hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 14:00 - 74442 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

Reacties rating/hiding

13-12-10 17:30:54 - Quote! - @grlove
grlove
Erelid


WMRindex: 900
OTindex: 305
Ik vind het erg handig wanneer reacties op een artikel welke door de hele meute als ongewenst beschouwd worden zoals "first!" door leden negatief beoordeeld kunnen worden en bij voldoende negatieve score automatisch ingeklapt worden. Dit word ook gedaan op tweakers.net en bevorderd vaak de leesbaarheid van alle reacties. Wat is jullie mening hierover? Is dit handig op een site als WaarMaarRaar.nl?

13-12-10 17:34:10 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Oef, plussen en minnen? Njah, voor mij hoeft t iig niet.

13-12-10 17:34:53 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Als er op een reactie genoeg klachten (middels de 'afkeur' knop die er al staat) binnenkomen wordt er écht wel ingegrepen door een modje denk ik grlove :ja ;)

13-12-10 17:40:15 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik denk dat Relpa weer eens gelijk heeft:ja Onze modjes doen namelijk goed hun best om de site netjes te houden dus daar zullen ze dan ook wel zorg aan besteden denk ik.

13-12-10 17:49:05 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Taz, zou zomaar kunnen dat grlove dat vage rode driehoekje rechtsbovenin de geplaatste reactie's nooit opgevallen is ;)

Je moet maar weten dat't er zit én waar't voor is natuurlijk 8)

Da's het mooie van dit systeem :ja zolang't niet nodig is stoort't geheel niet _O_ :D

edit: ik kon het topic waarin't werd aangekondigd zo gauw niet vinden anders had ik'm ff gelinkt :$ :P

13-12-10 18:44:58 - Quote! - @Voogeltje
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Tja, ik geloof niet dat er zo veel reacties zijn hier op de site die niet zo danig zijn dat ze niet door de beugel kunnen maar wel de moeite waard zijn om weg te stemmen.

18-12-10 06:34:03 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
*8 Maar als de ongewenste reacties verwijderd worden kan men daar niet meer op reageren. *8
8) Als het echt niet door de beugel kan, wordt het wel verwijderd door een modje. :P

18-12-10 19:19:09 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Helaas worden soortgelijke systemen over het algemeen meer gebruikt voor het beoordelen van de vertegenwoordigde mening dan voor het beoordelen van de kwaliteit van de inhoud.

Geen goed idee voor wmr, denk ik :)

18-12-10 23:00:31 - Quote! - @Lenni
Lenni
Erelid


WMRindex: 763
OTindex: 4.667
T S
Voor mij hoeft het niet hoor...

24-12-10 15:06:29 - Quote! - @pime
pime
Actief lid

WMRindex: 119
OTindex: 3
Wnplts: Utrecht
"Dit is niet ok" moet voldoende zijn. Maak het niet onnodig ingewikkelder. :)

16-02-12 15:55:08 - Quote! - @Wimmeke68
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
@grlove: gezien sommige van je postings denk ik dat er flink op jouw driehoekje word geklikt

16-02-12 17:07:32 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Je krijgt dan wel last van de steeds dalende interesse in artikelen waar de meesten al geen zin in hebben de lap te lezen - als ze al lezen kunnen - die last is er nu al - het is nu al ongewenst een grote lap te plaatsen want dan krijgt menig hoofdpijn.

Maar goed, dit is niet de wetenschaps afdeling van de plaatselijke bibliotheek.

Ik vind het moeilijk om een artikel af te schieten ; omdat een onderwerp altijd wel iets heeft - al is het maar "hoe komen ze erop" ; wat ook weer een leuke opdracht kan zijn..

Het valt wel op dat sexueel getinte onderwerp gretig worden gelezen en reacties worden geplaatst - ook artikelen waar menig lezer zich spontaan veel beter denkt te zijn.

Het opmerkelijke nieuws van organismen die bij een temperatuur van 250°C kunnen gedijen.. staat die er ook op?

Dat lijkt me wel eens leuk - opmerkelijke verhalen uit de natuur - of wetenschap - zoals een methode om ijs vorming te verbeteren met bacterien - of te verstevigen met papier.

16-02-12 17:12:50 - Quote! - @Wimmeke68
Wimmeke68
Senior lid

WMRindex: 486
OTindex: 63
@heraux: goed verwoord,

is er een norm voor de lengte van ingezonden artikelen iets van max 50 woorden bijvoorbeeld in ieder geval zodanig dat de kern van het WMR gehalte duidelijk is

16-02-12 19:36:17 - Quote! - @Justist
Justist
Erelid


WMRindex: 1.054
OTindex: 6.624
T
@heraux: Misschien op een verkeerde plek geplaatste reactie: Het gaat grlove om de reacties, niet om de artikelen zelf ;)

Offtopic:
Was het trouwens niet 450 graden? :P
Dus daar was dat driehoekje voor! 8-)
Misschien wel een idee dan om dat driehoekje alleen voor leden met een WMR-index hoger dan 500 beschikbaar te maken? (Doorgaans ereleden, maar dat kan ook bereikt worden zonder WMR-index ;))

17-02-12 16:21:49 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wat je dan krijgt is dat alleen mensen die langer dan een week liggen te spammen een wmr-speldje krijgen - omdat het hun spam-counter ophoogt - ik vind dat het leden moeten zijn die een jaar actief online zijn.

Harde regels, maar het maakt wel onderscheid tussen de 'wel eens online' en de 'min of meer die-hards'.

Ik vind ook dat er een icoontje zou moeten bestaan voor leden die een jaar, twee, drie.. etc online zijn; het aantal aangeleverd artikelen kan ook best een mooi ident zijn - maar dat wordt steeds moeilijker, denk ik. Omdat bijna alle bronnen al bekend zijn en dat diegene met veel tijd het gras al hebben gemaaid.

Discriminatie is nu eenmaal een complexe zaak.

En Justist: leuk dat je het opzoekt - dat vind ik inspirerend - nu wordt ik erg nieuwsgierig en ga direct Natuurlijke opmerkelijkheden zoeken.


20-02-12 17:47:32 - Quote! - @Justist
Justist
Erelid


WMRindex: 1.054
OTindex: 6.624
T
Offtopic:
@heraux: Ik wist het nog uit mijn hoofd :$
Het waren trouwens garnalen 8-)

28-02-12 16:56:33 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Ik zie hier wel wat in maar dan iets anders als de OP voorstelt. Geen vervanging voor de 'dit is niet OK' knop maar gewoon in de functie van "+1 of like"

Ik zie vaak genoeg reacties voorbij komen waarbij ik het eens ben met iemand die wat heeft gereageerd en om nou te reageren "@X bro fist" ofzo vind ik inhoudelijk echt troep. Als er een gemakkelijke manier was om aan te geven dat je het met iemand eens bent heb ik het idee dat mijn mening ook verwoord is.

En hopelijk doen mensen extra hun best leuke woordspelingen ed. te verzinnen om "likes" te ontvangen? :)

Overal zie je +1 en like knoppen, thumbs up en thumbs down. Ik vind het eigenlijk juist een mooi systeem, in tegenstelling tot @pietjevlip

Het stimuleert de betrokkenheid tot de website overigens ook lijkt me :) een lagere drempel als reageren maar je kunt toch 'deelnemen'.

28-02-12 21:02:56 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Deus: 't zal een krengerig iets zijn om dat in te bouwen op waarmaarraar, denk ik :(

29-02-12 09:23:22 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Davh11:
Ik ben er alleen om de suggestie te maken hè :)

29-02-12 09:26:12 - Quote! - @MuseMatt
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
ik ben er niet zo voor om dit binnen WMR te gooien; er zijn namelijk heel veel reacties die ik wel +1 wil geven... ik vind het fijner als mensen de 'dit is niet oké' knop gaan/blijven gebruiken. Dan zijn de andere reacties automatisch ook oké ;)

29-02-12 10:46:02 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
@MuseMatt
Positieve reinforcement is belangrijk. Als je baas je niet afsnauwt doe je je werk misschien oké, maar een complimentje zou ook niet weg zijn toch... :) om even een analogie te trekken.

29-02-12 12:14:47 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Deus: maar dan is het fijn als de baas je dat persoonlijk zegt en niet dmv een druk op de knop. (Veel te gemakkelijk)

Met naam: _O- heb je hetzelfde bereikt enm is toch wat gerichter.

29-02-12 12:52:25 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
@ledi:
Maar naam: _O- heeft praktisch geen toegevoegde waarde voor iedereen behalve naam: zelf dus waarom de hele reactie structuur doorbreken met naam _O- reacties die niets toevoegen? En het is niet gerichter, beide middelen bereiken naam wss.

In de echte gevallen dat je met kramp van het lachen op de vloer ligt is een reactie niet overbodig, maar wanneer iemand een glimlach op je gezicht tovert via een creatieve wordphun vind ik een +je wel genoeg hoor. Het is even oprecht als ieder ander compliment. Een schouder klopje versus op het bureau staan en neerkijken op je collega's. :)

Misschien ben ik wel zover afgezakt in de internet cultuur dat een +je voor mij betekenisvol is geworden :)

als ik de optie had zou ik Emmo een plusje geven voor dit, maar om nu een reactie ervoor te schrijven...
afbeelding

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven