hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3

School

06-02-07 18:09:25
Thommy
Erelid


WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Een Uncaria Tomentosa is een klimplant

06-02-07 18:32:17
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Haggis zit pas in 3 VWO;) Maar ik kies zowieso NG...(met bio dus)

24-02-07 21:12:50
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Van mij mag LO er best uit. Rotvak:S (:P). Maar dat zal echt niet gaan gebeuren..

25-02-07 11:53:55
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
Ik zit in 3 vwo en haal tameljk hoge cijfers zonder ook maar iets bijzonders uit te voeren..

Maar ik ben van mening dat de uren die in frans en duits gestoken worden in engels gestoken moeten worden..
En neit omdat ik slecht sta voor die vakken, voor frans een 9 en voor duits een 7..

Ik vind alleen dat engels veel nuttiger is.. als iedereen gwn engels leert in ieder geval in europa scheelt dat een hoop gezeik

25-02-07 14:52:24
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
School? :nee Al 30 jaar niet meer. :jeej

25-02-07 14:56:40
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Travel and Learn.

25-02-07 15:11:08
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Tovenaar:
Travel and Learn.
Play with fire and burn.

25-02-07 15:14:55
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Giovanni:
Quote Tovenaar:
Travel and Learn.
Play with fire and burn.
Maybe, it's worth the try.

25-02-07 15:15:35
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
Meer lesuren op een dag plannen. Ik moet soms voor een uurtje naar school terwijl het bijna 1,5 uur enkele reis is om op school te komen.

25-02-07 15:52:27
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Tovenaar:
Quote Giovanni:
Quote Tovenaar:
Travel and Learn.
Play with fire and burn.
Maybe, it's worth the try.
But not for me, bye.:w

10-03-07 18:28:51
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
HILVERSUM - Bijna 70 procent van de leraren ziet niets in het 'nieuwe leren'. Dit blijkt uit onderzoek van dagblad Trouw en EénVandaag onder het opiniepanel van dat tv-programma.

Aan de enquête deden 21.000 respondenten mee, waaronder 900 leraren in het voortgezet onderwijs. 80 Procent van de leraren vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is gegaan.

Bezuinigingsmaatregel

Tweederde van de leraren denkt dat het 'nieuwe leren', waarbij leerlingen meer zelfstandig moeten doen, vooral een bezuinigingsmaatregel is. De basisvorming noemt 67 procent een verslechtering. Ruim 60 procent vindt de Tweede Fase geen verbetering. Het vmbo moet weer plaatsmaken voor de mavo en lts, vindt 72 procent van de leraren.

Van alle ondervraagden, waaronder leerlingen en ouders van kinderen, vindt 73 procent dat jongeren het meest opsteken van een leraar voor de klas. Met de stelling dat leerlingen op de middelbare school nu minder leren dan 20 jaar geleden, is 63 procent van de respondenten het eens. Ook 75 procent van de leraren kan zich in die stelling vinden.

(Nu.nl)

10-03-07 18:39:40
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Dat ze niet zeuren en gewoon les geven, onder het mom van "zelfstandigheid ontwikkelen" laten ze de leerlingen alles zelf doen, zij geven een paar puntjes en krijgen daar salaris voor 8O

10-03-07 18:41:07
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Wij krijgen wiskunde zonder leraar.. Mijn leraar heeft een tijd geleden ontslag genomen en sindsdien moeten we zelf alles doen.. Vragen? Vraag maar aan een medeleerlingen..

Dat kan toch niet :s

10-03-07 20:00:35
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
Ik ben zelf ook scholier 3 vwo (bijna fotograpisch geheugen dus ik doe geen fock)

Dingen die volgens mij moeten veranderen zijn ten eerste het niveau van leraren.. dat is echt bedroevend slecht.. van de 15 die ik er heb kan ik er wel geteld van 1 zeggen dat ie een beetje goed is...

2. Schaf nauw eindelijk is die kut boeken en schriften af.. geef iedereen een laptop en zet een netwerk op waarmee je de boeken upload info op internet kan zoeken spellingscontrole hebt en waarbij je het bord kan overnemen met 1 druk op de knop..

de mogelijkheden zijn eindeloos.. als je je wiskunde in excel kan doen is dat zoveel netter, moet je natuurlijk geen formules gebruiken want dan leer je niks..

plus dat mensen met een slecht handschrift (including me) er geen last meer van hebben.

10-03-07 20:15:17
nietmeer
@iglo
de mogelijkheden zijn eindeloos.. als je je wiskunde in excel kan doen is dat zoveel netter, moet je natuurlijk geen formules gebruiken want dan leer je niks..
daar zit juist het gevaar anders zou het een prima idee zijn

10-03-07 22:18:59
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Quote:
spellingcontrole
De hedendaagse middelbareschoolleerling kán al geen Nederlands (sorry voor de generalisering) en zo zal het niveau nóg dalen... Het maakt de leraren bij ons niet meer uit of er spelfouten in zitten, als de vraag maar juist beantwoord is! Dat is toch {-censuur-}

11-03-07 09:41:13
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
@Hans & lananq als er een goed pakket samengesteld word, kunnen dat soort functies er uit gehaald worden

11-03-07 09:54:10
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote Hans. Steen:
iglo
de mogelijkheden zijn eindeloos.. als je je wiskunde in excel kan doen is dat zoveel netter, moet je natuurlijk geen formules gebruiken want dan leer je niks..
daar zit juist het gevaar anders zou het een prima idee zijn

Neem dan MathCad. dat is veel beter

Maar daar gaat het niet om. Je kunt alles wel met de computer doen maar als je alleen maar weet hoe je moet typen en werken met een pc dan kom je niet ver.

Ik ben het eens met lananq dat de spelling echt onderuit gaat, het is waardeloos! I.p.v. dictees te geven en testjes om grammatica en spelling op orde te krijgen wordt er tijd besteed aan Poëzie! Je moet je prioriteiten stellen. Als we nu knippen in essentiële delen van de opvoeding. taal en wiskunde bijvoorbeeld, dan hebben de toekomstige generaties daar enorm veel nadeel van.
Maar politici zijn korte termijn's denkers.

PC's zijn geen antwoord, als je jezelf zo gehandicapt vind omdat je geen net handschrift hebt dan neem je een cursus of whatever.
Schrift, boeken en de trucjes die nodig zijn voor het rekenen en schrijven moet je via de oude methode leren. Niet zelfstandig! Dat werkt niet!
Ik heb 4 jaar lang een waardeloze set wiskunde docenten gehad, ik snapte er geen ruk van. Ik heb nu bijles en ik leer elk uur meer dan in een maand op school!

11-03-07 09:56:54
nietmeer
Zoiets had ik ook met een lerares wiskunde, ik snap(te) er geen bal van, het lullige was dat ik ook Engels kreeg van haar en ik moest bijleren in wiskunde tijdens Engels, drie maal raden wat ik tijdens de wiskunde les deed (sword)

11-03-07 10:01:09
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote Kpuc:
Zoiets had ik ook met een lerares wiskunde, ik snap(te) er geen bal van, het lullige was dat ik ook Engels kreeg van haar en ik moest bijleren in wiskunde tijdens Engels, drie maal raden wat ik tijdens de wiskunde les deed (sword)

Engels? :P

11-03-07 10:07:02
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Nee, Frans

11-03-07 10:11:26
nietmeer
Quote Kpuc:
Zoiets had ik ook met een lerares wiskunde, ik snap(te) er geen bal van, het lullige was dat ik ook Engels kreeg van haar en ik moest bijleren in wiskunde tijdens Engels, drie maal raden wat ik tijdens de wiskunde les deed (sword)
slapen:ja
en
(beer)

11-03-07 10:13:53
nietmeer
Nope, geen van allen, ik bleef er geen bal van snappen :P

11-03-07 10:32:15
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Noem me ouderwets, maar ik zat op een school waar je af en toe gewoon woordjes moest stampen, waar je nog gewoon Scheikunde en Natuurkunde had in plaats van Wetenschappen (of hoe het ook heet).
Ik denk dat ik daar best veel geleerd heb (alhoewel ik dat woordjes stampen haatte). Misschien zouden ze weer wat meer van die 'oude' elementen terug moeten brengen in het onderwijs.

11-03-07 10:33:19
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
de Mexicaan,
dat vind ik ook. Ik heb wel gewoon Natuurkunde en Scheikunde gehad hoor, maar wat betreft de oude stijl van leren, die mag best weer een beetje terugkomen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven