hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


[1] 2

Zet je zelfgevangen vis terug

25-05-06 18:12:50
nietmeer
Zet je zelfgevangen vis terug in de beek of staat de bbq naast de visstek?

27-05-06 00:57:50
Lonely Wolf
Senior lid

WMRindex: 234
OTindex: 75
Wnplts: Rotterdam
Hangt ervan af waar ik vis. Met zeevissen dan gaat het mee naar huis om op te eten. Op binnenwateren zet ik het gewoon weer terug.

Komt waarschijnlijk omdat ik op binnenwateren niet de vissen vang die eetbaar zijn;):oops:

27-05-06 06:28:17
nietmeer
Het ligt idd aan het viswater. Op zee heb ik nog niet gevist, lijkt me wel ok een keer. Maar een snoek of forel die gaat hop eraf die kop en in de pan of op de bbq.

27-05-06 17:19:08
Kroketje.nl
Senior lid


WMRindex: 876
OTindex: 12
S
Misschien leuk om een zee-vis meeting te houden..?

28-05-06 22:33:31
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
wat jullie vergeten is dat de grote van de vis ook wel handig is!

20-06-06 11:13:15
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Ik vind dat als je gaat vissen, dat je die dan ook minstens zelf moet opeten (als de vis eetbaar is). Tis toch zielig voor dat beestje, om hem te piercen en hem doodsangsten te brengen en gewoon voor de lol om hem daarna weer terug te gooien. Nee hoor, gewoon lekker opeten die handel.;)

20-06-06 11:19:45
Bonbonnetje
Lid

WMRindex: 45
OTindex: 22
Wnplts: Tweede Exl
vissen is eigenlijk iets heel kroms...want de meeste mensen gooien het visje idd altijd weer terug in het water...dat is toch zó zielig (en compleet nutteloos)

20-06-06 15:18:29
semtex
Senior lid

WMRindex: 150
OTindex: 95
Wnplts: zuid holla
Quote Bonbonnetje:
vissen is eigenlijk iets heel kroms...want de meeste mensen gooien het visje idd altijd weer terug in het water...dat is toch zó zielig (en compleet nutteloos)

het gaat om de sport
ik gooi altijd alles terug wat ik vang
en ik heb een hekel aan die hindoestanen die altijd alles meenemen wat ze vangen. in hun land is het normaal om voor je brood te vissen
maar hier noemen we het stropen.
soms zie je ze aan de waterkant zitten
met een hele vuilniszak vol vissen inclusief ondermaatse vis.
wat moet je nou met een snoekbaars van 10cm?
als ik ze zie zitten bel ik meteen de politie en daarna de nvvs ze hebben meestal geen vergunning en zitten zo met 5 hengels de man:r

20-06-06 15:39:09
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Ikje zou je willen stoppen met oude topics omhoog bumpen?

20-06-06 16:43:02
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@Voogeltje Sorry, ik was mij van geen kwaad bewust. Maar waarom mag dat niet dan? Ik zag toevallig iets op tv over vissen en moest hieraan denken.

23-06-06 23:34:23
nietmeer
Junior lid

WMRindex: 3
OTindex: 36
Quote semtex:
het gaat om de sport

Ik vindt alles waar je moe bij wordt, terwijl dat niet nodig is, een sport. Dus daar hoort vissen niet bij (net zo als schaken)

25-06-06 13:24:40
Rookus
Senior lid

WMRindex: 445
OTindex: 35
Wnplts: Amsterdam
S
Quote mij:
wat jullie vergeten is dat de grote van de vis ook wel handig is!


:D lol,, vissen zijn best lekker, een lekkerbekje gaat er altijd in :),, danb nietzelfd vangen dat lijkt me zo vreselijk saai :D

25-06-06 13:48:26
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Als een vis pijn zou uiten,zouden mensen dan nog vissen...denk ut nie

25-06-06 13:50:16
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
ach tja dat zou je ook kunnen zeggen van wormen, als je ziet hoeveel die door van die hobby vissers worden gespiest maar er wordt van gezegt dat ze pijn hebben, maar als.....

25-06-06 14:40:13
semtex
Senior lid

WMRindex: 150
OTindex: 95
Wnplts: zuid holla
Quote Wake29:
Quote semtex:
het gaat om de sport

Ik vindt alles waar je moe bij wordt, terwijl dat niet nodig is, een sport. Dus daar hoort vissen niet bij (net zo als schaken)

dan ben je vast nog nooit wezen biggame vissen op haaien en marlijnen.
ga dat eerst ff doen en geef dan nog eens je mening.
en voor zoet water vissen zou je kunnen proberen om een 30 pond karper te vangen en als het geen sport is waarom zijn er dan wel wereldkampioenschappen e.d.
met als prijzenpot auto\'s en geld prijzen tot 35,000 euro.

25-06-06 14:41:36
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
@semtex, omdat mensen nou eenmaal gek zijn misschien?

25-06-06 14:54:26
semtex
Senior lid

WMRindex: 150
OTindex: 95
Wnplts: zuid holla
Quote mij:
@semtex, omdat mensen nou eenmaal gek zijn misschien?


o dus omdat ik van vissen hou ben ik meteen gek ?
nou dan zijn er met mij anders wel bijna 1.600.000 nederlanders gek want zoveel vergunningen worden er ieder jaar uitgegeven en dan heb je het alleen over de mensen van 15jaar en ouder onder de 15 heb je namelijk geen vergunning nodig.
ook heb je studie groepen die dus onderzoek doen naar de kwaliteit van het water en de vis standen ook zorgen
die groepen (die voledig uit vrijwilligers bestaan) dat inheemse vissen weer terug in onze riviren komen
zoals de zalm en de forel .
het zijn de vissers die bij de staat hebben lopen door zeuren over vistrappen bij krachtcentrales waardoor de vissen niet sterven in de schoepen van de centrale maar er langs kunnen zwemmen zodat ze naar de paai gronden terug kunnen keren al deze goede ontwikkelingen zijn alleen maar mogelijk gemaakt door de vissers zelf.

25-06-06 14:57:07
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
@semtex, tja als je het zo wilt intrepeteren ben ik ook gek, maar ik ahd het gewoon over de mensheid in het algemeen, je bent trouwens de vissers zonder verguning vergeten

25-06-06 17:47:11
nietmeer
ik vis helemaal niet! 8)8)
ik vind het echt saaaaaai, ooit een keer gedaan maar nooit meer

25-06-06 17:47:46
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
zolang je niks vangt is het saai ja:P

25-06-06 17:49:07
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik ben een keer gaan zeevissen en toen waren er soort wormen die beten,dus ik heb maar staan kijken...

25-06-06 18:50:41
nietmeer
Junior lid

WMRindex: 3
OTindex: 36
Quote semtex:
Quote Wake29:
Quote semtex:
het gaat om de sport

Ik vindt alles waar je moe bij wordt, terwijl dat niet nodig is, een sport. Dus daar hoort vissen niet bij (net zo als schaken)

dan ben je vast nog nooit wezen biggame vissen op haaien en marlijnen.
ga dat eerst ff doen en geef dan nog eens je mening.
en voor zoet water vissen zou je kunnen proberen om een 30 pond karper te vangen en als het geen sport is waarom zijn er dan wel wereldkampioenschappen e.d.
met als prijzenpot auto\\\\\\\\\\\\\\\'s en geld prijzen tot 35,000 euro.


Oke, dan ben je hoogstens 5 minuten om een vis te vangen, maar je bent toch 90% procent van de tijd, op je luie reet aan het zitten wachten totdat er een vis z'n tong in een haak zet.
En je moet toegeven dat je beter op een andere sport kan gaan, als je echt wat vet wil verbranden.

En over die prijzen. Er worden ook prijzen gegeven, aan mensen die 30 knakworsten in een minuut naar binnen weten te werken.

vissen is geen sport, het is een misselijk makend spelletje waar sommige mensen heel goed in zijn.

25-06-06 19:11:16
semtex
Senior lid

WMRindex: 150
OTindex: 95
Wnplts: zuid holla
5 minuten? ik weet niet hoe sterk jij bent maar met een marlijn van 500 kilo ben je dus wel ff 2en een half uur bezig en heb je daarna de rest van de week spierpijn. haha 5 minuten wat een giller.
nee dan moet je gaan voetballen lekker met 22 man achter een bal aanrennen en dan heb je hem eindelijk schop je hem weg. dat is niet nutteloos?

nee weet je wat zielig is paardensport dat is pas dieren mishandeling lekker door zo'n waterbak het beest glijd uit en kan meteen afgemaakt worden omdat zn poot gebroken is .

ow en nog 1 klein puntje vissen hebben geen tong.
maar het zal wel een gebrek aan kennis zijn dat je dat niet wist.
je haakt een vis namelijk in de lip.


25-06-06 19:21:19
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
mensen een beetje aardig tegen elkaar blijven he!

25-06-06 22:26:24
semtex
Senior lid

WMRindex: 150
OTindex: 95
Wnplts: zuid holla
ik sta op springen;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven