hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 10:00 - 74425 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3

WMR Poll verkiezingen

02-06-10 09:35:28
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Na 1707 stemmen is de verdeling alsvolgt:

PVV 28.2
VVD 17.3
PvdA 11.1
SP 10.2
D66 10
GL 9.2
CU/SGP 4.6
CDA 4
PvdD 3.5
TON 1.9

Opvallend vind ik dat al na een stem of 30, de verhoudingen tussen de partijen min of meer lagen zoals die nu ook zijn.

Nog opvallender is dat er bij PVV wel een klein verschil zit. Gister vroeg in de avond was die nog in de 26%, na de avond over de 28%. Dat betekent dat relatief veel van de avondbezoekers PVV stemmen, anders kan na zoveel stemmen dat percentage niet zoveel meer stijgen.

Als ik er vanuit ga dat de avond relatief veel oudere bezoekers trekt ivm werk etc, dan is dat nogal in tegenstelling met de landelijke peilingen.... Wordt dit op 9 juni een verrassing die niet voorspeld was?

Ik hoop overigens niet dat de echte verkiezingen hetzelfde beeld geven. Wilders een aantal punten die gerealiseerd moeten worden, maar dan niet als MP s.v.p. Zou niet goed zijn voor NL als hij het werd.

Ik denk ook niet dat ze hetzelfde zullen zijn, CDA zal aanmerkelijk meer scoren door mn de trouwe achterban op leeftijd, die niet nadenkt maar klakkeloos stemt wat ze al eeuwen stemmen en dat tot hun dood zullen blijven doen.....

02-06-10 10:02:58
Lenni
Erelid


WMRindex: 763
OTindex: 4.667
T S
Ik zie spam op de site van de SP:P

Gelukkig is weer weg....

02-06-10 10:57:15
nietmeer
Deze poll verrast mij ook telkens weer. Het enorme hoge PVV gehalte zie ik zelf weinig terug. De Fora zijn overwegend Links en Liberale gedachten worden snel afgestraft.

Maar als je kijkt naar de percentages die je hier ziet en de percentages in de 'werkelijke' wereld kan je wel conclusies trekken.

Het WMR-publiek is vrij jong met een redelijk percentage niet-stemgerechtigen, en een percentage van 28 % zal de PVV in de landelijke politiek niet gaan halen.

Zou dit betekenen dat de nieuwe generatie PVV stemmers is, vinden jongeren Mozart-kapsels weer cool of zijn ze gewoon pissig op huidig beleid en zijn het protest'stemmen' ?


02-06-10 11:12:25
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Dat de fora overwegend links had ik echt nog niet gemerkt hoor.. ;)

Ik denk dat zowel hier als in de maatschappij het aantal PVV stemmers groter is dan het aantal dat er voor uit komt. Vanwege inderdaad de reacties uit mn linkse hoek die er niet om liegen en die menigmaal ontaarden in kwalificaties die ver ondermaats zijn. En niet iedereen kan daar tegen of wil die ontvangen.

Het WMR publiek is vrij jong, maar zoals ik al zei: juist in de avond ging na meer dan 1000 stemmen het percentage van PVV nog omhoog en dat suggereert toch dat het om oudere kiezers gaat die overdag geen tijd hebben voor WMR.. ???

02-06-10 11:21:52
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
's Avonds zijn er ook vrij veel jongeren online hoor! En ik denk dat het grote gros echte nalopers zijn (zoals altijd). Er zijn een paar schreeuwers, en de meesten horen dan alleen de goede punten daaruit en gaan daarop stemmen. Logisch gevolg. En hij heeft ook niet alleen maar slecht ideeen zoals sommigen beweren, maar ik vind hem niet de persoon om Nederland te regeren.

Wat CDA betreft heb je helemaal gelijk, zelfs mijn ouders zijn zo opgevoed, en mijn moeder wil niet veranderen. Het kan haar niet schelen wat de plannen zijn, maar CDA is christelijk dus altijd goed :nee. Gelukkig begint mijn vader een beetje na te denken :P

Maar ik hoop dat veel mensen zich op het laatst toch nog bedenken en niet PVV stemmen, anders ben ik bang dat het een grote flop wordt. Dus: iedereen die niet voor Wilders is - stemmen!! :P

02-06-10 11:26:30
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
En iedereen die voor Wilders is ook. Ik vind het namelijk een burgerplicht om te gaan stemmen. Van mij mogen ze ook de stemplicht weer invoeren wat dat betreft, maar dat is een ander onderwerp.


02-06-10 11:33:15
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zoals het er nu naar uitziet ga ik, tegen m'n geweten in, toch PvdA stemmen. Dat is voor mij de enige optie wie openblijft om de PVV te blokken.

02-06-10 11:35:59
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
@Invisible, iedereen die voor Wilders is gaat sowieso wel stemmen, maar veel mensen weten niet wat ze dan moeten gaan stemmen. Om de PVV echt te blokken is het inderdaad het beste om PvdA te stemmen, maar heel veel mensen (waaronder ik) vinden dat ook geen optie. Voor mij is het duidelijk, ik ben een groen-links stemmer, heel veel goede punten, maar niet iedereen weet waarop ze moeten stemmen.

02-06-10 11:36:47
Redorbit
Erelid


WMRindex: 406
OTindex: 3.524
S
VVD olé olé:jeej

02-06-10 11:39:03
Sterre
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 653
qua standpunten ben ik voor CDA maar ik vind dat Balkenende zijn kans eigenlijk wel heeft gehad. Duss.. wat nu. Moet me er nog maar eens even in gaan verdiepen

02-06-10 11:40:50
nietmeer
Zoals de stemplicht in Belgie, waar er een boete staat op niet stemmen zonder geldige reden :P?

Trouwens blijf ik erbij dat de fora overwegend links zijn, ik zie persoonlijk weinig liberale stemmen opgaan, maar dat kan ook aan mij liggen.

Zeker denk ik ook dat WMR weinig conservatieve kiezers herbergt. De standaard PvdA,CDA en VVD-kliek zullen hier weinig vertegenwoordigd zijn.

02-06-10 11:43:13
Sterre
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 653
Quote NordicGuardian:

Zeker denk ik ook dat WMR weinig conservatieve kiezers herbergt. De standaard PvdA,CDA en VVD-kliek zullen hier weinig vertegenwoordigd zijn.


de VVD en de PvdA staan anders toch wel op plek 2 en 3 van de poll

02-06-10 12:00:49
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Nordic Guardian: mijn opmerking inzake dat het links me niet opgevallen was, had niet voor niets een knipoog smiley... ;)

Er valt hier overigens menigmaal de term blokken van de PVV. Ik denk dat de discussie daarover beter hier verder kan gaan...


02-06-10 12:05:47
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tweemaal de term blokken, is dat menigmaal? Woeiii, nou nee hoor, laten we gewoon hier de algemeenheid bepraten, dat Wilde Geert topic heeft niets meer met politiek te maken lijkt me ;)

02-06-10 12:27:26
nietmeer
@Invisible:
Painfully ignored sarcasm
(gaat zich in een hoekje schamen)

@Sterre:
op 17.2 en 10.2 %

Dat zou neerkomen op resp. 26 en 15 zetels voor de VVD en PvdA...

Landelijke peilingen: 37 en 28, de twee grootste partijen. Dat zijn pittige verschillen hoor ;)

02-06-10 17:27:03
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Er zijn meer waarheden dan enkel die van links. Er zijn meer problemen dan enkel die welke links ziet. En omdat links ze niet ziet en er dus niets aan doet krijg je Wilders. Wilders heeft zijn bestaan te danken aan links. Best grappig eigenlijk......

02-06-10 17:54:01
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Invisible: Ik denk niet dat WMR erg representatief is voor de samenleving, op welk gebied dan ook. (De samenleving kan wel wat WMR gebruiken?8))

Ook het tijdstip zegt vrij weinig over leeftijden, hoe laat je ook komt, er zijn vaak nog groepjes van meerdere leeftijden actief, of soms nog 1 of 2 mensen... en de aanhang buiten 'onze' tijdzone kun je al helemaal geen staat op maken.

Het forum voelt misschien vaak alsof het grotendeels 'linksen' bevat (en ik heb een hekel aan stempeltjes:|), maar er is meer wmr-forum dan de [POL] en [VDS] secties. Alsof dat niet genoeg is, er zijn bezoekers zat wie 't hele forum koud laat en alleen artikelen lezen, blogs maken en/of volgen, enz. Allemaal mensen die misschien even de moeite nemen te stemmen in de poll omdat dat maar anderhalf klikje is.

Daarnaast kunnen die 2 genoemde forumsecties soms flink heftige discussies opleveren, voor een aantal forumbezoekers reden om zich erbuiten te houden. Waar, de meeste personen die daar actief zijn komen iets 'harder' over dan ze zijn (zag je zelf met bowls toch ook?), maar die buitenkant kan mensen afstoten. Zeker gezien de reputatie van de sfeer op het gemiddelde internetforum.

Don't get me wrong, poll is leuk en interessant voor binnen de site, maar ik denk niet dat je er ook maar een enkele serieuze conclusie aan kunt verbinden wat de buitenwereld betreft. De enige conclusie die je (voorzichtig) zou kunnen proberen te trekken is dat de gemiddelde 'rechtste' wmr-bezoeker (om wat voor reden dan ook) minder snel geneigd is om zich in potentiëel heftige forumdiscussies te mengen.

@NG: Kom uit je hoekje, niets om je voor te schamen, het sarcasme van Invisible is niet altijd even... ehm... 'zichtbaar' :P

(No offence Invisible :))

02-06-10 17:56:38
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pietje, zo werkt het precies met peilingen van de Hond en soortgelijke bureaus, soortgenoten zal ik maar niet zeggen ;)

02-06-10 18:12:09
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote pietjevlip:


(No offence Invisible :))


I'm not offended. Ik weet inmiddels dat het wat onzichtbaar is, zal aan de naam liggen :)?

Volgende keer zet ik er 10 ;) neer of zo.... :D

02-06-10 18:50:21
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ligt niet eens zozeer aan jou... probeer een weekje in pure tekst te praten en 't gaat ook vrijwel zeker mis. Tekst zegt veel, maar de intonatie is minstens zo belangrijk, en die breng je niet makkelijk over met typen.

Dan helpen 20 smileys niet :nee

02-06-10 19:50:12
nietmeer
Als iemand 10 a 20 smileys neergooit snap ik wel dat er waarschijnlijk een 'subtiele' betekenis achter zit hoor :D

(zo geef ik mijn intonaties aan met '-tekentjes', maar daar lees je wellicht nog makkelijker overheen)

Maar gaan we nu niet heel erg on-[POL]-forumachtig offtopic :o?

02-06-10 19:51:38
Justist
Erelid


WMRindex: 1.054
OTindex: 6.624
T
Waarom staat Lijst 17 niet in de pol? :[

02-06-10 19:54:53
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
Ik snap niet waarom ik niet kan stemmen op die poll, heb nog niet gestemd dus het zou toch moeten kunnen.

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, heb twe ekeer stemwijzer gedaan: eerste keer kreeg ik SP, tweede keer PvdA
en wereldstemwijzer heb ik ook twee keer gedaan en daar kreeg ik eerste keer SGP en de tweede keer Groenlinks. Lekker duidelijk ook die wijzers. Denk dat het maar ienemienemutten gaat worden als ik er over een paar dagen nog niet uit ben.

02-06-10 20:32:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Gothic: je kan 1 stem per IP adres uitbrengen dus als Ik stem kan Vailan dat niet meer :) en omgekeerd :( . Zit er nog iemand bij jou op WMR? Dan is dat de verklaring

Tom -Servo daarentegen kan onbeperkt stemmen omdat hij vanwege de dongel iedere keer een ander IP adres heeft . . . :ja

02-06-10 20:33:28
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
PVV.27,7%.560
VVD.17,1%.346
PvdA.11,1%.224
SP.10%.202
D66.9,9%.200
GrLnks.9,5%.192
CU/SGP.4,7%.95
CDA.4,3%.87
PvdD.3,7%.75
TON.2%.40

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven