weer naar de stembus.

Reken / hoop op een kabinet met VVD, PvdA, GL & D66.

10-06-10 13:49:19
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
I agree with Mmore! :jeej

10-06-10 14:05:23
Isis-Nova
Senior lid


WMRindex: 757
OTindex: 381
Me too :ja!

10-06-10 14:13:57
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
@Marisz: dan hebben we nog kans op een tolarant en multi-cultureel nederland

10-06-10 14:22:47
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Kan je over twisten. Nu kunnen wel degelijk bestaande problemen nog opgelost worden, als je weer 4 jaar verloren laat gaan wordt het alleen maar lastiger.

Probleem bij nagenoeg alle coalities: ze hebben geen meerderheid in de senaat..... Dat geld ook voor paars plus. Dus redelijk onregeerbaar geheel (of reden temeer om de senaat af te schaffen)

10-06-10 14:58:06
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nee, ik pleeg geen kiezersbedrog hoor, nee echt niet 8O

Wilders hoopt daarom dat een rechts kabinet door zijn aankondiging dichterbij is gekomen. Waarom hij daar pas na de verkiezingen mee is gekomen, wilde hij niet verder toelichten. „Omdat ik het nu goed vond”, zei hij daarover.

10-06-10 15:13:17
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
zie hier de motivatie.

Snijd beslist hout. Doet hij ook niets anders mee dan wat andere partijen al decennia doen. Maar vangt de aandacht vnl omdat bepaalde kringen erop gebrand zijn fouten in die hoek te zien en breed uit te meten. Doet Roemer iets dergelijks is het hoogstens een berichtje op pag 26.

en zelf iets doen wat je adneren verwijt.... had Famke dat onlangs ook niet met het aanpassen van e.e.a. zodat ze in de kamer kon blijven?

10-06-10 15:15:58
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Om nu nog de PVV buiten te sluiten zou volksverlakkerij zijn, ik zelf ben er geen voorstander van die club, maar het VOLK heeft gekozen, weet iedereen dat nog??:ja

10-06-10 15:55:02
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Wilders (over AOW):
Waarom hij daar pas na de verkiezingen mee is gekomen, wilde hij niet verder toelichten. „Omdat ik het nu goed vond”, zei hij daarover.

Nu kan (bijna) iedereen wel raden waarom. Even denken: het volgende is de hypotheekrente, op de voet gevolgd door de huren. Laat deze man alsjeblieft regeren. Laat hem de rest van zijn gezicht zien. Alsjeblieft... Zodat we binnen vier maanden weer het rode potlood mogen gebruiken. Ik zal met veel plezier weer naar de stembus lopen!

Quote Invisible:
Doet hij ook niets anders mee dan wat andere partijen al decennia doen.

Was Wilders niet degene die dat nóóit zou doen?

Quote Invisible:
had Famke dat onlangs ook niet met het aanpassen van e.e.a. zodat ze in de kamer kon blijven?

Nee, maar daar had je al eens een uitgebreid antwoord op gehad ;)

-edit
Even mijn eerdere commentaar opgezocht voor de duidelijkheid:
Quote:
Overigens (na enig verder zoekwerk): Zij wil de partijregels niet eens veranderen. Ze wil zich beschikbaar stellen voor een nieuwe termijn. Zij zal hiervoor dispensatie moeten vragen bij haar partij, omdat volksvertegenwoordigers van GL maximaal 3 termijnen mogen dienen. Ook haar voorganger Paul Rosenmöller heeft destijds dispensatie gevraagd.
Mochten er tegenkandidaten komen, dan komt er een lijsttrekkersreferendum. Komen die er niet dan kan ze voor de volgende termijn gaan. Eén en ander volledig in overeenstemming met het beleid én de regels van GL (onder andere artikel 29 huishoudelijk reglement 2007 Groen Links)....

Het ging dus niet om e.e.a. aanpassen ;)

10-06-10 16:05:26
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
@stromzoeker: ik blijf vinden dat dat van Famke een geurtje houdt....

Wilders zou het inderdaad nooooit doen. Doet het wel en is dus nu gelijk aan de rest?

10-06-10 16:56:56
nietmeer
Wilders is de hypocrisie die hij zelf zo verafschuwde en bekritiseerde. Alles waar hij anderen voor uitmaakt, is hij zelf ook.

Een waardig politicus.

Alleen jammer dat hij nog steeds niet een televisiedebat kan voeren zonder te worden gecorrigeerd door de debatleider. (nou is het tegenwoordig HIP om door anderen heen te praten bij debatten, een groot pluspunt voor Rouvoet en Roemer, die zich de afgelopen dagen niet hebben verlaagd tot dit soort respectloze gewoontes.

Mja, hij heeft wel flink gewonnen, we kunnen nu wel lachen, maar hij zal toch echt wel in de coalitie CDA-VVD-PVV terecht komen. Dat wil Rutte, de man die continu wilders z'n achterste uitlebbert, het CDA is onwennig om niet te regeren, en Wilders wil het het hardste, zeker als hij z'n beloftes gaat verloochenen.

Had trouwens ook gehoopt op 15 zetels voor de D66.
Tevens heb ik besloten dat we Limburg maar aan België moeten afstoten. Limburg wil dolgraag het boerkaverbod, België heeft 't. Mooie oplossing.

10-06-10 17:03:52
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Invisible: Nee, hij is niet gelijk aan de rest, er stinkt nog veel meer aan dat sujet 8)

10-06-10 17:16:39
nietmeer
Kpuc:
Alsof jij dicht genoeg in de buurt zou kunnen komen om hem te ruiken :D

Voor die tijd zitten er al 2 zwaargespierde mannen bovenop je.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven