hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 11 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Stop the war!

09-01-07 10:21:05
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
09:53 09 Januari 2007
Amerikaanse luchtaanval op Somalië

De Amerikaanse luchtmacht heeft volgens Amerikaanse nieuwszenders een eiland in Zuid-Somalië gebombardeerd. Het doelwit zouden terroristen zijn die in de jaren 90 de Amerikaanse ambassade in Tanzania en Kenia aanvielen. Het Somalische bewind bevestigt de aanval.

Het bombardement is nog niet bevestigd door de Amerikanen, die wel zeggen dat er verkenningsvluchten zijn uitgevoerd. In een kamp op het eiland Badmadov, dicht bij de grens met Kenia, zouden leden van al-Qaida zich schuilhouden.

De actie werd gecoördineerd vanuit schepen voor de Somalische kust. Er zouden veel doden op het eiland zijn.

Bron: nos.nl

09-01-07 10:23:43
nietmeer
When two tribes.. Het bevestigd maar weer eens hoe ruim de Amerikaan denkt, owww, daar zitten radicale aanhangers van Al Qaida? Bommen los en we zien wel of we meer geld loskrijgen om ook daar een oorlog voor te bereiden 8-)

09-01-07 10:28:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, Bush is net als Arafat - Arafat kon ook alleen goed functioneren als er een immanente dreiging was - Bush blijft de dreiging en zijn noodzakelijkheid hoog houden - mensen zullen sterven door onbelangrijke mensen die op eens heel belangrijk worden - zo is dat.

09-01-07 10:41:38
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
:nee Als die gast president blijft moet er echt iets gebeuren hoor! Wanneer zijn de volgende verkiezingen?

09-01-07 11:29:55
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Bush gaat echt compleet uit zijn dak. Hem kan het geen zak schelen, hij kan toch niet meer herkozen worden.

09-01-07 11:46:57
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Zijn opvolger, zou het er goed aan doen om alle oorlogen te stoppen! :) Iedereen zou dat gewoon geweldig vinden.

09-01-07 11:51:18
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote Tovenaar:
Zijn opvolger, zou het er goed aan doen om alle oorlogen te stoppen! :) Iedereen zou dat gewoon geweldig vinden.


Dat is niet waar! bush niet:P

09-01-07 11:55:55
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Haha. :P

09-01-07 11:56:10
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
goed voor de omzet van blikopeners..
Elke keer weer een blik open met nieuwe studenten in het Oorlogmachinaat..

Lets make this world a better place so lets slaying..

We are the world.. we are the childern..

do they know it was chrissmass time some time ago..

10-01-07 02:33:26
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
De bommen waren wellicht bijna over datum. De kas van de wapenindustrie moest weer gespekt worden!

10-01-07 05:41:06
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Grafsteen Cook vermeldt diens verzet tegen de oorlog tegen Irak:


De steen op het graf van de op 6 augustus 2006 overleden Robin Cook vermeldt dat de voormalige Britse minister van buitenlandse zaken faliekant tegen de oorlog tegen Irak was. Cook was de enige minister in de regering van premier Tony Blair die vanwege de toen nog naderende oorlog uit het kabinet stapte.


More..

10-01-07 08:41:44
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
De mensheid is al lang vernietigd voordat 't broeikaseffect echt toeslaat, daar zorgt Bush wel voor

10-01-07 12:28:53
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Bush heeft eigenhandig voor 1000den doden en wereldchaos gezorgd toen hij een GO gaf voor het bombardemend van Irak.
Ik ben nog steeds van mening dat hij af wou maken wat zijn vader niet gelukt was.
Want zijn er massadistructie wapen gevonden.....?
Nee,het ging om de olie en wie stond daar bij in de weg,Saddam.
Er zijn nu landen die met kernprojecten bezig zijn maar daar valt voor Bush niets te halen dus dat mag dan wel.....?
Klopt gewoon niet.
Ik hoop dat de opvolger van deze Texas cowboy een Democraat wordt!!!

10-01-07 15:28:56
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Rond 2012 wordt het om te snijden. De zonnewendsels bereiken bovendien hun hoogtepunt stelde NASA laatst vast. Tegen de natuur kun je niet schieten. De natuur is medogenloos.

10-01-07 19:18:28
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Ik heb er geen problemen mee zolang ze terroristen doden. Als iedereen zo'n bombardement veroordeeld, moeten diezelfde mensen ook niet zeuren wanneer er weer een terroristische aanslag wordt gepleegd.

10-01-07 19:29:06
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
@Tukka dat is nu juist HET probleem.
Was het maar zo dat ze alleen de terroristen afschoten,maar ze maken alles kapot,steden, gezinnen, kinderen en hele landen!!!
Nu weer in somalië, Amerika en Bush willen wraak voor de aanslagen op de ambassade in Somalië door Al Quaida.
Ze zoeken dus gewoon exuses om maar iets te kunnen bombarderen en daarmee te laten zien dat ze nergens voor terug deinzen.
En dat hier door kinderen,families en huizen worden plat gegooid boeit ze niet!!!
Ze roepen het over zich zelf af.
Sorry over dit onderwerp kan ik me HEEL ERG KWAAD MAKEN!!!(6)(6)

10-01-07 20:11:37
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
en excuus om iets plat te gooien lijkt mij sterk, die terroristen zijn waarschijnlijk een gevaar.

Een woonwijk bombarderen kan natuurlijk inderdaad niet en dat doet de VS wel af en toe (klik. Is de VS daar eigenlijk ooit voor gestraft..

Maar als bij deze aanval slechts terroristen zijn gedood is dat een goede zaak.

10-01-07 20:14:35
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
amerika is een propaganda land, die grijpen elk ding of evt excuus aan om de rest van de wereld te laten zien hoe sterk ze wel niet zijn.
Maar amerika is sinds 11 september bang en gaan nu van zich af sschoppen op elke manier mogelijk

10-01-07 20:19:16
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
De lengte van de reactie die ik hiervoor eigenlijk zou moeten gebruiken zou langer zijn dan dit stukje, maar ik heb geen zin om zoveel te schrijven. In Somalie, en toen in Irak en daarvoor ook in bijvoorbeeld Vietnam trad de Verenigde Staten wel op tegen staatshoofden die dagelijks honderden mensen deden verdwijnen. Of het aan de V.S. is om zich daarmee te bemoeien? Ik ben blij dat tenminste iemand het doet. Wat als er niet werd ingegrepen in Irak en Afghanistan? Dan zouden verkrachtingen nog steeds mogen, dan zouden gekken als Saddam Hoessein hoogst nucleaire wapens gehad die ze konden gebruiken zodra ze zich verveelde en dan zouden de mensen in die landen nog steeds ernstig onderdrukt zijn.

Edit: Ik denk niet dat Amerika bang was na 9/11, eerder het tegenovergestelde. Ze moeten nu wel ingrijpen willen ze niet dalijk een doorgedraaide dictator hebben die zonder twijfel aanslagen zou plegen die duizenden amerikanen of europeanen (Ja, ook jij) zou kunnen doden. Nu vallen die doden in die landen.. Terecht? Nee. Nodig? Hoogst waarschijnlijk. Zolang er nog terroristen zijn wel in elk geval.

10-01-07 20:22:46
nietmeer
Je vergeet 1 ding Joey, welk land is het land wat ooit de atoombom 2 maal heeft gebruikt? Welk land heeft zo een idiote wapenwet? Welk land probeert de rest van de wereld duidelijk te maken dat ze naar hun moeten luisteren? Amerika, en dat land bestaat voor mij louter uit een stel machtswellustelingen, wapenfreaks, moordenaars en idioten. Op de enkele normale burger na dan.

10-01-07 20:26:20
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
De Verenigde Staten heeft in die tijd een stop gezet aan de oorlog met deze Atoombommen. Wie weet hoeveel levens die wel niet gescheeld heeft?

Wat betreft de wapenwet, die is inmiddels wel ernstig verouderd ja. Maar in landen als Hongarije koop je net zo makkelijk een geweer als in Amerika, waarschijnlijk nog wel makkelijker. Veel mensen beseffen niet dat alleen hier in Europa de wapenwet zo scherp is, in bijna alle andere landen kan je namelijk heel makkelijk aan een wapen komen.

Veel mensen noemen de amerikanen wel mensen die zich overal mee bemoeien, maar vraag je is af wat er zou gebeuren als ze dat niet deden/hadden gedaan. Dan hadden wij nu het 3e rijk geweest, en spraken we allemaal Duits.

10-01-07 20:27:22
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Ik wil me eigenlijk niet mengen in deze discussie omdat ik Bush echt haat en de replubikeinen erbij en dus me weer veel te druk ga maken. Dus bij deze mijn eerste en laatste post.

10-01-07 20:30:57
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Tovenaar:
:nee Als die gast president blijft moet er echt iets gebeuren hoor! Wanneer zijn de volgende verkiezingen?
Kan niet, in Amerika mag een president hoogstens 2x4 jaar president zijn. Vaak is deze 4 jaar aan elkaar zodat een president 8 jaar aan de macht is geweest (zoals Bush). Wat grappig is is dat daarna vaak weer de 'andere' partij wint, dus eerst 8 jaar de republikeinen, dan weer 8 jaar de democraten etc. etc.

Politiek 8-)

10-01-07 20:31:57
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
bedankt voor de bijval Kpuc
En waarom is amerika ineens zo stil na de executie van Saddam?
Waarom bombaderen ze nu ineens in somalië terwijl daar misschien een staatsgreep bezig is.
het lijkt er steeds meer op dat ze sneaky dingen willen doen.
Niet meer op de voorgrond omdat ze dat al vaak de kop heeft gekost.
Enne Mmore dacht je nu echt dat Amerika zich voorbeeldig heeft gedragen in Vietnam.
Ha moord en verkrachtingen waren daar de gewoonste dingen.
De mariniers daar schoten op alles wat op de VC leek dus ook onschuldige boeren en kinderen.
En nu amerika irak heeft "bevrijd" zie jij verbetering,nee het land stort ineen en amerika trekt zijn handjes terug.
Denk daar eens over na!!

10-01-07 20:34:05
nietmeer
De atoombommen waren tegen Japan gericht. Dat was een oorlog apart in de tweede wereldoorlog. In landen als Hongarije en bijvoorbeeld Servië koop je idd net zo makkelijk een wapen, maar owee als je ermee wordt gepakt, dan ben je zuur. En ja, als de Yanks niet hadden ingegrepen dan had Europa nu misschien Duitsland geheten. Maar wat Amerika sindsdien heeft gedaan is gewoon puur fout en slecht. Iedere oorlog die ze hebben gestart nadien is uitgelopen op een drama zonder oplossing. Nu weer die aanvallen in Somalië, bahh, wat mij betreft mogen ze de VS negeren, boycotten en als oorlogsmisdadig land bekijken.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven