hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 14:00 - 74421 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Doodslag

19-11-08 14:52:19
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft woensdag een 16-jarige inwoner van het Zeeuws-Vlaamse Zaamslag twee jaar jeugddetentie voor doodslag opgelegd. Lees verder..

Twee jaar.............

19-11-08 17:28:07
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
"De rechtbank neemt mee dat de verdachte pas een maand 16 jaar was toen hij het misdrijf pleegde"

Dus? Zestien jaar oud is zestien jaar oud. Dan dien je dus naar de maatstaven van die leeftijd veroordeeld te worden. Waar ligt de volgende keer de grens? Een maand zestien, twee maanden zestien of nog meer? De rechtbank heeft hier echt een slecht precedent mee gezet en ik hoop dat het vonnis in Hoger Beroep dan ook aangepast wordt.

19-11-08 17:31:01
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat mij betreft mag m een kogel krijgen en de rekening hiervan mag naar de ouders worden gestuurd om ze duidelijk te maken dat ze ergens hebben gefaald in het opvoeden.

19-11-08 18:24:47
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
die knakker had postbode toch met een klauwhamer kop ingeslagen?

kerel is helemaal van god los... stuur hem naar echte gevangenis en laat zijn endeldarm zo ver oprekken dat hij niet meer kan zitten... dat hij ervan moge leren...

dit is wel echt te korte gevangenis straf...

20-11-08 05:56:59
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nu weer een Tilburger die zijn kop is ingemept met een hamer. Sjeemig, ze hadden die kerel die Carlo Picorni destijds zo heeft vermoord direct na aanhouding publiekelijk moeten knippen en scheren.

20-11-08 12:34:48
Pixeltje
Erelid


WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Het rechtsysteem zoals ik dat in nederland toegepast zie vind ik scheef. Voor moord ga je de cel in (soms) en in principe wordt een derde van je straf kwijtgescholden (waarom?!).

De straffen die uitgedeeld worden zijn mild, en de plaats waar ze uitgezeten worden luxe. Het zal dan wel een aanslag zijn op je sociale leven, in de gevangenis zitten, maar daar heb je zelf voor gekozen toen je de misdaad beging. Er wordt veel te veel rekening gehouden met 'moeilijke jeugd' 'ontoerekeningsvatbaar' en weet ik wat voor uitzonderingen.

Als je toerekenngsvatbaar genoeg bent om een pistool te regelen, ben je ook toerekeningsvatbaar als je voor de rechter staat. Als je een rotjeugd gehad hebt, geeft je dat geen enkel recht om wie dan ook in deze wereld daarmee lastig te vallen. Als je het aanvoert als onderdeel vanje verdediging, had je het ook kunnen aanvoeren bij een maatschappelijk werker vóór je de misdaad inging.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar de strekking van mijn gedachte is wel duidelijk, denk ik?

Ohja, nog even over TBS: Iemand krijgt TBS (ook een straf, in dit land) en wordt dus gekenmerkt als een gevaar voor de samenleving. Vervolgens krijgen die mensen verlof!?8O Waar ben je dan in Vredesnaam mee bezig?! En dan tranen met tuiten janken als zo'n labiele zak toch weer iemand aanrand, of vermoord, of whatsoever. 'ja, we hadden dit niet verwacht, het mag nu écht nóóóóóit meer gebeuren.' ik hoor steeds hetzelfde.

20-11-08 13:03:00
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
kom we gaan mensen weer verbannen :)

dumpen ze in australie zoals engelsen deden :D hebben we niet ergens klein eilandje in micronesie waar we die lui naartoe kunnen brengen?

20-11-08 16:13:50
nietmeer
Zo zie je maar weer eens dat het hele rechtssysteem hier niet deugd.
Van mij mogen ze de doodstraf wel weer invoeren.
Want dan kijken ze wel uit als er al een paar zijn opgehangen})})
En bovendien scheelt het een hoop belasting centen.

20-11-08 16:43:50
Pixeltje
Erelid


WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Quote Tazmanian Devil:

Want dan kijken ze wel uit als er al een paar zijn opgehangen})})
En bovendien scheelt het een hoop belasting centen.


:ja:ja

Touw is niet duur!
(Wecycle!)

20-11-08 17:47:55
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Touw is niet duur, maar kogels ook niet. :)
wat dit betreft schrok ik vooral van het feit dat hij iemand die iets goeds deed voor de samenleving, namelijk ingrijpen wanneer nodig, met een hamer dood slaat en vervolgens wegkomt met 2 jaar in een JEUGD (!) gevangenis. Dat is "chille" daar.

20-11-08 17:59:22
nietmeer
Offtopic:
Quote Mmore:
Dat is "chille" daar.
Hoe weet jij dat Mmore. Ervaring mee8O:P

20-11-08 20:31:29
Pixeltje
Erelid


WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Taz: Nee, algemeen bekend. In een Nederlandse gevangenis of instelling heb je het niet slecht.

In een oostblokland, of in de russische goelag, dáár heb je het slecht. Je zit als crimineel in een tochtig, koud hokje, met gaten in de houten muurtjes. Als je daar ledematen doorheen steekt worden ze afgebeten door ondervoedde herders.

Dan weet je dat je iets hebt gedaan wat niet mag.

Zet daar de Nederlandse gevangenis maar tegenover. Tv, radio, internet. Je hebt nog net geen airco.Ik kan me om dit soort dingen heel erg opwinden, omdat het onrecht wat hiermee de man gedaan wordt (nadat hij belaagd en overleden is) en daarmee ook het onrecht wat de samenleving wordt aangedaan in geen relatie staat tot de straf. Deze jongens leren hier niet van. natuurlijk zullen ze het vervelend vinden, 2 jaar lang op een plaats zonder postbodes om dood te slaan, maar 2 jaar jeugddetentie is geen trigger om ermee te stopppen.

20-11-08 23:08:50
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Tazmanian Devil:
Offtopic:
Quote Mmore:
Dat is "chille" daar.
Hoe weet jij dat Mmore. Ervaring mee8O:P
Nee, maar een kennis - en niet een vage kennis, nee, een echte kennis :P - heeft er wel gezeten en die vond het welliswaar vervelend maar als ik de verhalen erover hoor dan valt het allemaal harstikke mee. Het enigste wat je mist is je sociale contacten. Verder kijken ze gewoon films die nog in de bioscoop draaien (Jaja, films die van familieleden hebben gekregen die gewoon gedownload zijn) 8O enzovoorts :P

Ook wel grappig is dat ze binnen de jeugdgevangenis de mogelijkheid krijgen hun criminele netwerk te vergroten 8O Als je snap wat ik bedoel :P

21-11-08 08:52:04
Pixeltje
Erelid


WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
@Mmore:

prison.linkedin.com?

:P

21-11-08 08:53:30
nietmeer

21-11-08 11:05:01
Pixeltje
Erelid


WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Nee? Wat niet?

23-11-08 09:54:23
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Pleeg je een moord, krijg je 2 jaar terwijl er 5 geeist was. 8-)

5 jaar. :O Voor moord. Geen wonder dat Nederland naar de kloten gaat. :nee

23-11-08 17:53:54
Aram
Erelid


WMRindex: 268
OTindex: 2.825
S
Twee jaren voor een moord? Dat is belachelijk, zo vroeg mogelijk en zo lang mogelijk opsluiten.

Verschrikkelijke wereld leven wij soms in :nee..

23-11-08 19:21:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik lees uit de berichten
dat jullie gevoelsmatig
het recht denken te kennen

we draaien het om

ik kies willekeurig iemand uit deze
reeks van posters.. en verklaar hem/haar
schuldig..

Mmore - je hebt iemand met een klauwhamer voor zijn bol gemept.. 2 jaar..

en dat was dat..

23-11-08 22:58:38
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Giovanni:
5 jaar. :O Voor moord.
Quote Aram:
Twee jaren voor een moord?


Hoe erg ik het er ook mee eens ben dat het nemen van een leven vaak (te) licht bestraft wordt: zowel de topictitel, de originele post, de link in die post, en het vonnis van die rechtbank stellen 'Doodslag'

Voor een deel is dat een juridisch verschilletje, maar het verschil is er niet voor niets ;)

25-11-08 00:16:25
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Zou best voordelig zijn om op jonge leeftijd huurmoordenaar te worden. Voor een paar honderd duizendjes vermoord je iemand, wordt het bestempeld als 'zinloos geweld' en ben je voor je 18e weer op straat met een fors bedragje aan zakgeld. 8O8O

25-11-08 00:19:00
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
8O8O Jij bent niet normaal Mmore :P

25-11-08 09:10:07
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote DreamerTje:
8O8O Jij bent niet normaal Mmore :P
Na zo'n opmerking zou je bijna gaan denken van wel 8O

25-11-08 09:44:17
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote Mmore:
Zou best voordelig zijn om op jonge leeftijd huurmoordenaar te worden. Voor een paar honderd duizendjes vermoord je iemand, wordt het bestempeld als 'zinloos geweld' en ben je voor je 18e weer op straat met een fors bedragje aan zakgeld. 8O8O


prijs van een mensen leven in criminele circuit is +/- €10.000 .... 10.000 for een nobody.. somebody wordt het wel wat meer maar dan wordt het ook moeilijker...

moord is enigste wat niet aan inflatie onderhevig is geweest :) dus het is het niet waard :)

25-11-08 10:41:02
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
10,000 is het inderdaad niet waard :D Not to mention hoe gestoord je bent áls je het doet, maar ik kan me best voorstellen dat een 15-jarige die zoiets zou doen nu denkt dat wanneer iemand overlijdt en je gepakt wordt je toch 'maar' 2 jaar krijgt. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven