hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4]

Schandpaal

11-11-09 15:17:18 - Quote! - @prinsesopdeerwt
prinsesopdeerwt
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 77
natuurlijk maar de extremen laten we buiten de deur

11-11-09 15:17:33 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Mandarijntje: Het rechts hier in nederland is nog echt wel overwegend links hoor. en mensen die op de vvd stemmen zijn geen egoisten, lekker stereotype weer

11-11-09 15:18:26 - Quote! - @prinsesopdeerwt
prinsesopdeerwt
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 77
Quote Banaal:
@Mandarijntje: Het rechts hier in nederland is nog echt wel overwegend links hoor. en mensen die op de vvd stemmen zijn geen egoisten, lekker stereotype weer
eens

11-11-09 15:18:38 - Quote! - @Mandarijntje
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Banaal, maar wij hebben niet te maken met een andere rechts dan die van Nederland:P

En VVD is geen links, en geen rechts:|

11-11-09 15:18:57 - Quote! - @Maan
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
Quote Maan:
Ik vraag me alleen 1 ding af.

Wilders vroeg om een kopvoddentax, heel ernstig en belachelijk, absoluut.

Maar binnen twee weken werd er door een andere partij een voorstel gedaan, waarin moslims die hun hoofddoek niet wilden afdoen, en daardoor geen baan konden vinden, geen recht meer zouden hebben op een uitkering....

Ok, een volledige uitkering gaat me idd te ver, maar er is altijd werk, en tot zoiets gevonden is, heeft ook een hoofddoekdragende vrouw recht op een ww uitkering lijkt me.

Toch heb ik hier nog nooit iemand over horen klagen, en komt dat nou omdat het in mooie woorden werd verpakt?


jij antwoorde hierop dat het door teveel media aandacht kwam.

Waarop ik weer tot de conclusie kwam, dat er zeker wel rechtse beslissingen in het kabinet worden genomen, dezelfde als waarvoor wilders zou staan, maar omdat er meer drukte voor wilders' denkbeelden is, valt dit niet op bij de mensen. Dat is toch net zo erg?

11-11-09 15:20:42 - Quote! - @Mandarijntje
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Er is geen beslissing over genomen, het is nog iemand die dat zei. En LuckyMe heeft dat al uitgelegd op de vorige bladzijde.. Dat ze de baan niet krijgen toegewezen krijgen op basis van een burka, niet nog steeds een volle uitkering moeten kunnen genieten omdat ze dat niet opzij kunnen zetten.

En het is zeker niet zo erg, aangezien het op een menselijkere manier wordt gebracht.

11-11-09 15:21:45 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
VVD is van oudsher een rechtse partij, veeal zijn de christelijke partijen (CDA, CU, SGP) de middenpartijen.

11-11-09 15:22:22 - Quote! - @Maan
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
@ luckyme:

Zolang je iedere baan aanpakt is het geen probleem lijkt me, maar zolang je geen baan hebt moeten ook burkadragers en hoofddoekdragers een uitkering kunnen ontvangen.

als dat betekend dat je ongeschoold werk moet doen, is dat niet anders, maar als je werkelijk geen baan kan vinden, heb je net zoveel rechten als iedere andere nederlander... Maar dat valt niet echt te controleren toch? Je wil niet weten hoeveel er al door nl's gefraudeerd word in de ww.....

11-11-09 15:22:24 - Quote! - @prinsesopdeerwt
prinsesopdeerwt
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 77
menselijker of beter verwoord?..

11-11-09 15:24:32 - Quote! - @Mandarijntje
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
@Maan: Ik geloof dat dat alles LM's punt was:)

11-11-09 15:26:24 - Quote! - @ladekast
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
schandpaal, kwel, gaan we die weer gebruiken ? :ja

11-11-09 15:26:43 - Quote! - @Maan
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
@ mandarijntje, ja ik heb t even opgezocht, en idd het is nog niet besloten, net zoals een burkaverbod er ook maar niet komt.

Maar je meent toch niet serieus dat als iets menselijk gezegd word, dit altijd geaccepteerd moet worden? Je was sarcastisch mag ik hopen?

en nee volgens lm was het terecht als mensen gekort worden op hun uitkering. Maar mijn tegenwerping is dat dit niet te controleren is... dus is het niet terecht iemand te korten.

11-11-09 15:29:28 - Quote! - @Mandarijntje
Mandarijntje
Oudgediende


WMRindex: 589
OTindex: 9.752
Heb je mij horen zeggen dat het geaccepteerd moest worden? Ik zeg dat iedereen er recht op heeft, maar omdat je geen werk kan krijgen omdat je burka daarvoor in de weg staat je daar afstand van moet doen, een gewone hoofddoek gaan dragen en anders maar geen volle uitkering, als je niets over hebt voor werk..

Een beetje toegeven van beide kanten:)

@ Roy, dit is toch de schandpaal8)

11-11-09 15:32:00 - Quote! - @Maan
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
je begrijpt me verkeerd. Ik zit je niet op te fokken, ik kreeg juist uit je eerste bericht het idee, dat we het best eens waren.

Ik bedoel, vind je werkelijk dat ik mensen mag beledigen als ik het maar met lieve woordjes breng. Wat er dus gebeurd. Iets onacceptabel word gezegd, maar in vriendelijke bewoordingen. Word het dan wel acceptabel?

11-11-09 15:32:08 - Quote! - @prinsesopdeerwt
prinsesopdeerwt
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 77
het gaat niet om de mensen die willen werken. De rotte appels proberen er met allerlei smoezen altijd wel onderuit te komen

11-11-09 15:33:36 - Quote! - @Maan
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
die komen in alle nationaliteiten voor hoor, dat staat hier los van.

11-11-09 15:36:24 - Quote! - @ladekast
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
@Mandarijntje: maar dan in het echt :jeej

11-11-09 15:39:52 - Quote! - @prinsesopdeerwt
prinsesopdeerwt
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 77
@ maan nou nou nou rustig aan.

11-11-09 16:06:25 - Quote! - @Melosity
Melosity
Senior lid

WMRindex: 145
OTindex: 14
Wnplts: Zoetermeer
Ik ben ondertussen de draad kwijt hiero

11-11-09 18:10:55 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@strekkie001

ik wil ook niet onder de sharia gaan leven, begrijp me goed. maar dit gaat te ver. en dat schandpaal is alleen maar om mn punt te maken.

Wat in dit berichtje word gezegd is geen mening. Het is racisme. Of moeten we de klu klux klan ook maar hun mening laten houden?

voor racisten/discriminatie is er geen plek op deze planeet. weg drmee. ik discrimineer racisten.

-----------------------------------------------
Aha.. en met welke reden ben ik dan een racist?
- omdat moslims drijgen met bomaanslagen voor een film? (fitna)
- omdat er rellen komen door een cartoon over de heilige profeet Mohammet?
- omdat er de meest idioote subsidies aan elke nieuwe illegale word gegeven?
- of ben ik een racist omdat ik niet meedoe aan positive discriminatie waar onze vrolijke vriend balke en bosje zo van houden?

jij moet niet meteen iemant een racist noemen als hij zijn mening uit.

IK VIND jou een mongool.

11-11-09 20:18:29 - Quote! - @Bogarde
Bogarde
Erelid


WMRindex: 37
OTindex: 5.643
S

11-11-09 21:15:33 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Bogarde, het is niet zo bedoelt dat snap je zelf ook wel, ik ken persoonen zoals jou wel ik ga er verder ook geen moeite aan besteden, want waarschijnlijk kan je alles wat ik zeg zo twisten en draaien en vervormen dat het alsnog slech is.

Succes met je verdere leven.

* en jij mag wel verdomme zeggen? kan ook op de 1 of andere vreemde onbegrijpelijke manier kwetsent zijn voor mensen, of verkeert worden opgevat :R

11-11-09 22:17:21 - Quote! - @LuckyMe
LuckyMe
Erelid


WMRindex: 86
OTindex: 1.897
@Maan: Uiteraard is er wel een controle. Maar ik ben het met je eens dat er ook genoeg mensen bezig zijn om de WW en sociale dienst op te lichten. Wat mij betreft mogen deze mensen levenslang verbannen worden voor de aanvraag van welke uitkering of toeslag ook.
En nu we toch bezig zijn, de mensen op de Vinkenslag mogen ook gewoon normaal belasting betalen ipv 3% om te "wennen" aan belasting betalen. Ze hebben gvd (oei, ik vloek toch niet vaak 8O) nog gelijk gekregen van een rechtbank ook 8O8O
Echt van de zotten.

11-11-09 22:19:33 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Maan: Je haalt een hoofddoek en een burka of niqab door elkaar vrees ik.

Quote Maan:
Ik vraag me alleen 1 ding af.

Wilders vroeg om een kopvoddentax, heel ernstig en belachelijk, absoluut.

Maar binnen twee weken werd er door een andere partij een voorstel gedaan, waarin moslims die hun hoofddoek niet wilden afdoen, en daardoor geen baan konden vinden, geen recht meer zouden hebben op een uitkering....

Ok, een volledige uitkering gaat me idd te ver, maar er is altijd werk, en tot zoiets gevonden is, heeft ook een hoofddoekdragende vrouw recht op een ww uitkering lijkt me.

Toch heb ik hier nog nooit iemand over horen klagen, en komt dat nou omdat het in mooie woorden werd verpakt?

12-11-09 13:50:11 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Comment Voogeltje: Ik geloof niet dat dit helemaal de bedoeling is van het forum.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven