hr
jaargang -23 - laatste artikel 14-5 18:00 - 74531 artikelen - nu online 79 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen


1 2 3 4 .... 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26

Bowling 8 - 18 okt

22-09-08 20:20:40
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
PV; ik wil sowieso niet zeggen dat je oude garde beter of leuker was dan de "nieuwe garde".. Want wanneer is een lichting mensen trouwens nieuw of oud?

Ik weet alleen dat ik in het begin een onwijs leuke tijd heb gehad op wmr met verschillende mensen (Kpuc, Lessien, Elrohir, Blend, Twaggy, Luna, Jannick, Bras, etc) maar in de loop van de tijd gaan veel van die mensen weg.. Helaas. En ik ben er nog, maar ik merk dat ik steeds minder gevoel van vriendschap heb met de huidige actieve leden..

De leden worden jonger, worden opstandig, gaan rare clubjes oprichten, gaan in kleuren praten in het cafe.. Maar wanneer was er voor het laatst een goed gesprek in het cafe? Wanneer heb ik voor het laatst hard op gelachen om een gesprek op wmr?

Op een gegeven moment is wmr voor sommige leden een wedstrijd geworden, zo'n hoog mogelijke OT/WMR-index, zo veel mogelijk blogs, zoveel mogelijk blog bezoekers, zo'n hoog mogelijke titel, etc.. Waar is de gezelligheid gebleven die er was?

Waar is het gevoel van vriendschap met mensen die je niet kende gebleven?

Ik ken wmr nog van de tijd dat we voldoende hadden aan 1 voogelvlucht en 1 nachtvlucht en het heeft heel lang geduurd voor het cafe 2 er kwam.. En die tijd daarvoor was het leukst, voor mij.. Nu kijk ik amper meer in het cafe, merk ik dat ik met sommige leden heb dat ik zelfs hun blog niet wil lezen..

Ik wil geen onderscheid maken tussen oud en nieuw, maar onbewust doe je dat wel.. Ik ben eruit gegroeid.. Dat kan.. Ik zou willen dat het anders was..

En ik wil ook niemand dwingen bij de oude of nieuwe garde of welke garde dan ook.. Wees jezelf..

Het huidige actieve ledenbestand trekt mij alleen niet heel erg aan.. Ik merk dat ik dagen alleen nog op wmr kom om mijn verhaal kwijt te kunnen op mijn blog, terwijl ik vroeger een hekel had aan mensen die alleen blogs plaatsten en niet op het forum kwamen.. Ik wordt het nu zelf, jammer, maar helaas..

Ik ben niet meer op mijn plek bij wmr.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet heel erg vond dat ik niet bij de vorige bowling was..

Ik heb veel gekregen door wmr, ik heb ook dingen kwijt geraakt door wmr.. Maar bovenal heb ik hier de tijd van mijn leven gehad en was ik nog niet van plan te vertrekken.. Vertrek ik ooit, dan doe ik dit zonder blog erover oid.. Ik zal niet gemist worden..

Want wat weten de huidige leden nou over mij?

Ik kan helaas niet de groep mensen waar ik zoveel mee had optrommelen om mee te gaan naar de bowling.. minimaal 3 zijn er niet meer te vinden op wmr.. Die willen gewoon niet meer.. Maar dat waren wel de mensen waar ik het meeste bij voelde..

22-09-08 20:27:16
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
PV, het gaat niet om oude of nieuw garde.
Ik vond persoonlijk de laatste bowling niet zo leuk.
Mensen waren constant aan het gillen, er werden met snacks gegooid en viltjes.
De jongen achter de bar zei nog iets wat ik niet zal herhalen.
Nieuwe of oude leden, het maakt me niet uit.
Maar je kan ook lol hebben zonder irritant te doen.

22-09-08 20:30:25
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote Luna:

Maar je kan ook lol hebben zonder irritant te doen.


En dat geldt niet alleen op de bowling, maar ook op het forum.. Wees gezellig, ga geen groepjes en clubjes vormen maar wees 1 grote gezellige club!

En sommige dingen vind ik gewoon rond uit kinderachtig en wil ik niet aan meewerken, waaronder in kleuren praten op het forumm..

22-09-08 20:34:06
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hm, misschien dat Voogel een paar dingen voor de komende bowl moet zeggen op voorhand, zoals Luna zegt, geen gekrijs en idioot geren als we aan de bar zitten, bierviltjes blijven liggen waar ze horen en wie daar niet aan kan voldoen kent de weg naar t gat van de deur, zoiets misschien? :P

En verder, kom op, als je kan en wil, ja, je wil, dan ben je er ook weer bij en maken we er een topdag van 8) *)

22-09-08 20:36:21
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
@TheE, ik geef je daarin groot gelijk. Er zijn in no-time opeens 10000x zoveel topics gekomen en ze slaan eigenlijk allemaal nergens op :S

PV, om het even bij de "oude garde" te laten. Vroeger was het idd een grote groep. Nu is het net wat Thee zegt, allemaal kleine groepjes die wat gaan doen..
Ga dan alleen met die mensen iets doen ofzo, en kom niet aanzetten op de bowling. Want wat moet je met die mensen als ze toch alleen maar bij elkaar zitten en haast weinig tot geen contact maken met anderen? Waar kom je dan voor? :S

22-09-08 20:48:19
Little Queen
Oudgediende


WMRindex: 267
OTindex: 26.691
Kpuc, vind ik opzich wel een goed punt van je ;) gewoon even kort en duidelijk hoe en wat en klaar is kees :) Toppie *)

22-09-08 20:48:48
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
mogen we dan deze keer kruidnootjesoorlog doen? O+

22-09-08 20:49:32
Little Queen
Oudgediende


WMRindex: 267
OTindex: 26.691
Quote Arya:
mogen we dan deze keer kruidnootjesoorlog doen? O+
Sorry dat ik 't zeg hoor, maar vind deze post echt een beetje belachelijk..

22-09-08 20:50:59
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
@Arya, ruim je ze dan ook weer zelf op O+

22-09-08 20:51:23
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
graag! lekker O+

22-09-08 20:52:28
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ge kent den weg naar t gat van de deur Arya 8) Men gedraagt zich zoals ie zich bij de ouders thuis ook gedragen moet, of het is een huis van Jan Rapalje en Kornuit maar daar ga ik voor het gemak maar niet van uit ;)

22-09-08 20:52:46
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Theemonster: jij kwam er in 2006 bij. De groep was toen nog kleiner en daardoor intiemer.
Dat komt helaas nooit meer terug, maar zoek dan degene op die dat ook missen: Kpuc, Luna en wie nog meer.

22-09-08 20:52:48
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote Arya:
mogen we dan deze keer kruidnootjesoorlog doen? O+


Wat wil je nou? Mensen op de kast jagen..

Juist door dit soort reacties verlies ik het plezier in wmr en met mij wss nog velen..

Het mag dan wel als grap bedoelt zijn, maar je toont nu niet echt respect voor mensen en de discussie die ze voeren..

Maar ik wil best even voor je lachen hoor als je dat graag wilt:
Ha Ha ha ha, grappig.. ha ha..

22-09-08 20:53:41
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
Theemonster. ik probeer een poging tot humor te tonen. als je dat niet gewoon kunt waarderen hoef je me niet per se af te gaan kraken.

22-09-08 20:55:17
Little Queen
Oudgediende


WMRindex: 267
OTindex: 26.691
Arya, net was niet echt 't goede moment voor dat grapje.. echt niet..

22-09-08 20:55:36
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote ledi:
Theemonster: jij kwam er in 2006 bij. De groep was toen nog kleiner en daardoor intiemer.
Dat komt helaas nooit meer terug, maar zoek dan degene op die dat ook missen: Kpuc, Luna en wie nog meer.


Helemaal met je eens! En ik mis gewoon dat intieme..

Met luna en Kpuc en nog meer heb ik regelmatig contact..

Maar ik kan alleen nog dromen over hoe fijn wmr vroeger was.. En dat vind ik zo jammer..

maar dat ligt natuurlijk ook aan mij, aan het beeld waar ik me aan vastklamp, aan het beeld wat ik graag zie.. Aan de mensen die ik mis..

Daarom vind ik ook dat wmr of wie dan ook hier helemaal niets aan kan doen, daarom heb ik ook nog nooit op deze manier mijn muil opengetrokken :P

Dingen veranderen, wmr werd populair, steeds populairder en het trekt nu andere mensen dan vroeger.. En idd, je ziet niet meer iedere dag het standaard groepje online, maar iedere dag andere.. En ik mis dat standaard groepje..

En misschien stel ik me daarom niet open voor de nieuwe mensen, dat kan ook nog natuurlijk :)

22-09-08 20:57:55
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dus wat houdt je tegen om dan de oudjes als Luun en mij te zien, kom op, Relpa, toffe peer, Hans, zo gek als den looien deur dus ook een vrolijke noot, uhm, Ronmij, goeie gast, kun je op bouwen, Zuwe, ook zo zot als maar kan dus tok, komt u nu maar, je zult alleen niet Jannick mogen kietelen want die gilt alles bij elkaar 8O

22-09-08 21:00:09
nietmeer
Thee, je kan nu toch niet meer iedereen kennen met zo'n hoop actieve leden? Zo intiem als toen is nu weer onmogelijk, denk ik. Vind je het dan gek dat ze in groepjes bij elkaar gaan zitten op de bowling?
(dit is geen kritiek op jou :nee)

22-09-08 21:00:19
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@TheE: ik ga even ongeremd typen, met het risico dat ik hard of grof overkom. Dat wil ik niet, en is ook niet m'n bedoeling. Als je vind dat ik té ver ga in wat ik zeg, moet je het me vooral zeggen.

Een deel van de mensen die je noemt is inderdaad niet meer hier, of alleen nog heel sporadisch. Anderen (Kpuc, Luna, Jannick, Blend) Zijn hier nog best veel te vinden.

Quote:
ik merk dat ik steeds minder gevoel van vriendschap heb met de huidige actieve leden..

Mijn eerste reactie is: Wat doen ze verkeerd. Of even heel direct: Doe jij iets "verkeerd". Of doe ik iets verkeerd dat ik wél met de huidige "generatie" mee kan komen?

Quote:
Waar is het gevoel van vriendschap met mensen die je niet kende gebleven?

Op WMR. Ik weet niet waar jij zoekt, maar als er één reden is dat ik naar de bowling kom is het wel dát gevoel. Niet dat een bowling me dat gevoel kan geven, dat weet ik niet, ik heb er nog nooit eentje meegemaakt. Op WMR loop ik vrijwel dagelijks tegen dat gevoel aan, het maakt WMR "anders" dan andere fora. Acceptatie van mensen zoals ze zijn, niet zoals ze zouden moeten zijn. Dát maakt WMR speciaal. Dat maakt WMR WMR.

Jij ziet het niet. Valt er niks te zien, of heb je je ogen dicht? In dat laatste geval zou ik zo graag die ogen van je openkrijgen, want je hoort er gewoon bij. Niet bij een oude of nieuwe garde of wat dan ook, maar bij WMR.

Ben je dood? Of alleen in slaap gesukkeld? Ik hoop dat ik dan de "wekker" voor je kan laten afgaan.

Als je pas vertrekt als je niet gemist zal worden, dan zit je hier de komende tachtig jaar nog wel, want er zijn er zat die je zullen missen.

Quote:
Want wat weten de huidige leden nou over mij?

En wat weet jij van hen?
Ligt dat aan hen? Of aan jou?
Zie je, ik doe het weer, ik blijf vragen op je afvuren, dat is nou mijn manier van denken. Je hoeft er ook geen antwoord op te geven, maar ik wil zo graag dat je er over nadenkt en dat je ogen open gaan. Door jezelf, of door een wekker. Eigenlijk kan het me niet eens schelen als je me dan irritant vind, veel mensen hebben een hekel aan de wekker. Dat kan mij niets schelen, zolang je je ogen maar open doet. WMR is geweldig. Ik gun je WMR zo. Jouw WMR.

Niemand "moet" naar een bowling komen, dat is onzin. Ook jij "moet" niet komen, maar ik weet wel zeker dat er een hoop mensen zijn die dat graag willen.

Quote Luna:
PV, het gaat niet om oude of nieuw garde.
Ik vond persoonlijk de laatste bowling niet zo leuk.
Mensen waren constant aan het gillen, er werden met snacks gegooid en viltjes.
De jongen achter de bar zei nog iets wat ik niet zal herhalen.
Nieuwe of oude leden, het maakt me niet uit.
Maar je kan ook lol hebben zonder irritant te doen.


En dat geldt ook overal. Zoals Kpuc ook al zegt, gewoon een beetje je gedragen, raar doen kan ook op een manier die voor iedereen leuk is. Hoewel ik begrijp dat het moeilijk is, en hoe groter de club hoe oncontroleerbaarder dat wordt. Net als "vroeger" zul je de medewerking van iedereen moeten hebben om het gezellig te maken.

Maar juist wat jullie zeggen over "clubjes" drukt uit wat ik bedoel met dat "oude garde"-idee. Ook dat is een clubje. Dat wil ik niet. Iedereen op de aanmeldingslijst is een individu. Samen is het 1 groep. De enige deling die je daarin kunt maken is mensen die ik "interessant" vind en "anderen". Ik kan me goed voorstellen dat dat in het geval van Thee en anderen het "interessant"-stempel eerder zal zijn voor mensen die al wat langer lid zijn, en die er vroeger ook al bij waren, dat intieme clubje. Maar vlak alsjeblieft niet alle nieuwen uit. Dat is een vorm van generalisatie waar ik echt de pest aan heb.

En geloof me, dat is een reden dat ik ga twijfelen aan m'n keuze om te gaan.

22-09-08 21:02:44
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hm, we komen als persoon en zijn in een groep, je gaat vanzelf wel ieders even langs om te zien wie wie is maar toch, geloof me, al zijn er groepjes, het is één geheel Pietje, geen zorg daarvoor dus ook tegen gij, komt u maar.

22-09-08 21:02:57
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
jersan; ik bedoel ook niet op de bowling hoor, tuurlijk gaat men daar in groepjes zitten, moet er ook niet aan denken om 1 gesprek te voeren met 60 anderen :P

Het gaat me meer om het via wmr groepjes vormen in de vorm van leden van clubjes, het schrijven met kleuren in het cafe.. Dat soort groepjes...

Dan vind ik het samen afspreken via wmr nog tot daar aan toe, maar wmr is een community, door onderling je te voegen bij clubjes ga je die community opdelen.. En dat vind ik jammer..

(en daarnaast werd ik ook wel helemaal gestoord van continu die blogs over dat groepje mensen die ging bowlen samen, spreek dat af via de mail of msn..)

22-09-08 21:04:40
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
ik zit nu ook al best een tijd op WMR, maar volgens mij word ik hier nu nog steeds afgedaan als nieuweling.

22-09-08 21:05:54
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Arya: Ik weet ook niet waar ik inmiddels bij hoor, omdat die grens een beetje vaag gesteld is.

De "grens" zou voor ieder individu gesteld moeten worden bij "gedrag", of je nou 6 jaar lid bent of pas 6 dagen. Hoewel ik me afvraag wat een lid van 6 dagen bij een bowling zoekt. :|

22-09-08 21:07:25
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
ik heb het idee dat als ik een beetje de verdeling bekijk dat het vooral pubers en ouderen zijn geworden. Alleen Jannick is echt lang genoeg lid om tot 'de oude garde'te mogen behoren.

22-09-08 21:07:47
Judywesl
Erelid


WMRindex: 643
OTindex: 5.968
sorry theemonster :{

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven