hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 19 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Stop the war

10-01-07 20:37:08 - Quote! - @Poncke
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Amerikanen onder Bush zijn legale terroristen. En nog erger. De oorlog in Irak is een illegale oorlog. Dus Bush is net zo erg als ene Osama. Misschien wel erger...

En nu moet ik echt weg want ik borrel al weer...(6)

10-01-07 20:41:23 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Xavier:
En waarom is amerika ineens zo stil na de executie van Saddam?
Ik ben blij dat die man weg is.. De manier waarop het is gegaan is absoluut niet acceptabel maar the world is a beter place without him.
Quote Xavier:
Waarom bombaderen ze nu ineens in somalië terwijl daar misschien een staatsgreep bezig is.
Volgens de persberichten wisten de amerikanen waar een terroristen kamp lag.. Wat hadden ze anders moeten doen? Als de informatie die zij geven correct is: Way to go. Die terroristen worden allemaal getraind om hier dadelijk treinen op te blazen etc.
Quote Xavier:

Enne Mmore dacht je nu echt dat Amerika zich voorbeeldig heeft gedragen in Vietnam. (..)
Nee, ik wou ook eigenlijk niet terugvallen op Vietnam maargoed, voordat de Amerikanen daar binnen veel gebeurde het ook al. Dat soldaten van de VS zich daar schuldig aan maken is natuurlijk schandalig, en hetzelfde gebeurt nu ook een beetje in Irak. Als president kan je niet weten wat je soldaten uitvreten, dat moeten de onderofficieren doen en dat is niet een probleem van Amerika (of indirect natuurlijk wel) maar van de machts indeling in het Amerikaanse leger en de mentaliteit van enkele gestoorde soldaten.
Quote Xavier:
En nu amerika irak heeft "bevrijd" zie jij verbetering,nee het land stort ineen en amerika trekt zijn handjes terug.
Denk daar eens over na!!
Ik durf wel degelijk te zeggen dat de situatie in Irak vooruit is gegaan. Er is nu één groot verschil, ze zijn nu zélf vrij om te kiezen. Er moet nog veel gebeuren en de manier waarop gaat heel belangrijk zijn voor de manier waarop het land er in de toekomst uit gaat zien.

10-01-07 20:43:35 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Kpuc:
De atoombommen waren tegen Japan gericht. Dat was een oorlog apart in de tweede wereldoorlog. In landen als Hongarije en bijvoorbeeld Servië koop je idd net zo makkelijk een wapen, maar owee als je ermee wordt gepakt, dan ben je zuur.
Ze hebben in die landen niet eens een echte politiemacht die je kan pakken. Het dorp waar wij een huis hebben kent 2 politie agenten voor meerdere dorpen, en iedereen maar dan ook iedereen loopt er rond met geweren. Voor de jacht uiteraard.

Offtopic:
Ik ben nu film kijken

10-01-07 20:48:32 - Quote! - @Tukka
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Amerika is en blijft een heel vreemd land, maar het valt me op dat vrijwel iedereen de VS en Bush volledig afkraakt.

10-01-07 20:49:58 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Precies, voor de jacht, waar een geweer ook voor is bedoeld eigenlijk. Have fun watching the movie ;)

10-01-07 22:42:51 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Mmore, wil je nu nog steeds naar de VS? Klik

11-01-07 00:09:49 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Quote Tukka:
Amerika is en blijft een heel vreemd land, maar het valt me op dat vrijwel iedereen de VS en Bush volledig afkraakt.


is het je wel eens opgevallen hoeveel mensen onder Clinton over amerika liepen te zeiken? behalve een aantal belachelijke (en typisch amerikaanse) schadeclaims hoorde je er toen namelijk niemand over.

Bush heeft het er naar gemaakt dat nu zo veel mensen zich tegen amerika richten.

11-01-07 09:33:33 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
@Everzwijn

De Amerikanen zelf ook, die hebben Bush nog een keer herkozen ook.

11-01-07 11:57:28 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Quote Slicky:
@Everzwijn

De Amerikanen zelf ook, die hebben Bush nog een keer herkozen ook.

EN in hoeverre denk jij dat de verkiezingen in amerika democratisch zijn verlopen? zijn eerste uitverkiezing was al gemanipuleerd, het zou me niets verbazen als hij ook bij de tweede had gesjoemeld met de stemmen.

Ik zou nog liever Saddam als president in Amerika hebben dan Bush, wat een schijnheilige achterbakse aap is dat zeg.

ps. als je denkt dat ik Bush niet mag dan heb je gelijk.

11-01-07 12:01:20 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Oh, ik mag hem ook niet hoor. Maar Bush heeft gelukkig geen intenties om Nederland aan te vallen, dus doe toch maar Bush. Hij is over een tijdje weer weg, dus... =)

Alhoewel... saddam is dood, dus echt veel schade kan hij ook niet doen...

Damn...

Ja misschien zou Saddam toch beter passen op die plek O_o

11-01-07 12:08:26 - Quote! - @Top-Rob
Top-Rob
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 4
Voor mensen die het hebben over atoombommen en de Amerikaanse 'inmenging' in WOII, zo is het dus niet gegaan.

1) Amerika heeft zich niet ineens 'bemoeit' met WOII, ze zijn keihard in de oorlog gesleurd door Japan (Pearl Harbor ring a bell?). Dit maakt overigens tevens wel dat het feit dat Amerika Europa bevrijdt heeft dit ook uit eigenbelang heeft gedaan, niet dat we ze dan ineens niet dankbaar hoeven te zijn maar we moeten ook niet overdrijven.

2) Amerika heeft inderdaad twee atoombommen (Hirosjima en Nagasaki) gegooid, maar zij waren de oorlog niet begonnen (zie weer Pearl Harbor - de Amerikanen probeerden tot dan zelfs de oorlog te negeren). Het is triest dat er zoveel doden vallen door een atoombom, maar als Amerika deze bommen NIET had gegooid, waren er wellicht nog veel meer doden gevallen (de oorlog was dan i.p.v. snel beslist veel langer uitgerekt en hoe langer een oorlog duurt hoe meer doden).

Er zijn best redenen te onderbouwen om Amerika evt. te 'haten' maar houdt het wel bij de feiten a.u.b.! Zomaar uit context trekken dat Amerika atoombommen gegooid heeft is onterecht en erg makkelijk.

11-01-07 12:14:09 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote Top-Rob:
(zie weer Pearl Harbor - de Amerikanen probeerden tot dan zelfs de oorlog te negeren)


Oh fijn, dus ze wilden ons gewoon weg laten rotten onder de voeten van de Nazi's, tot ze zelf aangevallen werden? Lekker dan...

11-01-07 12:33:54 - Quote! - @Lab Rat
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
@ Top-Rob zie jij wel dat amerika de problemen steeds over zich zelf afroept door iedereen (de wereld) te commanderen en te dreigen met van alles en nog wat.
Maar als het er op aan komt ineens de bek dicht houd(executie Saddam: wij hebben er niks mee te maken hoor)
En wie heeft al die soldaten van Saddam voorzien van wapens en getraind.....?
Wat ik nu ga zeggen is gevaarlijk maar kijk naar irak met Saddam en zonder Saddam.
Saddam was een dictator en tiran,ik keur zijn daden zeker niet goed.
Het klinkt misschien raar,maar onder zijn bewind wisten de mensen wel precies waar ze aan toe waren.
Amerika komt en gooit de boel plat en gaat weer,met het land in puin.
De mensen weten niet wat ze moeten doen want ze hebben nog nooit een regering gehad.
Voor amerika is het een gedane zaak, Bush Jr. heeft af kunnen maken wat zijn pappie niet kon.
Het motief van Amerika is Wraak, Olie,en Propaganda!!!

11-01-07 13:06:55 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Slicky:
Oh fijn, dus ze wilden ons gewoon weg laten rotten onder de voeten van de Nazi's, tot ze zelf aangevallen werden? Lekker dan...
Die opmerking is ontzettend onterecht... Eerst zeuren dat ze zich overal mee bemoeien en vervolgens zeggen dat ze zich ermee moeten bemoeien..

We trekken nu al conclusie's over de oorlog in Irak terwijl de wederopbouw nog jaren gaat duren. Ik ben benieuwd hoe het land er over 50 jaar uitziet. In elk geval kunnen de Iraakse mensen dat nu wél zelf bepalen. Ziet niemand de overeenkomsten tussen het voormalige duitsland en het voormalige irak onder hitler en saddam? Beide hadden een ongelovelijke 'honger' naar macht en beide onderdrukte zij hun volk. Dit ging op zulke verschrikkelijke manieren dat men er niet eens over durft te praten. De manier waarop is betwistbaar maar ik ben blij dat er nog een land is die wél stand bij woord zet en die wél deze onderdrukte mensen helpt.. Natuurlijk zit er ook een stukje eigen belang in, en natuurlijk vallen er dagelijks doden in Irak, maar in elk geval hebben die Iraakse kinderen nu wel een kans op een betere toekomst, op scholing, medicijnen. De vrouwen hadden voordat de V.S. daar binnen vielen NIETS te zeggen, nu kunnen ze tenminste opkomen voor hun rechten, alhoewel het wél lang gaat duren voordat de bevolking zich gaat aanpassen aan de normen en waarde die wij hebben. Je kan complete cultuur nooit zomaar laten verdwijnen en sommige mensen zullen altijd nog het idee hebben en houden dat het goed is om vrouwen te onderdrukken. Om mensen te mishandelen. Om mensen te vermoorden. In elk geval is de eerste stap nu gezet. Wat er nu moet gebeuren is het opbouwen van Irak.. En het is belangrijk, heel belangrijk, dat dit goed gaat gebeuren. Dat is Amerika in elk geval wel verschuldigd aan de lokale bevolking.
Quote Xavier:
Zie jij wel dat Amerika de problemen steeds over zich zelf afroept door iedereen (de wereld) te commanderen en te dreigen met van alles en nog wat.
Ze commanderen de wereld helemaal niet, ze geven hun mening daar waar andere de laf zijn om het wél te doen. Iedereen weet dat de vrouwen mishandeld en onderdrukt worden maar niemand praat erover en niemand durft er wat van te zeggen. Iedereen denkt maar: 'ach, het zijn toch maar een stel k*t turken' (bij wijze van spreken).

Jouw 2e redenering is helemaal belachelijk. Toen wisten de mensen waar ze aan toe waren? Ja. Inderdaad ja. Kritiek? Doodstraf. Voor alles is een eerste keer en hopelijk, hopelijk wordt Irak op een correcte manier weer opgebouwd en wordt geleidelijk aan de macht weer aan de Irakezen geven.

11-01-07 13:52:33 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote Mmore:
Quote Slicky:
Oh fijn, dus ze wilden ons gewoon weg laten rotten onder de voeten van de Nazi's, tot ze zelf aangevallen werden? Lekker dan...
Die opmerking is ontzettend onterecht... Eerst zeuren dat ze zich overal mee bemoeien en vervolgens zeggen dat ze zich ermee moeten bemoeien..


OI! Waar zei ik dat ze zich overal mee bemoeien?

11-01-07 14:32:01 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Daar gaat het hier toch over.. Misschien dat jij het niet gezegd het maar het was dan ook meer in het algemeen bedoeld.

Zowat iedereen hoor je zeggen dat Amerika zich overal mee bemoeit. Misschien is dat maar goed ook.

17-01-07 13:10:08 - Quote! - @Ines
Ines
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 22
Wnplts: Ooij
Dat er geen ene flikker klopt van de machtsverhoudingen, en dat de VS veel meer macht hebben dan redelijk is, kun je vooral zien aan het feit dat de Amerikanen, na een oorlog, NOOIT voor een tribunaal hoeven te verschijnen om hun daden te verantwoorden. Er was geen tribunaal na Korea, er was er geen na Vietnam, en er zal er geen zijn na deze oorlogen. Blijkbaar vinden wij het met z'n allen wel prima dat de VS misdaden tegen de mensheid plegen. Tja. Je zou er bijna terrorist van worden, van zoveel machtsmisbruik.

17-01-07 21:20:48 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nou, dat vinden we ook prima, het gaat goed met de economie - het klagen is een beetje laat.. maar goed..

We moeten leven van de handel - dat is de hoofd motor van onze economie - en veel handel is met de VS en andere bondgenoten - en de belangen tijdens en na een conflikt blijven het zelfde - intern proberen een markt te behouden en onze economische groei stabiliseren - daarmee is protest en kritiek niet handig.

Protest op China is nu ook niet handig want china investeerd steeds meer in gebieden waar onder andere Nederland veel geld wilt verdienen - ergo - het beinvloed onze behoefte om landen als China op de vingers te gaan tikken.

Gek eigenlijk dat men nu wat critisch wilt kijken en toen het ijzer nog heet was zich liet meeslepen met de emotionele oorlogstrom en fanfare...

Altijd jammer..

Wir habben es nicht gewust..
Kukkelekuu, Kukkelekuu
Kukkelekuu


03-02-07 17:02:31 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Zolang als er mensen zijn, is er oorlog.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven